Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Emiel

Wat vinden jullie van het Nederlandse beleid

Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid  

851 members have voted

  1. 1. Wat is jullie mening ten opzichte van het Nederlandse Softtdrugsbeleid

    • Gedoogbeleid softddrugs behouden
      223
    • Softdrugs legalizeren
      489
    • Harddrugs & Softtdrugs gedogen
      31
    • Harddrugs & Softtdrugs legalizeren
      108


Recommended Posts

Die hele poppenkast :spliff:

 

Tis inderdaad een mooi toneelspel wat ze opvoeren daar in Den Haag...................

 

We zouden inderdaad eens een keer massaal niet moeten stemmen, of gewoon eigenlijk niemand.

 

Kijken wat er dan gebeurd.

 

Democratie.............. ;)

 

kijk maar naar deze topic alleen al, daar wordt je niet vrolijker van

 

http://www.wietforum.nl/Tweede-Kamer-Wil-G...den-t34166.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel in de politiek willen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou wel in de politiek willen...

 

om je zakken te vullen...

politiek is veel meer dan enkel cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou het op gedogen, dan levert het nog wat op :specool

als het gelegaliseerd wordt dan wordt de markt om zeep geholpen :D

en inderdaad, ik heb voor mezelf zoiets van dat ik niet blow, de enige blow die ik neem, is die ene per kweek :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hou het op gedogen, dan levert het nog wat op

da's jammer voor het collectief.

 

als het gelegaliseerd wordt dan wordt de markt om zeep geholpen

ja, jullie financiele markt wel.

De wietmarkt zal er echter sterk op vooruitgaan.

Er zal meer controlle komen op het product, dus de slechte commerciele kwekers zullen door de mand vallen. en zij zullen aan moeten passen omdat er anders geen plaats voor ze is.

 

De plant en de mens voorop.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalisatie van kweken zal er niet snel komen. De regering denkt aan stankoverlast, brandgevaar wegens slecht gemaakte hokken en het naar de straat verdwijnen van de drug, dit omdat bij een legalisatie de prijzen sterk zullen stijgen, niet de afnameprijzen van de kwekers, maar de shopprijzen. Door accijns en BTW. Er zitten wel meer haken en ogen aan die het voor ons allemaal fijner maken zoals het nu is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh, ik zou legalisatie van grote bedrijven voor te kweken toelaten en de thuis kweker = MAX 1200WATT gedogen.

 

Probleem opgelost? Dat ze het geld maar via 2 kanalen halen, de winst van de groothandel=(kweker) en de verkoper=(coffeeshop) wat denk je dat die 2 geen winst maken?!

 

Maar euh, wat zeggen jullie me nu? dat op weed geen BTW word betaald? :wOOt

 

Op wat worden coffeeshops dan belast ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet op de BTW Jan, maar natuurlijk wel op IB = inkomstenbelasting... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jan zonder vrees@ INDEED (inderdaad)

 

kees the mad@ waarvoor denk je dat het duurder word als het word gelegaliseerd.

als dat zo is dan gaat iedereen toch zelf kweken en illgaal word het dan aantrekelijker, afnamen in shop minder, shops sluiten en weg controle.

en als het veel duurder word en je mag thuis kweken. dan gaan mensen alleen maar juist sneller thuis kweken of grote getalen voor het geld en dan ben je ook weer terug bij af.en dat is nou niet echt wat we ermee proberen te bereiken.

maar als het goedkoop in de shop teverkrijgen is met kwaliteit is iedereen blij. ;) (behalve de christenuni)

vergeet ook niet dat door invallen bij grote kwekerijen altijd de kwaliteit omlaag haalt dan gaan die gasten juist kutten met de wiet om toch aan de quota dat toch opgesmookt word te komen en dan krijg je dus de probleemen. en mensen blijfen het toch wel roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben voor legalisatie. gewoon omdat ik graag mijn hobby legaal uitvoer.

 

Jan zonder vrees heeft wel een goed punt met een wattage dat thuis zou worden toegelaten. 5 planten is natuurlijk onzin, wattage geeft meer een indicatie van haalbare opbrengst. Helaas denk ik niet dat dat 1200W wordt. eerder 100 watt.

 

@KTM

Wanneer je legaliseert zal het brandgevaar ook afnemen. Stel je voor dat badkamers illegaal waren. Dan ging iedereen zijn eigen badkamer klussen met alle electrische wantoestanden vandien. Growinstallaties kunnen na legalisatie dan door experts geinstalleerd worden thuis. Goed voor de werkgelegenheid. Controle blijft dan wel een probleem denk ik.

 

Mocht er gelegaliseerd worden, dan ben ik toch bang dat de thuiskweek niet toegestaan blijft. Vanwege dezelfde redenen dat je thuis geen jenever mag stoken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja elektro hoort zoiezo door elktro monteurs aan gesloten te worden, zelfs een stopkontacktje.

maar als het juist is aangesloten, is er eigelijk geen of weinig risico en anders is die nog verder te berperken met de juiste maatregelen (automatische brandblus syteem bv), als je je geen zorgen hoeft te maken dat al je kweekspullen inbeslag worden genomen kan je wel wat investeeren in de veiligheid.

daarnaast is een brouwerij wel ff iets gevaarlijker qua explosie gevaar en het is nog een kunst om goede veilige alchol te maken.

 

Quote Keesthemad

Een stof als ethanol kan gemaakt worden door de vergisting van suikerhoudende producten of door het gedeeltelijk oxideren van etheen. Etheen een giftig gas, op hoge temperatuur late reageren met explosiegevaar en dergelijke.. Ethanol wat een ieder graag drinkt... Toch prefereer ik chemische alcohol boven natuurlijke alcohol vanwege de bijproducten. Methanol wordt je blind van en dit zit wel in natuurlijke alcohol maar niet in chemische alcohol.

 

verder zijn de kweekspullen die we gebruiken al gekeurd ;) en brand word het meeste veroorzaakt door kortsluiting.

 

mja dan komen we toch weer uit op de omgang met dingen wat het goed of slecht maakt ;)

maar zo als het nu is durft niemand ff een gecertificeerd elektro bedrijf te bellen of ze ff een lampie en afzuiging kunnen komen aansluiten.

dus iedereen kloot vrolijk verder zonder te weten wat fase en nul is laat staan dat ze weten dat ze er ook nog een aarde er op moeten aansluiten.

 

ps legalize, ik weet wat fase en nul en aarde is :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanwege de stank mag je ook geen varkensflat in je achtertuin neerzetten.

 

Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat ik wiet lekker vind ruiken, maar de buurvrouw kan daar anders over denken.

 

edit:

met een goed filter is dat natuurlijk ook geen probleem. dus ehhh Ja! het moet gewoon kunnen!

 

Maar dan gaan natuurlijk de commerciele cannabisproducenten tegen het thuiskweken lobbyen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het legaal is en iedereen mag kweken wat hij wil dan is mijn wietje niet meer van waarde.. en heb ik ook geen geld om dan eventueel een monteur te laten komen voor een veilige instalatie .en met een beetje technisch inzicht kan je zelf nu ook al een end komen tog op het gebied brand veiligheid.

nee geef miju maar gedogen mag nu ook een beetje kweken en de prijs is tegen woordig leuk

maar ik vind wel dat de politie niet moeilijk moet doen over

een paar planten bij iemand thuis want het slaat natuurlijk nergens op dat je wel alles kan kopen om te kweken maar het niet mag doen.

eigenlijk zou de politie dan als hun veiligheids taak moeten adviseren bij hoe je de brandveiligheid beter maakt.

en in plaats van het ruimen van kleine plantages houden ze zo meer tijd over echte dingen!!!!!!

maar ja welke politieke partij dit waar maakt ik ???????ik weet het niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik weet niet waar jij woont koop woning ik in een huur kan er nog uitgetrapt worden ook,

niet te vergeten de mogelijke boetes die je kan krijgen.

nee jij levert misschien kwalitet maar sommige leveren echt troep.

daar gaat het me gewoon om ik wil rustig zonder problemen me eigen wiet willen kweken ook gewoon als hobby.

ik wil niet afgeschilderd worden als crimineel als ik zoiets onschuldigs doe als een plantje groeien.

dat terwijl drank gewoon de normaalste zaak van de wereld is.

en als jij goede wiet hebt dan zal je het ook nog steeds kunnen verkopen het hoefd toch niet perse ilegaal te zijn om er geld aan te verdienen.

ik ken genoeg vrienden die er te lui voor zijn om het te kweken maar toch flink smoken.

en er zullen ook nog genoeg toeristen komen.

en ik wil misschien af en toe ook wel is wat anders smoken denk ,beetje afwisseling

 

klinkt misschien ook een beetje vreemd: hou het ilegaal zodat ik er geld aan kan blijven verdienen

 

maar als ze het nou ff GOED gedogen dan ben ik ook vrolijk hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooooooo Jij weet een hoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het Nederlandse beleid prima zoals het is, ik vind het alleen verschrikkelijk spijtig en dom zelfs dat ze paddo's willen of gaan verbieden... ;)

Ik zie het nut er niet van in, ze zullen in de illigaliteit verdwijnen, en de mensen die er echt in ge-intereseerd zijn zullen ze zowieso toch blijven gebruiken, met alle mogelijke risico's....

Ze zijn nu al zolang ingeburgerd, en nu opeens zijn ze slecht en gevaarlijk?

Ik vond dat Nederland er net een stap vooruit mee stond op andere landen...

 

Maar er is nog hoop dat ze het niet gaan doen ook hé. ;)

 

En ook vind ik het een beetje raar, coffeeshops mogen wiet verkopen, maar ze mogen wel maar 500 gram op vooraad hebben??

Da kan niet hé, dat zal de overheid ook wel weten, dus ze creeren een illigale situatie, en dan treffen ze maatregelen en nemen ze alles in beslag als er teveel op vooraad is.... Begrijpe wie het begrijpen kan... :wOOt

 

En voor de rest zouden ze iedereen toch tenminste een plantje of 4 mogen gunnen, maar hoe dan ook, Nederland staat al een hele stap vooruit op andere landen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja!!!

 

en in europees parlement kunne we het zeker shaken!!!!!!

straks heb je van die amerika straffen hier

want die mensen die aan de top komen te zitten

zuigen aan bush zijn piemel

net als bak ellende en zn kornuiten van de christen unie

maar ja ik blijf gewoon doorgaan met me hobbietje

of ze het verbieden of niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar hoe dan ook, Nederland staat al een hele stap vooruit op andere landen.

 

nog wel ja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze grote leider Balkendende heeft het ronduit gezegd hij wil terug naar de tijden van de VOC.

Dat houdt in een soort slaven maatschappij én een staatsmonopolie op de handel en verkoop van drugs.

Immers de Staat der Nederlanden heeft tot 1945 het monopolie in handen gehad van de handel in opium en cocaìne. Tot 1950 stond er aan de Amsterdamse Schinkelkade een heuse Cocaìne fabriek.

Opiumhandel heeft honderden jaren zo gemiddeld 10-20% van de jaarlijkse inkomsten uit het oude Indie opgeleverd. Het Noord Holands kanaal en de sluizen van ijmuiden zijn van die centen aangelegd.

 

Slavenmaatschappij houdt in dat er hoe dan ook gewerkt en geproduceerd moet worden door het gewone volk.

Recht op werk heet het dan in de staatspropaganda, velen geloven dat en zijn er nog blij mee ook....

Het gaat er gewoon om dat iedere slaaf een bepaald bedrag per jaar opleverd.

In het oude Indie diende iedere inlander of dorp een vaste hoeveel specerijen te produceren.

Onderwijs was en is er daarom vooral op gericht mensen te leren gehoorzamen.

 

De wereld van de VOC was ook een rangen en standenmaatschappij.

Bovenaan de Nederlandse regenten, dan de Nederlanders, dan de Indische mensen, dan de lokale Indonesische bewoners, dit alles gekruid met Chinezen die vooral de handlangers waren in de opiumhandel.

 

De Nederlandse regenten zitten nog steeds in Den Haag en spelen elkaar de vette baantjes toe.

Net als in de VOC tijd gaat het daarbij behoorlijk corrupt aan toe want je moet wel zorgen in 5-10 jaar binnen te lopen. De Nederlanders, mensen uit de randstad hebben een streepje voor in de planning. Daaronder komen de mensen van gemengd ras, de vroegere indo´s. Dat zijn nu de mensen uit de generaliteits landen zoals Brabant, Limburg, Gelderland, maar ook Groningen en Friesland. Die houdt je klein en geeft ze dus vooral geen snelle spoorlijn, of rijdt er met een rotgang dwars doorheen. Dus beste Vlamingen, wordt lekker zelfstandig, klein én fijn maar sluit je vooral niet aan bij Den Haag!

 

De import aan potentiele arbeidskrachten ziet men vooral als slaven, werken moeten ze en vooral hun kop houden.

Isoleer ze sociaal, zet ze neer als dubieus en potentieel gevaarlijk. In het nieuws en de media zie je die moslim mensen vooral gefilmd met de lange lens van een afstandje, of ze gevaarlijk zijn. Veel hoofddoekjes en soepjurken, dat oogt anders en anders maakt brave mensen bang.

Geef die mensen verder verplicht een soort brainwash in de vorm van een inburgeringscursus zodat ze weten wat er van ze verwacht wordt. Netjes een Handje geven aan die Nederlandse mevrouw en niet moeilijk doen als je een andere huisarts wilt. Op je rug en benen van elkaar voor die Nederlandse meneer!

 

Voor de Cannabis wereld houdt dit in dat repressie volgt zodra er een cultuur ontstaat waarbij deze middelen mensen op andere ideen brengen. Dus bestrijd de jongeren cultuur in Coffeeshops, houdt ze klein en voortdurend onder druk. Wiet inleveren op popfestivals bij de gate en zuipen dat speciale festivalbier...

O ja, creeer een soort test die aantoont dat je de afgelopen week gebruikt hebt, niet zozeer dat je onder invloed bént en verbiedt die mensen zo auto te rijden. Doet het ook goed om een sociale onderklasse te creeren, want ze motten wel hun plaats kennen hé= Down boy , Down!

 

Verder wordt de handel en productie van Cannabis voortdurend gecriminaliseerd en het product neergezet als dubieus met als uiteindelijk doel de handel en productie in staatshanden te krijgen.

Zo ging dat in Nederlands Indie ook.

De lokale handelaren die al eeuwen opium importeerden en verkochten werden eerst neergezet als criminelen totdat de Nederlandse regering de handel overnam. Het argument was dat de Staat het dan maar beter zelf kon doen met als uiteindelijk doel om die arme verslaafden te beschermen en aan het werk te krijgen.

Het gevolg was een systeem, de opium regie, die honderden jaren miljoenen mensen in een soort wurggreep hield en de Nederlandse staat heéééé´l veel geld opleverde.

Opium mocht gebruikt worden door de koelies, de slaven. Die moesten daarvoor natuurlijk hard werken.

Opium hield ze rustig en onmondig. Het mocht vooral niet gebruikt worden door militairen, overheidsdienaren, de Nederlandse upperclass en de indo´s. Uiteraard creerde het systeem veel meer verslaafden.

 

Ver gezocht?

Mischien, maar de overeenkomsten zijn wel treffend.

Zo gaat een zogenaamd Christen nu eenmaal om met deze materie.

Immers een zogenaamd Christen ziet zichzelf eigenlijk als een beter mens en behandeld andere mensen dús als minder.

Religie, ze moesten het verbieden!

Let op, ik geloof in God, spreek Hem regelmatig, maar religie is de pest!

 

 

Nou ja, genoeg gepreekt, lees maar eens:

Tussen patient en delinquent, de geschiedenis van het Nederlandse drugsbeleid,

<ISBN 90 6550 420 6

 

En ook mooi is:

Wettig Opium,350 jaar Nederlandse opiumhandel,

ISBN90 6265 735 4

 

Koop die boekjes eens, lachen om de onbeschoftheid en je zult versteld staan van de overeenkomsten.

 

Veel plezier ermee en bedenk, kennis is macht!

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites
Religie, ze moesten het verbieden!

Let op, ik geloof in God, spreek Hem regelmatig, maar religie is de pest!

Wernard

 

Daar ga ik helemaal in mee!

 

De rest van je pleidooi zou je moeten doen beseffen dat er sinds de mensheid bestaat er eigenlijk niet veel veranderd is,hooguit dat we nu denken dat we niet geleefd worden :verrygood

De mens is en zal altijd een kudde dier blijven

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt meestal één van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht of opperwezen centraal staat. In bredere zin duidt het woord 'religie' op een meer algemene vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven in relatie tot óf een macht, of manifestaties van een macht óf een (bewust) niet nader gedefinieerd beginsel, essentie of entiteit

 

bron wikepedia.

 

 

Is het geen behoefte van de mens om SAMEN te leven?

Is het geen behoefte van de mens om gelijk gestemden te treffen en elkaar te versterken in je gedachtengoed?

 

De geschiedenis bewijst toch dat dat een gegeven is?

 

Ik vind het een beetje eng worden met een opmerking als: religie is de pest.

En ik denk dat het ook te generaliserend wordt om termen als "zogenaamd christen" te hanteren.

Dan pretendeer je immers ook te weten hoe een correct christen zich manifesteerd....

 

En jah, Wernard, ik begrijp helemaal wat je wilt zeggen, ik ben het er grotendeels mee eens, maar dit is toch geen houding om aan te nemen om het gesprek met een ander aan te gaan?

En dat mis ik een beetje in je verhaal, de insteek om verder te gaan....

Want de enige manier om oplossingen te vinden is toch om het gesprek aan te gaan?

Wederzijds respect moet de basis blijven om met elkaar samen te leven.

En juist als een tegenpartij zich bedient van andere omgangsvormen, kun je daar gebruik van maken door jezelf ten alle tijde correct op te blijven stellen.

 

 

Waar ik het zeker niet mee eens ben?

De randstad trekt zichzelf voor omdat daar de meeste mensen wonen, zo schijnt dat te werken, het lijkt me niet terecht om daar den haag de schuld van te geven, laat staan dit terug te koppelen naar een slaven verleden.

het is gewoon een randstad religie, dat schijnt zo te werken.

 

Als belangrijkste hoop ik dat er altijd een welwillendheid uit blijft stralen om het gesprek aan te gaan.

Anders zoeken we toch alleeen maar bevestiging waarom we in de hoek gedrukt worden?

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de Bijbel staat dat God de mens schiep naar zijn gelijkenis.

Generaties hebben elkaar de hersen in geslagen over de vraag of dat betekendende dat God een man was en weet ik wat al niet.

 

Volgens mij betekend het dat de mens naast God het enig schepsel is dat in staat is iets te scheppen.

Een vogel kan niet besluiten dit jaar een vierkant nest te bouwen, of dat hele gedoe met die eieren maar eens een keertje over te slaan.

 

De mens kan een idee hebben, dat ontwikkelen, er aan werken en uiteindelijk zo iets nieuws scheppen.

Die keuze vrijheid is wat de mensen een beetje Goddelijk maakt.

 

Nou zie je dat de meeste verkeerde religies, politieke stromingen en maatschappij vormen proberen om juist die Goddelijke eigenschap van de vrije keuze aan banden te leggen en/of onder controle te krijgen.

Als je er zo naar kijkt zie je dat dat hetgeen is dat het verkeerde soort autoriteit voortdurend probeerd te doen. Dat is ook wat Cannabis en paddestoelen zo eng maakt voor de gevestigde orde, je kan ineens tot een ander inzicht komen!

 

Mijn bezwaar tegen de huidige zogenaamde Christelijke religie en die andere- wiens naam je niet mag noemen anders gaat je kop eraf, de mens die vrijheid ontneemt. Je moet eens in de week dit, elke dag zoveel keer dat.... als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Zogenaamd Christelijk, daarmee bedoel ik te zeggen dat als je kijkt naar de eerst Christenen dat die de mensen heel vrij lieten. Er waren geen priesters, geen rituelen, geen hierarchie. Men kwam regelmatig, vaak dagelijks bij elkaar en wie de `Geest ` kreeg leidde de bijeenkomst. Alles werd gedeeld, er was nauwelijks verschil tussen rijk en arm.

 

Pas toen het Christelijk geloof Staats godsdienst werd, zo rond 313 N.chr. en zelfs verplicht, begon de ellende. Het eerste wat de officiele Christenen deden was de doodstraf zetten op wat ze als heidens beschouwden.

Het geloof verwerd tot een religie met klemmende regels, rituelen en voorschriften.

 

Ik zeg zogenaamd Christelijk, omdat wat een werkelijke Christen zou doen na 9/11 zijn broeder vragen waarom slaat Gij mij? In plaats daarvan heeft Bush de dood van 3000 mensen gewroken door mischien wel 100.000 Irakezen om zeep te helpen.

 

En Nederland doet daar aan mee?

Dat noem ik geen Christelijke houding.

 

Enne welwillendheid, wie straalt dat uit naar de mensen die anders zijn omdat ze b.v. een joint preferen?

Niet de Christelijke partijen hoor, die zetten in hun prgramma´s luid en duidelijk dat het maar eens afgelopen moet zijn met dat afwijkend gedrag.

 

Allemaal terug in dezelfde kudde, en je weet, wie zich als een schaap gedraagt kan erop wachten geslacht te worden.

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een groot iemand die daar wat tegen in kan brengen .

omdat dat simpel weg niet gaat.

 

waarom zijn er toch zo weinig mensen , die net zo,n gezond verstand hebben als wernard ?

iedereen heeft toegang tot deze wijsheid , er zijn er helaas maar bar weinig die er gebruik van maken.

en nog veel minder die dat zijn medemensen duidelijk weet te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

Wij zijn Christelijk, en geloven in de zegen van God.

 

Helaas maken zowel voor- als tegenstanders gebruik van de discussie rond religie.

 

Tegelijktijd zijn wij kwekers, en verantwoorde burgers die gebruik maken van hun stemrecht.

Tegelijkertijd genieten we de ruimte die ons hedendaags rechtelijk systeem ons gunt en zien we alleen maar groene velden voor de toekomst.

Nu al hebben we een goede verhoudingen met Justitie. Volgend jaar is de Fiscus ook nog eens blij met ons.

 

Laat de maatschappij zich leiden? Zij wij schapen?

Of is het gewoon opvallend hoezeer gebekvecht wordt voor de tempels, voor alle tempels. Door de Farizeen of Wernard of Balkenende? Zolang iemand hard roept, is het toch normaal dat mensen komen kijken.

 

Je kunt wel blijven zappen, maar je komt toch steeds weer reclame tegen.

 

Wie gaat het gevecht niet aan met geslepen wapens, maar wie(in goed christelijke traditie) laat de andere wang zien.

 

Wie praat niet over hen en wij, maar over ons allemaal?

 

En uiteindelijk draait het niet om hoe je anderen bekijkt, maar hoe eerlijk je tegen jezelf durft te zijn.

 

Wij zijn Cannabis consumenten en hobbykwekers

Wij zijn Christelijk

Wij zijn Brabo's en ook nog allochtoon

Wij zijn, binnen nu en 10 jaar, de volgende generatie bestuurders

 

Wij zijn AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wij zijn stoned as een deur. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...