Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Topjuh

20x WSS Skunk, 10x NYC Diesel, 10x Big Bud, 10x Northern light

Recommended Posts

Hey mensen ik ben voor het eerst begonnen met gefeminiseerde zaadjes van weedseedshop, hiervoor heb ik de secret jardin DP90 met 2x 55 watt TL lampen aangeschaft.

Ook heb ik stekgrond gebruikt en ik geef sinds gister ook wortelstimulator en supervit van hesi.

Het leek me wel grappig om verschillende soorten te bestellen met allen een bloeitijd van 60 dagen om te kijken welke plantjes uiteindelijk beter presteren.

 

Het viel me op dat de WSS Skunk gelijkmatig opgroeit en allemaal ontkiemd zijn (behalve 1 maar dat zaadje zag er al raar uit)

De Northern light groeit ook mooi en zijn ook allemaal ontkiemt.

De Big bud groeit best wel ongelijkmatig en de NYC Diesel is de verliezer met 3 zaadjes die niet zijn uit gekomen. De plantjes zien er ook niet bepaald gezond uit.

 

Van links naar rechts: 10x northern light, 10x big bud, 10x NYC diesel en 20x WSS Skunk

 

gallery_34840_15344_4836144.jpg

 

Straks worden ze vanuit stekgrond overgezet in cocos, deze moet ik nog flink spoelen want ik heb schijnbaar slechte cocos, maar ik ga het er toch op wagen.

Het lijkt me namelijk wel logisch dat als ik de cocos voldoende spoel en de EC goed is dat er dan geen verschil meer zit tussen dure en goedkope cocos toch?

 

gallery_34840_15344_3001151.jpg

 

Ik had eerst warm water in de badkuip gedaan en die gemeten. Toen de PH naar 5,8 gemaakt de EC was 0,4.

Toen had ik de cocosbricks erin laten oplossen en dat weer in potten gedaan, toen heb ik een drinkglas onder zo'n gat van een pot gezet en in dat drain water mijn ec meter gestoken.

Op mijn EC meter stond een waarde hoger dan 4!! PH was ineens 5,5. Ik las wel weer ergens dat de EC bij de wortels tussen het water wat je erin gooit en het drain water zit. dan zou dat wel op 2 uitkomen, maar dit is nog steeds te hoog... heb ik wel goed gemeten en klopt dit??

Wat moet de waarde zijn na het spoelen? En als ik spoel dan moet ik dat drain water gewoon laten verdampen in mijn tent/kamer?? neemt die cocos dat water niet opnieuw op?

 

gallery_34840_15344_216270.jpg

 

Ik was heel de nacht bezig geweest om die cocos in potten te doen.

Toen ik klaar was dacht ik eindelijk naar bed! maar nee hoor mijn putje was verstopt!!! ik wou natuurlijk niet dat er een loodgieter te pas moest komen dus ik ben flink los gegaan met zo'n plopper. Uiteindelijk is het me toch gelukt om die prop te verwijderen. Dus mensen spoel je cocos nooit zomaar door het putje, je moet het water eerst zeven ofzo.

 

Straks komen ze onder 3x 600 watt met diepstraal hamerkappen en philips green lampen

Hoop dat de BN cocos bricks me geen problemen gaan opleveren, stel ik wil het nog mixen kan ik dan het beste aarde gebruiken of een ander medium?

 

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op me vragen, de jonkies groeien al snel namelijk haha

gallery_34840_15344_4180794.jpg

gallery_34840_15344_3919049.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me niet zo druk maken.

vul je potten. laat het een paar dagen staan.

en dan begin je met wortel. van boven.

en het drain water wat je terug krijgt op de bodem.

zuig je een paar keer weg.

 

probleem op gelost.

 

moest wel lachen. gewoon in je badkuip.

die zal nu wel verstopt zitten, of dat komt nog. hahaha

 

 

succes gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha bedankt voor je geruststellende reactie.

Owja tuurlijk dan zet ik weer die dompelpomp gewoon in de tent. niet aan gedacht!

Wortelstimulator bedoel je zker.

Ja het zat echt super vast, je had me moeten zien met die plopper lol, ik was ook echt blij toen het eindelijk weg liep.

Zat al smoesjes te bedenken voor de loodgieter, ja eehm ik heb een bloempot leeg gegooid in de douche? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update

Ze staan nu al 3 dagen onder de 600 watt, het word helaas wel een beetje te warm als er meer dan 1 lamp aan staat en de afzuiger maakt veel herrie, maar daarvoor ga ik nog wel een keer naar de growshop.

Het spoelen ging goed, de plantjes hebben vanwege de verschillende soorten wel verschillende lengtes.

Bij sommige planten hangen de blaadjes een beetje, ze zien er slap uit. ik weet niet precies hoe dit komt, maar ze groeien nog wel.

WSS Skunk nog steeds het beste!

 

gallery_34840_15344_5709183.jpg

gallery_34840_15344_1547651.jpg

gallery_34840_15344_1875336.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...