Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Protput..

4 x AutoBlueberry in het voorgroeikot

Recommended Posts

De twee kleinste plantjes staan al het verst in de bloei. Ik heb eens gekeken in de calyxen die in de oksels van zijtakjes groeiden waarvan de haartjes wat bruin waren en die begonnen op te zwellen en inderdaad, kleine zaadjes zijn zich aan het ontwikkelen :)

 

Bij de twee grotere planten kan ik nog niets zien van zaadjes, maar ook al paar bruine haren gespot dus vrees er een beetje voor..

 

 

De toppen zijn nog niet genoeg ontwikkeld om met zekerheid te zeggen dat ze bevrucht zijn, maar dat lijkt mij niet onlogisch, de ventilator stond vlak naast die herma te wapperen.

 

 

 

Er zijn de laatste tijd helaas redelijk wat hermatopics.. De meeste mensen adviseren om de herma's direct om te hakken, sommige zeggen dat het lukt mits voldoende controle op nieuwe ballen/banaantjes.

 

 

Ik ben er nog niet helemaal uit, ronde stopzetten en de nederlaag incasseren of er nog iets van proberen maken maar wel risico nemen dat de killing fields bevrucht raken..

 

Voorlopig neig ik naar dat eerste, maar had graag wat meningen gehoord :lol:

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Protput,

 

Doemme gij ook al met herma's ofwa? Ge leest inderdaad heel veel hierover de laatste tijd.

En de lucht van dit kot wordt afgezogen naar je groter kot waar de KF staan?

Ik hoop dat deze hierdoor ook niet bevrucht zijn. Stuifmeel kruipt echt door alles door.

Kan je de afzuig ni ontkoppelen van de 2 hokjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht wordt inderdaad naar de killing fields afgezogen, maar denk dat het te vroeg was om daar iets te bevruchten, nu begint de bloei er daar wel wat in te komen maar nog geen bruine haartjes gespot bij de KF.

 

Die shemale heb ik er toch uitgehaald. Alhoewel ik geen nieuwe mannelijke bloemen gezien heb wil ik geen risico's lopen later. Bij de overige drie heb ik nog niets verdacht gezien dus die blijven (voorlopig) staan. Heb al hier en daar wat zaad gezien maar wil toch nog even afwachten of de toppen ook vol zitten. Ik heb het hok eens nat gespoten met plantenspuit in de hoop achtergebleven stuifmeel te doden..

 

Wie weet komt er toch nog iets van af, of eventueel hasjmateriaal..

 

Verder doen ze het wel goed :) . Heb toch nog een beetje dingen geknakt om beter te kunnen belichten, want die twee grote waren redelijk gestrekt, foto's volgen later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de topontwikkeling nog niet heel ver is in de KF room, zou ik ze iig even met water goed bespuiten, dit deactiveerd het stuifmeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, ga ik doen!

 

Best wachten tot het licht uitgaat veronderstel ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Protput,

 

Nog nieuws uit je kast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proput kom uit de kast kerel :rolleyes: , effe updaten nou :whistling !

Mooie stuiken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal voor Tune en Dr. Canna ;)

 

Alles loopt redelijk goed, de topjes beginnen vorm te krijgen! Nu die shemale uit de kast is heb ik de 2 tneons op gelijke hoogte gehangen en de kleinste van de drie planten wat hoger gezet, zo kunnen de planten beter verdeeld worden en wat meer licht vangen.

 

Die drie autoflowertjes drinken elke dag meer dan 4 liter (bijna evenveel als de 6 killing fields samen) dus er is wel wat vochtproductie in een redelijk klein hokje dat via het bloeihok afgezogen wordt. Ik heb al wat ventilatieopeningen in het bloeihok afgeplakt zodat er meer lucht via het voorgroeideel stroomt en de afzuiging wat hoger gesteld, maar met dit vochtige weer komt de RV wel soms boven de 60%. Er staan wel twee fans te wapperen en het zijn autoflowertopjes dus ik hoop dat ik toprot kan vermijden.

 

Ik het gevoel dat de smartpots een maatje groter mochten zijn, als ik ze in één keer watergeef dan staan ze veel te nat en als ik een keer te laat ben met watergeven staan ze kurkdroog. Ik denk dat dat ook de reden is dat er hier en daar wat minder frisse bladeren tussen zitten, maar voorlopig zijn er geen echte problemen.

 

24 april: dag 66

 

gallery_35979_15428_766760.jpg

 

gallery_35979_15428_1859610.jpg

 

 

Kleinste plantje is al aan tweede bloei bezig

 

gallery_35979_15428_7457586.jpg

 

gallery_35979_15428_2210123.jpg

 

Er beginnen wat paarse/blauwe tinten in de toppen te komen, in de bladeren helaas ook :)

 

gallery_35979_15428_1222469.jpg

 

Achterste plant

bladeren staan wat omhoog gekruld, waarschijnlijk iets te warm

 

gallery_35979_15428_5841018.jpg

 

Voorste plant

Twee takken zijn veel lichter groen en hebben heel veel blad in de toppen

gallery_35979_15428_449781.jpg

 

 

Onder de bladeren groeien wel twee mooie topjes

 

gallery_35979_15428_2760117.jpg

 

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Proput,

 

Beetje balen van je luchtvochigheids probleempje, toevallig geen ontvochtiger in huis ?

Verder mooie toppen in een mooi kastje ! ;)

 

:) :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen ontvochtiger in huis, wel al een paar keer overwogen om te kopen maar als je iets wil dat echt werkt moet je blijkbaar 150 euro betalen. Die nemen ook redelijk wat plaats in en verbruiken 200W stroom..

 

Heb je ervaring met dit toestel? Ben niet echt voor wegwerpvullingen en per liter vocht dat je onttrekt moet je die kristallen blijkbaar bijvullen dus dan moet ik elke dag nieuwe kopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is weinig keuze wat betreft de ontvochtigers, of wegwerp product of wegwerpgeld inderdaad.

Heb zelf geen ervaring met ontvochtigers dus ik kan je daar niet veel over vertellen, zit er zelf namelijk ook aan te denken !

 

Die dingen zijn echt belanchelijk duur ;)

 

Ik blijft u volgen !

 

Edit : Oja , lees nu dat bij de action zeer goedkope vochtvreters zijn en dat deze super werken..

wellicht een poging wagen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

budjes budjes in mijn huiiiss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren het eerste plantje geoogst, 78 dagen nadat de zaden in de spongepots gingen. De andere twee blijven nog even staan, vandaag laatste keer voeding gegeven.

 

gallery_35979_15428_920775.jpg

 

gallery_35979_15428_641050.jpg

 

gallery_35979_15428_4130541.jpg

 

gallery_35979_15428_823105.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staat daar gewoon in hare blote! :lol:

Ziet er al goed uit hé Protput. Nu de andere nog.

Nu goed drogen en dan laat het smaken zowik zo zeggen.

Lot iets weten hoeveel dat ze hebben opgebracht.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Tune en Boosie! De grasgeur is er ondertussen af maar ze mag nog een paar dagen verder drogen en dan ga ik ze wegen en in de weckpot stoppen. Ik hou jullie op de hoogte..

 

De overgebleven plantjes staan ondertussen al 10 dagen op kraantjeswater maar ze zijn wel opnieuw beginnen bloeien.. Ik laat ze nog wat staan voorlopig.

Eergisteren heb ik de meeste fanleaves tussenin weggehaald, zodat de ondergelegen topjes wat meer licht krijgen en de lucht wat beter circuleert.

 

14 mei: dag 86

 

achterste

gallery_35979_15428_860371.jpg

 

voorste derbij

gallery_35979_15428_4065994.jpg

 

gallery_35979_15428_1135094.jpg

 

ik heb wel al een paar van deze halfontwikkelde zaadjes gezien, ze zijn gelukkig zeer klein gebleven..

gallery_35979_15428_26750.jpg

 

 

tijdens het afknippen van wat fluff bij het eerste plantje kwam ik dit tegen toen ik toevallig dwars door drie zaadlobjes knipte

gallery_35979_15428_435450.jpg

 

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste plantje zit in de weckpotten :lol:

 

Heeft 15g mindere plukjes opgeleverd

 

gallery_35979_15428_4292150.jpg

 

En 30g mooie toppen

 

gallery_35979_15428_1671012.jpg

 

gallery_35979_15428_1731043.jpg

 

gallery_35979_15428_204975.jpg

 

gallery_35979_15428_167737.jpg

 

Zoek de Shackzilla :rolleyes:

 

gallery_35979_15428_133456.jpg

 

 

Vandaag helaas bij één van de overgebleven plantjes een klein stukje toprot gevonden in de dikste top, die overschot daarvan hangt nu te drogen.

 

gallery_35979_15428_235211.jpg

 

gallery_35979_15428_428464.jpg

 

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van het beetje rot, wel een mooie witte wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig van de rot maar voor de rest ziet het er goed uit.

Ben benieuwd wat het totaal gaat opbrengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de rot inderdaar maar voor de rest ziet ze er wel erg smakelijk uit.

Nu goed drogen en curen en dan genieten!

 

Veel plezier met je rokertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :rolleyes: Inderdaad jammer van dat stukje rot, maar dat zal max 2g geweest zijn ofzo..

 

De luchtvochtigheid ligt hier met dat regenweer wel redelijk hoog de laatste dagen, maar ik denk dat het ook te maken heeft met de geknipte fanleaves.. De bladeren kunnen niet meer verdampen en het overtollig vocht wordt uit de plant geperst in het midden van de toppen. Bij het openknippen van het stukje rot zag ik een paar druppels rond de stam, niet goed zichtbaar op foto maar volg de rode pijl

 

gallery_35979_15428_266974.jpg

 

 

Ik dacht dat ik deze theorie ergens gelezen had, iemand die dat kan bevestigen?

 

Denk dat ik vanavond de grootste toppen eruit ga knippen uit voorzorg, en de rest nog wat laten verder aandikken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...