Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SuperGrrl

Speekseltest

Recommended Posts

Kort vraagje:

Hoe lang kan met een speekseltest worden aangetoond dat je wiet gerookt hebt??

 

Alvast bedankt voor de reacties.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij niet zo heel lang, zou het niet met zekerheid durven zeggen maar als ze willen aantonen dat je hebt geblowt is bloedtest beter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Bij de vraag hoelang cannabis aantoonbaar is, is het begrip halfwaardetijd van belang. Halfwaardetijd is de tijd die het lichaam nodig heeft om de concentratie van een stof in het bloed te halveren.

Bij cannabis moet je echter niet alleen kijken naar het bloed, maar ook naar het vetweefsel. Cannabis wordt namelijk nadat het in het bloed terechtkomt afgegeven aan het vetweefsel. Vervolgens geeft het vetweefsel het weer heel langzaam af aan het bloed. Het zijn dus twee stappen:

-afgifte door bloed aan het vetweefsel

-afgifte van het vetweefsel aan het bloed.

 

Bij de eerste fase bedraagt de halfwaardetijd 30 minuten, bij de tweede fase afhankelijk van de gebruiker 2 tot 7 dagen. Omdat de afgifte van cannabis vanuit het vetweefsel zo langzaam gaat, blijft cannabis nog zo lang aantoonbaar.

 

De effecten die de gebruiker ervaart volgen echter een heel ander tijdspad. De effecten worden ervaren na enkele minuten en duren 4 tot 6 uur. Van de afgifte van cannabis door het vetweefsel ervaren we dus maar weinig.

 

Testen worden meestal uitgevoerd op urine. De urine wordt dan getest op afbraakstoffen van cannabis. Zitten die erin dan weet de tester dat er cannabis is gebruikt. Afhankelijk van de mate van gebruik is cannabis 30 tot 40 dagen in je urine aantoonbaar.

 

Overigens wordt bij sollicitaties niet op drugs getest. Als het al gebeurt moet er in ieder geval melding van worden gemaakt, en uitdrukkelijk toestemming worden gegeven.

 

 

 

bron: Jellinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van alle drugs is cannabis het langst aantoonbaar. Afhankelijk van de mate van gebruik is cannabis 30 tot 40 dagen in je urine aantoonbaar. Voor de overige drugs is dat enkele dagen tot een week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

Bedankt voor jullie antwoorden.. maar dat van bloed en urine had ik al gevonden en wil ik dus ook niet weten..

Het gaat mij om de speekseltest!!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... moeilijke vraag blijkbaar....

 

Misschien dat iemand in de coffeeshop het weet.. zal straks es ff vragen...

Mocht er toch nog iemand info over hebben... dan is dat natuurlijk altijd welkom.. :D

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is deze test nog in ontwikkeling en ik denk dat deze test relatief is. Want als je je speeksel verdunt, door bijvoorbeeld te drinken, dan is de uitslag toch heel anders?

 

Lijkt me in ieder geval een vage test. Op internet is er meer over te vinden. Niet veel opzich..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...