Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NVRBRKN

Help deze beginneling!

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik heb onlangs besloten zelf een paar plantjes in mijn kast te kweken. Ik ben alleen echt een rookie, dus daarom hoop ik op jullie hulp met eventuele opbouwende kritiek. Ik heb al veel rondgespeurd op het forum en ben zo heel wat te weten te komen. Maar toch ben ik nog onzeker over een paar dingen:

 

Ik heb een kast van 0.9 x 0.7 x 1.2 (lengte breedte hoogte). Met daarop nog een kleine ruimte van ongeveer 0.4 x 0.7 x 0.3.

 

Hierin wil ik 3 planten neer zetten. (Jullie misschien een goed 'beginners-soortje'?)

 

Ik wil de gehele kast voorzien van zwart/wit folie.

Ik wil DEZE lamp er in.

Ik wil DEZE afzuiger.

Ik wil DEZE koolstoffilter.

 

Ik ben van plan die koolstoffilter in de kleine ruimte (0.4x0.7x0.3) te plaatsen. Met een gat in de bovenkant van de deur wil ik zo de warme lucht afzuigen. Ik wil dan verse lucht aanvoeren door een gat in de onderkant van de deur.

 

Hier een snel schetje van het idee.

Dit is zo'n beetje het idee. Ik weet dus niet of dit mogelijk is?

 

Dit zijn voor nu even de vragen. Omdat ik maar 3 plantjes heb, wil ik eigenlijk gewoon lekker low-budget blijven. Kan ik ergens op bezuinigen of iets schrappen?

 

Ik hoop op onderbouwende antwoorden en zal mijn best doen enige onduidelijkheden op te helderen!

 

Groeten,

Edited by NVRBRKN

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de hoogte denk ik dat een 400 Watter wat veel is, 40CM afstand tussen plant en lamp, pothoogte eraf dan blijft er niet veel over. Misschien met scroggen gaat het wel.

Maar om daar mee te beginnen is wellicht niet het handigste.

 

Misschien is T-neon wat voor je, of TL buisjes? Dan heb je minder last van te weing hoogte.

 

Wat voor schakelkastje ga je gebruiken?

 

Als je een schetsje maakt wil je de foto dan uploaden in een WF album, hier kum je lezen hoe dat moet.

 

Low budget betend vaak dat je daarmee begint, maar vaak nog extra zaken aanschaft gedurende de kweek. En er moet eerder wat bij dan wat schrappen, en ik neem aan dat je dit vaker wilt gebruiken zie het als een investering voor de toekomst.

 

Ook dit topic even verplaatst naar indoor beginnersvragen, daar pas het wat beter.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem zeker 1.5 meter hoogte. Dat is echt al krap voor met een 400 watter. je potten zijn al 30 cm hoog en de lamp zelf is ook al 20cm plus de afstand van 40 cm dat je tussen de lamp en krop. als je dan even rekent zie je dat je er echt niet komt met je 1.2 meter. Je wilt toch geen planten van 30 cm hoog? Dan ga je aanzienlijk minder oogsten dan planten van 70 cm. Ik heb me ook een kast gemaakt toen ik begon van 60cmx80cmx150cm.. En ik heb echt al spijt dat ik geen grotere afmetingen heb genomen bv 100cmx100cmx200cm. Dus denk er goed over na voor je begint te bouwen. En als je de bouwverslagen doorneemt zul je nog wel dingens te weete komen waar je eerst niet aan dacht zoals bv een dubbele bodem en daar gaten in maken voor de inlaat. Das nog zo iets waar ik later spijt van had. Ik wil maar zeggen echt goed nadenken en goed lezen dat je het in 1 keer goed kunt .

Lezen en nog eens lezen is de boodschap..Maar je bent al goed op weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...