Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Protput..

6 x Killing Fields in de kast

Recommended Posts

Het is tijd voor een update want ondertussen is er één en ander veranderd in de kast :lol:.

 

22 maart: dag 33

Het oppervlak begint goed vol te komen. De onderste internodes heb ik al weggediefd en via binddraad buig ik de zijtakken aan de smartpots wat naar beneden om een meer open plant te krijgen.

 

gallery_35979_15354_3366966.jpg

 

 

29 maart: dag 40

Vandaag redelijk radicaal gediefd. Uit de vorige kweek werd duidelijk dat de onderste takken niet veel deftig opbrengen en het veld veel te vol maken. Deze keer heb ik per plant de twee hoofdtoppen over gehouden en dan nog 2 of 3 lagere takken. Hieraan komen straks zijtakken die hopelijk ook nog mooie topjes gaan opleveren :)

 

gallery_35979_15354_3472474.jpg

 

gallery_35979_15354_2548805.jpg

 

Voor

 

gallery_35979_15354_154409.jpg

 

Na

 

gallery_35979_15354_2124495.jpg

 

gallery_35979_15354_406386.jpg

 

gallery_35979_15354_2919077.jpg

 

Daarna de boel nog wat gebogen en geknakt om de toppen te verdelen, de grotere planten krijgen wat meer plaats dan de kleine.

 

gallery_35979_15354_3174492.jpg

 

 

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo je hebt flink lopen dieven, de onderste takken die lang genoeg zijn om aan het oppervlakte te komen laat ik meestal zitten, wel dief ik dan de kleine vertakkingen aan deze takken weg, dat worden dan gewoon dikke (hoofd)budsen, pas op met dat ijzerdraad, KF is zo sterk dat het bij mij gewoon touw al zo strak trok dat het zichzelf verwondde, wel een slim idee om de plant open te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wa is er allemaal aant gebeuren in je kastje?

Kijk al uit naar de volgende beelekes!

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tune: Snelle update dan maar :lol:

 

Krasi: We zien wel hoe het uitdraait, heb er voorlopig vertrouwen in. De vorige keer had ik het idee dat de plant heel veel energie in de onderste takken moest steken in verhouding tot de opbrengst, daarom probeer ik het nu eens anders.. Liever 5 mooie toppen dan 4 mooie toppen en een berg knipafval :). De ijzerdraad zit redelijk losjes, maar toch bedankt voor de opmerking! Sterke planten zijn het zeker, knakken zonder vastbinden heeft niet zoveel zin, paar uur later staan ze weer volledig recht.

 

4 april: dag 46

 

De toppen zijn redelijk goed verdeeld geraakt, de plant in het midden aan de achterkant kan wel niet op tegen de rest maar ik buig wel wat takken van de omringende planten in die richting. Sommige planten vertonen ook al een tijdje wat vergeelde bladpunten.. ik geef nochtans enkel minimale dosissen regulator en startbooster dus weet niet zo goed waaraan het kan liggen.

 

gallery_35979_15354_4265569.jpg

 

Poging tot halfpipe zonder scrognet

 

gallery_35979_15354_926010.jpg

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 april: dag 55 (dag 31 op 12/12)

 

Ze zijn goed de hoogte ingeschoten laatste week, komen een stukje hoger dan de shackzilla’s vorige ronde, maar de lamp kan nog een 40cm omhoog dus dat moet wel lukken.

 

Door het grondig dieven zijn er per plant een paar grote toppen die ruimte hebben om zich mooi te ontwikkelen, nog even afwachten of dat ook echt gebeurt en dan hopen dat die het klein prut compenseren dat ik heb weggehaald. Om water te geven en planten te controleren is het alleszins een grote verbetering tegenover vorige keer!

 

gallery_35979_15354_395584.jpg

 

gallery_35979_15354_4764736.jpg

 

 

Dit zijn de 3 toppen die ik ga fotograferen de komende updates, telkens 1 vd 2 hooftoppen van de planten vooraan, van links naar rechts. De kleur van de linkse is al duidelijk, ik hoop dat de middelste een roze wordt en de rechtse een groene, maar kan het nog niet met zekerheid zeggen ;).

 

gallery_35979_15354_2261021.jpg

 

gallery_35979_15354_246427.jpg

 

gallery_35979_15354_2294226.jpg

 

 

De plant midden vanachter kan nog altijd niet mee, en heeft ook een tijdje teveel nat gestaan wat natuurlijk niet bevorderlijk is. Ik had er niet genoeg rekening mee gehouden dat die een stuk minder drinkt dan de rest en die slaat er nu maar triestig bij. Maar ook de algemene opbouw en stamdikte is een stuk minder dan gemiddeld, heb al overwogen om ze eruit te halen om de rest meer plaats te geven, alhoewel de rest door het dieven ook al redelijk veel ruimte heeft.. Ik ga ze voorlopig laten staan maar advies is welkom!

 

gallery_35979_15354_2162947.jpg

 

gallery_35979_15354_2065523.jpg

 

De plant linksachter heeft al een hele tijd vergeelde bladpuntjes, misschien een phenotype dat heel weinig voeding nodig heeft? Want ik heb in andere killing fields verslagen gelijkaardige dingen gezien bij sommige planten..

 

gallery_35979_15354_4469471.jpg

 

 

Opmerkingen, vragen en tips zijn zeker welkom :verrygood

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het dieven moet je mogelijk ietsjes omlaag gaan in voeding.

Let op de details om je planten gezond te houden.

 

Dat gaat lekker daaro en op tijd aan het bloeien.

 

Je kan ook kijken of je ze nog eerder in de bloei kunt zetten om zo minder te moeten dieven, zal mijn strategie worden.

good luck ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii protput

 

Het dieven lijkt meer op snoeien :verrygood maar ze zijn nog behoorlijk gaan groeien , had je deze niet beter kunnen binden?

je bent wel mooi bezig nette kast mooi afgewerkt ;)

 

succes en maak er wat lekkers van :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Ik moet toegeven dat ik het voorlopig nog niet echt loopt zoals ik mij had ingebeeld. Ik heb wat gepruts met vreemde tensiowaarden achter de rug maar ze drinken minder dan een liter per dag, wat niet echt veel is en misschien een slecht voorteken.

 

 

De zijtakjes van de hoofdzijtakken (waarvan ik zei dat deze waarschijnlijk meer zouden opbrengen als de weggediefde hoofdzijtakken) zijn zich niet spectaculair aan het ontwikkelen, daarbij komt dat de hoofdtoppen de laatste 2 weken enorm de hoogte ingeschoten zijn. Ik heb deze vroeger wel een paar keer geknakt, maar als je ze niet vastbindt heeft dit niet veel effect. Om de planten nog uit de kast te kunnen halen wou ik niet teveel draden enzo spannen..

 

 

Zouden jullie ze nog een laatste keer knakken (en eventueel vastbinden) om ze op de hoogte van de ontwikkelende zijtakjes te brengen, of gewoon laten zoals het nu is?

 

 

Volgende keer waarschijnlijk een beter evenwicht proberen zoeken tussen het aantal hoofdtoppen, iets minder als de eerste ronde maar toch wat meer dan nu. Zoals Krasi vorige week al zei, meer zijtakken laten staan en hiervan de zijtakjes weghalen.

 

 

@Heaven: Ben dit nog nergens tegengekomen dat ik minder voeding zou moeten geven maar daarmee ben ik zeker niet aan het overdrijven. Ze krijgen elke dag regulator mee, voor de rest één keer per week bacto, ze hebben al 2 keer een zeer lichte dosis BAC gekregen (0,5 en 1 ml/l), en twee keer topbooster (0,5 en 1 ml/10l)..

 

Over je opmerking over eerde in bloei zetten: Ik heb mij ook al afgevraagd of het nuttig is om een plant te toppen bv na de 5de internode, en daarna de onderste 2/3 internodes weg te halen. Kan je dan evengoed toppen na de 3de internode en niets wegdieven? Ik dacht wel al gelezen te hebben dat de onderste nodes minder groeikrachtig zijn om bv stekken te maken maar weet niet of dit algemeen geldt. Ik dacht de plant zich eerst goed te laten ontwikkelen (stevig wortelstelsel, dikke hoofdstam) waarna de plant dit allemaal kon gebruiken om een paar superdikke toppen te aan te maken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze gisteren toch nog een keer neergehaald. Iets harder geknepen en neergeduwd en nu blijven ze wel liggen, had dat misschien eerder moeten doen :whistling.

 

13 april: dag 55 (dag 31 op 12/12)

 

gallery_35979_15354_410593.jpg

 

gallery_35979_15354_78516.jpg

 

gallery_35979_15354_1467450.jpg

 

gallery_35979_15354_451853.jpg

 

gallery_35979_15354_1359235.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Protput,

 

Da's serieus knakken daar.

Hoe staan ze erbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow Tune! Ik had inderdaad redelijk stevig geknakt, kan op zich geen kwaad maar denk toch dat het wat te laat in de bloei gebeurd is. Ze hebben er een paar dagen van moeten bekomen, maar uiteindelijk zijn ze toch weer rechtgekropen en beginnen ze nu wel te ontwikkelen. Weet er iemand of die stilstand ingehaald gaat worden door een weekje langer door te bloeien?

 

Ik wou al een tijdje updaten maar kon nooit foto’s maken voor het licht aan ging, vandaag is het wel gelukt maar zo schitterend zijn ze niet (mijn camera is op reis zonder mij).

 

Heel veel is er niet gebeurd, de achterkomer heb ik 20cm hoger gezet zodat die niet volledig overgroeid geraakt. Met het licht uit zie je wel mooi alle kleurtjes, geen een plant is echt volledig hetzelfde, verschillende tinten paars tot roze en één groene (rechtsachter).

 

29 april: dag 71 (dag 46 op 12/12)

 

gallery_35979_15354_848003.jpg

 

gallery_35979_15354_4023491.jpg

 

 

linksvoor: een hele mooie donkerpaarse :whip:

gallery_35979_15354_553232.jpg

 

gallery_35979_15354_7121596.jpg

 

op 2 internodes komen er 3 topjes ipv 2

 

gallery_35979_15354_3722897.jpg

 

 

midden: iets lichter paars

gallery_35979_15354_815166.jpg

 

 

 

rechts: volgens mij roze

gallery_35979_15354_2699488.jpg

 

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owwww yeah! Zo'n mooie kleuren. Schitterend.

En hoe geuren ze al? Nu lekker vetmesten die buds! :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze beginnen heerlijk te ruiken Tune :tu zit redelijk wat verschil in, ene wat zuurder, andere fruitiger, ben al benieuwd wat dat gaat geven in het eindproduct!

 

Een topoogst gaat het niet worden, maar de toppen die er zijn beginnen wel heel mooi te worden. Heel leuk die variatie binnen één soort!

 

foto's zijn van gisteren

 

15 mei: dag 87 (dag 63 op 12/12)

gallery_35979_15354_3144015.jpg

 

 

links

gallery_35979_15354_1009493.jpg

 

 

midden

gallery_35979_15354_1457554.jpg

 

 

rechts

gallery_35979_15354_190609.jpg

 

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heel leuk die variatie binnen één soort!

 

En dat is nu het mooie van de KF, als je het in een soortje zoekt iig, voor de rest prachtige foto`s man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit protput.

Hopelijk dikken ze nog aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren ontdekt waarom de topvorming zo achter blijft, een paar planten al volledig geel worden en waarom er al zo vroeg bruine haren tussenzaten..

 

Had twee weken geleden al iets gezien dat op een zaadje leek, maar nu is het zeker.. Redelijk wat zaadhulsjes zitten propvol.

 

Een tijdje geleden stond er een herma autoblueberry in het voorgroeihok, maar aangezien de bevruchting bij de andere blueberries goed meevalt denk ik niet dat dat de oorzaak is. De killing fields stonden toen nog niet echt in de bloei en ik heb geprobeerd met water alle stuifmeel te doden.

 

De foto's die ik gisteren gemaakt heb zijn niet duidelijk genoeg, maar heb wel een paar dingen in de toppen gezien die verdacht goed lijken op de banaantjes in Tim zijn Killing Fields topic.

 

 

Stom dat ik dit nu pas doorheb, ze staan ondertussen al 70 dagen op 12/12.. 5 van de 6 planten zijn al redelijk rijp, ik ben stiekem al 2 weken aan het hopen op een 2de bloei zodat de toppen wat aandikken maar daar kan ik waarschijnlijk lang op wachten als de planten bevrucht zijn.

 

Ik ga ze nog een twee weken kraantjeswater geven en dan kijken of er nog wat rookbaars tussen zit.. Maar veel vlees zit er niet aan de toppen en het wordt afwachten hoeveel zaad erin zit..

De groene killing fields rechts achter kon gerust nog een paar weken langer, maar ben niet van plan om één plant in mijn bloeihok te laten staan die waarschijnlijk ook bevrucht is..

 

Er zijn net 5 kolossus fem. zaadjes ontkiemd die eigenlijk in het voorgroeihok zouden komen, maar waarschijnlijk zullen die dus de killing fields vervangen. Heb ook al wat hermaverhalen over de kolossus gelezen heb dus hopen dat dit goed afloopt.. Ben ernstig aan het overwegen om over te stappen op regulier zaad.

 

 

Reacties, tips, steunbetuigingen ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad erg jammer. Zag er anders mooi uit. Misschien toch te laat in de bloeit te veel gestresst?

Wat ga je er nu mee doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fucking zonde weer, misschien kan je er hasj van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan wel een paar 'redenen' bedenken waarom het mis gegaan is, maar een stabiele strain zou hier geen last mogen ondervinden volgens mij. Wat opzoekingswerk leert dat ik niet de enigste ben die al problemen gehad heeft met de killing fields. Anderzijds zijn er natuurlijk ook wel genoeg mooie kweekjes afgerond, met jouw topic op kop, Krasi.

 

- iets te agressief gediefd/gesnoeid?

- te laat geknakt?

- lamp is 2 keer niet automatisch aangegaan waardoor ik het licht 1 of 2 uur later manueel aangezet heb.

- paar keer iets te nat gestaan?

 

Ik had oorspronkelijk een master greenpower in mijn gavita pro, die is vervangen door een gavita enhanced na een paar keer opstartproblemen gehad te hebben, maar deze bleek 2 maand later dus dezelfde kuren te vertonen.. Heb opnieuw een vervanglamp gekregen van PUK, deze keer een master greenpower plus en voorlopig doet die zijn werk goed.. Het viel mij op dat er veel meer licht uit die master greenpower plus kwam, alleszins een stuk witter licht dan de gavita enhaced. Komt ook wel een pak meer warmte van af heb ik de indruk..

 

 

Ga nog afwachten wat ik ermee doe, zoals gezegd eerst kijken of er wat rookbaars overblijft.. Anders inderdaad hasj en sowieso ook wat olie voor enkele experimentjes..

 

Inderdaad zonde Krasi, maarja.. You win some, you lose some ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat weer een Herma verhaal is geworden.

De late en serieuze knaksessie kan wel eens de oorzaak kunnen zijn van stress. ;)

Ik heb ook KF, Kolossus en Hericules klaar liggen voor de volgende ronde, gaat precies oppassen worden.

Ik heb weer bijgeleerd van je topic Protput. Alleen spijtig dat het zo moest lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ontzettend zonde!

 

Heb persoonlijk toch mooie rondes gehad met killingfields fem..

Al die herma's pffff...altijd klote!

Volgende x beter!

 

Groet Kaydee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...