Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
were ya @

Lezen !!!!!

Recommended Posts

hallow iedereen

 

Ik ben nog ma 15 en ik denk geregeld wel es aan de dood. Eigenlijk hoop ik dat er na dit lven nx meer is buiten een plaats waar iedereen samen komt. Ik vind het heel erg te denken dat als ik later getrouwd ben en mijn vrouw sterft dat ze terug opnieuw geboren wordt en met iemand anders is .

Zo zijn er nog vanalle redenen. Ik krijg sgrik en tranen in de ogen als ik lees en hoor van mesnen dat we terug komen na dit leven.

 

Maar ergens put ik een beetje vertrouwen uit zodat ik denk mss zijn ze mis.

 

Ik zal ff kort vertellen waar ik dat vertrouwen uitput.

 

Vorig jaar in de zomer waren er kennisen thuis. Het was ongeveer 24.00 uur en mij vader stelde voor geesten op te roepen (heeft dit nog al gedaan ) want die mensen hadden dat nog nooit gedaan.

 

dus wij pakten een oude ronde tafel (met 4 poten) , 2 glazen en allemaal kleine papiertjes met de letters van het alfabet op en de getallen van 0 to 9.

 

Dan legde we onze vinger op het glas dat iets later begon te bewegen.

toen het begon te bewegen vroegen we eerst of het een slechte geest was maar dat was hetni (glas ging naar het papiertje met 'nee' op).

 

we stelde vanalle vragen onderandere of we de geest kenden en het papiertje ging naar 'ja'. we vroegen in welk jaar dat de persoon was gestorven. het glas vormde een voor een het getal 1994. daarna vroegen we of het de tante van mijn vader was en het glas ging naar 'ja'.

 

Toen kreeg mijn vader het idee om te vragen of er nog mensen in de buurt waren waarop 'ja' het antwoord was.

De overleden vader van die kennis was er ook. we vroegen aan mijn vader zijn tante hoelang ze die man al kende. Het antwoord ,was 2.5 jaar. Het vreemde was dat die man 2.5 jaar gelden gestorven was.

 

We vroegen ook voor een teken te geven. ik vroeg voor een kaars uit te blaen maar mijn vader zei dat da te moeilijk was. Op hetzelfde moment waait het tafelkleed ligtjes omhoog terwijl er geen wind was (warme zomerdag en avond).

 

We vroegen ook of ze het 'DAAR' goed hadden waarop het antwoord ja was.

 

Daarna hebben we nog de tafel doen laten kloppen (boeken onder 2 poten leggen zodat ze uit even wicht staat. Daarna legde we de handen op de tafel en de tafel kwam terug horitontaal. de tafel moest 1 "botsen" met de grond voor 'nee' en 2 keer voor 'ja', daarna kwam ze terug horizontaal te liggen.

 

Ook hebben we de tafel omgedraait en in de 4 poten een naald gestoken. de tafel steunde op en tas ( dus was helemaal van de grond aallen op de plaats waar het glas was steunde ze) daarna pakte we de naalden vast en de tafel begon te draaien. Snellen en sneller...

 

Ik vind die allemaal raar. Als de mesnen zeggen dat we terug komen, watz ijnd an die geesten? Of waren kwam dat allemaal uit met die tante en die vader van die kennis ?? Waren antwoorde ze ja op de vraag of het DAAR goed was ?

 

Waarom gebeurde er rare dingen bij men oma toen opa gestorven was ? MIJn oma wist dat het hij was en vond het normaal. de lichten begonnen te flikkeren. de Sleutels (die op de deur hingen) maakten lawaai.. hoe kan dat ??

 

Ahja, nog iets straf. na de dood van mijn opa is mij oma verhuist. Mar het paar pantoffels dat ze van haar man had gekregen vond ze niet meer. we hebben het hele huis doorzogd maar vonden nx zelfs onder het bed, NAAST het bed, in het bed,..

 

Toen we daarna de slaapkamer terug binnenkwamen om het bed op te ruimen stond aan elke kant van het bed een pantoffel. hoe komt die daar ??

 

Toen ik klein was zag ik mijn opa uit de muur komen (juist na zijn overlijden).

 

Zo nu heb ik alles zo e beke verteld wa ik heb meegemaakt. Misschien ni zo veel maja beter iets dan niets.

Ik hoop dus zo hard da we niet terug komen na dit leven ma dat we ergens gelukkig zijn smane met de mensen die je nu kent.

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het was ongeveer 24.00 uur en mij vader stelde voor geesten op te roepen (heeft dit nog al gedaan )

 

hmm

Kweek je vader soms paddo's ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen die mensen die begonnen daar over en van het een kwam het ander.

das best fijn ze .

 

ge slaapt in ieder geval die nacht nie zo goe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Were ya @,

 

Glaasje draaien is heel gevaarlijk, gelukkig is het goed afgelopen.

 

Ik kan je met een gerust hart vertellen dat wat je hebt meegemaakt dat dat echt is.

Geesten bestaan, maar er bestaan regels om met geesten om te gaan, glaasje draaien is onbetrouwbaar en gevaarlijk.

Er zijn al heel veel problemen van glaasjedraaien gekomen, hele ernstige zelfs(dood, gekkenhuis).

Dus doe dat nooit weer.

Zelfs de beste mediums, de mensen die vanzichzelf een enorme gave hebben schuwen glaasjedraaien.

 

Misschien een troost wat betrefd reincarnatie.

Je reincarneert niet snel meestal gaat daar toch al wel gauw minimaal 50 jaar overheen.

In die tussentijd zit je in de "tussenwereld" dat is een erg fijne plek waar je kan bezinnen en kan kijken wat je geleerd heb en kan beslissen wat je nog moet leren.

Samen met je gidsen.

 

Ook reincarneer je samen met je "geestengroep", je geestengroep is een groep van zielen die je in elk leven weer tegenkomt, wie nu je moeder is kan in het volgende leven bij wijze van spreke je zoon zijn, maar ook een goede vriend of zelfs je partner.

 

Niet iedereen van de geestengroep reincarneert in dezelfde periode, sommige kiezen ervoor om achter te blijven en vanuit daar je te steunen en te begeleiden als ze kunnen.

Dat noemen ze hulpgidsen.

 

Als een ziel om wat voor reden dan ook niet gelijk overgaat, dan blijft hij en word het een geest genoemd.

Meestal komt dat door een plotselinge dood, dan weet de ziel niet dat hij dood is, maar het kan ook andere redenen hebben dat de ziel nog niet weg wil.

Meestal zijn de zielen totaal ongevaarlijk, ze hobbelen wat mee laten soms zien dat ze er zijn.

Dat kan soms best eng zijn om te zien(omdat het niet te verklaren is), maar is over het algemeen heel vriendelijk van aard.

Meestal gaat een ziel naar verloop van tijd zelf wel door naar het licht, sommige moeten geholpen worden.

 

Troost je bij de gedachte dat je nooit alleen bent en dat je allen wie je dierbaar zijn weer zal zien, in de tussenwereld zal je elkaar oorspronkelijke staat zien(de ziel) en in de volgende levens zullen jullie levens weer verwikkeld zijn, maar misschien wel op en verrassende manier(niet dat je je daar bewust van bent dan, maarja misschien leer je het dan wel weer opnieuw).

Ook nu zijn de mensen die je verloren hebt nogsteeds bij je, ze passen op je, ze zijn er om je te steunen.

 

Dat is dus het hele mooie van al dit gebeuren, je bent nooit alleen.

 

groetjes,

erodome

Share this post


Link to post
Share on other sites

may the force be with you!

 

ik geloof enkel in the force dankzij hem groeien m'n planten beter!!! :lol:

maar al diee zever daar geloof ik niet in!

ge leeft zeker 1 keer geniet daarvan!!!

dus smoren is de boodschap

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Maar echt waar were ya, glaasje draaien is echt ontzettend gevaarlijk.

Daarbij open je een soort deur[poort], mocht je pech hebben en een slechte deur te openen dan kan je hem niet sluiten, dus dan kan je pas echt griezelen. 8O :? :?

 

Je zal ook zien dat je na het 1e contact met "een geest", heel makkelijk andere contacten krijg [omdat je een deur geopent hebt].

Het 1e contact kan lang duren.:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste probleem met glaasje draaien is dat je niet weet wat je oproept.

 

"Slechte" entiteiten liegen, goede entiteiten doen dat niet, maar hoe kom je erachter of er gelogen word of niet?

Dat is praktisch onmogelijk, de kennis die die entiteiten hebben is enorm, ze kunnen antwoorden uit jou halen, dus iets vragen wat alleen jij en het overleden persoon weet is niet betrouwbaar.

 

Als je contact wil met geesten dan zijn daar veel betere manieren voor.

1 daarvan is pendelen(mits je het goed doet, zelf gaan expirimenteren terwijl je er geen donder vanaf weet is niet verstandig).

Maar pendelen is niet zo moeilijk te leren er zijn zat leuke boekjes die je het prima kunnen uitleggen.

Een andere manier die heel veilig is is proberen in contact te komen met je hoofdgids, je hoofdgids is veilig die heeft alleen het beste met je voor.

Hoe dat presies in z'n werk gaat ga ik nu niet vertellen, dat is een enorme lap tekst namelijk en kost veel tijd en moeite.

Vanuit je hoofdgids kan je doorgaan naar de hulpgidsen enz.

 

Ik ben van overtuiging dat je de doden de doden moet laten en ze met rust moet laten, als ze contact met jou willen dan komen ze vanzelf wel.

Je spreekt over andere dingen als je het over gidsen en fijnstoffelijke wezens hebt.

Die kan je aanspreken voor hulp, voor jezelf en voor evt genezingen.

Maar ook bij fijnstoffelijke wezens zitten er een aantal niet zulke frisse jongens tussen.

Gidsen zijn ok(je hoofdgids kan je altijd zeker van zijn, de hulpgidsen moet je testen of ze dat wel werkelijk zijn).

 

Als je dan toch op een domme manier in contact komt met "geesten"(ik zet het tussen haakjes want je weet niet zeker of het altijd een geest is), dan bedoel ik glaasje draaien of het quiji bord, dan moet je je heel goed bedenken wat je gaat vragen, pas op met wat je vraagt je kan het maar zo krijgen en lang niet altijd op de manier die je verwacht, zo werkt het ook met antwoorden, ze hebben meestal geen kant en klare antwoorden voor je, geesten, gidsen en fijnstoffelijke wezens antwoorden vaak in "raadsels" je zal zelf nog heel goed na moeten denken voordat je het snapt.

Ze zijn er ook niet om elk dingetje voor je te beslissen, dat zal je zelf moeten doen, door stomme vragen te stellen beledig je ze.

 

Dan nog een heel belangerijk punt, als je contact maakt met geesten en fijnstoffelijke wezens dan willen ze er wat voor terug, een soort van offer.

Maarrrrrrrrrrrr, dit offer mag nooit wat zijn wat kwaad doet, als ze daarom vragen dan weiger je gewoonweg en biedt je wat anders aan.

Gaan ze erop staan dat je iets doet wat kwaad doet dan weet je dat je niet met een fris figuur te maken hebt(ook de goede willen je nog weleens testen).

Er zijn vele soorten offers, ik gebruik altijd de reiki-energie, dat willen ze graag.

Maar ook bepaalde kruiden branden(wierook of echt kruiden), dranken, eten, edelstenen enz kunnen offers zijn, soms is het een opdracht, maar ook hier weer de regel het mag geen kwaad doen.

Maar het verschild van fijnstoffelijk wezen tot fijnstoffelijk wezen welke offers er ok zijn, ga ze niet beledigen door het niet te weten.

Weet wat je oproept, weet wat voor omgansregelingen erbij horen, anders kom je in de problemen.

 

Ook moeten geesten, gidsen en fijnstoffelijke wezen altijd op de juiste manier weer weggestuurd worden(hier zijn hele makkelijke en effectieve rituelen voor).

Anders bestaat de kans dat ze bij je blijven, ook al zijn ze goed dan kan dat nogsteeds problemen opleveren omdat ze zich dan met dingen gaan bemoeien waarmee ze zich niet moeten bemoeien.

 

In ieder geval moet je netjes bedanken voor de hulp, je "offer" geven en dan wegsturen op een vriendelijke manier.

 

Nou ja tis weer een heel vaag bla bla verhaal geworden, maar het legt wel een beetje uit hoe het zit.

 

groetjesssssssssssssssssssss,

erodome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik smook te veel, maar jullie? wat gooien jullie allemaal in 1 joint? DAMN maar als ik dood ga ben ik dood geen naleven geen shit geen geesten geen naleven ik ben dood klaar, en mensen zoals jullie denken teveel leeft god? leeft die? leeft dat? dag!!!!! we zijn het zelfde als een dier in het ourwoud leven hun na de dood nee! okay genoeg Filosofie voor vandaag......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erodome schreef:

 

Troost je bij de gedachte dat je nooit alleen bent en dat je allen wie je dierbaar zijn weer zal zien, in de tussenwereld zal je elkaar oorspronkelijke staat zien(de ziel) en in de volgende levens zullen jullie levens weer verwikkeld zijn.

 

 

 

Kunt ge in die tussen wereld liezen wie wie gaat zijn in het volgende leven ?

 

En ik heb es gehoord dat een mens 18 levens heeft en dat ze daarna zoveel geleerd hebben dat ze dan voor eeuwig naar een andere plaats gaan. maar is dat weer met diezelfde personen ?

 

en als ge in die tussenwereld zijt, weet ge dan wie wie is geweest (bv. da je weet die ziel is mijn moeder geweest.)

 

Zie je die personen dan als wij ze nu zien of als bv iets licht grijs zonder gezicht enzo ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunt ge in die tussen wereld liezen wie wie gaat zijn in het volgende leven ?

Ja je kunt in de tussenwereld kiezen wat je hierna gaat zijn, maar je bent niet in dezelfde staat als nu, je bent dan in de oorspronkelijke staat en je weet alles wat je hebt meegemaakt weer, ook wat in je vorige levens is gebeurt.

Wat je nu en hier bent noemen we het ego, het middelste zelf, dat vergaat zodra je dood bent, alleen de kennis blijft bestaan.

 

Het kiezen van een nieuw leven gebeurt samen met je geestengroep en de gidsen, je kiest niet uit emotie, je kiest een nieuw leven aan de hand van wat je nog moet leren, de staat waarin je daar verkeerd is niet te vergelijken met wat je nu bent.

 

 

En ik heb es gehoord dat een mens 18 levens heeft en dat ze daarna zoveel geleerd hebben dat ze dan voor eeuwig naar een andere plaats gaan. maar is dat weer met diezelfde personen ?

18 levens was het maar waar, nee je leeft totdat je voldoende hebt geleerd, dat zal vele tientallen levens zijn.

Mensen leren niet zo best namelijk :wink:

Het kan dus zijn dat bepaalde zielen eerder "overgaan" als jij.

Maak je niet druk over het hoe en wat daar, ik kan daar niets over zeggen, dat zou allemaal speculatie zijn.

Het enige wat ik weet(wat me verteld is) is dat we daar allen weer 1 zullen zijn en weer deel uit gaan maken van het groter geheel.

 

en als ge in die tussenwereld zijt, weet ge dan wie wie is geweest (bv. da je weet die ziel is mijn moeder geweest.)

Ja dat zal je dan weten, maar je zal ook weten wat zij in de vorige levens van jou is geweest.

 

Zie je die personen dan als wij ze nu zien of als bv iets licht grijs zonder gezicht enzo

ik weet niet hoe je die personen dan ziet daar, als ik met ze spreek dan komen ze in een vorm die ik kan begrijpen, met gezichten dus.

Ik heb nog nooit gevraagd hoe ze er werkelijk uitzien, dat doet er ook niet toe, ik weet dat er energie overblijft, maar hoe dat eruitziet????

 

Maar waarom ben je zo bang???

Er is niets wat jij kan doen om er iets aan te veranderen, je kan alleen je leven zo goed mogelijk lijden.

Je kan alleen de mensen waarom je geeft laten weten hoeveel ze voor je betekenen.

Dood hoort bij leven, de dood is niet eng, het is zoals het hoort, je word geboren en je sterft.

 

Denk niet teveel aan de dood, de dood komt wel als de tijd daar is, richt je op het leven, op de liefde die je voelt, laat geen kansen voorbij gaan omdat je je teveel met de dood en het hiernamaals bezighoud.Leef.

 

DragoslaV,

 

God leeft?

Geen idee ik geloof niet in een god, ik geloof in een universele macht waar wij allen deel van zijn.

 

Ik werk dagelijks met energie, met gidsen en fijnstoffelijke wezen(ok gidsen en fijnstoffelijke wezens niet dagelijks).

Ik kan door een heel simpel ritueeltje mijn handen op iemand leggen en pijn wegnemen, dat is niet mijn kracht hoor, dat komt van buiten mij, ik voel dagelijks het bewijs dat er meer is.

 

Geen geesten??Kom maar eens een paar maanden bij mij in huis wonen, dan spreek je wel anders, ik heb hier een kind van ruim 2,5 in huis die je zal laten zien dat ze wel zeker bestaan.

 

Heb jij weleens midden in de nacht de kamer van je kind mogen zuiveren omdat er ongewenst "bezoek" was???

Heb jij weleens de koude gevoeld die "slecht" ongewenst gevoel met zich meebrengt(niet altijd overgins).

 

Maar goed ik draaf gigantisch door, ieder zijn waarheid, mijn excuses.

Voor mij is dit de waarheid, voor jou is er een andere waarheid en dat is ok.

 

groetjessssssssssssssssssss,

erodome

 

p.s. naatjeeeeeeeeeeeeeeee, wrom doen die kleuren het nou niet????????????

nou ja ik zal het wel fout gedaan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vindt het gewoon erg dat ik weet dat ik iedereen die ik nu heb ga verliezen. Mijn ouders nu worden mss mijn kinderen enzo da is gewoon eng en ni fijn.

Ik denk dat niemand het fijn zou vinden als ze wisten dat hun partner in een ander leven iemand anders gaat hebben.

 

als je terug komt heb je dan een ander karakter of nogaltijd dezlfde gevoelens ?

 

toedels

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vindt het gewoon erg dat ik weet dat ik iedereen die ik nu heb ga verliezen. Mijn ouders nu worden mss mijn kinderen enzo da is gewoon eng en ni fijn.  

Ik denk dat niemand het fijn zou vinden als ze wisten dat hun partner in een ander leven iemand anders gaat hebben.  

 

als je terug komt heb je dan een ander karakter of nogaltijd dezlfde gevoelens ?  

 

toedels

 

Ja het is een feit in het leven dat je je geliefden achter moet laten, of verliest.

Daar valt niets aan te doen, that's life.

 

Je moet er niet zo zwaar aan trekken, het leven is mooi geniet ervan, de dood komt vanzelf wel.

 

Tja dat je ouders in een volgend leven totaal andere mensen zijn(misschien idd wel je kinderen) is idd wel een vreemd idee, maar daar weet je niets meer van, of je moet reincarnatie/regressietherapie gaan doen, dan kan je de herrineringen weer naar boven halen.

 

Het is vrij simpel, alle herrineringen aan vorige levens zijn in je opgeslagen, maar je kan er niet zomaar bij, dat kost veel moeite en tijd.

 

Je bent in een volgend leven een totaal ander persoon, je zal andere gevoelens hebben, een andere persoonlijkheid.

Je zal andere dingen te leren hebben.

 

Maar je bent nooit alleen, zelfs op dit moment heb je je gidsen om je heen, je kan ze niet zien, je kan ze niet horen, maar ze zijn er wel.

Met veel training kan je leren je gidsen te zien en te horen, maar ze zijn er altijd.

 

Het gaat nu om dit leven, dat is alles wat belangerijk is, je druk maken over wat komen gaat heeft geen enkele zin, je kan er toch niets aan veranderen, je kan alleen dit leven zo goed mogelijk leven.

Hou je je teveel bezig met de dood(of wat er dan komen gaat), dan vergeet je echt te genieten van het leven, dat is niet de bedoeling.

 

Angst voor dood daar hebben zoveel mensen last van, sommige zijn zo bang dat ze daarmee een stukje van hun leven vergeten, dat is zo jammer.

Dood is niets om bang voor te zijn, het is net zo natuurlijk als geboren worden.

Het is jammer dat in onze westerse wereld de dood zo gezien word, ons sterven is vaak erg traumatisch om die angst, dat is niet nodig, sterven kan zo mooi zijn, mits je er vrede mee hebt en je tijd daar is.

 

groetjes,

erodome

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als je hebt niet meer dezelfde persoonlijkheid als je 'terug' komt ? je bent een heel ander type of vind je no eigenschapen in een persoon die die ookal in zijn vorig leven had.

 

en je zegt dat je altijd in dezelfde geestengroep zit he. maar als je nu een partner leert kennen, en die hun ouders enzo, leer je dan een nieuwe geestengroep kennen waardoor de groep groter wordt of behore die personen al tot een jouw geestengroep?

 

Is dat zo geregeld, dat je ze weer zou tegen komen??

 

elke persoon die je tegen komt in je leven of die je kent, behoort die tot jouw geestengroep ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus als je hebt niet meer dezelfde persoonlijkheid als je 'terug' komt ? je bent een heel ander type of vind je no eigenschapen in een persoon die die ookal in zijn vorig leven had.

 

en je zegt dat je altijd in dezelfde geestengroep zit he. maar als je nu een partner leert kennen, en die hun ouders enzo, leer je dan een nieuwe geestengroep kennen waardoor de groep groter wordt of behore die personen al tot een jouw geestengroep?  

 

Is dat zo geregeld, dat je ze  weer zou tegen komen??

 

elke persoon die je tegen komt in je leven of die je kent, behoort die tot jouw geestengroep ?

 

Je vraagt wel veel hoor :wink: , maar dat geeft niet, dat is een goede eigenschap, ik geef graag antwoord, neem dingen alleen niet letterlijk over maar denk voor jezelf, waarheden verschillen van persoon tot persoon, ik ben geen goeroe en ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht.

Jij bent degene die het beste kan beslissen of iets bij je past, of je ergens in geloofd, of je iets prettig vind.

 

Goed dan nu de antwoorden zoverre ik ze kan geven.

Klopt je bent een totaal ander persoon, je middelste zelf(wat je nu bent, je ego) verdwijnt als je doodgaat, alleen de ziel blijft over.

Degene die je bent in een volgend leven heeft weer een eigen middelste zelf.

Het kan zijn dat je eigenschappen terugvind, maar dat is niet zeker, je vind in andere mensen ook vaak zat bepaalde eigenschappen terug.

 

Wel is het zo dat de dingen die je nu doet gevolgen hebben voor je volgende levens.

Als je bv iemand vermoord dan moet je een prijs betalen(omdat je dan karma opbouwd), die prijs kan je ook in volgende levens betalen(zie die prijs niet te letterlijk, het gaat niet om afbetalen het gaat om leren).

Je kan dus last hebben van dingen uit je vorige levens, maar ook als het om positieve dingen gaat werkt het zo, als je erg veel goed doet zul je daar in je volgende levens profijt aan hebben.

 

Je hebt een geestengroep, dat is een vaste groep van zielen die samen in hetzelfde leertraject zitten, dezelfde klas zeg maar.

Natuurlijk kom je ook wel mensen tegen die niet tot je geestengroep behoren, anders zouden de geestengroepen wel erg groot zijn(bedenk maar eens hoeveel mensen je kent).

 

De geestengroep word eigenlijk nooit groter, maar soms komt er een ziel bij, soms gaat er een ziel weg.

 

Je ziet vaak dat mensen met andere mensen uit hun geestengroep een speciale band hebben, ouders, kinderen, partners die behoren bijna altijd tot je geestengroep.

Maar je kan ook iemand tegenkomen waaraan je een verschrikkelijke hekel krijgt die tot je geestengroep behoort.

 

De geestengroep is een soort klasje, jullie zitten zoals ik al zei in hetzelfde leertraject, dat is alles.

Het is niet zo dat zielen die niet tot die geestengroep behoren weg zijn zodra ze dood zijn, die zijn net zo goed naar de tussenwereld.

Alle zielen komen daar vroeg of laat.

 

Dat je de personen uit je geestengroep steeds weer tegenkomt dat is zo geregeld ja, in zoverre dat kan.

Je gaat een leven in dat vantevoren is gekozen, door jou, je geestengroep en je gidsen, die keuze word gemaakt op basis van wat je nog moet leren.

 

Maar niet je hele leven is uitgestippeld, het enigste wat gekozen word is een situatie op dat moment, dingen kunnen veranderen, dat kunnen zelfs de gidsen niet voorzien.

 

Je kan het zo zien, je krijgt kaarten in je handen en moet daar zo goed mogelijk mee spelen.

De uitkomst staat dus niet vast, je bent zelf degene die je leven maakt, die de beslissingen neemt in dat leven.

 

Ik heb reincarnatie weleens vergeleken met een comp. spelletje, je moet een heel aantal levels door voordat je klaar bent, voordat je "gewonnen" hebt.

Wat er daarna gebeurt heb ik geen idee van, misschien een nieuwe game, misschien een soort van hemel, misschien wel helemaal niets....

 

groetjes,

erodome

Share this post


Link to post
Share on other sites

erodome,

Volgens mij verdiep jij je heel erg in het hiernamaals.

Hoe kom je daar zo op en waar haal je die informatie vandaan.

Want als ik lees wat jij allemaal weet dan kun je onderhand met een gerust hart sterven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach lieverd ik kan allang met een gerust hart sterven :lol:

 

Hoe kom ik aan die info, voor een gedeelte uit boeken/intersnert en voor een gedeelte uit "gesprekjes" met mijn gidsen en afentoe met fijnstoffelijke wezens.

 

Ik verdiep me niet zozeer in het hiernamaals, die tijd heb ik allang gehad, maar als je met gidsen klept dan is het ook wel leuk om over hun "thuis" te praten.

Vooral met je gidsen kan je een hele sterke band hebben, die toch wel vriendschappelijk te noemen is(het gaat veel verder dan vriendschap we hebben het hier over onvoorwaardelijke liefde).

 

Daarbij geeft inzicht in karma en reincarnatie heel veel info over problemen van mensen, zodat ik beter kan pin-pointen waar de problemen liggen, wat de gevolgen zijn en wat ik eraan kan doen.

Door zoveel mogelijk info te vergaren word mijn kennisveld steeds breder en kan ik mensen beter begrijpen en dus helpen.

Ik geloof zelf in reincarnatie, maar ook de geloven en andere levensopvattingen bestudeer ik, je beperken tot 1 geloof is in mijn ogen dom, wijsheden kan je overal vinden.

 

Fijnstoffelijke wezens kunnen me helpen, omdat hun krachten hebben die ik niet bezit(geeneen mens overgins), daarbij kunnen hun in een persoon kijken op een manier die ik niet kan.

Ze kunnen me helpen inzicht te krijgen in problemen waar ik niet uitkom.

Fijnstoffelijke wezens zijn alleen erg lastig om mee te comminuceren vind ik.

 

Gidsen geven adviezen over mijn eigen levenspad en over wat ik moet doen als ik iets voor me krijg wat ik niet kan oplossen(dan bedoel ik in dit geval als ik iemand behandel en er niet uitkom).

Ze geven me inzicht in het groter geheel.

En ze staan me bij als ik mezelf of iemand anders behandel, vaak helpen ze dan mee(dit word ook gevoeld door andere, ze voelen extra handen op zich dan).

 

Hoe het presies in z'n werk gaat is te ingewikkeld om zo even te schrijven.

Het is niet zo dat ik vraag zo van he zeg me ff welk probleem dat persoon heeft en hoe ik dat kan oplossen en dat ze me dan een kant en klaar antwoord geven, was het maar waar :wink:

Nee antwoorden komen vaak later in dromen, in gedachte's die uit het niets in je opborrelen of ze geven "raadsels" als antwoorden, soms heel soms geven ze een direct antwoord waar je gelijk wat mee kan, maar meestal betekend het dat je zelf flink je grijze massa moet gebruiken.

 

groetjes,

erodome

Share this post


Link to post
Share on other sites

k wou even zeggen dak dit een heel interessant draadje vin alleen ik heb er nie zoveel aan toe te voegen want k weet daar nog zowat niets vanaf :lol:

 

ach wat, ik leer er weer van :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

djeez hier ben ik nou helemaal sprakeloos van. maar het roept bij mij ook nog wat vragen op.. b.v. wat is een slechte geest?

Hoe omschrijf je een ziel of spreek je niet van zielen?

Wordt je echt gek van glaasje draaien? is het realistisch?

heeft dit alles temaken met parraliteit? ik vat er echt helemaal niks van maar ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

djeez hier ben ik nou helemaal sprakeloos van. maar het roept bij mij ook nog wat vragen op.. b.v. wat is een slechte geest?

Hoe omschrijf je een ziel of spreek je niet van zielen?

Wordt je echt gek van glaasje draaien? is het realistisch?

heeft dit alles temaken met parraliteit? ik vat er echt helemaal niks van maar ja...

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Slechte geesten bestaan niet, er bestaan alleen verwarde/verdwaalde geesten.

Een geest is niets meer en minder dan een ziel die nog niet is overgegaan naar de tussenwereld, dit komt vaak door een plotselinge dood, een ziel weet dan simpelweg nog niet dat hij dood is, maar het kan ook andere redenen hebben, bv dat de geest nog niet weg wil.

Deze geesten kunnen voor last zorgen, ze kunnen mensen lastigvallen ze kunnen dingen laten verdwijnen, bewegen enz, dat kan soms best heel kwalijk zijn.

Eigenlijk is dat niet veel meer dan een schreeuw om hulp, ze zijn boos en in de war en kunnen hun weg niet vinden naar het "licht".

Je kan ze helpen als ze dat zelf willen, in het geval van hele lastige geesten kan je ze een flinke schop in de goede richting geven, maar het is makkelijker om de plek waar ze lastig zijn gewoon af te sluiten, dit word dus het meeste gedaan.

Buiten geesten om hebben we ook nog fijnstoffelijke wezens, gidsen zijn of zielen of fijnstoffelijke wezens die de taak op zich hebben genomen om te begeleiden en te steunen, er gewoon onvoorwaardelijk voor je te zijn.

 

Fijnstoffelijke wezens zijn lastig uit te leggen, dit zijn wezens die in de lichtwerelden leven(andere demensie's om het maar even een beetje begrijpbaar te maken), hier leven o.a . de boomgeesten en engelen(wij noemen ze zo in ieder geval), maar het zijn er zoveel net als dat wij hier zoveel verschillende soorten hebben.

 

Hoe omschrijf je een ziel........

Een mens bestaat uit 2 delen, het middelste zelf en het hogere zelf.

 

Het middelste zelf is het dagelijkse bewustzijn.

Het evalueert de informatie van de 5 gewone zintuigen (zicht, gehoor, tast, reuk en smaak), regelt gewoonten (routine matig gedrag op elk gebied) en het zakelijke logische denken.

De meeste mensen ervaren het middelste zelf als hun ego.

Dat is dus wat je hier en nu bent.

 

Het hogere zelf bewaakt de levensweg van de mens.

Het is meestal buiten ruimte en tijd in de lichtwerelden van de fijnstoffelijke wezens te vinden en houdt kontakt met de Akasha kronieken.

 

Hmmm de Akasha kronieken moet ik even uitleggen.

In de Akasha kronieken word bijgehouden wat je allemaal hebt meegemaakt in je levens, hier staat je karma genoteerd, hier staat alle belevenissen.

Een soort van het grote boek van sinterklaas :lol: :lol: :P :evil: :wink:

 

Het hogere zelf word dus gezien als de ziel, dat is wat overblijft als je dood gaat, in de ziel is alle kennis van al je levens opgeslagen, het is een denkend en levend iets, gemaakt uit pure energie, het is net zo goed deel van jezelf als het middelste zelf, alleen moet je leren je er bewust van te worden.

 

Je spreekt wel van zielen, maar dan wel 1 ziel per persoon, er zijn vele zielen, ook dieren hebben een ziel, alles wat leeft heeft een ziel.

 

Word je gek van glaasje draaien.

Nee niet altijd, maar het is een realistisch risiko.

Je weet niet wat je oproept, je hoeft geen geest op te roepen namelijk het kan ook wat anders zijn(maar geesten kunnen al erg genoeg zijn hoor).

Er zijn genoeg verhalen bekent over mensen die van flats afsprongen en van mensen die verwond raakte en van mensen die in het gekkenhuis belande na glaasje draaien(ik ken een aantal van dit soort verhalen uit 1ste hand).

Een entiteit kan zeer machtig zijn, hij kan je dingen laten doen, hij kan continu in je hoofd fluisteren dat je erge dingen moet doen, soms kan hij je zelfs tijdelijk overnemen.

 

Glaasje draaien is onbetrouwbaar en zeer gevaarlijk net als het quiji-bord.

 

Wil je toch met deze middelen werken dan dien je terug te vallen op de magie, de beschermingsrituelen van magie, o.a. een pentagram van zout om je heen in een circel van zout.

Ook zal je dan wat beschermingsrituelen moeten uitvoeren.

Maar zelfs in de magie worden deze middelen geschuwt.

 

Zo is het weer even genoeg, anders ga ik verward en vaag lullen, tis zo al vaag genoeg.

Jongens dit is hele moeilijke materie en moeilijk om goed uit te leggen, ik doe mijn best dus vraag maar raak.

Maar onthou dat dit mijn waarheid is en dat waarheden nu eenmaal kunnen verschillen.

 

groetjes,

erodome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Erodome ik vind dit een verdomd interressante topic!

Ik heb me zelf vroeger ook beziggehgouden met geesten en glaasje draaien .NU wil ik je wat vragen ik nl. het volgende meegemaakt:

het was in de tijd dat ik nog volop glaasje draaide ik was een keer alleen thuis en ging toen pendelen na het een en ander gevraagd te hebben legde ik het pendeltje weg en ging t.v. kijken en toen gebeurde het een kristallen potje wat midden op de brede t.v. stond begon te schuiven en ik zag hem zo van de t.v. op de grond vallen en in duizend stukjes breken !

Ik was verlamd van angst en begon na verloop van tijd de scherven op te ruimen.Maar zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Nou is mijn vraag hoe heeft dit kunne gebeuren ? Hoe kan het dat het potje zo voor me ogen kapot viel? Oja er is daarna nooit meer zoieyts gebeurd bij mij thuis

nadat dat was gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Erodome ik vind dit een verdomd interressante topic!

Ik heb me zelf vroeger ook beziggehgouden met geesten en glaasje draaien .NU wil ik je wat vragen ik nl. het volgende meegemaakt:

het was in de tijd dat ik nog volop glaasje draaide ik was een keer alleen thuis en ging toen pendelen na het een en ander gevraagd te hebben legde ik het pendeltje weg en ging t.v. kijken en toen gebeurde het een kristallen potje wat midden op de brede t.v. stond begon te schuiven en ik zag hem zo van de t.v. op de grond vallen en in duizend stukjes breken !

Ik was verlamd van angst en begon na verloop van tijd de scherven op te ruimen.Maar zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Nou is mijn vraag hoe heeft dit kunne gebeuren ? Hoe kan het dat het potje zo voor me ogen kapot viel? Oja er is daarna nooit meer zoieyts gebeurd bij mij thuis

nadat dat was gebeurd.

 

Dat was dus een entiteit.....

Wat het was kan ik niet zeggen, ik was er niet bij.

De entiteit wilde je even laten weten dat hij er was, dat kan vanalles betekenen, misschien wilde hij je even laten schrikken en lachte hij zich rot daarom(ja klinkt stom, maar ze kunnen nog weleens ondeugend zijn).

Kristal heeft een eigen kracht om dingen te versterken, vandaar dat kristallen voorwerpen makkelijk zijn om te "bedienen".

Zo gebruik ik heel vaak kristallen als ik iemand behandel, dat vergroot de kracht waarmee ik werk.

 

Heb je nog andere dingen gemerkt zoals temperatuursveranderingen, geuren enz?

 

Je mag jezelf gelukkig prijzen jongen dat er niets fout is gegaan, dit soort dingen zijn zeker geen spelletjes.

 

Je hebt dus iets opgeroepen, wat voor veiligheidsmaatregelen heb je genomen van te voren?

Heb je het ook weer weggestuurd?

Wat probeerde je op dat moment met de pendel te bereiken, probeerde je gericht iets op te roepen of stelde je gewoon vragen in het algemeen?

 

De pendel is een stuk veiliger dan glaasje draaien en quiji-bord, maar het is zeker niet zonder risiko(hierover ruzieen de pendelliefhebbers en de tegenstanders nogal).

Je moet goed weten waar je mee bezig bent en de juiste beschermings maatregelen nemen van te voren(de paarse doos is een hele goede, dat is een afsluittechniek tegen negatieve invloeden(laat positieve dingen wel door, ik gebruik deze altijd als ik mezelf in groepen beweeg om dwarrelende gedachte's van mensen tegen te houden).

 

Ook is er een manier om dingen op de juiste manier op te roepen en weer weg te sturen.

Je wilt namelijk niet dat iets bij je blijft, dat kan zeer veel problemen veroorzaken.

 

Dat kan varieren van hele kleine dingetjes die niet zo kwalijk zijn tot en met zelfmoordneigingen, zware depressie, zelfverminking enz(bij "slechte" entiteiten).

 

Soms duurt het jaren voordat iemand doorheeft dat hij nog wat bij zich heeft, de risiko's zijn dus voor langere termijn, niet alleen direct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo bedankt voor je antwoord. Het zit zo toen ik die dingen als pendelen en glaasje draaien deed was ik vollop in de pubertijd en vond ik alles wat niet mocht interessant ik houd me nu op wijze afstand van spiritisme en zaken die daarop lijken.Ik probeerde toen ook niet om een speciale reden kontakt te krijgen en heb niets in het bijzonder gevraagd.

Ook had ik geen veiligheidsmaatregelen genomen want ik wist totaal niet waar ik mee speelde(mee bezig was ). Wel ben ik vergeten te vragen of de entiteit weg wou gaan nadat het potje was gevallen heb ik dat alsnog gevraagd .Ik heb verder ook niets gemerkt van temperatuurverschillen of geuren.Bij het glaasje draaien echter heb ik de merkwaardigste dingen meegemaakt(dit is serieus). Ramen die uit zichzelf gingen klapperen en deuren die gewoon zomaar bewogen en toen we een keer vroegen of de entiteit zich wou laten zien werd de spiegel in die kamer bedekt met een soort grijze waas een soort condens. Ik hou me nu nu ik wat ouder en wijzer ben verre van dat soort dingen want wat er is gebeurd heeft zeker indruk op me gemaakt.Ik heb verder wel last gehad van depressies maar dat lijkt(volgens mij ) niet met elkaar in verband te staan.

Nou de goeten dan maar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

erodome wat bedoel je precies met een paarse doos eigenlijk?

 

 

ik heb zelf vroeger wel gependeld, best veel (met iemand die er verstand van had erbij). Maar ik ken het nu als zijnde dat je de vragen aan je onderbewuste stelt (ik weet niet hoe ik er toen over dacht, ik denk dat ik dacht dat het gewoon vanzelf ging, ik was 10 ofzo) en dat dat zeer kleine onzichtbare spierbewegingen naar je vingers sturen waardoor de pendel ging bewegen

 

maaaar mijn oom, die magnetiseur is (dus er verstand van heeft, mag je aannemen tenminste), ging het ook es doen voor mijn pa. Die pendel draaide zowat horizontaal rond en snel. En zijn hand hing gewoon stil. Het is eigenlijk onmogelijk dat ding zo snel te laten draaien zonder je hand stil te houden. dat was echt vaaaagh.

Overigens is het voorspelde niet uitgekomen toen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote vraag blijft is pendelen echt of niet.

Zijn het echt entiteiten of ben je het zelf die de pendel bedient?

 

Nei specialisten die met spierreactie's werken om vragen te beantwoorden hebben aan pendel gebruikers gevraagt of het een entiteit was of het onderbewuste, die proef is niet eenduidig afgesloten, een aantal proefpersonen gaven het antwoord dat het het onderbewuste was een aantal dat het entiteiten zijn.

Oftewel het blijft een vraag of het echt werkt of dat het ons onderbewuste is.

 

De paarse doos die is makkelijk, het is een soort van beschermingsschild die je om je heen zet die alle negatieve invloeden buiten houdt.

Dit beschermingsschild is lekker universeel, je kan hem gebruiken om de negatieve energieen van mensen buiten te houden, je kan hem gebruiken om jezelf te beschermen terwijl je bepaalde dingen doet(let op geen goede bescherming voor quiji en glaasje draaien!!!!!!!).

 

Ik gebruik de paarse doos als ik mensen behandel en als ik me in een groep moet bewegen.

De paarse doos is maar 1 voorbeeldje, er zijn zo nog een aantal goede beschermingen tegen negatieve energieen, maar ik ben gek op de paarse doos omdat deze je niet totaal afsluit, positief komt er wel door, dus je word er geen koude kikker van :wink:

En door het gebruiksgemak en omdat het voor dagelijks gebruik geschikt is is de paarse doos 1 van mijn favo's.

 

Ik zal de paarse doos hieronder beschrijven.

 

HET BESCHERMINGSSCHILD

Dit beschermingsschild voorkomt dat negatieve energie van anderen of van de omgeving ons energie-lichaam verontreinigt. Ook zorgt het er voor dat we onze positieve energie niet kwijtraken.

 

Dit schild is voor dagelijks gebruik noodzakelijk, speciaal voor kantoren, werkplekken, marktterreinen, overdrukke plaatsen, feestjes en vergaderingen, crematoria, begrafenissen, restaurants, hotels, treinstations, luchthavens enzovoort.

 

Het is een mentale bescherming tegen allerlei soorten negatieve energieën.

 

 

 

DE MENTALE SCHILD-AANROEPING

 

 

 

1. Het schild bestaat uit paars gekleurde spiegels, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van de oppervlakten. De oppervlakten van de spiegels zijn onbreekbaar.

 

2. Stel je voor, verbeeld jezelf dat je wordt omgeven door twee paarse ‘bespiegelde’dozen, één dichtbij je, en de tweede, die groter is, verder van je af. De tweede doos omgeeft dus én jou én de eerste doos. (het is niet noodzakelijk om ze ook echt te zien)

 

3. De dozen hebben zowel spiegels aan de binnenkant als aan de buitenkant. De dozen hebben geen opening.

 

4. Vraag aan de dozen: Bescherm mij en mijn aura alstublieft tegen alle negativiteit, en laat alleen liefde en licht door en dat wat voor mij goed is. Geef deze bescherming alstublieft vanaf nu tot….(tijd)/(gebeurtenis), en ga daarna terug naar de bron als liefde en licht. Dank U wel.

 

5. Het schild moet niet langer dan 12 uren aan één stuk aanstaan, en ook niet als je ‘s-nachts slaapt.

 

6. Zet geen meerdere mensen in een schild. Elke persoon die beschermd moet worden, moet zijn eigen persoonlijke schild hebben.

 

7. Als je je op een bepaald moment geïrriteerd voelt of niet op je gemak, terwijl je het beschermingsschild aan hebt, stuur dan de schilden terug naar de bron als liefde en licht en installeer een nieuwe set van schilden of roep de Violet Flame voor een tijdje aan.

 

 

 

Het schild zal zo sterk zijn als de sterkte van jouw intentie en affirmatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...