Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Harry Alkmaar

voeding zonder gelul, landelijk verkrijgbaar

wie weet er een betere combi? en waarom?  

25 members have voted

  1. 1. wie weet er een betere combi? en waarom?

    • je hebt gelijk
      1
    • je hebt geen gelijk
      1
    • je bent niet wijs
      13
    • je snapt het een beetje
      2
    • enz.
      6
    • bel 072 511 75 85
      2


Recommended Posts

Kweken en er wat aan overhouden?

Kweek op hydro. Dat scheelt 20% ten opzichte van grond, en 10% ten opzichte van cocos.

Hydro = slabs. bijvoorkeur horizontaal gelaagd.

 

Maar.... voeding is voeding. Onderstaand is een goede richtlijn voor alle kwekers. Onderstaand is naar mijn mening het beste van de diverse merken. 15 jaar ervaring.

 

Citroenzuur: Bio Nova

salpeterzuur: Exelent

fosforzuur: Exelent

ph +: B.A.C.

Enzym: Canna

Wortelstimulator: House & Garden ( roots exelurator)

Basisvoeding: Canna

Bladvoeding : B.A.C.

PK 13/14 : Canna

Booster: B'uzz

Bloei stimulator: B'uzz

Steroide : exelent

Slabs : cultilene

startblokken: cultilene

Grond: Martina

Plant: PP, NLX

Ec hydro 1.4 / 1.7 / 2.0 / 2.3. Matten inweken op 4.6 en daarna plussen naar 5.4

pH hydro: 5.3 / 5.5 / 5.7 / 5.9

Spint : 3 x dosis spruzit onderkant blad, en na een week roofmijt.

Thrips: roofwants

Anti-alg: Bio Nova anti-bac

Opwaarderen grond: wormenmest + B.A.C. korrels + asef mearlkalk + 10% grove cocos (Búzz).

 

Met dit pakket haal je goede oogsten, zowel op grond (max EC 1.1), cocos en de diverse hydro varianten.

Voor de hydro kwekers: spoelen moet je niet doen. dom, dom, dom. Dat is de reden van je flossige toppen.

 

Groetjes,

Harry Alkmaar 072 511 75 85

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 % meer? waar baseer je dat op.wat is je gemidelde dan op de diverse mediums.ik heb zelf juist met aarde de beste resultaten gehaald.denk dat het van persoon tot persoon scheelt de een doet het op aarde goed de ander op hydro.ligt een beetje aan je persoonlijkheid

 

b.t.w. ik mis hesi voeding en bio nova sproeivoeding op je lijst daar werk ik zelf mee en tot grote tevredenheid.en alles van canna komt er bij mij niet meer in.slechte ervaringen mee.

 

en wat betreft de ec die verscilt natuurlijk van plant tot plant de ene ken een hoge ec hebben de ander niet.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

das een hoop geld die je aan voeding uitgeeft,terwijl het eigelijk niet nodig is,regenwater en vloeibaare voeding met de juiste npk waarden voldoen echt wel bij mij planten groeien heel erg snal zonder dat het me veel kost

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Master Kush: http://www.overgrow.com/article/22 lees dit article eens :whistling

als je dan nog niet overtuigd ben, weet ik het niet meer :)

 

Ik denk dat het ondertussen toch al lang duidelijk is dat je op hydro meer efficientie uit je kamer kan halen.....

(Potgrond is idd misschien efficienter bij lagere bezettingsgraad )

 

@ Bosmaaier: het is inderdaad een hoop geld aan voeding, maar, voor mensen die het "iets" groter zien, kan die paar eurotjes extra investering toch een aanzienlijke opbrengstwinst leveren..... Uiteraard, voor een simpele kweek heb je al die spullen niet nodig.... , maar, wat Mr. Alkmaar wil zegge volgens mij, is gewoon welke producten hij het meeste succes mee heeft... wat wel een welkom gegeven is voor sommigen onder ons :D

 

Het is toch ook duidelijk dat hij niet direct een bepaald merk sponsert ofzo :specool

 

greetz en laat de info maar kome Harry :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...