Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thijsplantje12

geurillia kweek 2013

Recommended Posts

Ziet er goed uit , hoop dat het een zonnige zomer word voor ons allen ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa dat hoop ik ook maar ik groei de planten voor op de spot dus ik kan dan niet nu al planten want word snachts echt koud

iemand een idee hoe i khet beste kan oplossen of gwn voorgroeien nu al ??

morgen nacht ga ik alles klaar maken gaas erom potgrond er heen slakkenkorrels en dan donderdag komen de fotos van me 2 spots

 

mvg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag spot 1 afgemaakt gaas erom gedaan omgespit en de potjes klaar gezet slakkenkorrels liggen der ook al

hier de 2 fotos van spot 1

gallery_36906_15437_24859.jpg

gallery_36906_15437_8359.jpg

 

spot 2 waren gaten word nu 1 akker !

gallery_36906_15437_36518.jpg

 

binnekort plant ik de eerste 20

 

mvg:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig en een mooie open plek . nu maar mooier weer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste 20 gaan zondag de grond in

er volgen dan fotos

alleen spot 2 waren 20 gaten nu word het 1 akker omdat het onkruit tussen de gaten snel groeide

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch maar voorgroeiem op spot als dit fout gaat door de kou ofzo dan ontkiem ik de volgende 20

ik hoop dat et goed gaat

 

gallery_36906_15437_87839.jpg

 

mvg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond ga ik weer naar spot toe bij een vriend waren de slakken door de flessen gekomen en alles opgevreten

hopen dat er wat boven zijn :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders in een bakje zetten en rond de verticale vlakken van het bakje kopertape? Dan kunnen ze er niet in

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik heb het al opgelost ik ga vnv er heen en de andere spot afmaken en gelijk ff kijken of ze boven zijn :tu

maar het is niet tekoud toch voor royal dane met fles erboven ??

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

net weer naar spot geweest in plaats van 20 gaten is het een akker geworden nu heb ik 2 akkers voor 20 stuks en slootkant voor 10 en 4 maislanden met 5 planten (autoflowers)

woensdag ff 2e spot afmaken gaas erom en potjes vullen

 

gallery_36906_15437_88491.jpg

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag 4 lowryders #2 geplant en van de 20 royal dane zijn er 11 boven

op de 2 akkers ff kippenmest gemengt met de normale grond hier wat fotos

gallery_36906_15437_52440.jpg

gallery_36906_15437_32108.jpg

gallery_36906_15437_72243.jpg

 

20 mei op me b day ga ik er weer heen en kijken of ze groter worden en gelijk de 20 deense klaar maken

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja toch er zijn er van de 20 zaden 17 boven en 3 bijna boven maar ik ben bang dat de slakken ze op gaan eten ik heb wel slakkenkorrels maar ben bang dat ze er toch door komen

wie heefd er nog een beter idee ?? <_<

 

hier nog een foto van de 20 royal dane

gallery_36906_15437_33716.jpg

 

alle reacties zijn zeer welkom

greetz :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopertape :tu

 

Je pakt het wel goed aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjeman

ja ik hoop dat slakkenkorrels bij deze spot genoeg is en bij andere spots doe ik denk ik wel kopertape

als iemand er meer over weet hoor ik het graag

20 mei op me b day komen er meer fotos van me plantjes

en het water zit ongb op 1.75 meter diep hopen dat het goed is XD

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
als iemand er meer over weet hoor ik het graag

Bedoel je dat je dat kopertape niet kent? Wordt verkocht als zelfklevende tape op een rol van 4 meter lengte in breedtes van 30 en 50 mm, onder namen als anti-slakken kopertape en slakkenschrik kopertape. Prijzen ergens tussen 5 en 10 euro per rol. Je vouwt een stukje in de lengte ingezaagde pvc-buis om de stam van je planten en plakt rondom een strip van die tape. Foto's genoeg van te vinden op het forum en anders wel bij het google-en van winkels waar ze het verkopen. Slakken krijgen een schokje bij aanraking met koper en trekken zich dan terug. Met weersomstandigheden zoals vandaag blijft er van je korrels niet veel over, sowieso blijf je het hele outdoorseizoen aan het strooien, en zolang alle slakken in de buurt niet uitgeroeid zijn is het nooit 100% effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plannen man! Ik zou zeker pook met koper werken als het effe kan, want die slakken zijn echt kut, vooral met dat natte weer, dat hou je bijna niet tegen, of je moet er bijna iedere dag heen om onkruid weg te houden, zodat je spot heen schoon is waar ze zich kunnen verstoppen en dan rijkelijk strooien ver om de spot heen zodat ze geen kans hebben om het gebied binnen te dringen. Vooral in het begin heel belangrijk, is nu echte slakkentijd en de planten zijn nog klein, dus zo weggevreten. Later is het makkelijker, maar koper is dus zeker eenvoudiger, zou zonde zijn nu het zo mooi gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee ja koper ga ik zeker doen ik heb nog een spot van 20 ook een zon veldje en daar ga ik zeker koper gebruiken

 

maar hoe doe je het precies als je 20 potjes bij elkaar hebt staan en dan met koper??

want als je planten in de grond komen moet je om stam pvs buisje met koper er langs doen dat weet ik wel

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...