Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skafz

Santa Shiva!

Recommended Posts

Hallo iedereen..

 

Ik ben een tijdje (tijd) weg geweest. En dit kwam na dat ik een klap in me gezicht had gekregen na het proberen de Santa shiva genetica niet verloren te laten gaan.

Ik was er bijna, toen bleek dat het middel waarmee ik de trips wou pakken de plant zijn hormoon huishouding aanpakte en alle planten shemales werden.

 

Helaas, kloten, jammer! Ik heb even 2 jaar mogen huilen en nu verplicht ik mezelf om er mee door te gaan met wat ik belooft had!

 

Vaak kijk ik nog rond hier op het forum, in topics van Torsti, Blowsterke, DJ en andere! En bij het zien van de foto's zag ik ook weer wat ik aan het missen was.

De kriebels kwamen weer op, de zaden begonnen te springen in het zakje en ik heb maar besloten ze te ontkiemen!

 

De setup ;

 

32 Santa Shiva zaailingen

220 watt PLL

32 x 2 Liter potten

Potgrond gemixt met cocos, bio allmix en wormen mest.

Ruimte 0.9x0.6x1.50m

 

 

Voeding ;

 

Nog even niks.

 

Wat ik ga doen? Ik ga er nu voor gaan. Als ik trips vind besteed ik wat meer geld uit aan Orius en geen spuit troep meer.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

trips zou ik roofwansten tegen inzetten, die hadden bijmij de zaak binnen een week ondercontrole,

 

leuk dat er nog iemand mee bezig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met de kweek . mooie soort :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo grow weeds,

Orius is de roofwants die ik dus bedoel in mijn verhaal.

 

Wij zijn zelf alleen maar bezig met de inzet van biologische bestrijding. Ik heb zelfs een aantal forum leden al leuke beestjes toegestuurt.

 

Alleen als je nu een probleem hebt en iets moet bestellen dan duurt het even voor je het binnen hebt. En de trips die stopt niet met eten. Vandaar ik toen met zogenaamde bio middelen heb ingegrepen *ecostyle* het enige biologisch aan dat spul is de naam. Dus trap daar niet in hehe.

 

Nee maar het doel is om uit de 32 te kijken welke zaailingen het snelst kiemen, het eerste opkomen, hoe zij groeien indica of sativa eigenschappen, internode groei en natuurlijk heel belangrijk de strekking naar het bloeien toe en dan ook nog is de bloemproductie. ik hoop de helft aan vrouwen over te houden. En ik wil 1 man overhouden. De man gaat naar buiten toe als deze bijna volbloeit is en ik ga de plantjes binnen die onder de lamp staan pleksgewijs bestuiven met wattenstaafjes!

 

De groene groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je die man niet in een andere kamer zetten ?

de buitenkwekers bij je in de buurt zullen niet blij met je stuifmeel en zaden zijn ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Skafz,

Mooi dat je jezelf weer herpakt hebt !

Good luck met het uiteindelijk bereiken van je zo gewenste doel en laat ons een beetje meegenieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skafz :wave:

 

Goed bezig.

 

Fijn dat je de draad weer oppakt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo elmo,

 

ook daar heb ik aan gedacht. Maar als mede kweker wil je juist dat je soortje bestoven word door deze prachtige plantjes hehe.

Nee maar ik heb een leuke methode hoe ik dat doe, waardoor het stuifmeel niet in de openlucht komt.

 

Bedankt iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig weer daar.

 

had je in de tussentijd al een echte man ontdekt dan? Er even vanuit gaande dat je met de zelfde batch zaden nog aan het werk bent.

Hier zijn alle zaden vrouwelijk geworden die ik heb geprobeerd.

 

Veel succes met dit mooie projekkie.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dj,

ja deze zaden zijn uit een nieuwere batch. Ik had 1 man gevonden 2 jaar geleden en met deze man een aantal vrouwen bestoven. Dus als ik zo begrijp van jouw mag ik van geluk spreken!

 

Ik ben erg benieuwd wat er weer van komt deze keer!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb goed nieuws. Alle zaden zijn ontkiemt!

Hij zijn dus erg goede kiemers die ook snel snappen dat ze naar boven moeten komen. :wave:

 

Het idee is dat alle afvallers die niet voldoen aan mijn eisen dat die buiten verder groeien om daar als nog een mooie selectie uit te halen.

Eenmaal buiten geselecteerd worden die dames gestekt.

 

Als alle plantjes opgepot zijn wat ik ga doen over 2 dagen. Dan ga ik de bloei tijd al gelijk instellen.

 

De plantjes kunnen in mijn hok namelijk niet ver doorgroeien de lucht in dus ik moet ze redelijk kort zien te houden.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Skafz,

leuk dat jij er weer bezig bent!

Veel succes met de zoektocht.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee maar ik heb een leuke methode hoe ik dat doe, waardoor het stuifmeel niet in de openlucht komt.

 

vertel..... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

over bestuiven. een plant kan bestoven worden door een mannelijke plant kilometers verder op. in de 'buurt' is natuurlijk makkelijker.

een plant die in Rotterdam staat, kan bestoven worden door een plant die in Amsterdam staat. theorie, geef ik grif toe :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Torsti,

Leuk dat je ook mee kijkt en bedankt.

 

@ Gobru, gewoon simpel weg naar binnen halen en voor de vensterbank zetten zodra de stuifmeel bloemen bijna open gaan.

En dit doe ik al jaren zo.

Dit stuifmeel doe ik in een zakje en dat zakje gaat de vriezer in. Waardoor het stuifmeel zeker een halfjaar bruikbaar is om binnen en buiten plantjes pleks gewijs mee te bestuiven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Torsti,

 

Dit stuifmeel doe ik in een zakje en dat zakje gaat de vriezer in. Waardoor het stuifmeel zeker een halfjaar bruikbaar is om binnen en buiten plantjes pleks gewijs mee te bestuiven.

 

doe het met bloem in een tube in een beker met ijs, blijft het jaren goed heb net vande week geoogst van stuifmeel dat 2 jaar oud was op die manier bewaard

zaden zijn goed

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Gobru, gewoon simpel weg naar binnen halen

 

 

ok ik dacht al wat spannends omdat je zei daar heb ik wat leuks voor :wave: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...