Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
warsteiner

secret jardin 240

Recommended Posts

Hey ik heb een vraag over de secret jardin 240 4 x 600 watt

ik wil deze tent aanschaffen maar ik ben opzoek naar kwaliteit materiaal. betaal liever het dubbele bij wijze van, dat ik zeker ben dat als ik op locatie kom alles in orde is en niet opeens een lucht ervan af komt bijvoorbeeld. ik zag deze link http://kweektenten.com/httpdocs/Kweektent-...--N_art_83.html is dit goed spul wat erbij zit? of zal het beter zijn om los een tent te kopen en alle benodigde spullen?

kan dit wel bij de gs vragen maar die willen natuurlijk ook verkopen. ik wil echt kwaliteit.

kan iemand mij hier advies geven? alvast bedankt :lol:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder twijfel, zelf samenstellen :lol:

 

Bij die setjes wordt meestal op vanalles bezuinigd om de prijs interessant te maken helaas...

 

Ga maar ff flink lezen hier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zonder twijfel zelf samen stellen en neem ipv een sj een mammoet!!! Ze zijn niet licht en waterdicht..

 

 

succes

 

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mari vsa's zitten in het goedkopere segment, de capaciteit van de afzuiger is vrij laag (2000 m3 in de zomer is waarschijnlijk wel nodig) en de capaciteit van het filter is geringer dan de capaciteit van de afzuiger. Goedkoop zou uiteindelijk wel eens duurkoop kunnen zijn. Kijk een bij PUK-support of 123tuintechniek. Aldaar staan materialen in het hogere segment op hun sites.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mari vsa's is goedkoop spul, heb ze toen ook bij complete 240 tent gehad maar gebruik ze niet

Als je intresse hebt in een dr240 pm me maar is 1 x gebruikt alleen om in te knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thx voor de reacties. eventueel heb ik intresse secret jardin maar ik wil dus geen niet lichtdichte tent...( bij de gs heb ik de nieuwe secret jardin bekeken deze had een steviger zeil volledig wit vanbinnen)

Het gaat mij er echt om dat ik het beste van het beste spul in huis heb. daarom dat ik dit hier vraag en niet bij de gs want ja zij hebben ook niet alle merk.

wat is dan de beste kwaliteit tent? de mammoth 240? zou iemand mij op weg kunnen helpen aan materiaal namen die ik nodig heb bij de tent? (4x600 watt)

afzuig-

inblaas-

lampen-

(e)vsa's-

dempers-

 

Ik betaal liever 5000 voor een tent wie goed is en waar ik lang plezier van kan hebben!:lol:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n budget kun je echt topkwaliteit aanschaffen. Kijk eens bij de "kiloknaller" van PUK-support. Dat tentje van 1.50 bij 1.50 kun je ook naar evenredigheid opschalen naar een Mammoth van 2.40 bij 2.40. Als je daar 2 Gavita's van 1000 watt inhangt, dan heb je geen 4 lampen van 600 watt nodig. Pas gewoon de capaciteit van de afzuiging en filters aan en kies voor actieve aanzuiging. Anders mail je PUK-support: die helpen je wel op pad. Voor € 4000 ben je compleet ingespannen met topkwaliteit. Dan heb je ook nog budget voor een verwarmde propagator met tl en een HPI-lamp van 250 of 400 watt voor de groei en een apart stekken tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh je gaat dus rollen :lol: :lol:

 

danSJ240 intense

lemmens kubus boxen

gavita pro of dimlux

voedingscomputer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vooral van belang is, is de infrastructuur van de elektriciteit. In je kweekruimte-opzet heb je gewoon 2 vrije groepen nodig van 16 Ampere. En elk van die 2 groepen moeten aangesloten zijn op een aparte fase. Moderne huizen hebben een 3-fase aansluiting afgezekerd op 25 Ampere per fase. Het is gewoon een rekensommetje. Alle groepen op 1 fase kunnen afzonderlijk 16 Ampere trekken, maar gezamenlijk mogen ze per fase niet boven de 25 Ampere uitkomen.

Maar je kunt ook je hoofdzekeringen laten verzwaren: bijvoorbeeld tot 50 Ampere per zekering. Je vastrecht gaat dan wel duurder worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de reacties. als beste tent zal ik dus voor de mammoth 240 gaan..? ik dacht zelf ik hang hier 4x600 watt om te beginnen in en maak 2 rijen zodat ik een looppad van 40 cm heb.

is 1000 watt per rij van 1 bij 2 meter (2.40)genoeg dan om hetzelfde of beter resultaat te behalen?

Als ik 1 fase heb en ik maak 2 of 3 aparte groepen 1 voor de verlichting 1 afzuiging en 1 voor tijdschakelaars etc. dan kom ik met deze opstelling toch niet boven de 25 a?

stel ik pak een afzuiging van 2500 m3 en een inblaas van 1500 m3 dat is geloof ik zon 600 watt gezamelijk 600:230v=2.6a

hoofdzekering verzwaren daar heb ik het niet zo op. ik wil zo min mogelijk argwaan trekken.

 

ik ga een e mail sturen aan puksupport en vragen of ze voor mij het materiaal en een prijslijst kunnen maken.

als ik bericht heb zal ik het hier posten!

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel oudere womingen hebben een aansluiting van 1 fase, meestal afgezekerd op 35 Ampere. Nieuwe woningen hebben vaak een aansluiting van 3 fasen, per fase afgezekerd op 25 Ampere. Door 2 fasen tegelijk te gebruiken kan er 400 volt spanning worden verkregen, bijvoorbeeld voor sauna's: 230 volt keer wortel 3 is immers afgerond 400 volt.

De YMVK hoofdleiding, die naar het verzegelde deel van je meterkast loopt is bij 3 fasen dikker dan bij 1 fase. Je meterkastje openschroeven gaat niet zonder het zegel te verbreken: dus van binnen kijken is geen optie, tenzij je iemand kent met een zegeltang. Bel gewoon je energieleverancier op en vraag of je een 3 fasen of een enkel fase-aansluiting hebt.

Heb je 3 fasen dan is er geen probleem: je stopt er gewoon per fase 1 groep bij met een kant en klaar 3-groepenkastje uit de bouwmarkt.

Terzijde: de 2 * 1000 watt Gavita's met dubble ended lampen geven meer PAR-licht dan 4 * 600 watt traditionele lampen. Eigenlijk zijn niet de lumen het criterium maar het PAR-licht. Een straatlantaarn geeft ook veel lumen, maar nagenoeg geen PAR-licht. Dus die zijn niet geschikt als assimilatielamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok xtreme bedankt voor de uitleg nuttige informatie. maar met 4x600 of 2x1000 kan ik met 1 fase wel uit de voeten toch?

ik zit nu sterk te twijvelen, of ik 2 gavita 1000 watt zal hangen of 4x600. misschien in een tent van 1.50x3.00x2.15 ipv 240x240

een 1000 watt bestrijkt toch 1.50x1.50 m? dit scheelt ook weer 400 watt aan stroom.

nu is het wel zo dat ik nog een beginner ben. aangezien ze zeggen dat 1000 watt moeilijker is om mee te kweken...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assimilatielampen bestrijken nooit een vierkant. Op het forum staan grafieken met lichtintensiteit van de 1000 watt Gavita. Een lamp van 1000 watt verlicht ongeveer een oppervlak van 1 bij 2 meter. De belichtingsoppervlakte is het best te vergelijken met een twee-dimensionale ellips waarvan de lange en korte as zich verhouden als 2 staat tot 1. Vergelijk het maar met een platgetrapte rugbybal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een 240 tent altijd 6 x600 pakken. Looppad is onzin. Je hebt ritsen en kunt er van alle kanten bij.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok maar ze zeggen dat een 1000 watt het beste werkt op 150x150? dat klopt dus niet en moet op 2 bij 1 meter zijn? als je de grafiek bekijkt zou je zeggen 1 bij 2 meter. dan zou ik in een tent van 240x240 uit de voeten komen met 2 x 1000 watt op 40 cm na aan 2 zijkanten

wat zou de beste keuze zijn kwa tent en verlichting? 2x 1000 of 4x 600 ? en op welk oppervlakte ik wil per se in een tent gaan kweken.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600

 

als je niet meer dan 4 lampen wil ophangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik betaal liever 5000 voor een tent wie goed is en waar ik lang plezier van kan hebben!:tu

 

grtz

 

hoop te hebben,,,,, blauwe petten

 

 

kwa verlichting doc en wazzzup zouden zeggen gavita 1000 watt beste,

 

voor afzuiging kan je hier even kijken

http://www.growshop-outlet.nl/klimaatbehee...mbi-pack-1200m3

( voor de zelfde prijs leveren ze er een softbox bij,)

 

 

@ extreme, 3 faze op 25 amp= gewoon kracht stroom,

en bedoel je niet per gecombineerde fase ? ?????

Alle groepen op 1 fase kunnen afzonderlijk 16 Ampere trekken, maar gezamenlijk mogen ze per fase niet boven de 25 Ampere uitkomen.

 

@ green dan ga je ervan uit dat je aan alle kanten je tent kan benaderen, toch lastig als hij in een schouw staat, ( = aan 3 kanten van je tent muur )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een meterkast met een 3-faseaansluiting is per fase meestal afgezekerd op 25 Ampere. Dus als 2 groepen op de zelfde fase tegelijkertijd tot 16 Ampere worden belast, dan overstijg je met 32 Ampere de maximale belasting van 25 Ampere van de fasezekering.

Het feit dat elke fase afzonderlijk tot 25 Ampere kan worden belast, betekent niet dat de installatie de maximale gezamenlijke belasting van de 3 fasen , 75 Ampere dus, aankan. De meter kan een belemmerende factor vormen. Mijn 3 fase meter kan maximaal 90 Ampere aan, maar er zijn ook meters met een maximale belasting van 60 Ampere. Dat kun je zo aflezen op de meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je budget?

 

Edit: 5000 euro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grow weed thx voor de tip deze onthoud ik.

@xtreme klopt wat jij zegt. voor mij zal het geen punt zijn ik doe rustig aan kwa amperes kan met 1 fase weg.

@amnees budget is niet gebonden ik wil gewoon het beste van het beste spul in huis halen.

 

ik kan eventueel een 150 x 300 kwijt

kan ook een 240x240 kwijt

of uiteraard een 120x240;)

 

maar welke zal ik nemen ik zit uitgebreid te lezen op t forum en kom toch echt tot de conclusie dat 1000 watt gavita de de beste opbrengst haalt met dank aan krasie en art.

met wat voorgroei materiaal zou dit mij zeker ten goede gaan komen;)

stel ik zuig aan van binnenshuis raampje op ventilatie en blaas deze in een 240x240 met 2 gavitas 1000 of in een 120x240 blijf ik dan onder de gewenste temperatuur in de tent?

hoe zit het met geur ruik je niks in de nabije omgeving als je bij de tent staat?

 

grtz

warsteiner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk jij nou echt dat die 2 zo'n mooie rondes draaien enkel en alleen door die 1000watt lamp?

 

De tip die ik je geef,

 

koop een 1 m² tentje met een 400watt lampje :)

 

Draai eens een rondje en kijk dan wat je wil :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een lekkere binnenkomer voor Warsteiner. Hij geeft aan veel te willen investeren en krijgt bij voortduring tegengestelde adviezen. Een bloemlezing:

-Eerste advies: 6*600 watt in een tent van 2.4*2.4.

-Natuurlijk had iemand een beter advies: 4*600 watt in die tent.

-Een nog "beter" advies luidde: begin met 400 watt.

Ik vind dat geen eenduidige en niet voor meerderlei uitleg vatbare adviezen richting een beginnend kweker.

 

Ik zal ook een duit in het zakje doen: in een tent van 2.40*2.40 kun je keurig 2*1000 watt Gavita's hangen. Koop een deftige afzuiging, bijvoorbeeld 2500 m3, een daarbij passend koolstoffilter, een fancontroller met voldoende vermogen om je afzuiger aan te sturen en een relais van 2*1000 watt. Er is dan ook nog voldoende ruimte op de vloer voor een kacheltje, een zwenkventilator op statief en desgewenst een actieve aanzuiging.

En voor de rest: met vallen en opstaan leer je wiet kweken. En het maakt geen fuck uit of je de eerste keer op je bek valt met 2*1000 watt of met 1*400 watt. Het is niet meer of minder dan "trial and error in the beginning".

Ik wacht met smart op welke manier mijn advies weersproken gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...