Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Amecheesia

Welke hout is "veilig"?

Recommended Posts

nou de titel zegt het al.

 

ik wil een eb en vloed bak maken van plus minus 220X2220.

 

en dan hoog genoeg om 18L potten met mapito te vloeden.

 

welk hout kan ik hier het beste voor gebruiken ivm giftige stoffen en stevigheid?

 

had gisteravond al zitten zoeken maar kon het niet vinden, dus dacht open maar ff snel een topic want ik wil zo aan de slag.

 

bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon standaard houten balken pakken bij de gamma/praxis. die van 14.5 bij 4.2 ongeveer zijn mooi.

 

ik heb in mijn 2,40 x 2,40 tent ook een eb vloed bak gemaakt met enkel een zeil. had totaal geen zin om een bak te maken, kost alleen maar ruimte ;)

heb het zeil in de hoek om de tentstokken gevouwen, paar ti rips eromheen, evt nog wat ducttape en klaar is kees. gaat 400 liter water in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan bedankt voor je reactie.

het huis staat alleen schots en scheef, dus ik moet helaas wel een bak maken en deze waterpas zetten.

anders had ik het zoals jou gedaan.

 

ik ga zo wel ff kijken bij de praxis wat ze nou allemaal precies hebben.

moet ook nog platen voor de onderkant hebben.

 

wat ik er in ieder geval van begrepen had ik dat is geen mdf en osb platen moet gebruiken. klopt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah je gaat ook een onderkant maken in de bak?

 

Idd, klopt maar dat hout is sowieso zo zwak daar wil je geen bak mee maken. Geld ook vooral voor gesloten systemen.

 

Weet niet hoe scheef de vloer is maar de beste/makkelijkste oplossing is kratjes of potten voetjes geven. Zodoende staan er geen potten natter dan de ander, en kunnen ze ook nog eens beter uitlekken, en kun jij je drain beter meten. Wegpompen doe je dan op het diepste gedeelte van je vloer

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou ook met betonplex een vloer kunnen maken, en dan daar de 'bak' op. ie een verhoogde rand waar je het zeil aanavst niet.

 

ff in de bouwmarkt kijken voor van die voetjes, draaien naar de gewenst hoogte en klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de adviezen.

 

ik ga eens kijken naar naar betonplex bij de bouwmarkt.

 

kunstof bak is helaas niet mogelijk, is te moeilijk mee naar binnen te nemen denk ik.

 

ik ga maar eens op onderzoek.

 

ik had me oog ook al laten vallen op schuttingplanken.

 

ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er erg netjes uit pietje wiet.

 

ik denk dat ik al jullie adviezen combineer.

 

en gewoon 4 van die betonplex planken tegen elkaar aan schroef zonder platen eronder.

 

piepschuim erin, als het erg afloopt strooi ik wat hydrokorrels of perliet in de lager gelegen potten.

 

komt mapito in.

 

als dit hindu kush verslag af is

 

breek ik de ouwe tent af en zet ik de nieuwe op.

 

misschien bouwverslagje maar ook wel een kweekverslag.

 

HK update komt er vanavond aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...