Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cornholio

nieuwe drugswet in belgie?

Recommended Posts

d'r staat:

De cannabisgebruikers zullen nog steeds gerechtelijk vervolgd kunnen worden, zelfs voor persoonlijk gebruik

dus ik denk niet dat dat wat goeds wordt voor jullie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel het positieve eraan is, dat de franstalige onkelinx een groot zegje heeft in de wet en zoals geweten zijn de walen toch relaxter op cannabisgebied.

 

Dus alvast veel beter dan een vlaamse minister de wet zou moeten opstellen

 

:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wettelijke onzekerheid over cannabisgebruik

Problemen met de cannabiswet.Volgens de procureurs-generaal is de rondzendbrief van Laurette Onkelinx (PS) over het gebruik van cannabis onwettig en strijdig met een arrest van het Arbitragehof. Het gevolg is dat de rechtsonzekerheid voor meerderjarige cannabisgebruikers groter wordt.

 

Op 20 oktober vernietigde het Arbitragehof een sleutelartikel van de drugswet. Minister Onkelinx bereidt daarom een wetswijziging voor, en verspreidde intussen een rondzendbrief om het juridisch vacuüm op te vullen. Maar volgens het college van procureurs-generaal bevat die rondzendbrief onwettige bepalingen. Het is hoogst ongebruikelijk dat de procureurs-generaal een ministeriële rondzendbrief naast zich neerleggen. Op 20 januari is er overleg met de minister. (belga)

bron: Het Laatste Nieuws 14/1/2005

 

maw: dat ze het weer zelf niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De cannabisgebruikers zullen nog steeds gerechtelijk vervolgd kunnen worden, zelfs voor persoonlijk gebruik

 

Is er weer plaats in de belgische nor mischien ?

 

 

Mvg

 

palmleaf

Edited by palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vond ik vandaag op de site van het vrt-nieuws:

 

"Onkelinx heeft een nieuwe cannabisrichtlijn klaar

ma 31/01/05 - Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) heeft een nieuwe cannabisrichtlijn klaar waaraan de parketten zich moeten houden in afwachting van een definitieve wet.

 

 

De richtlijn van Onkelinx moet de onduidelijkheid wegnemen die is ontstaan nadat het Arbitragehof in oktober de softdrugswet vernietigde. Het hof vond enkele bepalingen te vaag.

 

Een meerderjarige die betrapt wordt met maximaal drie gram cannabis op zak, wordt niet vervolgd, maar er wordt wel een proces-verbaal opgemaakt. En één gebruiker mag maar één cannabisplant kweken.

 

In de buurt van scholen en overal waar minderjarigen komen, blijft elk spoor van softdrugs verboden. Ook in de gevangenis en ziekenhuizen kan cannabisgebruik of bezit niet."

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je ook hoe het zit als je gepakt wordt wanneer je minderjarig bent? (edit: voor belgië?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me af, als ik 2 planten heb staan, kan ik dan zeggen dat de andere van een maat is om er zo vanonderuit te komen?

Dat zou vreemd zijn als het kon, hier in NL gaat het om planten per huishouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...