Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiet-bunny

Terug van weg geweest

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Na een aantal jaar offline te zijn geweest door omstandigheden met mn ex etc etc.

Met veel genoegen mag ik jullie meededelen dat ik weer in actie ben !

 

En ga dit natuurlijk weer met jullie delen.

 

Zal me nog even opnieuw voorstellen ivm dat er natuurlijk vele nieuwe leden zijn , en ik lang

weg ben geweest is dat wel net zo netjes.

 

Ik ben Wiet-bunny, heb ondertussen enkele jaren ervaring in het groeien van onze dames.

Maar vanwege omstandigheden elke keer niet van gekomen.

Nu gaat het allemaal de betere kant in gelukkig en ziet het er allemaal weer beetje voorspoedig uit allemaal!

 

Ik zal jullie vertellen wat mijn opzet is om te gaan doen ,

 

4 of 5 x 400 watt vanwege dit is wat ik nu heb liggen en net is aangeschaft voor het een en ander maar nu om gegooid is om t maar ff in te korten en lang verhaal kort te maken.

heb 1 x 2500 m3 box en 1x 3000m3 box .

Ben van plan 2500 m3 filter erop te zetten , en mijn inlaat met 2 svent ( soort 125rvk types ) waarvan 1 krachtigere motor .

Ga die 2500 m3 box gebruiken , en zit te twijfelen om die andere box te gebruiken ivm over capiciteit, graag jullie mening hierover.

Heb een verhoogd gedeelte gemaakt ( zodat ze geen koude wortels krijgen van de inlaat ) .

Het is een slaapkamer van 4.00x2.40.2.30 hoog., heb een stellage met schragen en platen ( verhoogd gedeelte) .

Ben van plan hierboven 4 of 5 lampen te hangen er hangen er nu 4 , maar vind dat er met wat schuif werk wel 1 bij kan... ook hier jullie mening over aub.

Mijn filter hang ik bovenaan in het midden van de dames , en daar recht tegenover komt over heel de lengte een slang war ik gaatjes in het gemaakt die verse lucht onderin binnenblaast continu , vanaf een andere kamer.

Dan natuurlijk zwenkstandaard ventilator voor extra vermenging van de lucht.

Mijn vsa hangen op een plaat , met een automatisch brandblussysteem van 3kg daarboven.

Ga met de wat duurdere fancontrol werken ivm het trapsgewijs regelen van de box, geen cooltubes vind ik niet nodig in mijn systeem, en qua filter zit ik wel goed ben van plan max 30/40 plantjes te zetten met 15 liter potten even kijken hoeveel van die potten erop gaan, en evt zet ik er die 3000m3 box op met y stuk en 2 filters van 2000m3 of 1500m3 .

Zoals ik al zei graag jullie mening over mijn insteek tot nog toe ,

 

Mvg Wiet-bunny

 

 

 

Zo voor nu vind ik t ff goed zo :) , graag jullie mening tot nog toe ben natuurlijk al stukje verder maar ben benieuwd wat jullie op of aante merken hebben zodat ik dat evt aan kan passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met deze set-up dacht ik wel dat je ging voor 'grote' opbrengst dus waarom niet meteen 5*400watt?... ik persoonlijk ging er zelf nog een paar extra lampen in gehangen hebben en meteen 600 watt.

maar ik lees dat dit hetgeen is dat je liggen hebt dus 5*400 watt..

 

alvast succes gewenst!!

 

grt gg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gg,

 

Ja ik snap je ik wil dit liever zelf ook maar zoals je al zei dit is het geen wat ik heb liggen , 5x 400 watt , maar hoeveel 400 watters kun je verspreiden over 4 meter dan ? ( veilige manier ) . zal een x een foto poste van me set up als ik helemaal done ben .

alvast bedankt voor de info .

 

Het maakt me niet uit als ik nog wat aan moet schaffen .

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt meer dan driedubbel mijn oppervlak en ik werk al met 3*600watt op 1.20*2.40 meter...

als het je dan toch niet stoort om nog iets erbij aan te schaffen zou ik gewoon nog een 400watt setje kopen en 2rijen van 3 lampen verspreiden over mijn hok.

maarja ieder lekker zijn eigen zinnetje doen vind ik. ben benieuwd naar je ronde en zal deze zeker volgen :)

 

s6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is handig als je een foto maakt van de ruimte. En hoe ga je het met de electriciteit doen. Zal alvast de energie verhogen. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...