Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest IDULS

Ze zijn witgeel, gemeen maar nog niet gevaarlijk?!

Recommended Posts

Guest IDULS

Yooo!! Ongedierte! De beestjes zijn witgeel!! Maar meer dan 4 per 5 minuten zoeken vind ik er niet.....de volgende dag zie ik weer 2 3 of 4. :evil:

 

Extra info: 3 week bloei sinds gisteren, 2 weken gegroeid, plantjes 30-40 cm (klein?!?!?!) 16x afghaan WW, 1 600 watt, 475 afzuiging, 700 kub filter, niet hermetisch afgesloten hok blijkbaar :P

 

En die knijp ik dan allemaal dood! :twisted: :twisted:

 

Ze zijn ongeveer 2-3 mm lang maximaal, het lijken net wormpjes op rupsbandjes zoals ze bewegen! Je ziet dus geen pootjes.......soort minipootjes onderop misschien maar ze zijn echt kein! De meesten zaten aan de onderkant van de blaadjes terwijl de schade aan de bovenkant vooral aanwezig is! :roll: :roll: :roll:

 

Geen vleugeltjes geen stippies; ze zijn egaal wit-gelig en komen alleen voor op 5van de 16 plantjes zover ik weet. En daar zitten ze op de onderste blaadjes!

 

De schade aan de blaadjes is als volgt: weggevreten bladgroen, kleine vlekkies in streepjes en rondjes en kronkeltjes. Geen gele, dorre, bruine randjes of vlekkies te zien.... alleen wat verdwenen bladgroen (is mijn conlclusie) :lol: :lol: wel nogal minimaal aangezien ze er al een week zitten, maar dus nog NIET in grote getale!!

 

Tot n toe hebbik twee keer shag-extract gemaakt met een druppel zeep erin per liter en dat over alle plantjes gespoten van boven en onderen! (2e week bloei inmiddels :x :x :x ). Ik hoop dat ik daar nix van merk!

 

1. Zou het kunnen dat ze door deze behandeling nog niet met 100000 op me plantjes zitten te feesteh?

 

2. Wat voor beestjes zijn het? Tripsen plaatjes komen het meest overeen?!

 

3. Wat voor behandeling moet ik aan denken; growshop interpolm had het overgif spuiten, nl. alleskiller behalve spintenkiller shit (chemisch of niet?!?!, lijkt mij wel dus niet gedaan)

 

4. Wat is de kand dat ik het nog 6 weken trek met mijn oogst door elke dag 5 beessies dood te knijpen?

 

5. Natuurlijke predatoren........ ik heb geen zin om voor 40 euro 1000 beeesies aan te schaffen voor enkel 16 plantjes op 1.2 m2. Of moet ik dat wel hebben, want dat helpt GEGARANDEERD? Dan is 25 euro namelijk heel oke :evil: Wie heeft ervaring ermee?

 

(PS ik heb em even bij de Vragen sectie gezet want ik heb zoveel vragen hierover :-)

 

 

Later@

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ikzelf heb geen ervaring met thripsen maar wat ik in de maanden op het forum geleerd heb dan lijkt het er wel op.

 

Tenzij je allemaal kleverige vlekjes op je blad hebt want dan heb je luis, maar luis zuigt suikers uit je plant en daardoor krijg je gele stipje op je blad.

 

Maar luis vreet geen blad op dus het zal thrips moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem gewoon een besmet blad meee naar de grow en INVESTEER in die predatoren is zeker de moeite waard, zeker in het geval van trips. deze zijn zeer hardnekkig zo zie je er 5, twee weken later heb je er 55, ik begon vorige keer met 5 tripsjes in de tweede week bloei en ik dacht nog niks aan de hand maar toen ik nog twee weken moest bloeien leek het wel op een kamikaze concert in me hok heb toen van ellende twee pakjes shag zitten roken in me hokje met de vetilatie uit en echt met 5 peuken tegelijk brandend, maar zolang ze nog niet rondvliegen en je op tijd de juiste maatregelen treft is er niks aan de hand (ik weet het niet zeker maar de tekenen van trips zijn een soort slakkenspoor op je blad,had ik ook :lol: :lol: :P :evil: :evil: ) want al die rondvliegende beestjes die in je toppen blijven plakken zijn echt niet lekker :evil::

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem gewoon Funginex of Pyrethrum, deze zijn biologisch. Dit vergif is uit planten gehaald. Je plantjes goed inspuiten en alles is weg. Het vergif is na 2 weken afgebroken. Ik heb ook eens E605 gebruikt maar dat was niet als de plant in bloei stond. Ik had toen last van 100den rupsen die netten weefden zoals spinnen. De ene dag niets te zien en de andere 100den!!! Toen moest ik wel het strafste spul spuiten dat je maar kan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou Buzz off van BioBizz niet helpen?? Het schijnt een nieuw goed biologisch middel te zijn. Maar je had toch van die beestjes bestel kaarten van 25 gulden van BioBest ofzo? Kijk even op de site.]

http://www.biobest.be/

 

 

 

Toedeloe, stop je plant in een vloei...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Dit is al 3 maanden, maar al met al deden ze geen schade, ze waren in te kleine aantallen..!

 

Dus niet gelijk beginnen met spuiten van insecticiden want beestjes hoeven niet per se een schadelijke plaagte worden, dat heb ik al 3 x keer ondervonden :wink: :wink:

 

Gewoon stripjes plakband ophangen en killen wat je killen kunt 8) 8) Bij mij bleef het allemaal bij kortstondige bezoekjes van vershcillende beestjes :twisted: :twisted: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is al 3 maanden, maar al met al deden ze geen schade, ze waren in te kleine aantallen..!

 

Dus niet gelijk beginnen met spuiten van insecticiden want beestjes hoeven niet per se een schadelijke plaagte worden, dat heb ik al 3 x keer ondervonden :wink: :wink:

 

Gewoon stripjes plakband ophangen en killen wat je killen kunt 8) 8) Bij mij bleef het allemaal bij kortstondige bezoekjes van vershcillende beestjes :twisted: :twisted: :wink:

 

Hierin kan ik je (voor de eerste keer) volgen, probeer altijd eerst de plaag op een natuurlijke manier weg te krijgen berokkenen ze zoveel schade en ze gaan niet weg, kan je pas beginnen denken aan pesiciden, maar dan wel enkel als geen andere natuurlijke oplossing kon gevonden worden.

 

Ik heb zelfs gehoord dat je proeft wanneer er pesticiden zijn gebruikt door de plant :(:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Dit is al 3 maanden, maar al met al deden ze geen schade, ze waren in te kleine aantallen..!

 

Dus niet gelijk beginnen met spuiten van insecticiden want beestjes hoeven niet per se een schadelijke plaagte worden, dat heb ik al 3 x keer ondervonden :wink: :wink:

 

Gewoon stripjes plakband ophangen en killen wat je killen kunt 8) 8) Bij mij bleef het allemaal bij kortstondige bezoekjes van vershcillende beestjes :twisted: :twisted: :wink:

 

Hierin kan ik je (voor de eerste keer) volgen, probeer altijd eerst de plaag op een natuurlijke manier weg te krijgen berokkenen ze zoveel schade en ze gaan niet weg, kan je pas beginnen denken aan pesiciden, maar dan wel enkel als geen andere natuurlijke oplossing kon gevonden worden.

 

Ik heb zelfs gehoord dat je proeft wanneer er pesticiden zijn gebruikt door de plant :(:

 

8) :twisted: 8)

 

 

Eens komt iedereens eerste keer heh :wink: :wink: beter laat dan nooit heh...

 

 

PS vage opmerking, dat eerste keer..... :roll: :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het dezelfde beestjes zijn als bij mijn plantjes zou je er maar beter snel bij zijn.

op 't moment dat ik ze zag op m'n plantjes zaten ze al in de blaadjes en rond het worteltje; resultaat: een groor gat in één van m'n blaadjes (en aangezien het nog maar een paar dagen uitgekomen is....) ik heb ze dan maar een slokje bio-insecticide gegeven( mag je ook rechtstreeks op groenten en fruit spuite, dus zo schadelijk kan't wel niet zijn) en ze stierven blijkbaar snel, want nu is alles in orde...gelukkig maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...