Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bosmaaier

licht probleem

Recommended Posts

ik had me dus een natriumlamp gekocht om onder te groeien alleen mocht dit niet van mijn moeder en heeft ze hem nu in beslag genomen

ik heb zoveelmogelijk van men planten buiten geplaatst maar heb er nu nog een 20 tal over ik ga vijf ervan proberen te kweken onder leds staat onder numer 13of 14 iets besproken in dit formun

nu heb ik voor de rest nog 15 pla,ten over en slechts 3 uiterst max 4 tl's

de ramen van men kamer staan ook al vol zouden 4 tl's genoeg zijn om de vegitatieve groei mee door te komen en wat kan ik eventuweel nog extra toevoeg verbreuk is geen probleem ik heb nog spots ,infra rood spaarlampe en gloeilampe

kweet dat het veel vrage zijn maar probeer me zoveel mogelijk te helpen aub

o en stel dat ik onder tl moet laten bloeien ook zou ik dan nog iets van oogst kunnen halen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, als het voor jezelf is zou ik de 5 (of meer als je daar de ruimte voor hebt) mooiste planten selecteren en die overpotten in speciekuipen en lekker buiten laten staan. De opbrengst daarvan ligt dan ruim boven de kilo. Hou het daarop en ga niet binnen afbloeien met een paar Tl, wat je inlegt is wat je maximaal kan oogsten. Dus bij 4 * 36 Watt maximaal 144 gram maar ga van de helft uit dus 72 gram. Dit valt in het niet met je buitenopbrengst en raad ik dus ook af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok zet zoveel mogelijk planten buite als je ze er echt niet krijgt kan je onder tl de groei wel doorstaan( moet wel de juiste lichtwaarde emme) ;) maar de bloei gaat niet onder tl (allee ja natuurlijk wel he maar dit gaat ten zeerste ten koste van je plantjes) en zouk daarna nog is zien of je erges buiten plaats gaat emmen want als ze alty al in de kast zijn geweest kan et zijn dat velle de drastische shok naar buiten niet overleven maar eiglijk hangt et allemaal vanaf hoe ver je plantjes zitten, hoe lang eb je ze??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertaling??????????:

 

ok zet zoveel mogelijk planten buite als je ze er echt niet krijgt kan je onder tl de groei wel doorstaan( moet wel de juiste lichtwaarde emme) 

 

Probeer je nu te zeggen dat hij z'n planten buiten moet zetten met als alternatief binnen onder een TL??? Wat is dat nou voor advies, hij geeft zelf al aan dat hij een aantal planten wil buitenzetten en vraagt of hij binnen als alternatief onder een TL kan groeien en bloeien. Me dunkt, uit die droom heb ik hem al geholpen. Groeien onder een Tl in dit jaargetijde als je de zon tot je beschikking hebt????

 

Daarna wordt het een gebrabbel van hier tot Tokio. Radon, ik heb een dringend verzoek aan je als moderator. Wil je alsjeblieft je taalgebruik aanpassen aan het niveau wat hier door het merendeel wordt gebezigd. Het is uitermate lastig om je replys te ontcijferen. Met dank alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik je 1 goede tip mag geven: probeer d'r voor te zorgen dat je ouders je wat meer je gang laten gaan (en betaal bv de stroom voor die natrium lamp) of ga ergens anders wonen.

 

en ik hoop niet dat je met "ik ga vijf ervan proberen te kweken onder leds" ook daadwerkelijk bedoeld dat je onder ledjes wil gaan kweken,daar heb je d'r echt veels te veel van nodig voor een beetje licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosmaaier, mag je uberhaupt wel kweken van je ouders? Natuurlijk ontstaat er geur en dat kan tegen het einde van de bloei nog wel eens heftig worden ook. Als je problemen verwacht met je ouders danwel buren, begin er dan helemaal niet aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bepaalde regels en principe dingen

zou je dit wat nader willen verklaren? zijn je ouder principieel tegen natrium, of zijn ze bang dat er brand uitbreekt ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,bambo daar heb je gelijk in en als ik het zo hoor weet die gozer ook niet zoveel van kweken. Waarom is hij eigenlijk moderator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a, ok, daar zit wat in, tis haar huis. maare, in beslag nemen, waar slaat dat in godsnaam op, dan kan ze toch beter eisen dat je 'm verkoopt ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja,bambo daar heb je gelijk in en als ik het zo hoor weet die gozer ook niet zoveel van kweken. Waarom is hij eigenlijk moderator?

Hij is geen moderator, dat ben ik dus.

Bosmaaier, eert uw vader en moeder en wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Ik zou het lekker op een paar buitenplanten houden als het mogelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn binnen ruimte is zon 25 vierkante meter in totaal

je zei toch dat je buiten planten neer wou zetten? ik vroeg dus hoeveel meter er zit tussen de tuin en je buren of de tuin en de weg ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow sry

de tuin is 30 are vanwaar de planten staan is het maximum 15 meter tot bijde buren

en tot de weg een stuk verder

maar er is nog een mooi plekje voor een plant op zon 5 meter van de haag (vijf meter van de buren dus) zou dit gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

het mens is 79 jaar de kans dat ze nog reukt is al erg klein en ze komt bijna niet meer buiten dus as het af en toe maar een walm is geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...