Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik zal even kijken bij puk. Ik heb pvp in bezit, maar ik heb gisteren 200 ml cannacure met een liter wat vermengd. Ze adviseren 330ml op 1 liter water. Ik vind dit eigenlijk iets teveel voor mijn zaaielingen. Ik heb de oude aarde weg gegooid, alleen zitten ze nog wel verpot in de oude aarde. Ik moet nieuwe aarde kopen. Ik had gold label light mix gekocht, maar deze gebruik ik voor een test. Ik zal gewoon weer plagron light mix kopen. Leuk vergelijking materiaal. Mocht de Cannacure niet aanslaan, dan zou ik toch jouw manier gaan gebruiken. Ik zit een beetje in de maag met een juiste verwarmings element. Ik heb nu een ecoheat wandplaat, deze verwarmt de ruimte waar de tent staat, maar is niet goed genoeg voor dr planten. Ik wil dus een kleine verwarming in de tent zetten. Wie heeft een idee en het liefst een beetje energie vriendelijk. Is dit wat Conrad het is een 500 watt vorstbewaker van de merk Aura!

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even iets anders: ik heb vandaag mijn meterstanden doorgegeven en ingevult op internet. Ik kreeg een melding te zien dat mijn energie verbruik afwijkt van vorig jaar. Ja super logisch en jullie weten waarom ;)

Ik heb een reden op gegeven dat ik vaker thuis ben dan gewoonlijk en een gezinsuitbreiding.

 

Mijn vraag is: Ik krijg gewoon mijn jaarnota en deze zal ik netjes betalen, maar ze zullen er verder niks bijzonders mee doen toch????

 

Ik vond het al heel vaag om de meterstanden door te geven. ik heb een zogenaamde slimme meter. Nergens word duidelijk aangegeven wat je precies moet invullen. je kan maar 5 cijfers opgegeven terwijl 8 totaal worden weergeven 6 voor de komma en 3 cijfers na de komma. De Slimme meter geeft bijvoorbeeld 006564,999 aan. Op de intersite kan kon ik maar vijf cijfers doorgeven. Ik heb de een 0 weg gelaten en 065664 ingevult. Ik betwijfel het als ik het goed heb ingevuld. Voor de zekerheid ga ik morgen even bellen, want ik kan me echt druk lopen maken om zulke gevallen. :lol: :lol:

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sparta-rotterdam,

 

Leuk nieuw speelgoed :) en lekkere soortjes :lol: .

 

... Ik heb besloten om geen Smartspot aan te schaffen, omdat ik denk dat dit een commericieel nieuwe trucje is.

Daar doe je jezelf (en je plantjes) wel een beetje tekort :lol: . Smartpot rules :D .

 

Ik vind het ook wel vreemd dat je je meterstanden door moet geven, terwijl je een slimme meter hebt :oeps .

 

Succes deze ronde :lol: .

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben meerdere keren gebeld door de energieleverancier met de vraag waarom m`n rekening zo afwijkt, ik blijf ijskoel en zeg dat ik een grootverbruiker ben, noem een paar apparaten en geen enkel probleem verder.

Wel vaag dat ze je vragen om in te vullen idd, wanneer je een slimme meter hebt, misschien heb je toch een normale digitale ipv een slimme :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk toch een digitale. Ik moet een knop indrukken, een paar keer zelfs en dan verschijnen er standen. Ja, wat voor aparaten biecht je op dan? Ik had geschreven; gezinsuitbreiding, vaker thuis, voorheen afwisselende (werk) diensten. Tja, en aan de andere kant denk ik dat ik me te erg opwind. Duizenden mensen hebben onverwachte verhogingen in het energie verbruik. Nou een ander iets: ik heb een 300 watt kacheltje gekocht. Deze krijg morgen binnen, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Of beter gezegd hoe doen jullie dat met lamp uit en de tempratuur stabiel houden? Constant een ventilator aan, lijkt me ook niet goed. Droge lucht, tempratuur te hoog. Ik dacht aan de kacheltje te koppelen aan een tijdschakelaar? Daarnaaste is het ook vervelend dat ik een zeer krachtige afzuiger heb (1500 kub) dus als mijn kacheltje uit is trekt hij al mijn warme lucht eruit. Ik mag mijn afzuiger niet lager dimmen dan 30 %. Ik hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een korte update!

 

De stand van de lamp staat nog op 600 watt 18/6.

Met lamp aan is het 22 graden en lv 41%.

Lamp uit was zonder verwarming 14 graden, maar gisteren was mijn 300 watt kacheltje binnen(klein :lol: ).

De warmte zal niet lang blijven hangen, want mijn afzuiger is to powerfull!!!!!

 

Maar goed ik ga het testen en laat het weten. Ik ben echt niet tevreden met Cannacure, het is eerder een plakspul dan een een bestrijder en killer.De cannacure behandeling resteerd al van 5dagen geleden, dus PVP gebruikt.

55 mlmop 1 liter water. Ik heb toch even die extra 5 ml pvp toegevoegd.

 

Ik heb wat duidelijke foto's kunnen maken van de schaden die de tipsen(?!?!) achterlaten.

gallery_24314_15434_1864119.jpg

 

Je ziet gele vlekjes of stippen, het lijkt wel een nare virus infectie.

 

gallery_24314_15434_1225432.jpg

 

Ook last van afsterving van blad!

gallery_24314_15434_1182957.jpg

 

In elk pot heb ik ook buffertab gedaan, dit is puur voor de voorgroei fase.

Dus echt als een buffer!

 

gallery_24314_15434_155601.jpg

 

Dit is ook een hopeloos geval, een zielige ziel!

gallery_24314_15434_891733.jpg

 

gallery_24314_15434_1669174.jpg

 

Hier onder volgen foto's na behandeling met PVP( lamp uit en dan sproeien, dus 6 uur kunnen intrekken)

gallery_24314_15434_1196643.jpg

 

Dit is een bigbud die minder is aangetast en nog redelijk stabiel is!

gallery_24314_15434_1351074.jpg

 

Maar deze is ook nog erg kort en ook nog niet getopt.

gallery_24314_15434_961207.jpg

 

De hoogte van de lamp is tussen 60 a 70 cm, zou ik deze verlagen of laten?

Verder nog tips?? Mijn bedoeling is van een gezonde sterke,vitale plant 5 steks te knippen.

Ik heb twee tuintjes op het moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vandaag draadverwarming ( in potten nogal moeilijk ) in m'n handen , maar niet geprijst en ik twijfel sowieso maar tj misschien een oplossing , je hoeft ze misschien niet in de aarde te steken maar laag rond leggen in de tent is misschien mogelijk . Kijk s op internet want ik was te gehaast om details te lezen , maar het is dus draad om in je aarde te steken en die dan te verwarmen . Tja kweet t ook niet zo goed amigo als k nog aan iets denk i'll let you know .

PS: totaal kolos 650 grote en middel top / . Kleine kopjes ( geen fluf but stuff :-) ) nog s 99 gr . + grote zak fluf en knip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah ik zat er niet ver naast(640gr). Ja, ik twijfel over een kabelverwarming, je hebt ook verwarmingsmatten. Ik zal vanavond een update maken. Hopelijk vandaag me stekblokken binnen+kleikorrels. Ik heb de afghanen overgepotin 11,5 liter potten. Ik zal ff foto's maken, zodater iemand mee kan kijken welke scheuten ik eraf kan knippen om als stek te gaan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een UPDATE

 

Ze staan al ruim 14 dagen onder een gavita pro 1000 de(18/6) en ik durf nog niet te selecteren op dames.

Ik heb er 4 nodig, maar geen enkele plant laat zijn ware aard zien. Hoe zou dit komen? heeft dit te maken dat ik nog steeds op 18/6 de lichtstand heb.

 

Het probleem dat ik heb is dat ik al mijn ingredienten heb gekocht:

Buffertabs

seaweed powder

complete bio grow GK

Goldlabel wormenmest

 

aarde wordt atami ligt mix

 

Ik heb 4 ronde potten van 30 liter en zodra ik weet welk plant een dame is, pot ik ze over.

Hierbij voeg dan al de gekochte componenten. Nu dat het (voor mij) nog niet duidelijk is welk een mannetje of vrouwtje is, wil ik ze nog niet overpotten, want dat is een verspilling van tijd en geld, als ik in een later stadium erachter kom dat ik nog een mannetje in het midden heb.

 

Hier enkele foto's

 

Een overzicht van de bigbud en afghanen

gallery_24314_15475_2618365.jpg

 

gallery_24314_15475_3554326.jpg

 

Ik heb de meeste al een week geleden getopt, omdat ik van enkele planten steks wilde maken.

 

Ik maak foto's met een iphone4, beter camera heb ik niet tot mijn beschikking

Hier een aantal willekeurige planten, waarvan ik wil laten zien.

 

foto1

gallery_24314_15475_1751512.jpg

 

 

Foto2

gallery_24314_15475_2115378.jpg

 

foto3

gallery_24314_15475_661819.jpg

 

foto4

gallery_24314_15475_926696.jpg

 

Ik moet ook aan de tempratuur doen als het licht uitgaat. ik heb er nu een 300 watt kacheltje in, veels te weinig. Mijn afzuiger is de sterk(softbox1500)

 

 

 

1 plant vertoond ook deze bruine roest plekken?? Dit is een bigbud deze had ik overgepot in een 11 liter pot met oude aarde van de vorige ronde + een 1,5 buffertab. Dit is een tekort van of overbemesting(vanwege de oude wortels in de aarde)

 

gallery_24314_15475_2043265.jpg

Wat is jullie advies: Vandaag op 12/12 zetten en wachten er duidelijke tekenen zijn zoals: banaantjes en/of witte sprietjes??

Maar ben ik dan niet te laat als ik ze overpot naar 30 liter, dan blijven ze misschien te klein??

 

of gewoon vier selecteren overpotten in 30 liter potten. Hier voeg dan ook alle organische toevoegingen toe.

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op voorbloei wacht dan kan dat nog 3 tot 4 weken duren, op 12/12 zetten kan, dan bij geslachtherkenning direct overpotten, je kan aankomende week ook stekjes nemen van de planten en dan de Dame Blanche methode gebruiken om geslacht te herkennen.

 

http://www.wietforum.nl/Het-Sexen-Van-Zaailingen-t24908.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt krasi voor de informatie. Dan schakel ik de klok om vanavond. Wat betekent die bruine. Vlek op het blad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dat op veel bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat ook wel eens, en zou me er niet te druk om maken als het slechts enkelen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt krasi. Ik heb een vraag over de eventuele over gebleven vrouwen. Wat je nu merkt dat de planten de ruimte inmen, maar niet echt de ruimte hebben om breed te worden. Is het verstandig om uiteindelijk de vrouwtjes weer 1a2 weken onder 18/6 te plaatsen. Zodat ze weer voller kunnen worden en hoger? Nu zitten er in totaal 8 stuks in mijn tuintje en ik hoop 4 dames over te houden. Dit is ondertussen mijn 4e dag 12/12. Hoe lang zou het nog kunnen duren voordat je duidelijk ziet wat het geslacht is. Groetjes Spartaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze nu enkele dagen op 12/12 staan, weer op 18/6 zetten gaat veel stress opleveren en erg veel tijd kosten om te herstellen, kan je de plant niet een beetje de breedte in knakken of buigen?

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaar dan eens waarom ik met 8 planten zoveel knak op 1.20x2.40mtr :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dat is duidelijk. Het knakken is ook een stuur methode, althans zo ervaar in het. Ik heb net 3 bigbuds en 1 afghaan 30l potten overgepot. Helaas ging het bij 1 plant mis. De kluit aarde was vierkant en te zwaar. Nu heb ik gekeken naar de bloeivorming van de planten. Bij enkele zag ik iets dat op balletjes zou kunnen duiden. Bij de andere heb ik gekeken als er kenmerken zichtbaar waren van het vrouwelijk geslacht. Het antwoord niet echt! Maar ik ga deels ook op mijn gevoel af. Bij de aarde heb 100ml seaweedpowder en 100ml palmashes toegevoegd van GK + 3 buffertabs elk en als laatst microziaschimmels of korrels van sannie. Wat ik heb gekocht maar vergeten ben om erbij in te doe. Is Gold label wormenmest :P hoe erg kan dat zijn??? Ik ben nu van plan om van de gold label organische thee van te maken,met palmsuiker. Dat zou ik dan in een panty moet stoppen en dan 24 uur brouwen. Heb ik dat goed? Anders missen de planten hun fijne wormenmest. Wie helpt me een beetje verder.

 

Trouwens Krasi, hoeveel ml neem olie meng je met een liter water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik 5 druppels op een liter water van de neem olie, wormenmest kan je ook topdressen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 druppels uit een tuppetje? Ik ging toch voor je advies om Neem-olie te gebruiken voot eventuele lastpakken. Ik krijg morgen voor me andere tuin 5 pp steks, dus deze gelijk precentief behandelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 10Bloei! Ze hebben vandaag organische thee gehad. Inhoud thee: 40gr goldlabel wormen mest, 20 gr palm tree ashses van GK en 20 gram seeweadpowder van Gk. Dit mengsel in een panty gestopt en vervolgens in een bak met 10L water. 24 uur laten brouwen in combinatie met een luchtpomp. Dit met een kleine gieter verdeelt over 5 planten. Ik ben benieuwd als mijn verzinsel goed opgenomen word, maar ik vond het al geslaagd. Iemand een goed brouwsel voor de bloei? Het liefst goedkoop, want ik blijf geld uitgeven :) dus..... Morgen plaats ik ff foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedkoop?

 

Smeerwortel, Symphytum officinale

Half emmertje vol laten trekken voor een week, of twee weken. Rijk aan kalium. Voor de dosering moet je zelf een beetje testen. Ik doe het mengsel verdunnen naar 1/10 en dan langzaam opbouwen en naar de bladpunten kijken. Zie je snel genoeg wanneer ze genoeg hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@T Miramar: klinkt interresant, maar duurd wel erg lang. Waar kun je het kopen? Ik vind het prettig als ik direct de leverancier weet.

 

Hier een foto van in de ochtend, net voordat de lampen uitgaan.

 

Wat je ziet is dat de plant rechtsboven tijdens het overpotten een knauw heeft gehad. De helt van de wortels braken af, doordat het zand niet in zijn geheel is overgepot. de twee links boven en links onder zijn beide bigbud en ook wel de twee waar ik mijn hoop heb op gevestigd.

 

In het midden heb ik nog een afghaan staan in een 10 liter pot. Rechts onder is een bigbud, maar die heb ik gisteren getopt.

 

 

gallery_24314_15475_3894974.jpg

 

gallery_24314_15475_2069128.jpg

 

Deze heb ik vanochtend getopt, ik weet dat het wel een beetje aan de late kant is.

 

gallery_24314_15475_284893.jpg

 

Hier duidelijk te zien dat ik bezig ben met het binden aan de halfpipe scrogg net.

gallery_24314_15475_2692615.jpg

 

Hier een afbeelding van mijn zuurstof pomp om mijn thee te brouwen!!

gallery_24314_15475_1296068.jpg

gallery_24314_15475_1603262.jpg

 

Overigens is het ook nog niet helemaal duidelijk als die allemaal vrouwtjes zijn :)

Dat is het lastige van reguliere zaad.

 

gallery_24314_15475_3575732.jpg

 

Waarom vind ik reguliere zaad lastig: ik hou van grote,volle en brede planten.

Dat betekent een gemiddelde voorgroei van 25-35 dagen onder een 400 watter.

Als je zolang voorgroeit dan moet je ook alle organische componenten in je medium toevoegen(buffertabs, bio completed Gk, gold label wormenmest). Ik zelf weet ook niet beter, want anders krijg je in week 3 voedingstekort. Om grote planten te krijgen moet je ook minimaal 25- a 30 liter potten gebruiken. Maar om deze te vullen met alle organische componenten + aarde is een dure grap. Ook de ruimte is belangrijk,hoe meer planten hoe minder ruimte ze hebben om breed te worden, correct me if i'm wrong.

 

Uiteindelijk moet de klok om naar 12/12 en dan moet je nog een tijdje wachten op de mannetjes of vrouwtjes. Uiteindelijk heb je degene geslecteerd die je gaat laten afbloeien, maar ze kunnen niet groter of breder worden. In de bloei periode wordt de groei afgeremd.

En dat vind ik gewoon klote aan deze opdracht! Ik heb bijvoorbeeld de volgende zaden klaar liggen!

 

gallery_24314_15475_961621.jpg

Ik wil voor de volgende ronde hier 10 dames van overhouden, dat betekent dat ik een moeder moet selecteren en stekken van af moet snijden. Hoe moet ik beginnen?? ik heb de spongepots, maar ik heb slechte ervaring mee! Het lijkt helemaal niet te werken. Er staan dat ik 1 liter bacto moet klaar maken en deze overheen moet gieten :lol: ???? Dan is het toch kleddernat! Ik doe het meestal tussen vochtige watjes en dan op een bordje met plastic erom heen.

 

Als ik ze heb ontkiemt, dan heb ik de volgende ruimte tot mijn beschikking. een dr90 tent met een 55 watt t-neon licht bak. Dit is goed om voor te groeien, maar op een gegeven moment is dit toch te weinig licht. Want dan krijg je van die dunne plantjes. Een 400 watt lamp lijkt me te groot voor een dr90 ( is een voorgroei of stekken tent) en lijkt me ook iets teveel van het goede. ik wil binnen 10 a 12 weken 10 stekjes kunnen produceren. Wie kan me helpen?

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...