Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenyey

Bodemleven

Recommended Posts

Hey mensen ik heb een vraagje. Ik zit op dit moment in week 6 van een organische kweek 5 x pp op 18 liter potten. Voor de kweek heb ik schimmels toegevoegd. Als voeding gebruik ik bac. Ik zit nu dus in begin week zes en de voeding is op. K heb nu vandaag een keer canna flores met pk 13/14 gegeven. Overmorgen heb ik weer bac voeding. Nu is mijn vraag of deze waarschijnlijk domme actie mijn bodemleven heeft helemaal heeft verkloot of dat dit wel zal meevallen. Zal ik de laatste weekjes nu gewoon weer bac geven icm bacto of doorgaan met de canna.?

Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zonde dat je dit doet zeg!, nu kun je het hele bio wel weer vergeten....

 

Tenminste je mag het geen bio meer noemen vind ik.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit echt zo veel kwaad kunnen voor het bodemleven als het bij deze ene keer blijft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de pk 13 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keertje pk 13 14 meegeven om te sturen is helemaal niet erg.

 

Tijd voor een kweekverslagje greenyey?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mycorrhiza houdt niet van een hoog P gehalte, dus zonde van het toevoegen. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke het was dus geen slimme zet achterafgezien beter niet gedaan. Weer wat geleerd. Zou ik nu doorgaan met canna of is het bodemleven nog goed genoeg om door te gaan met bac eventueel met bacto.

Volgende ronde wordt er een verslagje gemaakt. Had nu weinig tijd ivm werk enzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als je een theetje zet van wormenmest met rietsuikermelasse of gewoon rietsuiker & je laat het borrelen rond de 18 uur, dan voeg je ook schimmels toe, als het iedergeval te combineren is met je werk natuurlijk.Tis een simpele methode.Zou verder gaan Canna bio.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip van die thee, maar helaas heb ik daar geen tijd voor. Canna bio heb ik ook niet. K heb alleen bacto en vanaf morgen ook weer bac organische voeding en de complete canna lijn heb ik ook nog liggen. Dus het wordt kiezen uit deze twee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd afmaken waar je aan begint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja appel om ff terug te komen op je vraag die de eerder stelde. Ik heb de pk erbij gedaan omdat ikin week zes zit en dit normaal de periode is wanneer je volgens canna dit moet geven. Vandaag ik dit bij de voeding gedaan heb.

Ik denk dat ik vandaag bacto meegeef en dan vanaf morgen ook weer de bac voeding. Hopend dat die ene pk gift niet veel kapot heeft gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dan geen pk booster van bac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pk booster van bac heb ik niet. Tis me eerste keer organisch ik moet er ff aan wennen eerst altijd met minereale voeding gekweekt. En hydro nu dus bio. Volgende ronde weet ik nog niet wat ik ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat de pk booster echt nodig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon kraantjes water geven tot je de bac bloei weer binnen hebt.

Ik geef niet elke water beurt voeding gebruik wel taps dus die vangen ook een hoop op met zo een probleem als jou .

Als je de bac binnen heb dan zou ik 2.5 ml per liter geven tot een week voor het oogsten

Succes met je kweek

 

knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit je eerste keer organisch is en je bent nu al door je BAC voeding met 5 stuks op 18 liter, dan ben je wel héél erg gul geweest met de voeding. :huh:

Of heb je een restant van iemand gekregen? Zo nee, dan ben ik wel benieuwd hoe ze er bij staan. Foto?

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie mening. Ik ga ze idd gewoon ff wat water geven k ben inderdaad erg royaal geweest met de voeding ze hebben dan ook wat verbrande bladpunten. Ik heb er een halve fles doorheen gejaagd. Deze ha een maat van mij niet meer nodig. Vandaag dat die na vijf weken bloei al op is. Achteraf gezien had ik ook stukken minder kunnen geven. Maarja zo leren we iedere keer weer bij. Foto moet ik effe kijke hoe ik dat ga regelen na het weeken moet dit wel lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier altijd 20 a 30 ml op 10 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...