Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Herra12

Goeie instelling?

Recommended Posts

Whatsup my fellow growers,

 

Ik zit met een vraag en heb t web een beetje gezocht voor een antwoord maar kan niks duidelijks vinden.

Ehm ik heb dus laatst een 60x60x140 Secretjardin Darkstreet gekocht met een 400 G.E lamp zonder cooltube omdat ik heb gelezen dat het de lichtspectrum voor een deel verminderd..

wat ik mij nu afvraag is, is de 400w wel een geschikte lamp voor mijn tent?

alle advies is welkom!

 

1love.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat een 400 watt HPS 0,7m2 effectief bestraald namelijk..

 

0,60x0,60= 0.36m2

 

Beetje overkill...

 

Denk beter een 250HPS...

 

 

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Okay thanks man, en nog iets..

Hoeveel planten denk je dat in m'n tent kan zetten, ik begin trouwens gewoon met zaad dus het word moeders.

En kan ik die 250watt zonder cooltube gebruiken denk je?

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook kan doen is werken met TL -buizen, T.L.-buizen zijn de goedkoopste lichtbron, de gewone en goedkope standaardkleur wit buizen (kleur 33)

 

T.L.-buizen geven maar groeizaam licht tot een afstand van maximaal 25 centimeter. Het beste kun je de armaturen bevestigen op een open frame gemaakt van balkjes. Door een "open" frame te gebruiken wordt het niet te heet onder de lampen en kan de lucht goed circuleren. Om de buizen zo dicht mogelijk bij de planten te krijgen dient het frame aan katrollen te worden bevestigd. Naarmate de planten groeien kunnen de lampen langzaam omhoog getakeld worden.

 

Neem 10 van 59 cm lengte van 18w

 

In jouw geval 0,60 dus "theoretisch" gezien zou je genoeg hebben aan 10 TL - buizen van in totaal 180 watt

 

En dat lost ook eventuele warmte problemen op.

 

Ofwel kan je ook een 250 Watt HPI lamp nemen, zijn zeer geschikt voor de groei. En minder knutselwerk dan bij de TL's :D

 

Mijn advies is om minimaal 1m2 te vullen met een plant of 9, dus in jouw geval zou ik 4 zeggen !

 

Moet je effe bekijken welke potten het best is...

 

 

R3

 

 

EDIT : Dit is puur leeswerk wat ik voor je doe, maar dat is niet erg want ik leer graag bij :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whatsup my fellow growers,

 

Ik zit met een vraag en heb t web een beetje gezocht voor een antwoord maar kan niks duidelijks vinden.

Ehm ik heb dus laatst een 60x60x140 Secretjardin Darkstreet gekocht met een 400 G.E lamp zonder cooltube omdat ik heb gelezen dat het de lichtspectrum voor een deel verminderd..

wat ik mij nu afvraag is, is de 400w wel een geschikte lamp voor mijn tent?

alle advies is welkom!

 

1love.

 

 

Maar de meerderheid vergeet dat je the cooltubes veel dichter op het gewas kan brengen en komt bij dat je met deze temperaturen buiten geen problemen hebt in je hok om de boel onder controle te houden.

 

Ik wil straks wel es weer zien als het wat warmer wordt , dan hoor je weer van die verhalen dat hun verversing te min is en de lucht temperatuur boven de 30 c zit ,om nog maar niet te spreken over de bladtempertuur.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat je ook kan doen is werken met TL -buizen, T.L.-buizen zijn de goedkoopste lichtbron, de gewone en goedkope standaardkleur wit buizen (kleur 33)

 

T.L.-buizen geven maar groeizaam licht tot een afstand van maximaal 25 centimeter. Het beste kun je de armaturen bevestigen op een open frame gemaakt van balkjes. Door een "open" frame te gebruiken wordt het niet te heet onder de lampen en kan de lucht goed circuleren. Om de buizen zo dicht mogelijk bij de planten te krijgen dient het frame aan katrollen te worden bevestigd. Naarmate de planten groeien kunnen de lampen langzaam omhoog getakeld worden.

 

Neem 10 van 59 cm lengte van 18w

 

In jouw geval 0,60 dus "theoretisch" gezien zou je genoeg hebben aan 10 TL - buizen van in totaal 180 watt

 

En dat lost ook eventuele warmte problemen op.

 

Ofwel kan je ook een 250 Watt HPI lamp nemen, zijn zeer geschikt voor de groei. En minder knutselwerk dan bij de TL's :D

 

Mijn advies is om minimaal 1m2 te vullen met een plant of 9, dus in jouw geval zou ik 4 zeggen !

 

Moet je effe bekijken welke potten het best is...

 

 

R3

 

 

EDIT : Dit is puur leeswerk wat ik voor je doe, maar dat is niet erg want ik leer graag bij :P

 

 

 

Maar de opbrengst van de plant is wel veel minder als ik kweek met 180 watt of 150 watt tl buizen of niet?

En r3lentleSs heb je misschien een foto voorbeeld van zo'n '' open frame '' voor me?

 

 

@mrP , ja oke dat klopt dan weer wel maar kijk is naar buiten het sneeuwt gvd ik denk dat de zomer nog een ver eind van ons is hahaha

 

 

 

Onelove.

 

En oja guys, moet ik ook een VSA gebruiken voor een TL ?

 

Onelove

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opbrengst met TL hoeft in verhouding niet minder te zijn. Ik vind de afmeting van de tent alleen niet passend voor TL, zeker als je met T8 werkt.

Door erg weinig diepstraling moet je eigenlijk scroggen, en dan wordt een groot deel van de hoogte niet gebruikt.

 

Een open frame,betekend dat er ruimte tussen je armaturen zit waar de warme lucht door naar boven kan worden afgezogen.

 

En ja voor een TL heb je ook een VSA nodig, of voor een T5 een Evsa. Maar als je een compleet armatuur T8 bij de gamma/praxis koopt zit deze er al in.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een grotere tent kopen.

 

 

Zo erg klein is een 60x60x140 toch ookal weer niet of wel, ik bedoel voor max 4 planten?

 

OneLove

Share this post


Link to post
Share on other sites
De opbrengst met TL hoeft in verhouding niet minder te zijn. Ik vind de afmeting van de tent alleen niet passend voor TL, zeker als je met T8 werkt.

Door erg weinig diepstraling moet je eigenlijk scroggen, en dan wordt een groot deel van de hoogte niet gebruikt.

 

Een open frame,betekend dat er ruimte tussen je armaturen zit waar de warme lucht door naar boven kan worden afgezogen.

 

En ja voor een TL heb je ook een VSA nodig, of voor een T5 een Evsa. Maar als je een compleet armatuur T8 bij de gamma/praxis koopt zit deze er al in.

 

Grtz,

Dj.

 

 

Thanks goeie info!

 

Welke tent ( afmeting ) zou je voor mij als '' beginner '' aanraden om mee te starten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een dr90 nemen met 400 watt gavita interne reflector.

Geen op probleem in de winter of zomer.

Je kan zelfs boosten tot 440 watt.

40 cm van je gewas hangen.

Check mijn topics voor hoe ik het doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind je instelling erg goed

je probeert op de juiste manier

het probleem te ondervangen.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom geen 250 watt ir lamp van gavita, dat moet kunnen met de temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DonBone bedoel je met '' ir lamp '' infra rood of interne reflector ?

 

 

@weetje Thanks bro!

 

Jullie mannen hebben me al wat veel kennis opgebracht !

 

One Love

Share this post


Link to post
Share on other sites

En heb ik een cooltube nodig bij een Interne Reflector lamp van 400 Watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee daar word een lamp met een kleine ingebouwde kap mee bedoelt dus kan minder warmte onder blijven hangen zal ff linkie zoeken

 

hup

 

lamp http://www.growcenter-noord.nl/gavita-inte...att-p-2744.html

kapje erbij http://www.growcenter-noord.nl/interne-ref...kap-p-2745.html

 

evsa'tje http://www.growcenter-noord.nl/gavita-digi...aar-p-2445.html

 

klaar alweer

 

ff voor de goeie orde ik zet alleen een voorbeeld dus niet de goedkoopste optie haha en dit is dan ook de 400 watt uitvoering

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank mannen, jullie zijn echt behulpzame mensen!

 

OneLove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch besloten om een grotere tent te nemen namelijk Secret Jardin DS 100x100x200, lekker ruim!

En qua verlichting zit ik echt te twijfelen tussen een Spaarlamp of een Gavita plug&play.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van 400 watt naar een spaarlamp?

eerst vergroot je je tent omdat je " genoeg " licht hebt met de 400watt .

en nu ga je voor een spaarlamp als verlichting? ik ben zeker niet Voor .

 

edit : denk ook eens na over een timertje met relais :D

 

groetjes

Edited by DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa wou zo zuinig mogelijk denken qua de elektriciteitsrekening maar ik ga toch gewoon voor een 400Watt Gavita en de kwaliteit van Gavita is ook waanzinnig heb ik gezien.

 

En geen relais nodig als ik al zo een e.v.s.a. daar bij neem toch?

 

OneLove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...