Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannacaine

Purple haze.

Recommended Posts

ik heb op het forum lopen zoeken over een kweekverslag naar purple haze maar kon niets vinden .

nu ben ik eigenlijk benieuwd naar mensen die ervaring hebben met deze soort en me kunnen vertellen of het voor een beginner als mij te doen is.

ik heb namelijk een plant uit zaad die ik voorgroei bij een ander hok en waar ik later 6 stekken van ga knippen voor mijn eigen hokje.

iemand tips en feiten over deze soort. ? ben heel erg benieuwd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden van een "uitgestorven"stek only strain doe je goed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als beginner kan je beter Skunk#1 nemen of Durban dan Purple Haze, wanneer we over de echte Purple Haze hebben.

 

haze5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

super mooie foto elmanito dit maakt mijn dag weer goed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is het wel echte purple haze . want heb het uit een pakje van Amsterdam Top seeds gehaald (18 purple haze feminized )

alleen heb er 1 gekregen. maar waarom zou je dit afraden . of is deze soort erg gevoelig voor bijv ziektes ongedierte enz ?

graag een paar feiten over waarom ik dit niet zou moeten doen? mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep en een oude foto ook :lol: genomen op 15-12-2004

 

wat ik bedoelde te zegen is dat de purple haze pheno 1 van de weinige zijn die er zo uitzagen, en die soort al geruime tijd geen niewe zaden meer van te verkrijgen zijn, dus de zaden batch waar de "purple haze" uit is gekomen,

 

de soort was een stek only dus net als de amnesia haze S5

 

de purple haze zaden die dezer dagen verkocht worden http://sensiseeds.com/nl/gefeminiseerde-za...e-gefeminiseerd

zijn zeer duidelijk geen purple haze van het zelfde pheno dat hierboven is weergegeven,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap wat je bedoeld maar wat moet ik me nu voorstellen bij dit plantje ? een zwak soortje wat eigenlijk geen '' echte'' purple haze is maar een ....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwak heb je me niet horen zeggen,

het zal best een mooie plant worden, maar ga er niet vanuit dat hij eruit zal zien als op die foto van elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou deze strain zes jaar geleden ook kweken, toen was ze al bijna en decenia niet meer verkrijgbaar. :lol:

Purple haze is niet meer, enkel de naam is gebleven. De genetica zijn we kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ganja even opletten, deze foto van elmanito staat op photobucket, en dan worden de gegevens niet gewist

deze foto is gemaakt in 2004 bijna 2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee bedankt voor de informatie. dacht dat het nog wel een bestaande plant was .

maar ben benieuwd hoe de wiet word wat deze '' purple haze'' van deze tijd nog is :) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou in die zaden van Sensiseeds dan geen enkele echte purple pheno te vinden zijn?

 

Ik heb ze ooit eens gekocht, maar op mn studentenkamer ergens kwijt geraakt..

 

Mij leek toen echte Haze die paars was een godsgeschenk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die foto, :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jimi hendrix eff vragen?????

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Purple Haze die jij hebt is gezien de beschrijving waarschijnlijk een kruising van een of andere sativa met Afghaan, en de mazzel voor jou is dat die daardoor waarschijnlijk een stuk makkelijker te kweken is (veel korter bloeiend, veel compacter en veel meer opbrengst).

 

Purple Haze 18 Seeds

 

This vigorous cannabis hybrid expresses the best features of its parent strains — a soaring Haze high combined with the thick resin production of the best Indicas. While not tall enough to ‘kiss the sky’, plants are statuesque and beautiful, with long, running buds that possess pleasing density and a sticky coating of trichomes.

Purple Haze is darker than most Sativas — closer to the deep green of Afghanis than the lime green of equatorial strains. When exposed to low temperatures near the end of flowering, leaves and calyxes can rapidly change colour from dark green to lavender or violet.

The Haze smell is subtle when plants are growing, becoming much richer and sharper when buds are harvested and dried.

 

De originele Purple Haze daarentegen is een zeer lang bloeiende pure sativa, Tom Hill (foto Elmanito) geeft een bloeitijd op van ongeveer 15 weken, ACE Seeds zelfs van 16-20 weken.

Info Tom Hill Haze: http://en.seedfinder.eu/strain-info/Haze/Tom_Hill/

Info Ace Seeds Purple Haze: http://www.aceseeds.org/purplehazestdeng.php en http://en.seedfinder.eu/strain-info/Purple_Haze/ACE_Seeds/

 

Hieronder de echte als centerfold in High Times Magazine van december 1991, wat zoals je kunt zien een bleekgroene plant met een lage opbrengst is.

 

gallery_22220_11124_360775.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van tom is maar 15 weken, dat is makkelijk te doen. vannacht heb ik het ff uitgedroomd en dit was me uitkomst.

 

plan die plant de tuin in en hou hem zo klein mogelijk buigen knakken. misschien zelfs wortelssnoeien bij 1 of 2 zodat je er altijd nog wat kleinere plantjes van hebt staan. dan een stek nemen rond begin juli. die gaan verduisteren tm halverwege augustus. daarna kan je hem afbloeien buiten tot ongeveer oktober misschien zelfs november (dan ben je er al met die van Tom maar moet je nog even volgens de info van Ace). daarna gaat hij naar binnen waar je het klimaat van buiten imiteert, lage temp in ieder geval en korte lichturen.

 

 

maar wat een plant, en dan alleen gesproken over haar uiterlijk. ik zou niet durven denken aan de HIIIIIIIIIGh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echte purple haze wil, moest je eens bij Cannaseur het aanbod van Breeder´s Choice kijken.

 

Die jongens zijn er goed in. Site van Cannaseur was net uit de lucht.

 

Ze zijn ook bereikbaar via Breedbay...

 

http://www.breedbay.co.uk/forums/test-bed-strain-guides/

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel erg jammer want vond het een verschrikkelijk mooie plant om te zien. :)

dat was eigenlijk ook 1 van de enigste redenen dat ik hem wou gaan kweken

maar zie er naar uit naar wat dit voor een rokertje word :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nirvana New Purple Power

 

In de jaren tachtig waren paarse soorten erg populair,maar in de noordelijke landen groeide en bloeide hij laat en was nog al schimmel gevoelig.We hebben New Purple Power ontwikkeld om een beter resultaat te bereiken voor buiten,minder schimmel gevoelig,vroeger klaar en meer opbrengst.De genen zijn afkomstig van een Thai/Colombia Haze achtige type gekruist met een vroege nederlandse skunk.New Purple Power heeft een zoet aroma en is behoorlijk sterk, met een energieke high. De toppen worden donker paars in koudere klimaten.

 

Als het goed is zit hier de echte Purple Haze in met zo lekkere kerkwierookgeur, :lol: klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn laatste bericht teruglezend zie ik dat ik wel erg enthousiast reageer. Denk dat het best moeilijk is om dit alles voor mekaar te krijgen, die lange bloeitijd maakt het een uitdaging. Wat misschien kan is de plant in de winter al een stuk voor te trekken en daarna buiten verder af te bloeien.

 

Zo'n foto en reputatie maakt wat in je los, is ook wel veel buitenkant/uiterlijk. Zelf heb ik het nooit gerookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan natuurlijk, maar dan gaat ie niet eerder bloeien. Hij wordt alleen groter.

 

Wietplanten bloeien pas als de lichturen per dag -in meer of mindere mate- afnemen.

 

Is ie dus nog half november uitgerekend...

 

Gooi die zaden in de koelkast en koop er wat van een goede buitenplant.

 

Gaat je een hoop gezeik besparen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...