Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tengy

Hangende Bladeren

Recommended Posts

Kan iemand naar mijn album kijken en mijn 2 laatste foto's zijn de meeste recente ik vraag me af wat er gbeurt

teweing water of teveel ?? Aub op album kijken en reageren hier als dat kan want ik kan die fotos hier niet zetten omda ik niet kan kopieren met ipad(srry) zou graag hebben dat de bladeren weer mooi rechtop en open gaan

 

gallery_41339_17129_829428.jpg

gallery_41339_17129_1772646.jpg

Edited by sensi life
foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

die planten hebben het veel te warm....

ik had ergens gelezen dat je geen afzuiging hebt, daar zit het probleem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa eindelijk denkii ik dat dit de oorzaak is thx sensi life ! Nu heb ik inmiddelsneen afzuiging geplaats hoelang zou het duren dat dit normaal komt heb nu een heel ander tentje vanbinnen 2 fan : 1 vanonder aan de potten ,1 voor de toppen beetje doen te bewegen en uiteindelijk een afzuiging met koolstoffilter .en de tent zuigt nu goed als ik ze dicht doe zie ik ze in gaan een beetje dusn

 

De temperatuur binnen is nu 26 , 3 graden maar kandat ook aan vochtigheid graad liggen ? Nu het warmer is en de tent oo zolder staat is de vochtigheid wel gezakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ze zo gesloten zijn komt niet door LV, te warm and misschien iets te droog gaan ze normaal van hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er al geen afzuiging aanwezig is ben ik benieuwd naar de rest ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een afzuiging aanwezig hoor strx pic.

 

 

@Noa de bladen voelen inderdaad droog aan maar de aarde namelijk niet ,ik spuit regelmatig met een plantspuit met gwn water om ze te verfrissen ..

The temp. is rond de 26°C licht aant tent dicht

rond de 24 °C licht uit tent dicht

Dus weetik het probleem niet mss omdat de aarde niet rap gnoeg droogt en daarom te nat zijn maar ze vorderen wel ng hoor ..

Het is namelijk maar een spaarlamp 150W

Share this post


Link to post
Share on other sites

26g is goed nu in je tentje

 

wel moet je niet je fan los op de toppen laten blazen, dan gaan ze ook meer verdampen en gaan je bladeren ook van krullen/sluiten....

je moet een lucht circulatie voorzien boven het gewas, ook aan de potten heeft geen zin.

het is niet de bedoeling dat je gewas van links naar rechts schud.

 

dat water spuiten, doe je toch niet wanneer de lamp brand?

oei, het gaat maar over een 150W spaarlampje zie ik juist....

Share this post


Link to post
Share on other sites

door de omhooggekrulde bladeren is het duidelijk dat ze teveel voeding hebben gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de omhoog krullende bladeren heeft niets met overvoeding te maken tuintjuh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetkan namelijk de voeding zijn ik zal binnen 2 dagen ng een pic posten hier kijken of er vordering is

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik sproei ze regelmatig met licht aan wel waarm zou dat slecht zijn? En de fan schud ze nie vn links naar recht . Maar gy doet ze gwn bewegen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kleine druppeltjes werken volgens mij als een vergrootglas waardoor je allemaal brandplekjes in je bladeren krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

door de omhooggekrulde bladeren is het duidelijk dat ze teveel voeding hebben gekregen.

160 post en dan zon bs commentaar, van teveel voeding gaan ze heel wat anders uitzien...

 

Die kleine druppeltjes werken volgens mij als een vergrootglas waardoor je allemaal brandplekjes in je bladeren krijgt.

Nee de brandpunt van de druppel ligt onder de blad en niet op het blad dus van vergrootglas effect is geen sprake, wel zitten er mineralen in je water sommige hebben zelfs een EC van 0.7 alleen kraanwater. dat droogt op je blad wordt verhit (bij jou niet zo zeer) en brengt schade toe

 

de fan moet tussen het gewas en lamp waaien

hoe gaan ze nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineen 2 uur ofz update foto , zelf zie ik vordering denkik xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus ,

kan ieland me ongeveer iets zegn over de hoeveelheid van de voeding ??

ik heb liggen , terra flores

Terre vega

Suger royal bloom

Rhizotonic(wortelstimulator)

deze plant heb ik begonnen mer de wortelstimulator, 2 weken geregel (maar als ik eerlijk ben heb ik gewoon de verhoudingen genomen die achter op eticket stonden van de voeding:( )

En vervolgens terre flores af en toe (ook weer verhoudingen van etick :$) maar dan zag ze er eigelijk nog mooi uit nuu geef ik een week of 2 gewoon water en het is nu dat die blader zo dichtplooien en de top bladen warrig zijn mijn volgendenronde wil ik tg wat beter uitziende hoor

maar werk ook maar met een plug and grow spaarlamp 150W he maar tog zie je van deze lamp geregld mooie oogsten hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding ligt aan je medium, ik voed op cocos en dat betekent voeden vanaf het begin meestal de helft van wat de schema aangeeft.

 

Jij hebt volgens mij aarde en dan ligt er nog aan wat voor aarde want sommige die hebben zon goede mix die hoeven de eerste weken niks te geven

 

Jouw plantjes mogen wel wat hebben denk ik maar tis beter als je zegt wat er in de pot zit en ervaren grond kweker je dan verder advies heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna flores in de groei goed bezig

Mss eerst beter even een schema gezocht van de voeding die je gebruikt flores = bloei vega is groei

Wortel stim kan je de hele ronde meegeven eerste week /2 weken 4ml per liter daarna 2ml of zelfs niet

 

http://www.canna.nl/nl/kweekcentrum/voedingsschemas/ Ga eerst hier maar eens langs en geef de gegevens in ,hoeveelheid water je aanmaakt enz en dan heb je een mooi lijstje wat en hoeveel je er wanneer in moet gooien

 

De fout die je volgens mij bovenop de rest hebt gemaakt is die flores geven inplaats van die vega ,je bent gestopt met het geven ervan en ineens krimpt je plant in elkaar

 

toch makkelijk als je info geeft vanaf het begin

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus moet ik blijven voeding geven ? En ik heb nooit vege gebruikt indd enkel flores

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat raden jullie aan moet ik bloei geven nu of gewoon zo laten en ng wachten ? Zal pic posten ;)

Heb ook 2 lowryder die ook witte haartjes zo krijgen en heb de lamp nu op 12/12 gzet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb weer problemen met het kopieren van fotod naar deze topic , kan dit iemand voor mijn doen , de laatste 6 fotos van mijn album (tengy) op deze topic plaatsen aub de 6 recentste foto's plzz en graag ook reageren op de vorige vraag inverband met de fotos nu ;)

 

gallery_41339_17129_843672.jpg

 

 

gallery_41339_17129_978113.jpg

 

gallery_41339_17129_149974.jpg

 

 

gallery_41339_17129_675795.jpg

 

gallery_41339_17129_829428.jpg

Edited by djbroertje
foto's toegevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm lag het probleem niet voornamelijk bij die andere plant ....

 

Heb ook geen idee wat nu het beste is om te doen daar ze de bloei voeding nu gewoon zijn hoe ze zullen reageren als je nu groeivoeding gaat geven ..... als voeding geven uberhaupt nodig is ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lowrydertjes zien er redelijk goed uit en die grote wacht ik nu effe vn water om te kijken ze gaat beternu , maar zal geen groei voeding meer geven hoor nu, nu zal ik gewoon bloei geven ze is 3-4 weken oud ongeveer dusja het ligt niet aan hoe ik ggeevn heb ,maaraan de hoeveelhrid ik snap die scheme nie zo heb nogtans een schema liggen op papier die bij de voeding past die die ook op de topic staat maar ja xd .. daardoor ik het schema niet goed snap pakik maar de verhouding van op de eticket

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder nig een vraag

heb ik perse een ec meter nodig ? Ik heb een ph/hygro meter gy meet de ph en of e de aarde nat aldaniet droog is verder heb ik niet egt nodig zeker

weedy ik zie bij jou stekken iets in de aarde zitten wat is dit ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet geen ec indd ik volg een iets afwijkende versie van het canna schema

 

Iets in de aarde steken in de aarde ,zal je iets specifieker moeten zijn daar er nogal veel rond de stekjes in de aarde zit

 

Die groene dingen zijn de sensoren van het wireless plant monitor systeem

Dat witte ding is de blumat tensio meter

 

En de glanzende torens links in mijn tent zijn 2 2 liter oasis flessen ,om de laatkomers direct aan het net te brengen

 

3-4 weken oud dan had je nu pas moeten beginnen met voeding te geven ten vroegste ,maar goed daar ben je al te laat mee

Zal afwachten worden wat ze gaan doen nu

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus beter wachten nu met voeding ik vind wel dat ze er beter op vooruit gaan hoor mss gewoon een moier blad bij die grote

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...