Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tukylucky

hulp over afzuiging gewenst

Recommended Posts

Dag vriendjes en vriendinnetjes,

 

Het is de eerste keer dat ik ga kweken en me oog is gevallen op een tent van 1,20x2,40x1,80.

Ik weet dat ik beter kleiner ken beginnen maar is wel makkelijk voor in de toekomst als ik het kweken een beetje onder de knie heb :)

 

Nu me vraag, hoeveel m3 afzuiging heb ik hiervoor nodig en wat zijn de beste opties?

Het word sowieso een softbox afzuiger, dit vanwege de herrie die de andere afzuigerts maken heb ik me laten vertellen.

Ben ook van plan om 3 lampjes van 600 watt te gaan halen. (niet dat ik hiermee gelijk aan de slag ga maar je ken ze maar alvast hebben liggen) :D

 

Wat is jullie advies?

Ik hoor het wel als er meer info gewenst is..

 

Grtz Tuck :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 1500m3 gebruiken, lekker stil en genoeg overcapaciteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.80 is te laag voor wat jij allemaal in je hoofd hebt en vraag me af of het wel een "goede" tent is en geen probleemtent aangzein zowat elke tent van die breedte en diepte 2mtr hoog is.

 

Beter met een 120 tent oid beginnen en 1x600W want helemaal de 1e keer heb je geen idee en ga je met een grote opzet een wel heel erg steile leercurve tegemoet die je veel geld kan kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat 10 al zegt,...ongeveer 500m3 per 600 watt lamp,...en altijd overcapaciteit pakken aangezien

de afzuiger dan niet de hele tijd 100% hoeft te draaien,..dit is beter voor de levensduur en de geluidsproductie

die het apparaat voorbrengt.

 

En inderdaad als je pas begint,...beter 1x600 watt,...tot je de basis beginselen onder de knie hebt.

Tip: Veel lezen.

 

Suc 6 met je eerste kweek,....WAARSCHUWING: Kijk uit voor het kweekvirus :P

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je zeker dat het 1,80 is??? Zal wel 2 meter zijn, want tenten van 2,40 x 1,20 x 1,80 heb ik nog nooit gezien. Ik zou in jouw geval een afzuiger van 2500 nemen. 1500m is wat je voor 3 lampen toch echt wel nodig heb. 1000m overcapiciteit om hem rustiger te kunnen laten draaien en wat extra lucht voor warme zomers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemiddag mensen,

 

@ 10, daar had ik ook al voor zitten kijken ja thanks.

 

@ lostchild, ik zit met een puntdak waarbij een tent van 1,80 ideaal is. Ik zei ook al dat ik niet met 3 lampen gelijk aan de slag ga maar je ken ze maar alvast thuis hebben liggen, was mijn gedachtegang.

 

@ stonetwisted, ik ga idd maar eens verder met studeren hier op het forum, en ik ben nog niet eens begonnen met kweken en zodra ik thuis kom van me werk is het gelijk me laptop aan en wietforum openen haha, idd zeer verslavend. :lol:

 

@ sjors boomschors, dat dacht ik ook maar kwam hier op het forum een man met een handig tentje tegen.

die had deze staan: http://green-qube.com/roofqube/ :)

 

advies over deze tent? ik vond hem wel ideaal en die man was er ook wel over te spreken..

 

Grtz Tuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou is op met dat advies man2500m3 voor drie lampen..?

 

1500 is al meer dan groot genoeg.

 

 

Altijd die grote afzuigers hier, ja als het zomer is kan het wel wat te warm worden maar een 2500m3 helpt hier ook niet tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor die 2 tientjes boefje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaat het niet om..

 

Waarom zou je zo een grote ophangen?

En daarbij

Neemt veel ruimte in

20% van 2500m3 is veel meer kou binnen in de "nacht" dan 20% van 1500 m3 ( 20% zeg ik omdat dat ongeveer de min stand is sachts)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ik me dames laag hou en meer de breedte in ga.. toppen, fimmen, scroggen enz

Dan is die 1,80 niet zo'n grote ramp toch..

 

Me planning was om de eerste ronde, 5 dames weg te zetten onder 600 watt..

Als deze ronde dan gelukt is dn op te bouwen naar 2x600watt.. en als het goed gaat daarna 3x600 te pakken..

Is het dan handig om gelijk voor 1500m3 afzuiging te gaan??

 

Grtz tuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trek je portomonee maar voor een fancontroller dan want die 1500M3 box mag max 40% draaien.

 

1x 600W in die opstelling hangen is waardeloos, je hebt temperatuur problemen en veel licht verlies en je argument van: heb ik het alvast in huis.. tsja leuk

 

kun je net zo goed 200 euries in de kast leggen niet?

 

Begin nu als beginner met een kleinere opzet, doe daar een paar rondes mee tot je het in de vingers hebt en schaal dan pas op, scheelt je pleuries en hoofdbrekens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook daar denk ik anders over

 

begint iets groter dat je kun je verlies door geklungel opvangen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zei ook al dat ik niet met 3 lampen gelijk aan de slag ga maar je ken ze maar alvast thuis hebben liggen, was mijn gedachtegang.

:lol:

Jij gaat gewoon aan de gang met 1800w., ik spreek uit ervaring want je kan die 1200w.,net als ik en vele anderen, toch niet in de kast laten liggen.

 

Ga idd voor een tent met 2m hoogte en wat betreft de afzuiging sluit ik me bij Boef aan, 1500m3 is voldoende en in de zomer draai je s'nachts het best.

 

@Lostchild; ik snap jou redenering niet, lichtverlies, temp.problemen, 1x600 in een 240x120 tent met 1500m3 ?

Ook zie ik het probleem niet met die opstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag me af of men ook 3x 600 in dit tentje heeft gedraaid?

 

ik iig wel, en ook met 4x. en die 2500 m3 had ik hard nodig in beide setups.

 

maar ja, de ene afzuigert is de andere niet

 

oi

 

wel een tent van 2 meter pakken idd. voor de temp is meer volume ook gunstig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me zoldertje is niet hoger dan 1,80 dus veel keuze heb ik niet..

 

Waarom zou ik geld gaan uitgeven aan een tentje van 1,20x1,20 als ik daarna groter wil gaan?

Ik heb op me zolder cv dus temperatuur zal nooit onder de 20 graden komen (ook niet in de koude periodes want alles word goed geisoleerd)

en als het te warm word onder de zon ken ik vanuit een koude ruimte me inblaas regelen. Ik zie het probleem niet.. :)

 

Ik zal wel idd eerst 1 x 600 watt kopen om mee te beginnen, net zoals er gezegd word...

ik ken er dan toch niet vanaf blijven als ik er meer heb liggen :lol:

 

Grtz tuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon met 3 starten .

mensen hier doen net of 3 lampen een halve fabriek is .

3 lampen kan je makkelijk mee starten om te leren , geen enkel probleem .

mvg

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat als je met 1 start? Dan moet je straks weer opnieuw leren hoe het met 3 is? Want dat is schijnbaar anders.

Dan kun je net zo goed gelijk doen wat je wil gaan doen.

 

 

Zei iemand bij mij ook over DWC, maar als je DWC wil doen ga je niet eerst met prut aan moddderen en als je dat onder de knie hebt overstappen op DWC.

Dus ben gewoon in het diepe gesprongen met DWC.

 

DOOD OF DE GLADIOLEN!

 

GO FOR KILO!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraag me af of men ook 3x 600 in dit tentje heeft gedraaid?

De ene afzuiger is de andere niet idd maar de ene lokatie is de andere ook niet.

 

Hier 2 x DR240W, om en om, beide 1800w., 1x1500m3 en 1x2000m3, beide passieve inlaat in een geïsoleerde omgeving.

De 2000m3 draait nooit op volle toeren en de 1500m2 kan dit makkelijk aan, maar in de zomer moet ik wel dag en nacht omdraaien anders red ik het niet met de temp. overdag.

Ook niet met de 2000m3 dus een nog grotere zal niks extra's doen.

 

Maar Tukylucky kan een 2meter hoge tent niet kwijt dus de volume van de aangewezen tent is veel kleiner.

Misschien is het zo slecht nog niet om 2x600 op te hangen en eventueel upgraden als je denkt dat je met de temp wel weg komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Lostchild; ik snap jou redenering niet, lichtverlies, temp.problemen, 1x600 in een 240x120 tent met 1500m3 ?

Ook zie ik het probleem niet met die opstelling.

 

Hang jij lekker 1 lamp in die tent en verwacht dat je klimaat en licht wat naar de planten gaat ok is :lol:

Afzuigert op 0, lamp op 80cm want anders kun je maar weinig planten kwijt, en als die afzuigert gaat draaien dan komt de temperatuur amper boven wat het in de kamer zelf is, is de energiemij ook weer blij,

 

veel succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was gewoon een vraag vriend en ik doe helemaal niks met die opstelling !

Niet zo happen want ik vroeg het me gewoon af omdat ik eerder heb gekweekt met een lamp in een kamer van ongeveer 3x4, geen tent of hok maar 'los' in de kamer met afzuiger, lamp op 60cm en 20x11ltr.

 

Was gewoon nieuwsgierig maar stond niet te wachten op zo'n gefrustreerd antwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een klein vraagje,

 

1 juli ga ik op vakantie, is vanaf nu nog 14 weken.. zou dat te halen zijn als ik aankomend weekend begin?

 

iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je je setup goed door denkt van tevoren en uitgebreidt test voordat er planten in gaan kun je gaan draaien.

dus

Ga met deze tent niet op het randje zitten maar net eronder en kies voor 3x400W (dimbare 3x600W EVSA) en goede kappen waarmee je kunt doen wat je wilt en GEEN problemen met je klimaat zult hebben, kun je als het allemaal blijkt te gaan of als het goed winter is alsnog volop gaan draaien door alleen maar bulben van 600W ipv 400 erin te draaien.

 

Kweken in een tent is een compleet ander iets dan in een hok, een tent trek je zo vacuum dus des te MINDER afzuiging je eraan kunt hangen en aanvoer zo balanceren dat de wanden niet teveel bollen haal je het beste uit zo'n ruimte.

 

@no-zem

je zet bij je "vraag":

ik zie het probleem niet

waar iemand om advies voor een setup vraagt en je maar wat aan gapt :lol:

een 2500M3 met 1800W erin en dan de afzuigert die gaat jagen, zit die tent zo tegen dak aan letterlijk en figuurlijk, inblazen dan maar.. lastig want je mist al veel m3 door minder hoogte dus de %,% vuistregel gaat niet op, dat wordt leuk afregelen met controllers dan :)

 

Vond het nog best lastig om niet teveel onderdruk te hebben met een 1000M3 buis op 1200W in een DR240W toen, fuck klimaat was dat, 2x 600W op 150 met die 1000m3 buisafzuiger was ook nog teveel, had zeker 20cm naar binnen bollen van de wanden omdat de afzuiger "maar" op standje 8 stond met lamp aan en dan nog een dikke filter van 1500M3 ervoor ook, goed voor micro klimaat rond de plantjes was al dat gesodemieter..

 

Tuurlijk kun je 1x 600W op 240x120 doen, t'is alleen een beetje zonde van de energie.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor je reply Lostchild,

 

ik ga ermee aan de slag..

welke kap zou jij nemen? spiegel, hamerslag, adjust-a-wing?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...