Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kc33-original

Penwortel Jonge Zaailing Beschadigd Door Satestokje Te Dicht Op Stam?

Recommended Posts

goedendag.

 

ik heb afgelopen zondag één van mijn 2 intense skunk zaadplantje proberen te ondersteunen/recht te laten groeien met een lang satestokje. nu had ik met mijn stomme kop niet zo goed nagedacht en het satestokje pal tegen de stam aan gezet. kan het dan zijn dat ik per ongeluk de penwortel beschadigd heb?

 

hierbij een foto vlak nadat ik dit gedaan had, maar de foto is wel genomen nadat ik het stokje al een paar centimeter verplaatst had omdat ik even later al gelijk bedacht dat dit niet zo slim was. (linker zaadplantje is de plant waar ik het over heb)

 

intense skunk plant 1 en 2 vlak na satestokje bij plant 1 pal tegen de stam aan hebben gezet

 

en nu 2 dagen later dacht ik al een duidelijk verschil te zien tussen de plant waarbij ik dit wel gedaan heb en de plant waarbij ik dit niet gedaan heb. (bij deze foto is het eveneens de linkerplant waarbij ik dit gedaan heb)

 

 

 

 

 

 

ook dacht ik dat ik nou al verschil zag in de onderste zijscheuten van beide planten. zeg maar dat ze eerst allebei nog (bijna) geen onderste zijscheuten hadden en de ene nou wel en die waarvan ik dacht dat ik haar penwortel misschien beschadigd had niet. (bij deze foto is de plant waarvan ik dacht dat ik de penwortel misschien beschadigd had weer de linkerplant) maar het zou ook kunnen dat ik me vergis maar volgens mij niet. (heb geen foto van de zijkant vlak voor of vlak na ik dat met dat satestokje had gedaan)

 

 

intense skunk plant 1 en 2 dagen na ondersteuning satestokje penwortel beschadigd? (FOTO 2)

 

misschien maak ik me druk om niks maar wilde het voor de zekerheid toch even vragen. of zou dit verschil ook aan andere dingen/toeval kunnen liggen (ze stonden wel precies op dezelfde plek) en hoewel het verschil tussen beide planten nou nog minimaal is (we zijn ook pas 2 dagen verder) ben ik wel bang dat het erger word en vraag ik me wel af als ik de penwortel van die ene beschadigd heb, hoelang het nog zal duren voor ik het verschil echt duidelijk zal kunnen zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets aan het handje ;)

 

ze zien er allebei gewoon normaal uit!

volgende keer wel wat beter nadenken waar je die sate-stok nu gaat zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch het gevoel hebt dat die plant ietsje is beschadigd kan je lichte dosis wortelstimulator inzetten..en de plant dus behandelen als een stekje tot de groeisnelheid terug is.,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...