Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackterror

een oud probleem dat telkens terugkeert, what is the case

Recommended Posts

Hola,

 

Dit probleem keert al enkele jaren zo af en toe terug, het is geen grote ramp maar verminderd wel de opbrengst... Op het eind valle alle bladeren er af.

 

Het is momenteel in twee hokken die niet in de buurt van elkaar staan.

 

Temp en LVH: 23-28 graden, 30-60% Beiden hebben directe toevoer van lucht van buiten. Er staat white widow in.

 

Voeding: Beiden vertoonden tekenen van overvoeding, gele verbrande punten aan het blad. Het vreemde was dat ze hooguit eens per 2-3 waterbeurten voeding kregen en dan nog niet eens de hoeveelheid op de verpakking, hooguit 2/3e. Het ene hok stond op special mix en de ander op light mix van canna.

 

De bladeren lijken sneller leeg te trekken daar waar de afstand korter is tot de lamp, wat kan dit in godsnaam zijn....... Ik heb in 1 hok zelfs nog buffertabletten gebruikt.... Ik werk met 25L potten en de planten zijn circa 4 weken voorgegroeid.

 

 

gallery_25297_13036_1039156.jpg

 

gallery_25297_13036_471297.jpg

 

gallery_25297_13036_108377.jpg

 

gallery_25297_13036_219693.jpg

 

gallery_25297_13036_489110.jpg

 

gallery_25297_13036_651673.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draait je afzuiging soms langzamer op het moment dat t gebeurt? (ivm kou buiten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, temperatuur is het niet.... Het is typisch pas iets wat in week 3/4 12-12 komt opzetten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem wordt steeds erger en verspreid zich over de plant. Iemand enig idee what to do?? Ik hoorde dat het magnesium kan zijn maar ik vind de fotos op de growguide niet mooi overeen komen..... Valt me wel op dat bladeren onder de lamp geler zijn dan die veraf staan, typisch....

 

 

gallery_25297_13036_348111.png

 

gallery_25297_13036_101888.png

 

gallery_25297_13036_72641.png

Edited by jackterror

Share this post


Link to post
Share on other sites

A+B voeding gebruiken, neem aan dat je dit nog niet doet, gezien je blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water en te hoge EC in de potten.

 

Door directe aanvoer van buiten grote kans wortelkluit niet voldoende opwarming, krijg je dit ook :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer zeker niet het geval. Ze krijgen maar de helft van de aanbevolen voeding en pas water als het droog aanvoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben geen voedingsdeskundige, maar weet wel dat je die vsa's best buiten je kweekruimte hangt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeer zeker niet het geval. Ze krijgen maar de helft van de aanbevolen voeding en pas water als het droog aanvoelt.

 

Dus?

Die keer dat je water geeft, hoe lang is de pot dan zwaar en een opstapeling van voeding is heel goed mogelijk, als ik met BAC te koude potten heb ben ik eind week 2 al het haasje en ben ik pas aan het opbouwen met voeding. Kzie het aankomen door diepdonkergroen wordend blad en paarse bladstelen en de stammetjes verhouten ook niet zo.

Verneukeratieve is dat je ph waarde ook enorm af gaat wijken waardoor je oa kalium verbranding zult zien en een raar maar waar behoorlijk gelokaliseerd tekort aan stikstof/ca/mg.

 

Als je zoveel water geeft (met voeding) dat de pot behoorlijke tijd nat is en dan naar (te) droog laten trekken kan behoorlijk wat uitmaken als niet alles tip top is is mijn ervaring, daarom zit ik nu ook weer op kokos waar het veel meer te regelen is want ik werd er helemala gestoord van :tu

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...