Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TLTG

Buitenkweek '13

Recommended Posts

Het leek me toch weer leuk om een zaadje in de grond te stoppen en kijken wat er vanuit komt.

Gezien het weer leek het me niet verstandig om nu alvast tientallen zaden te ontkiemen, daarom wil ik alvast 1 zaadje uitproberen totdat er betere tijden aanbreken. In mei komen hopelijk andere soorten bij voor op guerilla.

 

De soort is een Diesel Ryder (DS), een kruising tussen New York City Diesel x Lowryder #2.

Ik heb de plant na ontkieming op het venster gehouden, maar later voor gekozen om deze plek toch te ruilen voor een plek onder een 18W spaarlamp. Voorlopig doet hij/zij het prima. De pot is 1 liter met zaai- en stekgrond. De lichte kleur die je boven de grond ziet zijn de schimmels die ik later heb toegevoegd om zo het bodemleven te verrijken.

 

gallery_35052_15471_167450.png

 

Met de spaarlamp erboven voor licht en warmte:

 

gallery_35052_15471_506766.png

 

Het plantje zal bij goed weer naar buiten gaan in de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P he leuk dat je begonnen bent hoe hoog word die diesel rijder ongeveer?

ikzelf ben bezig met low rijder 2 op de vensterbank maar een spaarlamp kom later mischien nog wel eerst ff ontkiemen wallythc zegt suces en blijven posten wil wel zien hoe het eruit komt te zien , :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wallythc bedankt jij ook succes met je kind :P De mijne worden een halve meter hoog, maar in een 1 liter pot ga ik er vanuit dat ze toch kleiner blijven. Ik vind met het weer komende week toch fijner om met een spaarlamp bezig te gaan. Was niet mijn plan geweest, maar achteraf toch wel goed uitgepakt. Vorig jaar dezelfde tijd was het 15 graden overdag en kon die gewoon buiten staan, maar nu nog ruim een week te gaan voordat we boven de 10 graden uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #1 - 3 april '13.

 

Eerst even de Diesel Ryder, zoals je kunt zien doet deze het best prima in zaai- en stekgrond. Ik heb maar een keer bijgevoed met fish mix (wat een geur :) ), omdat ik vond dat ze wat geeltjes bij zat. De pot bleek achteraf geen 1 liter, maar 2 liter te zijn. 's Avonds ligt ze bij het raam en overdag in de tuin in een kweektent (wordt met gemak 30 graden in de tent als de zon op schijnt, terwijl het buiten momenteel onder de 10 graden is :lol: ).

 

gallery_35052_15471_62264.png

 

De lichte plekken komt door de flits, omdat de bladeren hier nat waren:

 

gallery_35052_15471_241859.png

 

Nu deze nog, jullie kennen haar nog niet, maar dat is niet erg want ze is pas geboren. Helaas is de TL-lamp op het plantje gevallen terwijl deze nog aanstond. Het resultaat is verbrande blaadjes zoals hieronder te zien:

 

gallery_35052_15471_44270.png

 

gallery_35052_15471_91687.png

 

Gaat deze het wel redden? En wordt ze een herma door de licht- en temperatuurstress of valt dat nog mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn sterke plantjes, dus die redt het wel. :)

 

Hoeveel licht krijgt je Dieselryder nu.

 

Een autoflower moet zoveel mogelijk licht hebben, des te hoger de opbrengst zal zijn. :lol:

 

Fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin lag ze onder een tl-lamp, maar na het ongeluk heb ik beide planten in een kweektent in de tuin gezet. Overdag is daar de temp 20-30 graden, maar 's avonds daalt die snel beneden 10 graden, dus haal ik de planten binnen en zet ze naast het raam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk wel uit dat ze niet gaan strekken voor het raam. Had mijne 1 dagje op de vensterbank gezet en ze zijn al best gestrekt.

 

 

Inidegeval veel succes :) Als ik de money had, had ik m'n balkon vol met auto's gezet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedaholic

bedankt!

Ze strekken minder met een TL-lamp erboven. Maar nu laat ik ze constant buiten staan en zie wel wat het wordt. Wel onder een kweektent, maar probleem is wel dat de stam geen wind krijgt en dun blijft. Dus het beste is om ze af en toe buiten laten in de wind zodat de stengel goed stevig wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #2 - 15 april '13.

 

Diesel Ryder groeit mondjesmaat verder. Heb sinds laatste voedingsbeurt met fish mix geen voeding meer gegeven, behalve water. Voeding lijkt me voorlopig niet nodig, wat denken jullie?

Foto's komen soms te flits uit, ze zijn niet bewerkt alleen gecropt op de computer, maargoed:

 

gallery_35052_15471_357637.jpg

 

gallery_35052_15471_54718.jpg

 

gallery_35052_15471_127536.jpg

 

gallery_35052_15471_119940.jpg

 

En als klap op de vuurpijl, onze pyromaan! Na het brandincident heb ik afgezien om de planten onder een lamp te zetten. Gewoon buiten onder de zon en 's avonds laat ik ze ook buiten, worden ze hard van ;)

 

gallery_35052_15471_16825.jpg

 

gallery_35052_15471_81821.jpg

 

gallery_35052_15471_32570.jpg

 

Komende week blijft het goed weer en hopelijk doet dat ze goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #3 - 29 april '13.

 

Diesel Ryder heeft geslacht laten zien, 'het' is een 'ze' geworden. De haren kwamen uit de oksels bij de 5de internode, te klein om op de foto te zien.

Bij de volgende update betere bloeifoto's dus.

Hoe ze er nu bij staat:

 

gallery_35052_15471_186937.png

 

Hoelang gaat ze nog doorgroeien, vind haar eigenlijk aan de kleine kant.

 

gallery_35052_15471_321298.png

 

NDB is mooi hersteld van de schade, zal wel ergens op guerilla komen te staan. Nu nog even doorgroeien.

 

gallery_35052_15471_305525.png

 

Geslacht nog onbekend bij NDB.

 

gallery_35052_15471_84468.png

 

Ze krijgen van mij 2x per week een fish mix oplossing. Ik denk dat in bloei deze voeding voldoende zal zijn. Anders geef ik wel een pk-booster als ze wat tekort komen.

Dat was het voor deze keer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man ! :wOOt

Altijd leuk dit plantje te zien passeren in een kweekverslag, ik weet het soortje ook wel te waarderen B)

Ga je later op het jaar ook nog een zadenkweek met DR houden ?

 

groete :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat de Dieselryder een dame is.

 

En reuzebenieuwd wat je NDB gaan doen.

 

Zal ik je topictitel aanpassen dat de NDB er ook bij staat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@deepee

Ik heb nog een aantal zaden Diesel Ryder laten ontkiemen, dus een zadenkweek zal waarschijnlijk wel van komen binnenkort :whip:

 

@blowsterkte

Ik vraag me af of ik deze dame lang genoeg in leven kan houden om haar te bestuiven met een mannetje Diesel Ryder, enig idee of dit haalbaar is? Al een handvol DR zaden ontkiemd, met een mannetje daartussen kan ik misschien deze dame mee bestuiven. Maar dan moeten de mannetjes zich wel snel laten kennen, anders is deze dame over een paar weken afgebloeit..

 

En de NDB komt op guerilla te staan, die gaat dus binnenkort verhuizen naar de natuur :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu dus de rest van de Diesel Ryders, deze gaan buiten staan om mee te doen aan de mannenselectie voor een zadenkweek.

Hopelijk laten de mannen zsm geslacht zien zodat ik de dame op tijd kan bevruchten.

 

gallery_35052_15471_166839.png

 

zou de titel aangepast worden naar 'Outdoor '13 - Diesel Ryder zadenkweek' ?

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

De NDB staat momenteel op guerilla, camera was op dus geen foto's daarvan, zo stond ie er vanmiddag bij:

 

gallery_35052_15471_85178.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #4 - 18 mei '13.

 

We zijn al wat verder en 4 Diesel Ryders zijn erbij gekomen. Deze zijn in de tuin onder een kweektent geplaatst in de grond:

 

gallery_35052_15471_1218854.png

 

De volwassen Diesel Ryder bloeit lekker verder, ik heb haar een tijdje geleden van de pot naar de grond verplaatst. Nu is ze gestopt met groeien en is de bloei mooi op gang gekomen. De bedoeling is om van haar een paar takjes te bevruchten, maar de vraag is of de andere Diesel Ryders wel op tijd stuifmeel kunnen aanmaken, anders gaat de zadenkweek niet door helaas. We zien wel hoe het afloopt.

 

Hier is ze dan:

 

gallery_35052_15471_644351.png

 

Ik heb haar hoofdtop gebogen richting de grond, zodat die het plafond van de kweektent niet aanraakt. Zo krijgt de rest van de toppen ook nog genoeg zonlicht mee.

Nu is het afwachten op mooi zonnig weer :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed vooruit daar :lol:

 

Bij mijn diesels zijn de mannetjes altijd vroegst te zien maar of je het nog gaat halen (met dit weer) betwijfel ik.

Misschien zitten er bij je vier een man en vrouw ? :rolleyes:

 

Groeten, Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het weer nu zitten ze een beetje onnodig te strekken. Zon is hard nodig voor een goede bloei, we hebben voorlopig wel genoeg regen gehad... lente :rolleyes:

 

@deepee

Nog geen man te bekennen in de tuin, dus voorlopig nog even afwachten.

En onder de vier zou ook een leuke man-vrouw paar tussen zitten, dus er is nog hoop :lol:

 

Ik heb voor de test 2 stekken genomen van de Diesel Ryder vrouwtje die in de bloei staat.

Volgens mij zijn ze goed aangeslagen, ze staan ook in de grond met de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #5 - 28 mei '13.

 

Heerlijk weer vandaag en tijd voor een update!

De Diesel Ryder heeft de groei achter de rug en zit nu een tijdje te bloeien.

Hoelang ze nog moet gaan weet ik nog niet, maar hier de foto's dus.

 

Hoofdtop:

 

gallery_35052_15471_1401688.png

 

Een zijtop:

 

gallery_35052_15471_689430.png

 

Ik hoop op veel zon in juni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 4 Diesel Ryders die later bij zijn gekomen staan nog steeds te groeien. Twee daarvan hebben voorbloei laten zien en zijn allebei vrouwtjes.

De derde is nog onbekend en de vierde is waarschijnlijk een mannetje. Dat hoop ik tenminste wel, we gaan het komende dagen wel zien. Foto's volgen na het weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vier planten zijn allemaal dames geworden ;)

Dit jaar geen Low Ryder zadenkweek voor mij dus.

Huilen doen we niet, want nu heb ik 5 vrouwelijke planten waar menig kweker trots op zal zijn.

Foto's volgen vandaag nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #6 - 18 juni '13.

 

Prachtig weer vandaag ;)

Hier alle 5 dames bij elkaar onder de kweektent. Zoals al verteld zit er geen mannetje tussen, dus een zadenkweek kan ik dit jaar wel vergeten.

De grootste dame staat achterin en de vier kleinere dames staan vooraan. Deze vier zijn later bijgekomen zoals je op de vorige pagina kunt lezen.

Met zulk weer gaan ze zeker een mooie inhaalslag maken.

 

gallery_35052_15471_576065.png

 

De oudste Diesel Ryder in bloei, ze produceert veel haren momenteel, nu nog aandikken die toppen:

 

gallery_35052_15471_853784.png

 

Een andere topje van dezelfde plant:

 

gallery_35052_15471_447538.png

 

Natuurlijke bestrijding is altijd welkom:

 

gallery_35052_15471_281150.png

 

Deze is iets minder geliefd:

 

gallery_35052_15471_298172.png

 

Lekker warm onder de tent, wel goed voor de planten:

 

gallery_35052_15471_48731.png

 

De tomatenplanten maken nu ook bloemen aan:

 

gallery_35052_15471_86272.png

 

De dames krijgen van mij bij elke waterbeurt een dosis Bio Bizz visemulsie en Plagron PK booster als voeding.

Gewoon biologisch dus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #7 - 29 juni '13.

 

Een van de planten is geoogst. Met zoveel regen leek het me het beste om haar nu alvast te knippen. Ze staat nu te drogen in de schuur.

Ze is niet helemaal rijp en had nog een weekje (of 2) kunnen staan. Maar voor mij gaat het niet om het gewicht.

Ik heb in de tussen tijd wel van haar gesnoept en het effect mag er wezen. Zachte high, lekkere geur, prima om te relaxen.

Bij lange na niet zoals coffeeshopwiet, maar dat was te verwachten met lowryders.

 

Foto's:

gallery_35052_15471_666222.png

 

gallery_35052_15471_266487.png

 

gallery_35052_15471_633296.png

 

Op haar kop:

 

gallery_35052_15471_147280.png

 

Hoofdtop:

 

gallery_35052_15471_1278208.png

 

Eindresultaat:

gallery_35052_15471_485923.png

 

Al eerder 5 gram van haar gesnoept, dus totaal 30 gram nat. Niet veel, maar de planten op guerilla zullen dat later vast wel compenseren :verrygood

 

Er staan verder nog 4 andere Diesel Ryder dames te bloeien in de tuin.

Over een paar weken zijn die aan de beurt.

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie oogst al !

De geur zal er ook wel wezen :specool

 

Groeten, Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...