Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
de leerling

Een aantal vraagjes

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Redelijk een tijd geleden dat ik mezelf heb voorgesteld. Dus hierbij nogmaals, mijn naam zegt het al weet wel iets, maar ben nieuwsgierig en wil graag dingen leren.

Heb het forum de laatste maanden veel bekeken, en mega gruwelijke dingen gezien, respect voor jullie. Echt briljant hoe sommige met een redelijk eenvoudige setup een zeer mooie plant weten te groeien. Ook heb ik respect voor mensen die kosten nog moeite sparen om een hok neer te zetten, waar het water me van in de mond loopt.

 

(genoeg geslijmd)

 

Volgende setup wil ik gaan laten draaien, ben al bezig met de bouw.

 

Ruimte 1.80 *2.4*2.3 dit heb ik geïsoleerd met steenwol en op de grond ligt eerst een laag piepschuim, vijverfolie en zwart wit folie de folie ook op de wanden.

 

Helaas ivm ruimte gebrek heb, zal ik alles in m'n hok plaatsen.

 

Hardware:

 

2 * gavita 1000 watt

1500 kuub inlaat softbox

2500 kuub uitlaat softbox.

2500 kuub filter zwaar model.

Schakelkast van Davin

En fan controller Tma 7 amp

Voedingsvat e.d

Bluelamp ph ec combi

Luchtbevochtiger en kachel

 

Plan

 

De inblaas plaats in achter in het hok op de grond met een airsock

De uitblaas plaats ik hangend bovenin met het filter en een demper.

 

Nu komt mijn vraag als ik na de box bochten in de slang heb remt dit dan m'n afblaas.

 

Ik heb dit namelijk getest en als ik de lampen vol aanzet en de controller op stand 5 wordt het na verloop van tijd 38 graden gemeten in de schaduw.

Dit zou naar mijn idee niet mogen, toch echt warm is het nog niet buiten.

Hoeveel kuub is nodig voor 2300 watt licht geweld? Die 2500 zou genoeg moeten zijn toch

Kan in het filter ook rechtop de grond plaatsen dan met een lichte buiging naar de kist en daarna dan geen enkele bocht? Ik hoop dat dit dan een aantal graden gaat schelen, afblazen doe ik in een andere kamer.

Door de afblaas box verlies ik aan 1 kant ook veel hoogte, hoe lossen jullie dit op?

Heb namelijk te horen gekregen dan amnesia vrij lang doorgroeit, hun zeiden 5 weken, klopt dit? En ik welke weken gaat dit het hardst, kan de lamp nu max op 1.7 m hangen

Nog een vraag over de fan deze is ingedeeld in graden 0 t/m 40 met streepjes welke niet evenredig staan met de getallen, is het nou zo dat het laatste streepje 30 graden is en dat het einde van het draaien dan 40 graden, en klopt het dat het systeem of de min stand of voluit draait? Best jammer had gehoopt dat het in stappen zou gaan.

 

 

Nou een hele lap tekst, en het spijt me, maar er zal vast nog wel een aantal lappen volgen.

 

Alvast bedankt voor de reacties en de mooie verslagen van jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey leerling

 

leuke setup en leuke ruimte op wat ga je kweken aarde of ?

ga je uit zaad kweken of met stekkies ?

2500m3 afzuiger is genoeg voor 2x 1000 watt.

je kan je filter ook rechtop plaatsen buiten je hok .

ik zou persoonlijk als je er de ruimte voor heb je softbox met demper buiten je hok hangen aan het plafond en je filter in je hok .

ja amesia groeit nog 5 weken door en de hele 5 weken gaan hard .

upload eens een foto van die fan controller als dat mogelijk is zou veel duidelijker zijn .

 

Gr amneezz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het beter zou zijn dat je rechtstreeks van buiten aanzuigt voor je inlaat.

ik vermoed dat je nu van binnen aanzuigt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zou ook zowiezo na buiten afzuigen of van buiten je verse lucht halen zo als sensi al zegt

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 1000 watt heb je weinig hoofdruimte

je planten moeten wel een metertje (1.20 is prettiger) van je lampen zijn ( of je moet cooltubes hebben)

 

dan hou je alleen maar ruimte ovre om direct in bloei te zetten ivm met planthoogte

 

Zelf zou ik met 1.80 eerder aan 600 watters denken

dat is makkelijker werken, het hele jaar door

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amneezz ik ga op aarde runnen idd

Helaas geen ruimte om iets buiten het hok te plaatsen, heb vandaag het filter op de grond geplaatst. En merk qua afblaas direct verbetering, de bochten op 1 na zijn er nu uit en dit werkt dus blijkbaar zoveel beter.

Deze heb ik

 

http://www.puksupport.eu/klimaatbeheersing/Klimaatbeheersing/tma-7amp-plank-gemoteerd-met-thermostaat

 

 

@ sensi raam op een kier en slang laag, dus niet geheel van buiten maar wel een verse lucht aanvoer.

 

@ meneer Jansen 1.20 meter? Serieus zoveel? Lees vaak op het wf dat ze 90 cm aanhouden is dit te weinig

Aan 1 kant van de ruimte kan ik gewoon de volledige 2.3 m hoogte benutten.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat te weinig : die korte afstand beïnvloed naar mijn mening teveel smaak ; terpenen worden gewoon ongedaan gemaakt met zoveel licht en warmte.

 

maar dat ben ik : ik vertik het vieze wiet te telen, en veel indicas houden gewoon niet van zo fel licht in combinatie met hoge bladtemperatuur

heel veel smerige sativa hybrides kunnen er prima tegen , zoals PP bijvoorbeeld

dus mijn woord is zeker geen wet

 

 

de meeste telers hebben naar mijn idee de lamp te laag hangen

en mijn idee is niet het enige idee...

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...