Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Norwok

schimmel

Recommended Posts

yo

Ik heb al een paar keer schimmel gehad en deze heb ik bestreden met bruine zeep (met proper borsteltje enz.). Dit heeft geen enkele keer geholpen dus heb ik ze preventief afgesneden (heel de tak ruim onder de schimmel). Maar nu krijg ik schimmel op alle plaatsen waar ik de takken heb afgeknipt. Wat moet ik doen? Ik kan moeilijk blijven knippen.

alvast bedankt

sluukes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Norwok,

 

Jammer te horen dat je zo'n problemen hebt. Staat de plant in de volle grond of in pot? Kan je er geen afdakje omheen breien zodat ie niet al die regen vangt? Je hebt het ook over bruine zeep...bedoel je gewoon groene zeep? Ik heb er echt super goeie ervaringen mee, zo uit het potje dunnetjes opbrengen met en kwastje en in de gaten blijven houden en evt herhalen. Als je plant echt in de volle regen staat spoelt die zeep er natuurlijk vrij snel weer af.

 

Het plaatselijke millieu vind die schimmel nix dus kan ie ook niet meer groeien en/of vermeerderen. Zeewierkalk op de takken stuiven helpt ook goed, maar stof je toppen niet te veel onder. Ik hoop dat je nog een paar weken doorkomt en als advies kan ik je toch meegeven om al die 'wonden' toch ff met groene zeep licht in te smeren.

 

Als ik kon gaf ik je beter weer.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

green enfield merciekes voor de uitleg

De plant staat in volle grond en een afdak is niet nodig want ze staan in een serre.

Die bruine zeep is hetzelfde als groene zeep.

Hopelijk lukt het nu wel.

sluukes en bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mijn plant had dus ook schimmels en die heb ik behanlded met groene zeep maar inmiddels sterft me hele plant af en helpt het geen ene moer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...