Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wegpiraat

Blad Problemen Amnees

Recommended Posts

Alle

 

Ik heb een x aantal Amnees stekjes op balkon groot gebracht nu hik ik tegen wat (kleine) problemen aan

 

Sommige bladeren hebben roest stippels en een x aantal hele rare bladeren waar het op lijkt dat de bladeren door 2e groeien

 

gallery_32874_17117_364731.jpg

 

gallery_32874_17117_656787.jpg

 

gallery_32874_17117_854496.jpg

 

 

Ik geef ze nu water met wat groei voeding van BG heb geen ph ec meter

Staan altijd op balkon zonder andere planten

 

Ben zelf uiteraard ook verder wezen zoeken en zou het kunnen zijn dat ze kalcium te kort hebben

Ik hoop geholpen te kunnen worden

 

Greetzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DonBone

 

TabaksMozaiekVirus bedoel je toch wat vaak in tabaksplanten voor komt

 

Een grappige opmerking komt tie er wordt gerookt op balkon me vriend heeft een peuter en wordt niet in huis gerookt kan het hier mee te maken hebben

 

Bedankt voor je snelle reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tunneltjes in je blad op de eerste foto zijn larven van de mineervlieg.

 

Die kan je gewoon dood drukken tussen je vingers.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook in de moederplanten zitten, ik ga er gemakshalve even vanuit dat je stekken gekregen/gekocht heb!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ achterlijkeharry gewoon die larven kapot drukken als ik het goed begrijp alleen lijken het gewoon echt alleen stippels te zijn

 

@ Castro Ja klopt waren stekjes had er 20 hier en daar neer gezet de 4 op balkon hebben er alleen last van de rest weinig tot geen mankementen op wat luis na

 

Bedankt voor de reactie's

 

Greetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vlekjes heb ik ook op mijn planten, maar het lijkt geen effect te hebben op de groei, ik denk dat het kleine vliegjes zijn die je blad beschadigen,maar ernstig is het niet. Die kromgroeiende bladeren is een ziekte die planten kunnen hebben, TMV heet dat. Dat wordt in de genetica van de plant doorgegeven, heeft dus niets met op het balkon roken te maken. Het heeft een gering effect op de groei van je plant maar niet ernstig, ik denk dat iedereen die PP kweekt TMV in zijn planten heeft (ik altijd wel) maar de oogst is altijd gewoon goed, niets om je druk over te maken dus.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...