Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

E.u. medeburgers weer welkom in Maastricht

Recommended Posts

Bericht in Volkskrant; Maastricht wil buitenlandse cannabisgenieter weer welkom heten zodat ze wederom wiet kunnen kopen. De coffeeshops moeten dan worden verplaatst naar de grenzen van de stad. Het argument hiervoor is dat het toegangsverbod voor veel overlast in de wijken zorgt.

Wat niet wordt vermeld is dat je als gemeente zo ook veel inkomsten mis loopt en dat als je had geluisterd je nu niet, ten koste van veel onnodige slachtoffers, achter de feiten aan had hoeven te hollen.

 

Trouwens,Bulto, een mooie woordspeling in het vorige item; de v.v.d. krijgt hier natte drones van. D’r vliegen al 72 van die dingen rond in Nederland!!

Dat is ook de reden dat ik hun(de v.v. d.) zo veel mogelijk met hun beginselprogramma confronteer ,wat haaks op hun optreden staat. Kijk wel naar mijn woorden,maar niet naar mijn daden schijnt hun motto te zijn.

Ze zijn daar als politieke partij niet bepaald uniek in. Een understatement.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm hadden we dat niet al een beetje voorspeld doede? dat het heel veel inkomen verlies voor de gemeente zou gaan worden zo'n pasje?

 

en dan heb ik het nog niet eens over de verkoop van de wiet zelf,

wat denk je dat de 20 minuten parkeren van de shopgaanders oplevert voor de schatkist ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maastricht opent deur voor buitenlandse blower

Maastricht wil dat buitenlanders weer wiet kunnen kopen in de coffeeshops zodra die vanuit het centrum zijn verplaatst naar de grenzen van de stad. Dat blijkt uit een motie die een meerderheid in de gemeenteraad van Maastricht dinsdagavond indient tijdens de raadsvergadering.

 

PvdA, GroenLinks, D66, SP, PVM en Stadsbelangen Maastricht willen dat de gemeente tegen die tijd niet gaat controleren op buitenlanders in de coffeeshops. Het toegangsverbod voor buitenlanders zorgt volgens de zes partijen voor veel drugsoverlast in wijken.

 

Maastricht wil al langer coffeeshops verplaatsen, met name om de toestroom van buitenlanders naar het stadscentrum te voorkomen.

 

Blij

Voorzitter Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops Maastricht toonde zich dinsdag blij met het voorstel. ''Na een jaar overlast door illegale drugsdealers ben ik blij dat er eindelijk iets gebeurt.''

 

Hij zei te hopen dat burgemeester Onno Hoes (VVD) zijn beleid zal veranderen en buitenlanders in de coffeeshops zal toelaten.

 

Uitspraak

Binnenkort doet de Raad van State uitspraak over de verplaatsing van de coffeeshops naar de randen van de stad. Als die positief uitvalt, kan met de bouw worden begonnen. Rond de zomer kunnen dan de blowers terecht in de nieuwe shops, aldus Josemans.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kat in het nauw maakt rare sprongen, ik zie die Opstelten nog wel met het idee komen dat ALLE coffeeshops dicht moeten.

 

alhoewel tegen die tijd ECHT iedereen hem uitgekotst heeft zodat dat niet zal gaan gebeuren.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trouwens,Bulto, een mooie woordspeling in het vorige item; de v.v.d. krijgt hier natte drones van. D’r vliegen al 72 van die dingen rond in Nederland!!

Dat is ook de reden dat ik hun(de v.v. d.) zo veel mogelijk met hun beginselprogramma confronteer ,wat haaks op hun optreden staat. Kijk wel naar mijn woorden,maar niet naar mijn daden schijnt hun motto te zijn.

Ze zijn daar als politieke partij niet bepaald uniek in. Een understatement.

Er is inmiddels natuurlijk niets liberaals meer aan de vvd ,integendeel. maar, inderdaad het is goed van je om ze eraan te blijven herinneren.

Trouwens mijn hartelijke felicitatie nog vanwege het feit dat je schreef dat je longen na 40 jaar cannabis nog brandschoon zijn! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opstelten heen , op krukken trug!

nee een beetje bescheidenheid is de VVD volkomen vreemd; hun liberaliteit vertaald zich zelden in een sociale houding; dat hebben we wel vaker gezien! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Opstelten lijkt door zijn optreden een aanhanger van rechtspositivisme: recht en moraal dienen gescheiden te zijn en het geldende positiieve recht mag niet op rechtvaardigheid worden getoetst. Aan rechtspositivisme ligt blinde volgzaamheid aan het positieve recht ten grondslag (Gesetz ist Gesetz). Die blinde volgzaamheid heeft onder het Nazi-regiem tot gruweldaden geleid.

Na de Tweede Wereldoorlog is men teruggekomen van een al te strikte scheiding tussen recht en moraal en zijn o.a. de universele mensenrechten geformuleerd. Net als het vroegere natuurrecht worden deze mensenrechten gezien als hogere normen dan het geldende positieve recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het heeft al meteen voor de nodige reacties gezorgd bij de Belgische randgemeenten...

Ze snappen het precies nog steeds niet :)

 

Heb zo een hekel aan de huidige kijk erop, coffeeshops sluiten om dan overlast te krijgen in nederland

In België denken ze er ook goed aan te doen maar wat er nu gebeurt is gewoon een verspreiding van het probleem en criminelen krijgen er juist meer vat op.

Ze zorgen dat "drugs" minder in het straatbeeld komt en denken dat de problemen dan wel vanzelf verdwijnen :tu :wacko:

 

dit is dus wat ze hier uitzenden over dit nieuws *sigh* :verrygood

http://www.tvl.be/nl/video-embed?refpage=22276

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de situatie in belgië wordt ook nooit gedebatteerd, het is hier gewoon een enorme soep en ja wiet,alle andere zooi koop je hier evenzeer overal en nergens alleen klampen de straatdealers je hier niet zo agressief vast & wordt er vaker met thuis-adressen gewerkt.

=> een gigantische underground markt gewoonweg

 

En eerlijk gezegd de enige reden waarom er zoveel overlast in nederland is ontstaan, is door jaren een half-open beleid te voeren wat net aan de buitenwereld laat zien hoe fout het allemaal wel gaat, als je dan beslist om coffeeshops te sluiten en terug strenger gaat optreden dan is de chaos compleet!

Dit is trouwens helemaal niet op te lossen door Nederland alleen, het probleem is veel groter en houdt geen rekening met de grenzen van landen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Opstelten voert een achterhoede gevecht. Mensen worden door onredelijke wetgeving met onvoldoende maatschappelijk draagvlak bestuurlijk ongehoorzaam. Zelfs het lokaal gezag ontwikkelt beleid dat haaks staat op dat van de overheid. Echter Van Opstelten is een diehard. Vergelijk het maar met de Duitse bezetting. De gruweldaden stegen omgekeerd evenredig aan het moeten prijsgeven van de door hen bezette gebieden. Gesetz ist Gesetz und Ordnung muss sein, nicht wahr?

Share this post


Link to post
Share on other sites
V Opstelten is een diehard. Vergelijk het maar met de Duitse bezetting. De gruweldaden stegen omgekeerd evenredig aan het moeten prijsgeven van de door hen bezette gebieden. Gesetz ist Gesetz und Ordnung muss sein, nicht wahr?

 

Hij stamt niet voor niks af van zon remonstrantse broederschap (zie WIKI)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...