Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr_Greenthumb

400w, 10x Shack F2 Van Sannie, 0.7 M2

Recommended Posts

Hoi allemaal, na wat wikken en wegen heb ik uiteindelijk besloten mijn vorige kast maar weg te smijten, was iets te klein en allemaal net niet goed genoeg. Ik heb nu een kledingkast gekocht van lxbxh 100x70x170.

 

Het was even een paar daagjes heen en weer wandelen naar de bouwmarkten, maar nu is de kast klaar. Ik heb er een 300m3 afzuiger met 325m3 filter op gezet, en als passieve inlaat links en rechts een gat gezaagd uit de kastwand, waar leuke labyrintjes van Sauza tequila en Hartevelt jonge jenever op zijn geplakt. Het lichtdicht maken van de kast werd moeilijk bij de deurscharnieren. Dit heb ik, al zeg k het zelf, redelijk simpel en goed opgelost. Gewoon stukje landbouwplastic over de streep gespijkerd.

 

Ik had nog wel even een kort vraagje tussendoor. Is het verstandig om van mijn 3x18w TL, 4of 5x 18 w TL te maken voor het voorgroeien/ontkiemen?

 

 

Ik heb besloten om geen potten, maar een aardebak van 140 liter te gebruiken ...lekker groot buffer en op deze manier kan het teveel aan water gewoon als grondwater op de bodem liggen.

 

Het is nu nog even wachten op het relais, maar de zaadjes zijn gister al in de pitpotten gestopt en zijn zojuist ontkiemd, ze komen al bijna boven de pitpotjes uit :doctor:... de bevalling, aaah wat is t tog mooi ...

 

Foto's komen nog zodra k mijn camera op de pc kan aansluiten.

 

 

groetjestoetjes,

 

groen duimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkweek

 

Soortje: Shack F2

Week Bloei / Groei : in pitpots gestopt op zaterdagmiddag 14 juni

Zaaiing of stekje: zaailing

Medium(aarde/mapito enz): potgrond met houtsnippers en wat zand+regenwormen 4x

pH van het medium : 5,5 - 6,5 niet zeker (maar 140 liters grond is een goede buffer)

EC van het medium : 0.35

Temperatuur : 25 C

Luchtvochtigheid : 60-80%

 

Zag dit daarnet nog staan, dacht ik vul hem even in. Is wel handig om aan het begin van de topic een opsomming van je kastje/omgeving te maken.

 

Verder zuur ik mijn water af met citroenzuur, dit omdat het organisch is en onderdeel van de krebcyclus, en verder is citroenzuur een 3-waardig zuur (kan dus 3 protonen af staan) en zorgt zo dus voor een buffer in mijn voedingswater dat rond de pH 6,0 ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff korte update: ik heb van 3x 18W tl, 5x 18W tl gemaakt ...moeten ze vast wel lekker vinden die extra lumens... verder zijn ze allemaal bovengekomen, en op 1 na hebben alle plantjes hun eerste blaadjes al ontpopt. Heb nog steeds geen fotos, deze komen morgen... Ook zijn de pitpotjes al in de aarde gezet omdat ze wortels aan t schieten waren.. ga vanaf vandaag ook om de dag bacto geven (klein beetje maar) en ga ze eerst nog even laten teren op de potgrond en wacht tot ze iets groter zijn alvorens groeivoeding te geven. of kan dat nu al?? Let wel ik heb een bak met ong. 130 liter potgrond en wat aarde.

 

Verder heb k nog een vraag aan Sannie: Ik heb hier de BAC lijn staan (groei&bloei, bacto en schimmels, dus organisch) hoef ik nu dan niet meer mijn kraanwater af te zuren. Want ik las in een ander topic dat hij dat op aanraden van jou deed. Dit omdat het actieve bodemleven zijn eigen pH waarde regelt.

 

groe(n)ten,

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 3: OVERPOTTIJD

 

gallery_14720_5598_689378.jpg

 

gallery_14720_5598_573355.jpg[/url]

 

dit zijn de zaadjes dan... ik heb ze nu al in een grote bak gegooid omdat ik graag gelijk de planten alle ruimte wil geven (in verband met schimmels & bacto)

wat ik trouwens ook wel een heel grappige gedachte vind is dat ik heel makkelijk quitte ga spelen. Ik heb nu in totaal zo'n 350 euro uitgegeven aan het geheel. Met een prijs van 7/gram voor de wiet die ik normaal bij de shop koop betekend dit dat ik maar 50 gram hoef te oogsten om de investering rendabel te maken. Ik vraag me nu dus ook af waarom ik niet eerder ben gaan kweken :doctor:

 

en voordat mensen me aanraden de tl te laten zakken, deze hangt al op ong. 5 cm boven de grond, ik haal deze alleen even omhoog voor de foto's. Verder is de LV nu wat lager, 60%. De temp is iets hoger, ongeveer 27-28 graden.

 

groeten

 

groenduimpje

 

PS: k zou t leuk vinden als iemand een reactietje plaatst met wat tips of eigen ideeen, tenslotte is het forum daarvoor :execute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gfeliciteerd met de geboorte van je kleintjes :doctor:

Als je de organische voedings lijn van BAC gebruikt hoef je inderdaad niet meer af te zuren.

De aarde lijkt me aan de natte kant kan dat kloppen?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u voor de reactie,

 

het LIJKT inderdaad erg nat, maar dat komt omdat ik net even wat bacto had gegeven en deze zo gelijkmatig mogelijk heb verdeelt. Dus de hele toplaag van de bodem was lekker vochtig. Verder heb ik gisteravond al besloten maar een blumat systeem aan te gaan sluiten (zijn besteld) ik ga denk k 5x normaal en 3x maxi blumats nemen. Op deze manier kan ik tenminste een weekendje weg zonder iemand voor mn planten te zoeken.

 

groeten

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat kan niet (organische voeding is maar 1 a 2 dagen houdbaar als het is aangemaakt), maar ik ga maar om de dag voeding doen, en die blumats zijn meer voor als k weg ga. Want op vrijdag voeding en dan weekendje op de blumats met gewoon water lukt wel. Dan maandag weer voeding er bij :doctor:....het is dus meer een soort van backup. Ga toevoegingen aan het water met waterbeurten geven.

 

groeten

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 5: DODELIJKE ZON

 

Even een korte update. Vannacht is een van mijn plantjes tegen de lamp gelopen, en is wat verbrand. zie hieronder

gallery_14720_5598_180480.jpg

Ik ben benieuwd of dit plantje nog gaat helen of sterft met een paar dagen. Want de blaadjes zijn al wel weer iets terug gekomen, het was namelijk een sprietje en meer niet :S, ik heb gefaald als papa .

Verder gaat het met de rest van de plantjes allemaal wel goed, ze beginnen nu eindelijk blad aan te maken, ik denk dat ze nu dus redelijk gewortelt zijn.

 

gallery_14720_5598_783292.jpg

 

zo zien alle plantjes er ongeveer uit. Verder gaat het goed, de afzuiger draait nu 24/24 en heb er helemaal geen last meer van,(heb geluiddempend schuim tussende deurkieren getimmerd) het is nu meer een wat luidruchtige computerkast. Dit vind ik heel fijn omdat ik op 1 kamer woon/slaap/plantjes heb.

 

groeten groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

vette kast man! :execute jammer van dat ene plantje, maar je hebt er nog genoeg lijkt me. nu maar hopen dat er dikke knotsen aan komen en ik ben benieuwd naar een lekker topje shack. :D wanneer kom je weer eens een pitje doen? :doctor:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow man, tof dat je even je woordje hier doet :doctor:... k kom van t weekend denk ik wel langs, hoop alleen dat fritzel en aartbei ook komen...

DAG 5 UPDATE: TEMPERATUUR EN LV VERLAGING DOET GOED

 

Ik heb vanwege het verbrande plantje mijn lampjes wat hoger gehangen en de afzuiger draait dus constant. Dit heeft de temperatuur en de LV tot een stabiele waarde van 24.5 graden in de schaduw en LV van 35-45%. De plantjes zijn nu allemaal aangeslagen en beginnen hun eerste blaadjes te groeien. De twee plantjes in het midden blijven trouwens heel laag, dit is mooi, want nu krijg ik hopelijk vanaf de start de halfpipe vorm die ik op het oog heb. Nu maar hopen dat het lekker vrouwtjes worden, volgens sommigen zal de verlaagde temperatuur ze daar iets naar doen neigen. Hoop dat dit meer dan een gerucht is.

 

groetn groenduimpje

 

foto update 20:30

gallery_14720_5598_652953.jpg

ze zijn lekker aan het groeien :execute

 

gallery_14720_5598_529023.jpg

deze doet ook zn best :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 10 UPDATE: LAAT DE KINDERS ALLEEN

 

De plantjes worden al wat groter sinds de laatste post. Ze hebben helaas wel wat kinderziektes hier en daar. Voornamelijk verfrommeld blad en gekke lichtgroenige vlekken op het blad. Het ziet er uit alsof je bleek op een groene lak hebt gegooid, maar hoop dat het goed komt. Verder ga ik van het weekend weg, dus ik wacht nog even met het ophangen van de hps lamp, dit ivm verandering van het klimaat. Dit wil ik doen als ik gelijk kan ingrijpen. De hps gaat er dus maandag de 30e in. Verder geef ik niet zo heel veel water meer. De plantjes groeien als kool, maar de aardebak heeft nog genoeg watervoorraad, en ik wil de plantjes stimuleren wat wortels aan te maken. Ook ga ik vrijdag wat water geven met bacto, zodat ik hopelijk aangenaam verrast wordt als ik 's maandags thuis kom.

 

gallery_14720_5598_244976.jpg

dit plantje heeft een rare lichtgroene vlek op het blaadje. Andere plantjes hebben dit ook, maar dan wat meer verspreidt.

 

gallery_14720_5598_104309.jpg

De plantjes blijven lekker kort, maar draaien wel veel naar het licht toe, het licht staat trouwens al op 21/3, en ik ga terugvoeren naar 18/6 met stappen van 30 minuten per dag.

 

 

DAG 15 UPDATE: ONKRUID, DIE NAAM VERDIENT HET

 

sjoooow hee, dat spul groeit. Ben je eventjes van vrijdagavond tot maandagochtend weg. Kom je terug staat er een heel mini-oerwoud aan plantjes. Nu valt trouwens ook veel meer op dat de ene plant wat lekkerder groeit dan de andere. Ook zijn de meeste kinderziektes wel een beetje weg. Ook heb ik de hps er onder gehangen, en ga nu kijken hoe dat gaat. Wat ik wel merk is dat zo'n hps lamp de temperatuur flink doet stijgen. 5 minuten nadat deze er in hing was de temp al tot 28.3 C gestegen. Ik heb de lamp wat hoger gehangen en een fan ertegen laten blazen. Ook is een ventilatortje op de aardebak gezet om de lucht wat te verversen die rond de planten hangt.

 

gallery_14720_5598_98457.jpg

De aardebak wordt langzaamaan volgegroeid met blaadjes :smoke

 

gallery_14720_5598_949757.jpg

De plant in het midden had lichtgroene vlekken, maar deze zijn al aardig weggetrokken. Verder is rechtsboven nog een ieniemienie plantje te zien, ik laat hem lekker staan, want als het een vrouwtje is levert deze toch wiet op :lol:.

 

Ook valt het me erg op dat een aantal planten enorme boomstammen aan het groeien is. Vooral in de diameter van deze stammetjes gaat de groei snel. Want de lengte van de planten schiet niet op ;) ze zijn nu net een cm of 10 hoog en al flink breed. TL in de voorgroei is dus een echte aanrader. Zo hou je ze lekker kort, de temp is goed te beheersen en voor 100w groeien ze prima.

 

verder is de LV met de hps aan iets lager geworden (25-30%), ik ga weer handdoeken ophangen....

 

groeten

 

groenduimpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dr Greenthumb,

 

Gaat lekker hier, leuk verslagje tot nu toe :lol:

Veel sucses met het kweken van je eigen :smoke

Ik kom zeker af en toe even kijken en reageren natuurlijk

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 18 UPDATE: GELIGE VLEKKEN (MAGNESIUMTEKORT?)

 

hee daar iedereen, er is weer een update.

 

Ik merkte de afgelopen dagen dat het snelstgroeiende plantje een beetje een zorgenkindje blijft (tegenstrijdig he). Dit plantje begint nu over enkele blaadjes wat kleine gele vlekjes te maken. Ben gelijk maar even naar Den Haag geweest, en kwam haagse sjonnie tegen ;), gelijk maar even een sporenelementenmix gekocht, en wat bitterzout wordt morgen bij de apotheek gehaald. Want ik weet wel haast zeker dat het een magnesiumtekort is, maar ga dus ook even iets minder water geven, en bitterzout via blaadjes geven. Verder hebben zowat alle planten omhoog krullende bladranden... heb geen idee waardoor dit komt, want te veel water geven is meestal hangende bladeren, iemand een idee? Stress em wel wat door die krullende bladeren, dus een uitleg+evt. oplossing zou heel fijn zijn!

 

 

De foto's zijn van links naar rechts in de kast genomen. Iets scherpere foto's van het ene plantje zal ik nog posten. Ik denk trouwens dat het gevlekte blad ook kan komen door TMV. Want behalve enkele gele puntjes vertonen meerdere planten hier en daar lichtgroene vlekken, en dit trekt niet echt meer weg. Maar het zijn zaadplanten, zou het echt via mn tabak zijn gegaan???

 

Verder ook alvast de vraag hoelang ik ze nog moet laten voorgroeien. (kast is 180cm hoog effectief) dus de planten mogen een dikke 130 cm hoog worden voor er problemen komen. Maar voorlopig is geen enkele plant echt hoger dan 15 cm. Echter in de breedte gaat het nog steeds als een speer. Ook zijn ze veel zijvertakkingen aan het maken. Nog geen puberteitsverschijnselen waargenomen verder.

 

gallery_14720_5598_572053.jpg

gallery_14720_5598_205319.jpg

gallery_14720_5598_577199.jpg

 

groeten

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tekort op zo een aardebak met zulke kleine plantjes lijkt me niet aannemelijk!

Ik adviseer meestal helemaal even niets meer te doen en alleen kraantjes water te geven om de planten en de bodem de tijd te geven om bij te komen en het zelf op te lossen.Ga je het zelf proberen val je meestal van de regen in de drup ;)

Dus citroenzuur de kast in en niet meer afzuren,hierdoor voeg je elke waterbeurt de benodigde klak toe om je bodem te bufferen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow,

 

Bedankt voor de reactie. Ik ben het vergeten te melden maar vanaf dag 2 gestopt met afzuren. Dus eigenlijk alleen ingewaterd met afgezuurd water en sindsdien gewoon kraanwater gegeven. Dus daar zal het niet aan liggen denk ik. Verder staan de planten nu op 18/6 te draaien. Dit is langzaam vanaf 24/0 teruggebouwd. Ik heb zojuist ook de twee grootste planten getopt. Ik ga denk ik nog 1 week groeien. Dan hebben ze in totaal 25 dagen voorgroei gehad waarvan 12 dagen 100w TL en 13 dagen 400w hps.

 

groeten

 

greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar allemaal!

 

DAG 21 UPDATE: EINDE VOORGROEI

 

Ik heb vandaag maar besloten de boel op 12/12 te gooien. Dit gaat dus in de nacht van zondag op maandag in. Dit omdat de Shack F2 sativa invloed heeft, en dus nog wel enkele weken goed doorgroeit. Op het moment is het veldje al bijna helemaal groen, niks geen gedoe met scroggen enzo, de planten blijven namelijk zo laag dat de zijtakken allemaal al op hoogte komen :o...oftwel een sea of green met een weekje :)... Wel trek/buig ik af en toe de zijscheuten wat onder de plant weg zodat de zijscheuten ook vol licht vangen. Op deze manier zal de plant namelijk een gelijk veldje worden. Foto's komen morgen wel, want de camera is op het moment een beetje moe, en ziet wat groen van de planten ;)... Verder lijkt er van het tekort niet zo veel meer over. Ik denk dat het gewoon druppels water+voeding waren die per ongeluk wat brandpunten hebben veroorzaakt.

 

Verder is twee uur na de eerste twee planten nog een derde plant getopt. De Vokking Vervelende Veels te Volumineuze Ventilator was omgedonderd en heeft een plantje perfect getopt :D (die alliteratiegrap moest gewoon even btw :))...ook heb ik de lamp omgedraaid, omdat een kant van het veld toch egt wat lager/kleiner leek dan de andere kant. Eens kijken of dit nu weer bijtrekt. Verder lijkt het microklimaat weinig veranderingen zien in temp en/of LV als het weer buiten verandert. Belooft wat goeds, als het nog warmer wordt...

 

Ik heb in wat oudere Shack (F2) verslagen meerdere beginnende planten gezien die dezelfde vlekken op het blad hadden en krullende bladrand lieten zien. Hier werd steeds bij vermeld dat Shack een plant was die tegen en heet klimaat kan, en al leken de plantjes nog zo verschrompeld 3 weken later waren het al hele knotsen aan het worden. Dit heeft mij tot rust gebracht, en alle kleine puntjes op de I komen een volgende kweek wel. (dan is iig de temp beter te controleren).

 

groeten

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 21 UPDATE: 1E DAG 12/12

 

hey daar iedereen. Zoals beloofd zijn hier dan even wat nieuwe foto's. Ik zal binnenkort beginnen met zoeken naar de eerste bloeiverschijnselen, maar tot zo ver nog niet echt wat gezien.

 

gallery_14720_5598_584645.jpg

Lekker dikke stammetjes, met veel vertakkingen ;)

 

gallery_14720_5598_545217.jpg

Dit is de grootste getopte plant. Links groeit nu een zijvertakking omhoog. En recht zie je twee bladeren tegenover elkaar. Hier groeit nu een dubbele top uit, en vanuit het midden groeit nu nog een nieuwe top, dus van die planten worden waarschijnlijk 4 grote toppen gemaakt (mocht het een meisje zijn...)

 

gallery_14720_5598_735911.jpg

Het hele veldje vol....

 

groeten groenduimpje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 25: (4E DAG 12/12)

 

Tot op heden geen bloeiverschijnselen of geslachtskenmerken waargenomen. Wel ben ik al aan het bloemschikken geweest. Ik ben nu iedere dag de grote oude bladeren onder de nieuwe zijscheuten aan het duwen. Zo krijg je een veldje vol met toppen, en komen alle scheuten op ongeveer dezelfde hoogte. Het ziet er allemaal prima uit. Ook is woensdag wat groeivoeding van BAC (20 ml op 1L) en wat sporenelementenmix meegegeven. De planten drinken nog niet enorm veel lijkt het, maar de enorme hoeveelheid grond zal wel bufferen wat dat betreft.

 

Edit: foto's toegevoegd, vlak na uitgaan van de lamp.

gallery_14720_5598_890616.jpg

lekker veel zijtoppen, iedere plant heeft zometeen 4 toppen :wtf:

gallery_14720_5598_889435.jpg

nog meer toppen...

gallery_14720_5598_65350.jpg

de hele bak vol. Ik heb vandaag de aluminiumstroken opgeplakt. Dit omdat de hoeken een beetje klein blijven... Ik hoop dat het effect heeft.

 

groeten

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey groenduuimpje

 

dat ziet er goed uit daar mooie grote bladeren ,

 

probeer eens een foto te maken als het licht uit is

 

dan zie je de kleuren beter

 

verder ga zo door

 

 

laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Da Dende,

 

ik heb even wat foto;s gemaakt. Zoals je kan zien zijn de zijscheuten lichtgroen, maar de oude bladeren nog allemaal goed donkergroen. Dit betekend voor zover ik weet dat de plant heel goed groeit. Ook is de temperatuur de laatste dagen wat lager (27.3 graden en lv 40%) en ze genieten van het nepzonnetje :wtf:..

 

ga nu lekker slapen...morgen weer een dag

 

groeten

 

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker groen uit man! :wtf: ik hoop voor je dat je veel vrouwen hebt. je komt deze week weer naar je thuisstad toch?

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Zojuist terug van een weekendje weg. Wat is dat toch leuk eigenlijk, ben je amper drie dagen weg, kom je terug zijn je planten met een volle 10 cm gegroeid... Dat beloofd nog wat. Ik heb maar heel even een gekeken omdat de lamp pas over een half uur aan gaat. Dus foto's komen vanmiddag denk ik wel weer.

 

Ook heb ik al een vrouwtje gespot die zeker is....dit is toevallig ook het plantje wat ik al de hele tijd het mooist vind, (die met de vlekken op het blad), omdat ie zo goed groeit, en nu ook nog eens een chick is :wtf:. Ook weet ik bijna zeker dat de hoogste plant een mannetje is, hij maakt balvormige gevallen aan...maar dat kan nog een haarzakje blijken...

 

Binnenkort ga ik op vakantie, en dan word de kweek even voor 3 weken overgenomen. Ik denk dat in die tijd het verslagje een beetje simpel wordt gehouden, dus af en toe plaatjes maar meer niet. Ook ben ik zelf benieuwd naar hoe de planten zullen zijn als ik terugkom van vakantie. Want we hebben allebei nog niet eerder gekweekt, maar voor mijzelf gaat het tot nog toe prima...

 

groetels

 

groenduimpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo docterandus green :D

 

Zie je verslagje voor het eerst! Ben net trug uit zweden en verveel me nogal dus ik zit de laatste tijd btje op wietforum rond te koekeloeren. Zie dat je het meteen goed hebt aangepakt :D is nog is wat anders dan die keetkweekjes hehe,, Plantjes zien er echt goed uit! Ben benieuwd wat voor dikke knotsen je strax hebt. Denk niet dat je strax ooit nog naar een coffeeshop gaat :)

 

Fijne vakantie en vooral een fijne terugkeer lijkt me :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

volgens mij ben je al terug van vakantie of niet? je hebt zeker wel weer zin in wat hollandse groenten? enne.. update! :lol:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...