Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Plant

Vragen Over Voorgroeien

Recommended Posts

Hallo,

 

Momenteel ben ik drie plantjes aan het voorgroeien voor de buitenkweek. Ze zijn ongeveer een week geleden ontkiemt en staan nu onder

2x 18W tl's en 1x 18W spaarlamp (alle drie de juiste kleur). Ik weet dat dit aan de krappe kant is; ze groeien namelijk erg traag, maar vind het zonde om voor die korte tijd een dure lamp te kopen. Momenteel krijgen ze 18 uur per dag licht. Wanneer het mooi weer is staan ze zo lang mogelijk in een propagator buiten (temperatuur is hierin dan in de 20 graden). Nu had ik een paar vragen hierover.

 

- Is het niet beter om het aantal lichturen te verlagen naar 15 uur per dag? Ik wil ze namelijk eind april/begin mei buiten zetten, maar het aantal lichturen is dan buiten maar rond de 15 uur. Ik ben bang dat als ik nu 18 uur per dag blijf geven, ze door het verschil in lichturen (van 18 naar 15 uur) in de bloei schieten. Of gebeurd dit pas echt bij 12 lichturen of minder?

 

- Is het mogelijk om ze nu al buiten te zetten en het aantal lichturen dat ze te kort komen binnen nog aan te vullen met de tl 's en spaarlamp? Buiten krijgen ze namelijk veel meer licht dan onder die kleine lampen, maar de temperatuur is hier meestal nog maar 5 tot 10 graden.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker 18 u aanhouden meer mag

niet onder de 20 graden ( beter 22 graden )

lampen zo dicht mogelijk houden om strek tegen te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...