Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flupje

zaden ontkiemen en dan ?

Recommended Posts

ik wil de volgende kweek niet meer met stekken kloten.....

Eerste keer heb ik direct al slechte ervaringen.

 

En aangezien ik zelf ook wat kleine beginnersfouten maak zal dat uiteindelijk natuurlijk het eindresultaat niet ten goede komen.

 

Ik wil dus 1 van de variabelen er uit halen door zelf met zaad te gaan werken (en is uiteindelijk ook goedkoper dan die klote stekken...)

 

de 2e keer wil ik dus zaden ontkiemen, in de pluggen zetten en uiteindelijk in de startblokken op de steenwolslabs.

 

Het ontkiemen doe ik tussen vochtige watten tot ze de wortel laten zien.

Daarna in de pluggen die ik eerst een nacht week in ph 5,2

Moet hier al enige voeding bij......(wortelstimulator ??)

 

op het moment dat ze hun kopje boven de plug uitstekken zet ik ze op 2 weken voorgroei met 1 x 600 watt.

Daarna wil ik ze dus de groeiruimte in knallen met 3 x 600 watt.

 

 

dus nu nog even de vragen...

 

moet de plug ingeweekt worden met wortelstimulator...? en is die Ph goed die ik melde.

waarmee geef ik ze uiteindelijk hun voeding....de pluggen nat houden of enkel bladvoeding sproeien ?

 

rekening houdend met de 2 weken voorgroei vanaf dat ze hun kopje laten zien.....

klopt het dat ik ze dan ongeveer 3 weken voor dat ik ze in de bloeiruimte wil zetten moet beginnen met ontkiemen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

kheb ook een keer proberen te ontkiemen zoals jij het wil doen...kheb alles moeten wegsmijten.

Zon klein blokje droogt extreem snel uit...

 

Het beste vind ik persoonlijk gewoon direct in klein potje met aarde...altijd +90% ontkiemde zaadjes.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden gelijk in zaai en stek grond planten en wateren . of in gewone potgrond

editted : hydro afdeling .. foutje :P

ni

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorgroeien met een 600 watter dat zou ik ook niet doen..

 

voor voor te groeien gewoon met tl's

 

gallery_30925_13706_1519241.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH waarde ok, wortelstimulator helpt maar sneller algen kans dan op je blokje.

Voorgroeien idd niet onder HPS, gaat veel te hard en blokje zo droog beter een "zachter" licht opstelling in begin met overwegend blauw aandeel indien reguliere zaden.

 

Reken maar 4wk van tevoren, na ontkiemen staan ze paar dagen "stil" en zit je al op ruim over 1wk voordat ze wat doen aan opbouw.

 

Heb laatst ook ontkiemd op blokkies ivm rfx test, ging heel erg goed en is voor herhaling vatbaar al geef ik voorkeur aan aarde/mamma/stekken tegenwoordig.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,

 

Ontkiemen is gestart....

met de ph waarde 5,2 met wortelstimulator.......

 

ze staan nu in de propargator, met kleikorrels er eerst in.

deze staan in een laagje water met de zelfde ph als waarmee ik de blokjes een nacht hb geweekt.

 

op dit moment gewoon donker tot ze boven komen.

Daarna TL blok er boven op 18/6 of eerst 24 h ?

 

Mocht je afvragen waarom ik dan vroeg hoe lang het zou duren tot ze klaar waren.....?

Ik dacht, laat ik gewoon even een paar zaden testen...kost wel weer een paar euro, maar dan weet ik ook direct of ik ergens de fout in ga voor ik ze dus echt nodig heb.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
op dit moment gewoon donker tot ze boven komen.

Daarna TL blok er boven op 18/6 of eerst 24 h ?

 

gewoon je lamp 24/7 aan op dit moment, tot alles boven de grond is dan naar 18/6

Share this post


Link to post
Share on other sites

En geen laag water onder de kleikorrels, kleikorrels vochtig ok maar anders zuigt blokje steeds water op via die korrels en da's na inweken niet de bedoeling, verrot je zaadje of gaat penwortel kapot na uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...