Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

buffer tablets en eb en vloed

Recommended Posts

hoi hoi

 

klein en wellicht raar vraagje ik wil de volgende keer met 20 liter potten buffertabs gebruiken maar wel water geven via een deense bodem dus eb/vloed

 

kan dit met tabs en gaat dat goed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met tabs is het beter/nodig om van bovenaf water te geven, misschien om en om een optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand weleens geprobeerd de tabs in het midden van de pot (of meer onderin) te steken, en dan alleen van beneden te wateren, is dit überhaubt een mogelijkheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm om en om kan altijd maar ik word knettergek van me gietertje zo tussen die planten door te rammen hahahaha en ik heb het idee dat ik soms slecht water geef danwel teveel danwel te weinig en dacht met eb vloed kan je eigenlijk niet scheef gaan

 

zal er nog eens goed over denken anders dan gebruik ik gewoon bac bio lijn en steek ik de tabs er extra in kan geen kwaad leek mij '

 

zal ze dan ook goed onderin steken kijken wat dat doet :D (geen slechte tip toch dank :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft iemand weleens geprobeerd de tabs in het midden van de pot (of meer onderin) te steken, en dan alleen van beneden te wateren, is dit überhaubt een mogelijkheid?

 

Waarom dan niet gewoon de tab boven op je medium leggen naast je stam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat als je van onder af water wil geven de buffertab dan dus nooit met water in aanraking komt en dus geen nut heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft iemand weleens geprobeerd de tabs in het midden van de pot (of meer onderin) te steken, en dan alleen van beneden te wateren, is dit überhaubt een mogelijkheid?

 

Ja.

Geen succes en is ook de reden dat ik geen tabs meer gebruik.

 

Vindt je in je wortelkluit plekken waar geen wortel zit en je nog een beetje vd tab (met mazzel zo nog halve tab) terugvindt :D

Staat wel ergens een foto van op WF.

 

je moet of de tabs heel laag in de pot stoppen zodat ze bij vloedden goed vochtig worden maar dan zakt alles weer teveel naar de bodem vd pot en dat wil je ook weer niet (ineens veel vrijkomende voeding of bij indrogen hotspots waar tab zit) of verkruimelen en dan door je aarde mengen voordat je het in de pot stopt en dan na het zetten vd plant goed van boven inwateren de 1e keer met een beetje drain zodat alles met water in aanraking is geweest en vanaf dan eb & vloed.

 

Vloedden met BAC bio lijn gaat prima overigens, heb dit al paar keer gedaan en werkt goed met smartpots, plastic potten wat minder (veel witte aanslag in de pot na de kweek).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft iemand weleens geprobeerd de tabs in het midden van de pot (of meer onderin) te steken, en dan alleen van beneden te wateren, is dit überhaubt een mogelijkheid?

 

Waarom dan niet gewoon de tab boven op je medium leggen naast je stam :D

 

Deze snap ik ook niet helemaal.

 

@Lostchild, ik heb idd ook wel eens een tab terug gevonden in m`n medium, neemt niet weg dat ze zeer gebruiksvriendelijk zijn en prima werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet adviseren de tabs in een eb en vloed systeem te gebruiken.

Toch heb ik meerdere klanten welke met tevredenheid van onder water geven icm de buffertabletten.

 

Het kan zijn dat de tab in geheel terug wordt gevonden maar dan is die zwart en opgebruikt en heeft zijn bufferende werking wel uit kunnen voeren.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...