Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cavey

Buitenkweek van autoflowers

Recommended Posts

Hi! Na een afwezigheid van wat seizoenen (2012/2013 niets gedaan binnen of buiten), ben ik er dit seizoen weer eens bij.

 

Na twee succesvolle kweken van Snow White in 2010 en 2011 heb ik deze keer gekozen voor autoflowers, ik wil ergens rond juni/juli klaar zijn ermee.

 

Heb gekozen voor 5x autoflower Northern Light van Royal Queen en 5x autobomb van Greenhouse. Heb er een gratis autoflower white widow van Azarius bijgekregen.

 

Tot nu toe lijkt alles goed te gaan. Vorige week zondag gepot, direct in de potgrond. Al dat zaaigrond gestek en moeilijk gedoe is maar gedoe denk ik zo :D

 

Hier wat fotos:

De eerste NL en de WW steken de kop op

IMG_20140426_182128_800.jpg

 

Auto bombs komen er ook bij (links op de foto) en nog wat meer NL die opkomen

IMG_20140427_135051_800.jpg

 

Aan het einde van de dag waren er nog meer met hun eerste blaadjes.

 

Op naar een mooi groei seizoen :D

 

De plantjes zijn na elkaar te oogsten, ik meen dat de autobombs na 7-8 weken oogstbaar zijn, de WW 8-9 weken en de NL 9-10. Maar goed, ik hou dat gewoon aan als indicatie, we zien wel onder de loep wat het echt gaat worden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

meteen op grotere pot

eventueel half om half met cocos

( geen cocos van de action maar uit de growshop)

de anderehelft gebruik je aarde uit tuincentrum( zolang er op de zak RHP staat is het degelijk spul- geschikt voor consumptieteelt- andere aarde is vaak opgewaardeerde baggerslip met vervuiling en instabiele ph)

als je even wat Bitterzout ophaalt bij de betere drogist ( EPSOM SALTS), dan heb je beetje extra magnesium halverwege bloei ( 1 theelepel per 10 liter begin en einde week 3)

de rest aanvullen met Biobizz grow en bloom ( halve dosering is op zich genoeg , tot je gebreken ziet..als je die al krijgt)

gebruik het liefste emmers( wel van de action 10 liter voor nog geen 2 eu) met onderin gaten gemaakt

eventueel een laagje goed gewassen hydrokorrels( hydroton korrels- die oranje kleiballetjes)

dan heb je goede afvloeiing dankzij cocos en de kleikorrels

 

 

wel is het zo dat je iets vroeg bent begonnen ,de nacht temperaturen hebben de groei waarschijnlijk geremd

als je iets later zaait ( misschien naast de huidige) zal je waarschijnlijk grotere planten krijgen dan die kleintjes ..ik denk dat die erg klein kunnen blijven..

misschien op de vensterbank zaaien int vervolg zo vroeg in het seizoen..dat doen de meesten

 

het punt is dit:

zaden groeien anders dan stekken

en autoflowers groeien anders dan regulier zaad

 

om te beginnen zijn stekken niets anders dan afgesneden takjes waar wortels uit zijn gaan groeien

ze groeien vanuit een punt ( overal waar het takje onder de grond is) , en je kan het beste stekken op een klein potje zetten ... van het formaat dat jij hebt gebruikt voor je zaden

 

zaden groeien een penwortel naar beneden

die groeit harder dan wat boven de grond groeit; de eerste tien a 14 dagen kan ze wel 30 cm diep gaan..als je de ruimte geeft vanaf het prilste begin.

vanuit die penwortel groeien al snel na het ontstaan van de penwortel zelf over de gehele lengte wortelbeginselen

dankzij het ruimte geven aan de penwortel vanaf dag1 (!) kan een zaadplant enorm hard groeien

 

nou zijn autoflowers een geval apart

ze willen snel af zijn , omdat ze uit gebieden komen waar het al snel te koud is om zaad te maken

ze doen gewoon hun ding, en vanaf een bepaalde grootte/leeftijd gaan ze hoe dan ook bloeien, wat je ook doet

wil je een optimale autoflower-oogst draaien , dan wil je eigenlijk dus zo snel mogelijk zo veel mogelijk wortelgroei, omdat dat tenslotte ook een erg efficiënte fase is van de groei van een plant

die kapstok van wortels die de penwortel is moet je dus vooral bij autoflowers de kans geven

 

zaden zijn niet dol op veel voeding. dus als je volbemeste grond in een emmer schudt, en dan een autoflower-zaadje in de grond doet heeft die autoflower alsnog een kutstart : zaailingen houden van voedingsarme grond om te ontkiemen.

De oplossing is simpel : alsnog die emmer vullen met die bemeste grond , maaar maak een kuiltje bovenin waar je een liter "zaai- en stek aarde"in doet

( ideaal als je dus voor de rest een grondmix gebruikt zoals ik hierboven beschreef..want regen op gewone grond is een drama, tenzij je grond goed draineert, dan verzuipen de wortels minder)

Sannis shop verkoopt buffertabletten

die zijn op zich niet verkeerd om aan de aarde toete voegen

waarschijnlijk hoef je dan de hele cyclus alleen maar water te geven - of een week of 2 te voeden..wel relaxed produkt- en nee ik heb geen andelen)

 

een houding als "we zien onder de loep wel wat het gaat worden"is behouden, maar durf hoog te mikken...

kennis is macht / controle over hetgeen je mee bezig bent.

dit forum is in principe genoeg mits je je goed inleest

desalniettemin : durf fouten te maken

 

succes met je growcarriere:)

 

veel plezier

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik lief van meneer Jansen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...