Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Miss Mary Jane

Amnesia onder 1600watt

Recommended Posts

Beste Collega's,

 

De laatste week ben ik bezig geweest om een vriend te helpen opstarten met zijn 1e ronde Indoor growen.

De stekken komen begin deze week en dan kan het echt van start gaan!

 

Omdat ik geen ervaring heb met Amnesia en vele van jullie onderhand echte kenners zijn, wil ik graag dit topic met jullie delen, in de hoop dat dit met jullie hulp een mooie ronde mag gaan worden :P

 

De ruimte is een growtent van 240x120x200cm met 4x 400watt Philips Son-T + Bulbs. Normale spiegelkappen, schakelbordje, vrij simpel, niks speciaals. Er staan nu 18 potten van 20liter in, deze zijn gevuld met Lightmix en Cocos, verhouding 4/1.

Voeding is de Canna Lijn - Rhizotonic - Vega - Cannazym - Flores en Pk13/14.

Er komen in totaal 4 clipfans in te hangen, onder iedere lamp 1. Tent staat in een ruime kamer met voldoende doorluchting.

 

Zodra de stekken arriveren zal ik wat info droppen over de temp en luchtvochtigheid.

Hierover heb ik een aantal vragen :

 

Wat raadde jullie hierbij aan?

Ben al vaker in topics tegegekomen dat de ideale temperatuur voor Amnees, 20 snachts 27 overdag is.. klopt dit?

Wat is de max Temp waar Amnesia zich nog prettig bij voelt?

 

Luchtvochtigheid int begin, omdat het stekken zijn, moet sowieso rond de 60-70% liggen, toch?

 

Ook vraag ik me af hoelang jullie normaal de stekken onder 18/6 laten staan? 1 week / 2weken?

 

In totaal komen er dus 17 Amnezen en 1 Extrema in de tent te staan, 9 Amnezen aan de linkerkant onder 2x400watt, en 8 Amnezen en 1 Extrema rechts onder 2x400watt. Met een beetje buig en knakwerk hopen we een mooi egaal veldje te krijgen.

 

Houdt Amnesia er trouwens van om wat juist wat natter te staan in de bloei of wat droger?

 

Alle info is van harte welkom!

 

Even 2 pics, zodat jullie een idee krijgen van wat de bedoeling is :

 

De linkerkant

gallery_32576_14140_2714679.jpg

 

De rechterkant (Met de geknakte Extrema)

gallery_32576_14140_2330930.jpg

 

Meer foto's volgen soon!

 

Cheers MJ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup MMJ.

Ik hoor ook graag de mening van de andere growers op je vragen.

Veel succes voor jou en je vriend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die amnesia vragen heb ik geen antwoord op, maar zou je de kabels van de lampen niet ff aan de kettingen vastzetten als trekontlasting??

 

Verder een heel dikke ronde gewenst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo MMJ, druk kereltje ben jij, en dan ook nog een vriend helpen, ouwe goedzak :P

Amnees kan wel 30C hebben hoor, en 20C is mooi met licht uit.

LV aan het bin ff hoger tot ze zijn aangeslagen, daarna ka je al zakken.

Voorgroei dan, ligt eraan hoe snel de plantje aan slaan en groeien, drop ff een pic na een week ;)

Succes daarzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tune : Thanks m8! Ja er zitten hier genoeg Amnesia kenners he :verrygood

 

@ Doorkweker : Zonde.... :P Uhm ja dat zou wel kunnen, denk je dat dit problemen gaat opleveren dan? Er staat niet egt spanning op ofzo, en er wordt ook geen gewicht door gedragen. Danke, we gaan ons best doen!

 

@ Krasi : Ik help waar ik helpen kan he.. alle kennis die ik hier heb opgedaan kan ik mijn vrienden leren, bespaart ze heel wat uren lezen :vape:

Al zou het wel beter zijn als ze het allemaal zelf zouden doen, als je ze iedere x shit moet voorkauwen blijft niet echt hangen merk k al..

Sommige maken me der ook echt een potje van, binnenkort ma eens ff op bezoek bij een paar man :verrygood

 

Thanks voor de info ;) Heb jij nog tips voor de LV de 1e week omhoog te krikken, zonder een luchtbevochtiger? Die bakjes met water schijnen niet echt te helpen he, miss iets van natte handdoeken ophangen? Dan kun je er wel voor zorgen dat er behoorlijk wat water verdampt in je tent lijkt me...

 

Zodra de stekken binnen zijn, drop ik een pic, vandaag staat ff alles aan om te testen hoe het zit met de temp en lv, en de Extrema moet ma overleven :j Ik probeer iedere week swso ff een paar pics te droppen, zodat de progress een beetje gestuurd kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie man....leuk rondje amnees ;)

Ben geen amnees kweker maar vind ze altijd mooie om te zien...

Er zijn er genoeg hier die je graag meer vertellen over amnesia :P

 

 

Sucses Keep up

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen bevochtiger eigenlijk, minimaal afzuigen iig, dan blijft het best vochtig, wel de temperatuur in acht genomen, zelf doe ik ook zonder bevochtiger, en ze zijn prima opgegroeid, al zou het met wel wat sneller gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BC : Ben ik met je eens, het zijn echt mooie planten om te zien! Precies, zo dacht ik dus ook, ideaal als je voor de 1e x Amnesia gaat growen ;) Thanks m8!

 

@ Krasi : Cash is op, hij heeft al moeite de laatste 2 fans aan te schaffen dus laat staan een luchtbevochtiger :verrygood

Ik vroeg me gewoon af of der nog low-budget manieren zijn die enigzins werken om de LV een stuk hoger te krijgen?

 

Ja dat kan idd, al ben k benieuwd hoe de temp-meting verlopen is vandaag, met alle 4 de lampen aan, morgen weten we het :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Miss Mary Jane Als je 100% zeker weet dat je de 9 weken Amnesia stekken krijgt zou ik ze Maximaal tussen de 3-6 dagen laten voorgroeien op 18/6 (afhankelijk van hoe groot je ze wil hebben), afgelopen ronde 10 dagen laten voorgroeien en dat was een drama.. planten groeien namelijk nog zo'n 3 weken door nadat je ze op 12/12 zet. waren zo'n 150 cm lang geworden :P daarna nog moeten knakken. was geen pretje.

Deze ronde zijn ze 5 dagen op 18/6 geweest. Nu op de eerste week bloei en al zo'n 30-40 cm.

Echter krijg je ''''perongeluk'''' van je stekkenboer bijv. PP. en groei je ze zo kort voor dan krijg je plantjes van 50 cm. hoog. ;)

Je moet dus even kijken hoe je het gaat aanpakken. mijn advies is 5 dagen zodat je mooie compacte planten krijgt van zo'n 120 cm.

Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen. ;) :P :verrygood

 

iedereen kan roepen wat die wil.

mijn advies is. kijken tot ze ongeveer plus minus 20 cm zijn toppen.

en meteen op 12 uur zetten. dat kan drie dagen zijn maar ook 14 dagen.

nooit op iemands advies in gaan. naar je plant kijken.

 

nachtt 20

dag 30

 

kunnen ze makkerlijk aan.

 

maar ik kweek liever iets warmer in de nacht. en in week 5 begin ik de

termperaturen uit elkaar te trekken. vinden ze heerlijk.

 

om de luchtvochtig heid hoog te houden.

een lampje aan. tijdens voorgroei.

 

veel succes

 

groejtes prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iig het gewicht van de kabel hangt nu aan de verbinding in het kroonsteentje, als je kabel een beetje gaat bewegen, door de fan bijv., kan er zo makkelijk een breuk ontstaan, met gevaar voor vonken etc.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Magic Micro : Aight aight, ja dan zal het waarschijnlijk tussen de 1-2 weken voorgroei worden (hangt natuurlijk van de stekken af, en hoe ze aanslaan de 1e week) we willen namelijk graag een volle tent krijgen en een beetje knak en buigwerk houden we dan ook rekening mee, ook is er ruimte zat voor ze om de hoogte in te gaan, ma we willen dit toch beperkt houden..

 

Nee het zal sowieso 9weken Amnees zijn, andere maten hebben al een aantal rondjes gedraaid met deze stekken en tot nu toe was het ook iedere x lekkere Amnesia :) Danke voor je reactie, 120cm is een mooie lengte trouwens :)

 

@ Prettig gestoord : Als ik het goed begrijp adviseer je de planten te toppen zodra ze rond de 20cm zijn?

Ja sowieso naar de plant kijken, veel factoren spelen een rol, ma int algemeen is het toch fijn een bepaalde richtlijn te hebben :)

 

Die maat van me had toch nog een luchtbevochtiger staan, dus dat probleem is opgelost, komt nu ongeveer op 60% met alle lampen aan, dus dat komt wel goed als er dalijk ook 17 Amnezen bij staan!

 

Over die temperaturen uit elkaar trekken vanaf week 5 kom ik nog op terug.. Thanks voor je reactie :)

 

@ Doorkweker : Ahzo, ja dat moeten we niet hebben :) Cool ik ga het deze week ff aan die maat voorleggen..

 

@ Topic :

 

Het juiste klimaat is nog niet gevonden, ik hoorde vandaag dat de Minimum Temperatuur een heel stuk te laag is, komt neer op 15 graden snachts, de Extrema die er nu staat vind het ook niet zo prettig. Er is natuurlijk de mogelijkheid bij te verwarmen, staat al een kachel in de tent maar we proberen de stroomrekening zo laag mogelijk te houden, momenteel staan er 3-4 ramen open, met de verwarming eronder aan, ma blijkbaar wordt dit snachts toch wat te koud. De Max Temp was nu 29.9graden, wat dus wel te doen is.

 

Over paar dagen ga ik weer eens op bezoek, dan volgt in het weekend sowieso een update met foto's, hopelijk met een tent vol met Amnezen :)

 

Peace MJ :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog altijd geen Amnezen :D De stekkenboer laat behoorlijk op zich wachten, hij had zich net zo goed een rondje uit zaad kunnen doen..

Dan waren er natuurlijk wel weer phenoverschillen geweest ma goed, ik hoop voor um dat ze nu echt deze week komen!

 

De Extrema.. ja die gaat lekker :) Staat nu al een paar weken in de groei en dat is te zien.. ze is al veel te groot voor de 20liter pot.

Na haar een aantal keer te hebben geknakt en gebuigd is ze helemaal opengetrokken..

 

gallery_32576_14140_4466985.jpg

 

gallery_32576_14140_567588.jpg

 

gallery_32576_14140_5253407.jpg

 

Smartpot van 74 Liter is besteld, overmorgen of donderdag zal ze hierin overgepot worden. We willen graag eens zien wat 1 Extrema chick met heel wat weken voorgroei kan gaan opbrengen! Helaas vallen hierdoor aan de rechterkant wel een paar Amnezen weg..

 

Linkerkant van de tent komen sowieso 9 Amnezen te staan, rechts miss nog een stuk of 4-5.

 

De Extrema chick doet het tog vrij goed, ze staat wel wat te droog, heb mn maat ook al aangegeven wat meer water te geven, het was 1 liter per dag, ma nu ze zo groot is, is 1.5-2 liter tog wel nodig. De Temp schommelt nog altijd te veel, natuurlijk helpt het ook niet mee dat het weer buiten ook niet weet wat ze wil.. van 15graden naar -5, het is voor die maat van me ook lastig om zn temp op zn kamer zo in orde te krijgen.

 

Update ergens deze week en hopelijk kan het dan echt van start gaan!

 

Cheers MJ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wegens tijdgebrek helaas niet kunnen update op het moment dat alles paraat was...

 

Shittt... wat schrokken we toen die maat van me trg kwam van de boer... :)

 

In al die jaren dat ik me onderhand bezig houdt met een lekker wietje kweken ben ik nog nooit zo'n dramatische stekken tegegekomen!

Ik en een andere maat zeiden eigenlijk van meteen trg brengen, maar nog langer wachten was ook geen optie..

Gelukkig waren er een stuk of 25 terwijl er maar 10-15 nodig waren, dus we de mooiste uitgezocht..

 

Ofja mooiste, zeg maar eerder Minst lelijke! :smoke

 

gallery_32576_14140_3446085.jpg

 

Veel te lange stengel, harde stengel ook ipv jonge scheut, vergeelde blaadjes, weinig vingers, slappe verrotte bladeren, slecht geworteld

Eigenlijk teveel mis met die dames om op te noemen!

 

Foto's zijn van een week geleden trouwens..

 

gallery_32576_14140_5870923.jpg

 

Gelukkig zijn ze onderhand wel bijna allemaal aangeslagen en ziet de Road to recovery er rooskleurig uit! :smoke

 

De Extrema dame hebben we toen ook overgepot naar een 74 liter Smartpot..

 

gallery_32576_14140_1381717.jpg

 

Die was iig wel mooi geworteld!

 

gallery_32576_14140_2528608.jpg

 

gallery_32576_14140_2528603.jpg

 

Na het overpotten..

gallery_32576_14140_3905504.jpg

 

gallery_32576_14140_38885.jpg

 

De Extrema gaat nu egt keihard... kreeg vanmiddag paar pics doorgestuurd ma ze begint nu echt een hele dikke struik te worden, om de 2-3 dagen wordt er flink gebogen en geknakt, haakjes aan de top van de smartpot, touw erbij en flink temmen die slet!

Tensiometer gekocht voor in die pot, wat ook wel nodig is, ze drinkt nu al zo veel dat nauwelijks bij te houden valt :jump:

 

Over een aantal dagen een wat uitgebreidere update met hopelijk wat meer info en betere pics..

 

Alle feedback is welkom :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Miss , Na zn lange tijd te hebben gew8 dan zulke stekken te krijgen ,

 

Zou ze zo weer voor zn deur hebben gesmeten :)

 

Maar zo als ik zie ga je ze houden , Suc6 met de Ronde

 

Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boosie : Ja de minst lelijke stekken hebben we gehouden en gelukkig ook maar... ze staan er nu egt prachtig bij! Mooie grote smalle bladeren, mooi vertakt, geen bladproblemen meer, frisse groene kleur, niks te klagen!

 

@ Topic :

 

Zoals ik al aangaf gaan alle dames lekker, de stekken zijn heel goed aangeslagen en de laatste dagen groeien ze zo hard dat we het bijna niet kunnen geloven. Geen enkele is uitgevallen en alle bladproblemen zijn verdwenen, ze zitten allemaal op 7slippen nu en hopelijk gaan we snel de 1e 9slippen zien. Waarschijnlijk blijven ze nog +- 4 dagen op 18/6 staan en gaan ze dan de bloei in.

 

Wat doen jullie normaal met Amnesia, net voor de bloei tog ff toppen he? En beter toppen of fimmen?

 

De Extrema stond er gisteren ook perfect bij, alle bladeren helemaal strak, mooie groene kleur en ze is egt fcking BIG geworden! :verrygood

Waar aan de linkerkant van de tent minimaal 9 Amnesia stekken in 20liter potten staan, heeft de Extrema aan de rechterkant bijna dezelfde ruimte in haar eentje opgevuld met mooie compacte takken, laatst telden we eens de grotere "toppen" en kwamen we al uit op 38 stuks.

Toen zijn we der weer verder gaan knakken en buigen en nu vult ze bijna de hele ruimte aan de rechterkant.

 

Foto's zijn van 4 dagen geleden, toen we de Extrema weer verder zijn gaan buigen en knakken, de Amnezen lijken hier nog enigzins klein, in 3-4 dagen tijd zijn ze bijna verdubbeld in omvang, ze zijn nu net zo breed als de pot en een stuk voller en compacter als op deze foto's.

Qua hoogte zitten ze nu op een 30-40cm. Over een paar dagen ga ik ff foto's maken net voordat het licht aangaat, helaas stond het licht hier al aan.

 

Het geheel

gallery_32576_14140_3011438.jpg

 

Extrema

gallery_32576_14140_3502973.jpg

 

De linkerkant net geknakt en gebogen

gallery_32576_14140_652162.jpg

 

De Amnezen

gallery_32576_14140_5764388.jpg

 

gallery_32576_14140_521080.jpg

 

gallery_32576_14140_258931.jpg

 

De Temp is nog altijd niet perfect te noemen, de Max temp is goed, die ligt net onder de 30graden, de Min temp daarentegen zit vaker rond de 15-17graden, dat terwijl er ook nog een kachel in de tent hangt.

De kachel springt aan zodra de lampen uitgaan, alleen hangt deze nu net onder de lampen, waardoor natuurlijk veel warme lucht meteen weer opstijgt en wordt wegezogen door de afzuiging.

 

Hoe blazen jullie normaal de warme lucht van de kachel de tent in zonder de planten te verschroeien of aan te tasten?

 

Update komt zaterdag!

 

Cheers MJ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je stekken zijn mooi aangeslagen!

ze zagen er echt niet uit bij je vorige update :verrygood

gaat lekker zeker!?!

 

:wacko:

 

Greetz Skunkmonster

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie steks idd, ff de temps bijspijkeren.

Fimmen geeft meer stilstand, maar ook meer vertakkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Skunkmonster : Gelukkig wel ja ;) Vorige update zagen ze egt kut uit, verbaast ons ook wel hoe mooi ze er nu ineens bij staan.

Momenteel zijn ze al een stuk groter en gezonder, denk dat jullie ook echt gaan schrikken als ik zaterdag een update plaats :verrygood

 

@ Krasi : Min Temp moet ook echt omhoog, we doen ons best!

 

Hmmm keuze is lastig, normaal gesproken is het tog met toppen 1-3 nieuwe scheuten en met fimmen 2-5?

Dat stilstaan na het fimmen heb ik deze ronde gemerkt bij een Mad Kush, de hoofdtop groeie daarna nauwelijks meer..

 

Misschien is het leuk om een 1/3 te toppen, 1/3 te fimmen en de andere gewoon hun gang te laten gaan, moeten we alleen kijken dat we bij die de hoofdtoppen wel naar beneden buigen/knakken om een gelijk veld te houden.

 

@ Topic :

 

Iemand nog tips waar we de kachel kunnen plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe moet ik me dat precies voorstellen?

 

Welke kant moet die vent op blazen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar dagen later dan gepland ma dan heb je ook wat he ;)

 

Foto's zijn van afgelopen vrijdag, kort daarna hebben we bij alle Amnezen de hoofdtop geknakt, deze week gaan we de zijtoppen ook aanpakken.

Ook gaan we deze week flink wat snoeien bij de Extrema om t onnodige blad onder weg te halen maar ook om alle toppen van boven van wat meer licht te voorzien, en misschien alvast wat dieven bij de Amnezen.. al zal dat minimaal zijn.

 

Ze staan vanaf zaterdag op 12/12 dus het aftellen is begonnen!

 

De Extrema momma :rofl Onderhand heeft ze 7weken voorgroei gehad, en zal ze nu in de bloei overdreven hard gaan groeien.. ;)

 

gallery_32576_14140_3401866.jpg

 

gallery_32576_14140_2549904.jpg

 

gallery_32576_14140_4910006.jpg

 

We hebben bij haar vrijwel alles gebogen en gebonden, deze Extreme dame houdt blijkbaar wel van bondage!

In het begin heeft ze ff een moeilijke tijd gehad, toen de min/max temps wat ver uit elkaar lagen maar sinds dat we haar in de smartpot hebben overgezet is ze helemaal bijgetrokken.. gelukkig :rofl

 

gallery_32576_14140_4812708.jpg

 

de Groene zee

gallery_32576_14140_3403690.jpg

 

Jullie kunne je vast nog wel die bijna dode Amnesia stekken herinneren?

gallery_32576_14140_3446085.jpg

 

Nu zien ze er zo uit :wacko:

gallery_32576_14140_1633216.jpg

 

gallery_32576_14140_2713749.jpg

 

gallery_32576_14140_2058399.jpg

 

gallery_32576_14140_4581541.jpg

 

de Structuur, klein beetje strek zit er in... ma met wat buig en knakwerk komt dit wel goed :rofl

gallery_32576_14140_1379479.jpg

 

gallery_32576_14140_580641.jpg

van Bovenaf

gallery_32576_14140_4811692.jpg

 

gallery_32576_14140_3337158.jpg

 

De kleur is goed, bladproblemen zijn verdwenen, onderhand hebben ze allemaal 7slippers en komen hopelijk de 9slippers er snel bij..

 

gallery_32576_14140_3173307.jpg

 

9 Amnezen (links) VS. 1 Extrema (rechts) --- wie zal de strijd gaan winnen in opbrengst?

 

Ik houd jullie op de hoogte :wacko:

 

Cheers! MJ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg cool! :lol: MMJ

 

wat een monster die extrema!

 

en de amneesjes zien er puik uit :rolleyes:

echt mooi opgeknapt!!

 

laat de bloemen maar komen!

 

Greetz Skunkmonster

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

onkruid vergaat niet :whistling

 

ziet er niks meer van, mooi hoor!

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Skunkmonster : De Extrema is de koningin van de tent, beetje zoals Beatrix, alleen zal bij haar gelukkig wat sneller der :rolleyes: .. worden!

+- 8 weken nog, Ja de Amnezen zijn egt mooi opgeknapt, hadden dit zelf ook egt niet verwacht :lol:

Dat zeg je goed, op naar de buds!! :D

 

@ Arme jongen : Haha nee gelukkig niet, al zou dit onkruid rustig mn hele tuin mogen vullen ;)

 

@ Topic :

 

De Extrema hebben we 2 dagen geleden wat uitgedund, sowieso vanonder eens ff goed gedieft, de volgende knak- en buigsessie staat gepland over een paar dagen en hopelijk kunnen we haar vanaf dan der gang laten gaan, een veld met +- 50-60cm toppen gaan we proberen te realiseren.

 

De Amnezen hebben we allemaal verder geknakt, sommige zijtoppen bleken nog niet helemaal geschikt om te knakken en braken bijna af, met een beetje tape hebben we ze tog bij elkaar gehouden, ook deze dames zijn een beetje gedieft, al was dit minimaal, aangezien er veel meer licht tot onder door valt dan bij de Extrema.

 

Update komt over een week ongeveer.

 

MJ :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...