Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bibsje

afghani milk

Recommended Posts

Hallo! :P

 

Iemand van jullie ervaring met bovenstaande plant?

Ik ben bezig hier met dit ras. Ik heb al het e.e.a. gevonden op internet en daar had ik gelezen dat dit ras best snel in de hoogte groeit.

Dit ervaar ik zelf ook. Ik durf alleen de lamp niet lager te zetten omdat ik bang ben dat ik dan de blaadjes verbrand.

 

Groetjes! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de soort niet , maar wat voor een lamp heb je ?

 

400watt 40cm

600watt 60 boven je plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een spaarlamp van 100watt... staat er ook ca 10cm vanaf.

Zat laatst te kijken naar een "bouwlamp" van 400watt... maar kan daar ook niet echt wat over vinden. Wel over cool en warm white en zo, maar die lampen zag ik (volgens mij maar kan het ook verkeerd gezien hebben) in halogeen uitvoering. Maar had daar al van gelezen dat dat niets is... Verder heb ik nog wel 2 tl balken liggen maar zitten geen lamp in.

Dus ik zit te twijfelen of ik die bouwlamp ga aanschaffen.

Beeb 1 wil ik binnenkort naar zolder doen ivm geur. Maar dan moet toch echt de lente een keer doorbreken. En beeb 2 laat ik nog f in mijn kast (zie post bij topic voorstellen).

Keuze's keuze's... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bouwlamp? ga je verbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je aan een 400W bouwlamp zit te denken kun je beter een 400W lamp kopen bij een growshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bouwlamp kan nuttig zijn als goedkope oplossing de temperatuur te laten stijgen , en de lv te laten dalen , maar dan richt ik em niet op de planten.

 

in een halogeenlamp zie ik verder geen nut.

Het spectrum is niet goed voor planten.

 

Spaarlampen hebben vaak een redelijk goed spectrum , maar echt mooi afbloeien is lastig, en zal altijd minder opleveren dan een hogedruk natrium lamp ( HPS= High Pressure Sodium)

 

Begin bij het begin.

Lees over kweken.

Dat gaat altijd sneller en makkelijker dan het wiel honderd keer opnieuw half uitvinden.

 

Zoals bij elke tak van sport : een beginner weet nog niets.

Een beginner leert het makkelijkst door te accepteren dat hij nog niets weet.

Dat is ook het prettigst voor diegene die de beginner kennis wil bijbrengen.

 

Op deze site vind je enkele handleidingen.

Ze te lezen is nog niemand minder van geworden.

 

Heel veel succes met kweken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je aan een 400W bouwlamp zit te denken kun je beter een 400W lamp kopen bij een growshop.

 

 

precies :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx meneer jansen!!

Ik had al wel het e.e.a. gelezen maar kon niet echt wat vinden over bouwlampen. (Of ik heb niet goed genoeg gelezen)

K zal f kijken of k m idd dan ga aanschaffen.

De reden waarom ik aan een bouwlamp zat te denken is uiteraard de hoeveelheid watt maar ook omdat de kap van binnen reflecteerd.

Daarom mijn vraag.

Al met al begrijp ik dat ik het dan toch het beste bij mijn spaarlamp kan houden???

Het gaat me niet om de hoeveelheid mijn plantje opbrengt ik vind het gewoon leuk om te doen. :P

Al zal ik er bij wijze van maar 10gram van kunnen afhalen... dan ben ik al helemaal blij en kan ik altijd nog verder kijken voor in de toekomst.

En verder niemand ervaringen met dit ras??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga maar voor de 400w v/ growshop

 

400w sont-t of hpi-t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat toch geen bouwlamp van 400 watt halen voor de warmte?

Hang dan 400 watt hps op, heb je gelijk wat meer gram dan alleen kweken met spaarlampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee

je snapt het niet

 

ik raad de bouwlamp NIET aan.

in elk geval niet om planten mee te kweken.

 

je kan er alleen lucht mee opwarmen.

Dat is niet genoeg voor planten.

het kan handig zijn als je een grote kweekruimte hebt die maar ten dele is volgehangen me lampen.

Als je luchtvochtigheid te hoog is kan je dit verlagen met het verwarmen van lucht.

 

 

4 bouwlampen op verschillende plekken verwarmt evenrediger dan een oliekachel in het midden.

 

maar je planten kunnen dus niet zoveel met de kleur van het llicht van die bouwlamp

 

 

het is dus een slecht plan , en ik raad het je af een halogeenlamp te kopen in jouw situatie

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halogeen zat ik idd zelf ook al niet aan te denken. Had al gelezen dat het spectrum (of zoiets) niet goed zal zijn.

Ondertussen hebben we beeb1 naar de zolder verhuisd. En staat nu onder nog een spaarlamp van ca 100 watt en met kleur warm white.

Zit alleen nog even te peinen hoe ik de zolder warmer krijg. Dr is maar 1 stopcontact en je raad het al wat daar in zit. ;-). Maar komt vast wel goed. En zo niet.. dan niet. Hij staat iig ook van de grond af. Zodat ie met de pot niet op het koude beton staat.

Zal f een foto plaatsen als alles helemaal "in orde" is. Ben benieuwd naar jullie mening. Nogmaals, het gaat mij echt niet om de opbrengst. Eerst maar eens kijken of het me een beetje lukt en of ik het leuk blijf vinden. (Als ik voor het eerst ga paardrijden ga ik ook niet direct het duurste van het duurste aanschaffen ;-) )

Bouwlamp komt er dus idd niet in.

Thnx nogmaals!!

 

Maar ben ik dan de enige die dit ras heeft of zo?? :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar om nog ff terug te komen op je strain. Ik ken hem niet, waar heb je hem weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietzaadjes.nl

CH9 seeds...

Is iig medicinaal... en das wel weer prettig voor mijn pijnklachten.

Edited by Bibsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat een Chemdawg afgeleide? da's mooi spul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee. Kan me niet herinneren dat dat er bij stond.

Ben iig errug benieuwd ;-)

Wee alleen dat ie een bloeitijd heeft van 6-8 weken en dat ie voor beginners is. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je op zolder gaat kweken en er is maar één stopcontact...dat is wel erg brandgevaarlijk in mijn ogen, wil je daar lamp/afzuiger/blower op zetten?

laat je goed informeren, sommige stopcontacten kunnen dat niet aan.....weg zolder.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke hoogte heb je de lamp nu hangen? Strekt ie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een landras gaat meestal wel de hoogte in. Het is een kruising met de Mazar i Sharif, die heb ik paar jaar outdoor gekweekt.

Ze hebben deze gekruist met Vintage 2006, dat is een kruising van Afghaan, indica x PowerPlant , indica en sativa gemengd x Jac Herrer, sativa

 

Een spaarlamp hoeft er maar 1 tot max 10 cm van de plant af te hangen

 

Maar het liefst is dit soortje buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afghani Milk is a solid strain stemming from the Ch9 Female Seeds breeding program. Ch9 Vintage 2006, a powerfully bred plant comprised of Afghani, Power Plant and Jack Herer genetics, has been bred to an extremely fast growing Mazar-i-Sharif hybrid that was an underground hit in Holland several years ago. The Northern Afghani genetics really shine through, and the white trichomes common to Mazari plants are definitely visible.

 

If the buds become too heavy for the branches to properly support them, you can use stakes or netting to secure them, which is within reach of decent light. Expect a yield of about 65 to 70 grams if you operate on a vegetative state of 35 to 45 days, and a flowering time of 7 weeks.

 

 

 

die wilt vast graag groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp hangt op zo'n 10cm hoogte. (Lamp van 100 watt) Moet eerlijk zeggen dat ie nu niet meer zo heel erg de lucht in schiet. Misschien is dat alleen in het begin?? Ik krijg nu ook meer bladeren en hij gaat nu meer in de breedte groeien.

Stopcontacten probleem is opgelost.

 

Ik weet alleen niet zo goed wanneer ik m in de bloei kan zetten. Heb op internet gezoch en kwam daar voorbeelden tegen van planten die 10cm waren en al in de bloei gezet werden en ook plantjes van 2weken oud. Die van mij is nu 3 weken. Dus zit eraan te denken om m vandaag in de bloei te zetten.

 

Zaadje 2 is helaas niet goed gegaan. Ik vermoed dat k m te weinig water heb gegeven (ja ik weet, stom stom) het stengeltje was op gegeven moment net een ingeklapt rietje. :lol:

Dus heb dat plantje helaas weg gegooid.

 

Zaadje 3 is net uit. Zit nu bijna een wortel van 1cm aan dus die doe ik vanmiddag of vanavond in een potje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh zie pas net de laatste opmerking van Miramar... hmmm...35dagen groeien....

Zal het in overweging nemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt natuurlijk heel erg aan de afmetingen van je bloeihok/kweekruimte.

 

Je kan hem nu prima in de bloei zetten denk ik hoor. Beschrijving was meer een indicatie om aan te geven dat ze wel willen groeien en dat ze na verloop van tijd wel wat steun kunnen gebruiken. Ze kunnen zelfs na de bloei nog flink groeien. Er zijn zat soorten die nog twee keer hun lengte doorgroeien. Omdat ze nu even stoppen betekend niet dat ze zo hoog blijven denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...