Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
1is2

eerste kweek, geurilla kweek

Recommended Posts

een paar maanden geleden heb ik besloten om men eigen wiet te telen.

toen ik dit aan men maat vertelde was hij meteen bereid om mee te doen.

 

5 plantjes in de tuin is best wel mooi, maar 50 plantjes op staatsgrond leek ons toch nog vele beter! :D

 

we zijn alle 2 op gegroeid op een boerderij, onze interesse lagen tot een tijdje terug alleen bij het kweken van dieren.

buiten gazon heb ik nog nooit iets gezaaid of geplant :)

vandaar dat ik me hier heb aan gemeld om zo veel mogelijk bij te leren.

 

na vele dagen/weken rond lopen op zoek naar een goede stek, zijn er toch een paar uit de kast gekomen.

best wel zot hoe weinig plaatsen er hier nog zijn waar echt niemand komt.

zo zijn we op 2 geurilla plekken van iemand anders uit gekomen. :D

na dagen te vergeefs zoeken en goe gaan dat je de '' idiale spot '' hebt gevonden.

is de teleurstelling eens zo groot als je plots zakken potgrond vind verstopt in de bramen, en verder op de stokjes met de soort er op en de stam van de plant er nog naast in de grond ziet staan. er was dit jaar nog niemand geweest op die plaats, maar zoizoo dat ze hier wel trug komen. is voor die jongens ook wel zuur als ze te weten dat er iemand is geweest op hun spot. :)

 

om dat we weten dat onze kennis niets voorstelt hebben we ook besloten om het het 1ste jaar maar bescheiden te houden, en op een paar plaatsen een paar planten te zetten. moesten we op sommige plaatsen kunnen oogsten dan worden die spots volgend jaar wat groter. :P

we zouden nu plaats hebben vr een 25-30 plantjes.

 

we hadden gedacht aan royal dane, mighty mite, eirdbei en henkse loland.

dit leek ons best geschikt voor een geurilla.

 

na hier veel uren te zitten lezen, blijft het voor ons nog altijd chinees.

wa gaan er dan ook van uit dat we dit jaar meer ervaring zullen oogsten dan wiet :)

dus gewoon gaan,leergeld moet je altyd betalen.

en wie niet waagt blijft maagd !!!

 

de pica's van men spots zal ik later vandaag proberen te posten.

 

nu eerst naar het fritkot voor het gesloten is!

 

groetjes uit vlaanderen! 1is2

Edited by 1is2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey :D

Altijd fijn een nieuwe guarilla strijder erbij :D

Je heb me nieuwschierig gemaakt naar de foto's :P

Zou wel ff je bericht aanpassen is niet zo slim dat je je woonplaats vrijgeeft (en zeker als guarilla) :)

 

suc6, gr w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

"onze interesse lagen tot een tijdje terug alleen bij het kweken van dieren.

buiten gazon heb ik nog nooit iets gezaaid of geplant"

 

haha nou gelukkig beter laat dan nooit :P

 

ik heb zelf ook inderdaad grootte moeite om een mooie plek te vinden omdat er bij mij in de buurt tegenwoordig maar weinig échte natuur meer over is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee 1is2 leuk dat jullie ook een verslag maken eens moet de eerste keer zijn jullie hebben teminste de goede instelling:D

 

mooie soortjes ook en veel kweek en leeer plezier.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ga dit jaar voor het eerst guerrilla kweken, echter niet in Vlaanderen dus zullen wij niet in elkaars vaarwater terecht komen. Veel succes gewenst en een geslaagde kweek/leerschool!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey thx voor de re acties!

 

hier zijn een paar foto's van 2 spots die klaar zijn.

 

hier is heel de dag zon door de lagere boompjes en er tussen groeien massas braambessen.

alleen 100m verder loopt een smal pat tussen de bramen. ik denk van iemand die daar af en toe een of andere leiding moet komen chekken.

 

gallery_37161_15473_3005806.jpg

 

op deze plaats willen we er verspreid 4 zetten.

gallery_37161_15473_2662978.jpg

gallery_37161_15473_2839254.jpg

gallery_37161_15473_2982754.jpg

 

er is nog een andere spot waar we er 4 wille zetten, maar heb er nog geen foto van.

had het foto toestel bij maar de batterij lag nog tuis op te laden. *LOEMP* :D

 

die vreemde bulten die je ziet zijn gaten van 50x50x50.

deze staan minstes een meter uit een midden-midden.

 

we hebben ze gevuld met potgrond, kokos, en gewone grond. (1/3 van elke soort) elke 10 l een kopje meststoffen onder.

tot er een deftige berg op lag. daar heb ik dan wat gewone grond tegen aan gesmeten,

om die los gewoelde grond een beetje te bedekken, in de hoop dat de vogels en konijnen ze niet helemaal uiteen vroeten.

 

ik heb gelezen dat kippen mest korrels het beste zouden zijn.

we konden dit niet vinden, toch niet particulier.

daar door hebben we zakken gedroogde mest van kippen en koeien genomen.

hooplijk hebben we er niks verkeerds door gedaan?

 

toen we een paar dagen geleden aan kwamen aan een paar andere putten om dicht te kappen zagen we dat deze volgelopen waren met water. :D

gallery_37161_15474_2079897.jpg

gallery_37161_15474_787502.jpg

gallery_37161_15474_816593.jpg

 

zou het gaan om het water er uit te halen, hidro korrel in kappen en trug grond er op?

als het beter weer word droogt het hier best wel goed op en de bomen gaan ook nog met veel water lopen als ze trug blad krijgen.

kunnen de plantjes redelijk goed tegen ''nate'' grond of rotten ze dan snel?

netels hebben er percies geen problemen mee.

 

om dat we deze ijgelek al hadden op gegeven zijn we verder van huis gaan zoeken.

dit heeft ons nog een mooi plekje op geleverd. egt een kut plek om er te geraken.

we hebben 2 keer onze botten moeten uit kappen voor we er waren :)

dat zal nog een paar X afzien worden om er te graken met alles mr hoopelijk loond ons werk.

 

door de sneeuw zullen we weer even niet verder kunnen :)

als alles is gesmolten gaan we savonds trug om ons gerief te droppen :P

 

als er iemand commentaar of tips kan geven!

alle hulp is welkom :)

 

 

grtz 1is2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je heb me nieuwschierig gemaakt naar de foto's :D

Zou wel ff je bericht aanpassen is niet zo slim dat je je woonplaats vrijgeeft (en zeker als guarilla) :)

 

als de sneeuw weg is kunnen we weer verder doen en zulle er nog een paar fotos van de volgende spots komen.

vlaanderen is niet men woon plaats het is een van onze 3 gewesten. bijna de helft van ons kleine landje dus dr kom je niet veel verder mee denk ik ;)

 

ik heb zelf ook inderdaad grootte moeite om een mooie plek te vinden omdat er bij mij in de buurt tegenwoordig maar weinig échte natuur meer over is

idd het is goed zoeken om nog echte natuur te vinden, en op die weinige plaatsen komen dan die groene jonges van natuurpunt baasspelen :P

en die laggen er niet mee als je een boompje omdoet, die bezien niet alleen die boom maar alle kevers en wormen die daar door beschdigd zijn vogeltjes die niet kunnen nesten enzovoord. hier in belgie ben je harder geklood als ze je betrappen op het vangen van een vogeltje, konijn, vos, ... of uit doen van een boom dan een mens half dood slagen :)

we hebben ijgelijk meer bang van die groene mannen dan de popo :)

de boswachter hier vald best wel mee daar vald wel mee te praten denk ik.

de beste stroper is de boswachter zelf he :)

 

Hee 1is2 leuk dat jullie ook een verslag maken eens moet de eerste keer zijn jullie hebben teminste de goede instelling:D

mooie soortjes ook en veel kweek en leeer plezier.

idd je moet ergens beginnen he, mss kunnen we er ooit zoon dikke neer knallen als jij :)

zal je topic zeker volgen :D

 

Ook ik ga dit jaar voor het eerst guerrilla kweken, echter niet in Vlaanderen dus zullen wij niet in elkaars vaarwater terecht komen. Veel succes gewenst en een geslaagde kweek/leerschool!

 

thx, jij ook veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit, hoog grondwater..

zou dat ff in de gaten blijven houden anders zitten je plantjes dalijk met natte voetjes

voor de rest 1e foto leuke spot hopen op goed weer, nog een paar weekjes dan is die klote vorst weg

 

suc6 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hartje zomer is dat grondwater een stuk lager alleen dat komt wel terug in het najaar als je met late soortjes aan de haal gaat.

Je kunt het niet wegpompen en dan denken dat het wegblijft, is een probleem waar je niks voor kunt oplossen of een zijltje erin leggen maar dan moet je water geven, voordeel is wel dat je dan water vlak bij de hand hebt.

 

Je kunt ook een bult maken en daar je plant op zetten en zo dus kunstmatig je grondwaterpeil verlagen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi! thx vr de feedback.

 

@canna

die nattere spots kunnen we idd mischien beter zo laten.

die spot op de eerste foto zullen we nog indoog houden, er staan een paar grote wilgen naast de kant als die eens goed dorst krijgen zal het water wel snel zakken.

we zouden liever alles in volle grond zetten om zo minmogelijk op de spots te moeten komen.

 

@w33d

idd echt slecht gaan met dit weer! thuis voor de raam naar de sneeuw zitten kijken en niks kunnen doen is best zuur.

hebben we wel de tijd om rustig wat te lezen hier. :P

 

grtz! 1is2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook dit jaar met mijn eerste kweek doen Guerilla style :P maar ik zou naar de plaatselijke kinderboerderij gaan en van paarden en runder mest verzamelen ( zo droog mogelijk ) en goed er door heen mengen ! Good luck this year !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk,leuk,leuk! Tof dat steeds meer vlamingen hier melden en effectief gaan kweken...

Zijn de botten al terug droog :P ik zou de grondwaterspot laten voor wat het is, vooral bij een eerste keer.

Succes ik ga dit volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bechje, leuk om te weten dat hier nog Vlamingen zijn. -_-

 

jha hoor we hebben ons maar een paar lies laarzen aan geschaft, het water was nog te koud voor ons. :rofl

die natte gebieden gaan we idd zo laten, alleen blijft er niet zo veel plaats meer over als je ergens woont waar alles moeras is. :)

 

danku voor de intrese en de goede raad.

hopelijk hoef ik het topic pas in oktober af te sluiten. :lol:

 

grtz 1is2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hopen we allemaal !!! Zodra mijn chickies binnen zijn 50 x henkes lolland en 10 x sour diesel ga ik ook beginnen met posten !!! Like Ninja :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er ijgelijk nog guerilla kwekers die soms egt wel eens iets zot tegen komen als ze met hun hobby bezig zijn? :)

 

van nacht (gisteren nacht) wouden we nog wat gerief gaan droppen op onze spot.

toen we ongeveer half weg aan onze spot waren, was ik er egt van overtuigd dat ik iets "abnormaal" had gehoord aan de bosjes een beetje verder op.

men makker dacht dat ik gewoon parra was.

 

om het zeker te weten en om dat we niet zo ver konden zien, smeet ik men schop naar de plaats van waar ik dacht dat het geluid kwam.

en het was een prijzer!!!

na een flinke kreun kwam hij en nog iemand een beetje verder op meteen volle gas naar ons gestapt. :rofl

 

wij alle 2 lelijk verschoten en zeker om dat het 2u snachts was en op zoon afgelegen gebeid :D

wiste we ook zeker dat het egt wel spannend ging worden.

dus hebben we ook niet getwijfeld en direct met 2 naar de dichtstbijzijnde persoon gelopen. je weet maar nooit me wie je te maken hebt!

om dat het almaal zo snel gebeurde hadden we niet door dat die mannen een geweer vast hadden !!

 

daar stonden we dan, verkleed als boswachter onder schot van 2 stropers. dat was ff een gevoel dat ik nooit meer wil mee maken.

algoe dat na wat geroep en getier die mannen snapte dat wij ook maar gewone mensen waren, die daar scheve dingen kwamen doen in een boswachters pakske.

men maat had gezegd dat we een slag wouden ingraven om bos duiven te vangen.

 

ze zeiden dat we uit ''hun'' -_- bos moesten weg blijven

na wat dreigen over niet naar de politie te gaan en dat we er nog eens kwamen minder geluk gingen hebben,

mochten we vertrekken. :lol:

 

we hebben best al wel zotte dinge mee gemaakt door onze nieuwe hobby.

das altyd wel laggen achteraf. het leven mag soms eens spanend zijn.

maar dat ging er toch wel wat over vonden we.

 

als ik nog eens zo iets voor heb dan denk ik dat ik toch maar iets anders zoek om me bezig te houden.

hebben wij nu gewoon pech gehad? of gebeuren zon dingen wel vaker?

 

als dat zo is zijn jullie geurillas echte helden!.

en wij gewoon 2 pussy's die dringend een andre hoby moete zoeken of zo. :lol:

moet toe geven dat het toch harder is dan verwacht.

 

 

grtz! 1is2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat hopen we allemaal !!! Zodra mijn chickies binnen zijn 50 x henkes lolland en 10 x sour diesel ga ik ook beginnen met posten !!! Like Ninja :lol:

 

wens je veel succes!

- en wees een beetje voor zichtig! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zijn er ijgelijk nog guerilla kwekers die soms egt wel eens iets zot tegen komen als ze met hun hobby bezig zijn?

 

van nacht (gisteren nacht) wouden we nog wat gerief gaan droppen op onze spot.

toen we ongeveer half weg aan onze spot waren, was ik er egt van overtuigd dat ik iets "abnormaal" had gehoord aan de bosjes een beetje verder op.

men makker dacht dat ik gewoon parra was.

 

om het zeker te weten en om dat we niet zo ver konden zien, smeet ik men schop naar de plaats van waar ik dacht dat het geluid kwam.

en het was een prijzer!!!

na een flinke kreun kwam hij en nog iemand een beetje verder op meteen volle gas naar ons gestapt.

 

wij alle 2 lelijk verschoten en zeker om dat het 2u snachts was en op zoon afgelegen gebeid

wiste we ook zeker dat het egt wel spannend ging worden.

dus hebben we ook niet getwijfeld en direct met 2 naar de dichtstbijzijnde persoon gelopen. je weet maar nooit me wie je te maken hebt!

om dat het almaal zo snel gebeurde hadden we niet door dat die mannen een geweer vast hadden !!

 

daar stonden we dan, verkleed als boswachter onder schot van 2 stropers. dat was ff een gevoel dat ik nooit meer wil mee maken.

algoe dat na wat geroep en getier die mannen snapte dat wij ook maar gewone mensen waren, die daar scheve dingen kwamen doen in een boswachters pakske.

men maat had gezegd dat we een slag wouden ingraven om bos duiven te vangen.

 

ze zeiden dat we uit ''hun'' bos moesten weg blijven

na wat dreigen over niet naar de politie te gaan en dat we er nog eens kwamen minder geluk gingen hebben,

mochten we vertrekken.

 

we hebben best al wel zotte dinge mee gemaakt door onze nieuwe hobby.

das altyd wel laggen achteraf. het leven mag soms eens spanend zijn.

maar dat ging er toch wel wat over vonden we.

 

als ik nog eens zo iets voor heb dan denk ik dat ik toch maar iets anders zoek om me bezig te houden.

hebben wij nu gewoon pech gehad? of gebeuren zon dingen wel vaker?

 

als dat zo is zijn jullie geurillas echte helden!.

en wij gewoon 2 pussy's die dringend een andre hoby moete zoeken of zo.

moet toe geven dat het toch harder is dan verwacht.

 

Beste,

 

Meen je dit nu? Echt gebeurd? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook erg zotte dingen meegemaakt maar gelukkig niet recht in een loop hoeven gluuren :lol:

Dus ik zeg niet dat ik het niet geloof, er gebeuren wel gekkere dingen!

 

Voor hetzelfde geld had je hem die schop voor zijn kop gegooid en was die man er minder goed vanaf gekomen, een nare

bijkomstigheid in dat geval had kunnen zijn dat de ander in paniek raakt omdat zijn maatje daar met een bebloed gezicht nockout ligt

de blaffer grijpt en hem gebruikt.

 

Jullie zijn wat mij betreft er wel met geluk vanaf gekomen. En dan ook nog verkleed als boswachters :)

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gk.

nee dat is een flauw mopje :lol:

 

zo iets verzin je niet hoor,

we gingen er altyd van uit dat we mischien ooit wel eens moeste gaan lopen van politie,

natuurpunt, of een boswachter die zouden denken dat we er komen stropen of zo. vandaar dat we ons ook verkleden als boswachter.

en dan loop je juist zo op stropers uit. :rofl da hadden wij echt nooit kunne denken om zoon mense tegen te komen.

 

@ canna.

blij dat wij niet de enigste zijn die betrapt worden of zo .

je hebt idd gelijk hoor, ik had niet met men schop mogen gooien.

 

op dat moment dacht ook niet dat ik echt een mens ging raken. -_-

deed dat maar gewoon om gerust te zijn, mss was ik toch parra.

en kwam dat geluid van een beest of zo.

 

echt hard verschieten dat je toch gelijk hebt :D

 

was ook een groot misverstand denk ik, die mannen dachten dat ze betrapt waren met stropen.

en ik dacht dat ik slaag ging krijgen met men ijgen schop :)

 

vanaf nu gaan we maar gewoon als wandelaars, en niet meer snacht's.

kon idd wel slechter aflopen.

 

grtz 1is2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gek wil je zijn om je geweer op een ander te richten !!!! :lol:

Als je hoort dat het een MENS is doe je je geweer WEG !!!

DACHT DAT DAT SOORT ACHTERLIJKE WAPENS VERBODEN WAREN ??!!

Be like ninja !! Niet gezien is geen problemen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...