Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sparta-rotterdam

Kilo Knaller van Puk support

Recommended Posts

Hallo beste hobby 'isten,

 

Ik heb onlangs een kilo knaller set-up gekocht bij puk support.

Super mooi allemaal, maar bij het installeren van mijn tent liep ik tegen een probleem aan!

 

Ik weet niet hoe ik mijn buisventilator moet oophangen in een tent?

ruck-rkw-160-500x500.jpg

 

 

Achtergrond informatie:

RUCK RKW 160 L 750M³ 95 WATT / 0,5A

 

RUCK Buisventilator met ingebouwde thermostaat. Perfect geschikt voor tent of kleinere ruimte.

 

• Achterover gebogen radiaal ventilator met ingebouwde thermostaat

• Kunststof behuizing PA6, RAL 7035

• Ingebouwde thermische schakelaar

• Perfect geschikt voor tent of kleinere ruimtes

• Te gebruiken als inblaas of als afzuigsysteem

• Verkrijgbaar van Ø100mm t/m Ø250mm

• De L-types zijn uitgevoerd met een zwaardere motor

• De ventilator draait altijd minimaal op de minimale stand. De minimale stand is 40% van het maximale vermogen.

• Als het te warm wordt gaat de ventilator automatisch meer afzuigen, in 4 stappen, tot aan het maximale vermogen.

 

 

Er zaten geen haken aan dus ik vind het allemaal een beetje arpart.

Ik moet ook eerlijk bekennen ik ben een man met twee linkse handen. Maar ik weet dat hier techneuten en bouwvakkers te vinden zijn.

 

Hebben jullie enig idee hoe ik dit moet ophangen en hoe, vooral het laatste is van belang.

 

Hier is een overzicht van de kilo knaller pret pakket:

 

Kilo-Knaller-Tent-deel1-500x500.jpg

 

Ik vraag me ook af hoe die schakelkast werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je buisafzuiger even aan, misschien ga je hem dan wel ruilen voor een softbox.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

He sparta, hier nog 1 met 2 linker handen.

Wil je hem perse in de tent hebben hangen? Anders gewoon bovenop de tent in 1 van de gaten leggen, slang er doorheen, stevig aansnoeren en draaien maar,

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is past ie rechtstreeks in de filter, en aan de andere kant heb je een stukje flens waar je het bandje omheen kan doen.. zodra de slang erop zit kan die nergens meer heen.

Maar +1 wat preda zegt.. wat maken die dingen een pokke herrie..iig geval die wat ik had.. of je moet al een vrijstaand huis hebben en geen buren hebbe waar je je zorgen om hoeft te maken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je maakt je filter vast aan je afzuiger. Vervolgens hang je je filter op met bv twee spanbanden. Aan de andere kant van de afzuiger komt dan een slang voor het uitblazen.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kettingkje erom en om de buizen hangen..

Maken idd echt een herrie, ben ook een tijdje in bezit geweest van zo'n ruck, toch 2x mee gedraaid.

Inmiddels een softbox+ variac wat een verschil!! :P

Wel mooi setje zo'n kiloknaller! Veel kweek plezier ermee! :D

 

Groeten Kaydee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén van de schroefjes op de zijkant vervangen door een schroefoog, en een haak en/of ketting gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt gasten! :P ik ga denk voor het eerste proberen, bovenop de tent. Misschien direct op de filter is ook een optie, maar je krijg je de filtet wel er weer af? Ik zal een foto maken van het eindresultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan altijd een klein stukje buis/slang er tussen doen maar de filter op de afzuiger direct

 

heel er moeilijk is het niet en bij electro hoek kan je boel voorbeelden vinden en twijfel je gewoon vragen

succes met je mooie aankoop :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de afzuiger boven op mijn tent in het gat geplaatst. Prima verder! Alleen twee vragen nog aan de mensen die ervaring hebben met de ruck. Je kan de afzuiger verstellen op bepaalde warmte graden. Ik heb de regelaar op de hoogste stand staan 28, betekent dat als de tempeatuur in de tent daarboven komt, de afzuiger harder gaat draaien?? Het staat er wel vermeld, maar altijd even navraag doen. de tweede en de meeste belangrijkste vraag. Nu dat ik de afzuiger niet in de tent m, maar bovenop in de gat heb geplaatst, kan de afzuiger dan nog wel de juiste tempeatuur meten? En de lawaai valt reuze mee!

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ben ook van plan zo'n tentje aan te schaffen ga je een verslag maken?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan de afzuiger dan nog wel de juiste tempeatuur meten? En de lawaai valt reuze mee!

Je het toch een temp sensor die je gewoon in de tent hangt? :lol:

En wat betreft de lawaai, denk dat ik toch voor die 125 euro extra voor die kiloknaller 2 was gegaan..Stalenbox Torin 750m3

S vent trafo en een presh filter, my 2 cents!

Maar hoe bevalt ie verder? Draait ie al?

Veel plezier ermee! En op naar de kilo!

 

Groeten Kaydee

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kilo knaller tent is bij verreweg niet compleet, koop je 1 of 2, dat maakt niet echt uit. Je moet nog veel dingen bij kopen om te kunnen draaien. Ik heb al een topic lopen, dus nog 1 openen is mij iets teveel. Ik heb er geen sensor(of zit er een sensor in de afzuiger?) bij gekregen :) misschien ligt het daaraan, want ik kreeg te horen dat het nu ongeveer 35 graden is in mijn tent op vol vermogen 1150 watt. ik vind de afzuiger ook niet hard draaien.

 

dus behoorlijk klote!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, Ik ben van plan de kiloknaller 2 te gaan kopen. Heeft iemand deze tent? Wat vind jij ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

al een wat ouder topic, en ik neem aan dat jij de zoek fumctie gebruikt heb.

wat eigenlijk voor alle 'kant-en-klare' setjes geld, kijk naar gebruikte onderdelen. volgens mij is het PUK zelf die op de website heeft staan dat het alleen goedkoper kan met 'chinese' onderdelen. een statement van lik-mijn-vestje aangezien het gros daar vandaan komt. in datzelfde statement hebben ze het over CE keurmerk wat ook onzin is omdat praktisch iedereen zo een keurmerk erop kan en mág zetten.*

 

kortom wees kritisch! 1300-1400 E is een hoop geld als je het aan rommel uitgeeft.

 

* EDIT vergeten bij te zetten, het is eigenlijk géén keurmerk, alleen een merkje dat aangeft dat het aan de regels van de EER vodloet.

Edited by L3dnov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen nog 9 grote smartpots, 8 zakken aarde en wat slangen bij... totaal een 150 euro en dan kan je draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kan ik goed lezen over het samenstellen van de aarde ?

Want ik wil voeding gebruiken en een mix van aarde maken voor het beste resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou kunnen overwegen kant en klare cannabisaarde aan te schaffen: bijvoorbeeld een lightmix en de voedingslijn van Sannie. Dan hoef je ook je leidingwater niet af te zuren. Het ronde wiel is al uitgevonden en het lijkt me niet zinvol dat ook te gaan proberen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme ik heb van jou al veel posts gezien op dit forum en op JD, altijd goeie reacties dus ik zal jou advies opvolgen. Dankjewel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...