Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Eerste guerilla kweek 2013

Recommended Posts

Na lang wikken en wegen hebben mijn maat en ik besloten om guerrilla te kweken dit jaar. We hebben de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en besloten het maar te proberen. Met name dit verslag van Indoflow is een inspiratiebron en de reden dat de interesse voor Deense soorten is gewekt. Hopelijk loopt het ons niet zo zuur af. :tu

 

We hebben twee locaties op het oog die van tevoren enigszins bewerkt zullen worden. Met grote zakken modder slepen is geen optie helaas, dus moet er een alternatief gevonden worden om de grond aldaar op te waarderen. Ik denk aan kippenmest korrels o.i.d. Tips hieromtrent zijn zeer welkom. Het plan is om 50-100 gefeminseerde zaden thuis te ontkiemen onder een tl lamp. Zodra de stekken ongeveer 20-30 cm groot zijn worden ze geplant. We zullen ze dan planten in series van 25 per keer omdat we zoals reeds opgemerkt niet kunnen slepen met teveel spullen.

 

De soort waar ik aan zit te denken is de AK-47 en misschien een Deense. De reden dat ik wat twijfel over de Deense soort is vanwege de smaak. Daar hoor ik niet al te positieve verhalen over, maar heb het zelf nog nooit gerookt. We hebben nog geen zaad gekocht dus advies is wenselijk. Voor mij staat de kwaliteit voor kwantiteit, de soort die het lekkerste is om te roken en de fijnste high geeft geniet mijn voorkeur.

 

Ik zal een fotoverslag maken van onze kweek. Graag hoor ik van jullie wat een paar essentiële zaken zijn om rekening mee te houden. Uiteraard weten we wat de risico's van guerrilla an sich zijn, maar uitgaande van het positieve en dat we niet betrapt worden hoor ik graag wat tips.

 

Bij voorbaat dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal een afweging moeten maken voor je soort of je wilt oogsten of niet. Buiten moet je rekening houden met de elementen die voor ellende kunnen zorgen en de meeste soorten zijn hier gevoelig voor. Dus een AK47 zal je niet rotvrij kunnen oogsten maar een lekker rokertje moet je zeker kunnen pakken. Deense soorten zijn over het algemeen iets minder lekker om te roken volgens de mensen die het geprobeerd hebben en ik neig hier zelf ook in mee te gaan, word er gewoon minder stoned van, de potentie van Deense soorten laat te wensen over.

Maar in tegenstelling tot de potentie zijn de wel erg geschikt voor ons klimaat en zullen weinig tot niet rotten en zul je dus een zak vol hebben aan het einde van de rit dus dat is de afweging die je moet maken, lekker of veel. Of een middenweg, lekker veel en toch best te roken :tu

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn dus ook de verhalen die ik hoor over de Deense soorten en dat is voor mij reden om ze te laten voor wat het is. Wat ik zoek is een soort die aardig bestand is tegen ons klimaat en lekker om te roken is. Liever kleine toppen waar je goed high van wordt dan grote toppen waar je nauwelijks effect van hebt. De Lowriders voelde ik wel, maar die vond ik een aparte kruidnagel achtige smaak hebben. De smaak was typisch en ondanks dat ik er behoorlijk stoned van werd, was dat voor mij reden genoeg om niet weer met Lowriders in zee te gaan.

 

Ik zit dan te denken aan Purple en ook met Power plant heb ik in het verleden buiten goede resultaten gehad zonder al te veel rot. Heeft iemand nog suggesties voor een groene of witte die soort die sterk is en lekker om te roken? Een hoge opbrengst is heel fijn, maar veel van niks is nog steeds weinig en die Deense wiet lijkt mij niets om een heel jaar te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je wel soortjes opnoemen maar die zijn niet of heel erg moeilijk te krijgen dat zijn de

 

Afghani Erdpurt x Early Durban (niet te krijgen) en de Wild Super 07 x Danish Gold (lastig te krijgen)

 

Die eerste heb ik in de tuin gehad, helaas herma gebleken maar heb er een onzenttend lekker rokertje vanaf gehaald. Je zou zeggen dat het een normale soort is qua topopbouw, hier een fototje. Hij is lekker compact, en lekker potent alleen na week 6 kwam de rot er toch wel in her en der dus ik heb de schaar erin gezet tegen week 7 aan. Echt een aanrader alleen helaas niet comercieel te krijgen.

 

gallery_5606_5890_1580093.jpg

gallery_5606_5890_248745.jpg

gallery_5606_5890_1449156.jpg

 

Kijk anders even voor een beetje inspiratie omtrent de soortjes in het mooiste buitenplant 2012 topic. Staan ook de foto's van de Wild Super 07 x Danish Gold in :P

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er zeer smakelijk uit! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben me behoorlijk aan het inlezen in welke soort ik nou het beste kan hebben, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij een soortje aanbevelen die zich bewezen heeft op Hollandse bodem, vroeg klaar is en niet gekruist met de ruderalis? Zelf zit ik sowieso te denken aan purple en powerplant. Zijn dat goede keuzes voor guerrilla? Bij voorbaat dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hollands Hope

Frisian Dew

Erdbei

New Dame Blanche

Enzovoort :P

Als je op de dutch passion site de buitenzaden bekijkt kom je vast nog meer leuks tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, dank je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kogel is door de kerk, we gaan 15 gefeminiseerde zaden planten i.p.v. 50 reguliere zoals aanvankelijk het plan was. De soorten die we gaan zetten zijn Durban Poison, Purple en Hollands Hope. Vandaag hebben we de spot even bezocht en alvast wat voorwerk gedaan. Op- of aanmerkingen zijn welkom want dit is mijn eerste guerrilla kweek en ik wil zoveel mogelijk risico's uitsluiten.

 

hni0091v.jpg

hni0092i.jpg

hni0095a.jpg

hni0096l.jpg

hni0098u.jpg

Zou de grond niet te nat zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu nog nat seizoen als het warmer word zal het zeker droger worden, en zul je blij zijn dat je langs een slootje kweekt (maar daarvoor koos je denk ookdeze plek ) :) succes verder ga deze volgen gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn gevoel zegt dat het nu ook het natte seizoen is. als je nu buiten komt zie je dat alles gort droog is. de sloten staan bijna leeg, toplaag is overal verdroogt van de bodem, zelfs bosbranden op de veluwe. als je BIJ de tweede steek nu op water komt is het misschien niet de juiste plek. is er op de plek een punt waar je wat hoger staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad nog het natte seizoen en ik vond pas bij de derde steek grondwater. Daarvoor was het vooral zwarte vochtige kleiachtige grond. Kennelijk maak ik me onnodig zorgen, maar helaas is er geen hogere plek om alle twijfel uit te sluiten. Dat de plant zichzelf kan bewateren op deze spot is heel mooi meegenomen, maar de hoofdzakelijke reden dat we voor deze plek hebben gekozen is omdat hij ontzettend lastig te vinden is. Overmorgen gaan we er weer heen om de grond wat op te waarderen met koe- en kippenmest korrels en misschien is wat kalk ook wel aan te bevelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je spot lijkt tussen hogere bomen te staan weetje zeker dat ze als al het blad aan de bomen zit ze genoeg direct zonlicht krijgen?

 

veel suc6 met je kweek ik volg mee

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan inderdaad een aantal hoge bomen die zeker zonlicht zullen pikken, maar de planten zullen aan de zuidkant nog voldoende licht krijgen. Het voordeel van de hoge bomen aan de achterkant is dat ze de planten onttrekken aan het zicht, zodat ze groter kunnen worden zonder gezien te worden van een afstand zoals in het open veld.

 

En bedankt! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalk of beter nog lavameel, oergesteentemeel hebben ze tegenwoordig wel bij de betere tuinwinkels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er vis in de beek? zo ja kijk dan maar uit met vissers

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vissers die daar naartoe gaan moeten eerst een brede sloot oversteken en de wallen zijn begroeid met riet, dus daar zit ik niet zo over in. Ja, er zou een verdwaalde visser met boot toevallig kunnen aanmeren en dan zijn we betrapt, maar dat moeten we maar op de koop toe nemen. Sowieso verdelen we de 15 planten over meerdere spots om het risico te spreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag wat koe- en kippemestkorrels in de grond gedaan en nog wat voorwerk. Helaas mijn cam vergeten dus geen pics. Op de terugweg bijna gesnapt maar konden nog ongezien wegkomen.

 

Maandag volgt de update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wegens prioriteiten heb ik de beloofde update niet gepost, maar hier volgt ie dan alsnog.

 

Vanmiddag zijn we weer naar de spot gegaan en hebben nog wat voorwerk gedaan zoals de gatten graven, de grond opwaarderen en het betere snoeiwerk. Jammer dat het moest maar noodzaak is noodzaak daar kunnen we niets aan veranderen. Bovendien krijgt een afgehouwen boom volgend jaar weer een nieuwe loot, die kan uitgroeien tot een nog een grotere boom welke ik sowieso niet meer zal omhakken!

Verder heeft mijn maat weten uit te vinden dat er geen boten varen op de meren rondom het gebied waar wij zitten. Dat is dus helemaal niet verkeerd! Dan nu de kiekjes!

 

hni0015a.jpg

Een worm in de grond een teken van leven, ja een goed teken!

hni0009mx.jpg

De mestkorrels mogen natuurlijk niet ontbreken!

hni0013l.jpg

Als er onvoldoende licht overblijft als de bladeren aan de bomen komen wordt het snoeien.

hni0006c.jpg

Gat nummer dertien alweer, vrijdag de laatste drie.

 

Verder is er momenteel nog weinig te zien op onze spot en dat is maar goed ook want we moeten geen pottenkijkers! :whistling

 

Het zaad is besteld en geplant:

 

hni0022f.jpg

hni0023ov.jpg

6 keer Hollands Hope, 5 keer Purple #1 en 5 keer Durban Poison.

 

hni0033a.jpg

Een bietje donker, maar de kleine babymeisjes hebben het naar hun zin in hun vochtige bedje!

 

Nou, meer is er niet echt te melden op dit moment, dus ik zou zeggen tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een struinende karper visser deinst niet terug voor wat riet.

Het ziet er leuk uit alleen waarom niet wat verder van het water wat zoeken,je weet dat het dichtbij is om water te halen.

en het verlaagt je pakkans, als je wat verder van dat water afgaat.

 

Ik weet niet of het klopt maar is dat achter dat water open gebied? T lijkt zo maar heb een goeie gerookt dus kan aan mij liggen.

:rolleyes:

 

:whistling

 

Nee sirieus succes met je kweek ik ga je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De karpervisser die daar komt is niet alleen een halve Rambo maar riskeert tevens een fikse boete want er mag daar niet gevist worden! ;)

 

Geheel uitsluiten kun je de risico's nooit natuurlijk, maar de pakkans is gering aangezien er geen boten varen en niemand zomaar even een nat pak haalt. Dit is de enige open plek in de nabije omgeving, nog een groot voordeel i.v.m. zonlicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek de App SunSurveyor !!!!!

 

WERELD GUERILLA APP !!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu een week verder en ik vrees dat ik maar liefst 7 uitvallers heb van mijn dure exotische zaad. Kan wel janken.

Van de Hollands Hope zijn er drie van de zes opgekomen, de Purple #1 slechts één van de vijf. De Durbain Poison zaadjes zijn alle vijf opgekomen.

 

sdc12031a.jpg

sdc12032ga.jpg

sdc12034a.jpg

sdc12035oc.jpg

 

Ik heb nog een beetje hoop dat ze alsnog opkomen maar zie dat eigenlijk niet meer gebeuren. Dat 90% uitkomt van wat Dutch Passion verkoopt kan ik alvast niet onderschrijven! Ik zit op 60%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar je grond ziet er heel erg compact uit, erg op elkaar gedrukt. Hier heb ik perliet door de grond zitten om het wat luchtiger te houden. Misschien kan je je grond iets losser of iets luchtiger maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...