Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bassiey93

Secret jardin + slangventilator

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ik beschik sinds kort over de Secret Jardin darkroom 2 met als afzuiging een 150 m3 koolstoffilter met een flens van 125 mm. De afzuiging

wordt geregeld door een 125 mm slang ventilator. Ik had me wel van de tevoren bedacht dat dit niet echt een 'stille' fan is, maar nu het opstaat

valt het me behoorlijk tegen.

 

Is er een goedkope manier om de fan te dimmen of krijg je dan gebrom? Werkt een geluidsdemper als deze (ook 125 mm) , als dit buiten de tent wordt geplaatst???

 

http://www.growxl.nl/klimaatbeheersing/gel...0-cm-125-o.html

 

Groeten,

Bassiey93

 

 

edit: Lees net dat je ook de fan kunt laten uitblazen in het filter (die dan buiten de tent staat) , iemand daar ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er hangen trouwens 2 t-neon units in: 2x55 watt en 2x 36 watt, is dit gevaarlijk op een tijdsklok? en hoe wordt er aangekeken

tegen 3 planten in een (professionele) binnenomgeving? ik zag dat een sonodeck slang al best veel geluid zou moeten dempen of is

een aparte demper vereist? Ik kon het niet echt best vinden met de zoekfunctie vandaar deze vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

aller eerst, 3 planten met een lamp en afzuiging binnen = profesionele teelt

maar gewoon stuf beweren dat je dat niet weet/wist en dacht dat 3 planten voor eigen gebruik mocht

 

wat hoor je precies ? de lucht stroom of de motor van de slangafzuiger ?

 

dit is iniedergeval een goede controler om je buisfan te dempen

http://www.growshop-outlet.nl/s-vent-autom...?keyword=s-vent

 

als je inde toekomst mischien grotere afzuiger wil gaan gebruiken moet je even mailen of ze de 2,5 amp verzie kunnen leveren dan kan je tot 1500mh3 afzuigen of 1000 afzuigen 500 inblazen

of hoe je het ook wil bedenken :rolleyes:

 

 

als je last heb van de lucht stroom denk ik dat je het beste na je ventilator sono dect ( met die glaswolmantel) kan nemen om het geluid te dempen, een geluids demper lijkt me dan niet eens nodig met zonlaag agzuig vermogen kleinste demper die ik weet is 350 rond

 

 

 

ow dan nog even je lamp vraag,

een schakel klok kan wel, maar http://www.growcorner.nl/nl/dv-12-schakelkast-2-x-600watt zo iets zou ook kunnen,

houd rekening met je toekomst plannen, aan de 2*250 watt zou je zat hebben, maar voor iets van 10 euro meer heb je 600 watt dus ja als je ooit nog eens een 2X400 ofzo wil gaan draaien zou dat hier ook op kunnen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks for the advice

 

Heb nu onder het motto van doe het goed of doe het niet een sonodeck + een demper, klinkt nu gewoon alsof er een pc draaiende is. Temperatuur en luchstroom zijn nog in orde.

Ik heb juist nog steeds tneon omdat het lekker dicht op de plant kan en ik geen VSA's en schakeltoestanden wilde kopen.

 

Vriend van me zet een Thinkclient voor me neer met webcam die om de 1/2 uur een foto maakt, vervolgens maken we een timelapse :rolleyes:

Ik ga denk een grow verslagje beginnen

 

Greetz

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om het een of ander maar ik wacht zelf al 2 weken op mn bestelling bij growxl.. :thumbsdown:

 

laat maar, oude post zie ik maar ik bestel hier niet meer iig.

Edited by SantaLuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...