Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

meer details zou handig zijn ? :verrygood mooi plantje

 

groet

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik ben Piet en ik kweek wiet, althans dat probeer ik.

 

Set-up

Kast 150 x 50 x200

400 watt lamp

Lumatek 400 watt dimmable

Rhino filter 350m3

Softbox 250m3

Bodemverwarmingskabel

Lavender Haze van Soma Seeds

Voeding Groeiperiode: Biogreen Mam en wortelstimulator van House and Garden, en goedkope vloeibare organische meststof NPK 5-5-6

Voeding Bloeiperiode...... weet ik nog niet.

 

Ik ben nog een beetje zoekende hier hoe het maken en bewerken van een kweekverslag werkt, maar daar kom ik vast wel uit. Ik zal regelmatig een update geven en nieuwe pics plaatsen. Ik ben een poosje geleden begonnen met het opkweken van wiet uit zaad. Na een paar expirimenten met stekjes maken en scroggen en het oplossen van klimaat en voeding problemen ga ik mijn moeders in de bloei zetten. Huidige hoogte van de planten is +/- 1 meter hoog. Luchtvochtigheid lamp aan 38% lamp uit 65%. Bodemtemperatuur constant 24 graden onder in de pot. Temperatuur lamp aan 23 graden, lamp uit 14 graden. Ik weet dat het aan de koude kant is maar daar kan ik helaas niet veel aan veranderen gezien het huidige klimaat en de locatie. Ik plaats pics vanaf huidige situatie met regelmatige updates. Voor historie check mijn album.

 

Groeten van Piet

Edited by Piet de Wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

@ knakenpoetser: Dat gaat helaas niet, de kap is breeder dan de breedte van de kast, maar alle planten krijgen volgens mij voldoende licht.

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gewas heb je daar!!

mooie grote indica bladeren en een vitale groene kleur!!

 

ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien als je dit

straks vol hebt met dikke paarse toppen!!

 

waarom heb je 2 tensiometers in 1 pot staan bij je moederplant??

of zijn dit niet 2 tenio s??

 

veel succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Hey Piet, leuk dat je ook komt kijken, ben zelf ook erg benieuwd hoe dat straks gaat worden. de ene meter is een PH meter, de andere een vochtigheidsmeter.

 

Gr. Piet

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke opzich wel mooi dan kun je altijd de ph waarde van

je medium in 1 oogopslag zien.

 

dat de tensiometers overbodig zijn is iets waar de meningen flink over verschillen,

ik vind ze heerlijk terwijl andere ze na 1 keer gebruiken in de kast gooien.

 

in het beginstadium is een redelijk droog medium niet verkeert,

dit omdat dit je wortelgroei een flinke boost geeft!

maar let wel op dat je niet te droog kweekt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die goedkope wat jij hebt zijn niet echt zo nauwkeurig, ja kan beter voor een iets duurdere gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_33629_15366_895560.jpg

gallery_33629_15366_3156076.jpg

 

 

Even een foto gemaakt van de familie met lamp uit.

 

Gisteren heb ik de dames water gegeven afgezuurd tot PH 5,8. Aangezien ze nu een paar dagen op 12/12 staan geef ik ze nog gewoon Biogreen MAM groeivoeding, dat vonden ze wel lekker tot nu toe.

 

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Laten we voorop zetten dat ik snap dat mijn "meetinstrumenten" een amateuristische indruk geven :P. Ze zijn alles behalve nauwkeurig dat klopt, maar ik gebruik ze nu toch maar want iets anders heb ik momenteel niet :D en ze geven wel een indicatie toch? Anyway leuk dat er mensen zijn die met een kritisch oog meekijken dat kan ik wel waarderen. Heb er immers zelf voor gekozen om hier te laten zien wat ik doe in mijn vrij tijd :D

 

Ben er nog niet uit met welke voeding ik verder wil, iemand suggesties? Het soortje is Lavender haze van Soma. Het zijn allemaal kleine boompjes (vijf) van ongeveer 1 meter hoog, flink vertakt en 3 van de vijf zijn ongeveer 40 centimeter in omtrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update,

 

Het wordt tijd dat de dames meer ruimte krijgen, tis best wel krapjes met z'n vijfen in de omgebouwde kledingkast. Ik weet zeker dat de dames beter tot hun recht komen in hun nieuwe onderkomen. Heb een tentje aangeschaft van 1m² van Hortiline, de Hortilab 100. Ben benieuwd hoe de dames daarop zullen reageren. De dames staan nu 1,5 week op 12/12, de groei lijkt er uit te zijn en de dames laten al bloeiverschijnselen zien. Ik ga over enkele dagen over op bloeivoeding. Ikzie door de bomen het bos niet meer qua bloeivoeding, ik denk maar Topbooster an H&G te gaan gebruiken, moet ik dan nog iets erbij doen eigenlijk?

 

Binnenkort een update met foto's van de nieuwe set-up

 

Groet Piet

Edited by Piet de Wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Piet de Wiet, ik werd meteen enthousiast toen ik de specificaties van je hok las. Ik ben (zoals je misschien al hebt gezien) bezig met het bouwen van een kast met ongeveer de zelfde setup.

 

Ik heb daarom een paar belangrijke vragen, als je die zou kunnen beantwoorden zou het mij heel erg helpen.

 

1. Je gebruikt een 250m3 softbox, op hoeveel % draait die?

2. Heb je nooit problemen gehad met ontsnappende geurtjes?

3. Welke 400W lamp gebruik je?

4. Je hebt een keer geëxperimenteerd met scrog, is het je niet bevallen? (aangezien er nu geen net is)

 

Ik probeer je topic zeker niet te vervuilen en hoop dat je deze vragen niet vervelend vindt.

 

Voor de rest ziet het er mooi uit, plantjes zijn mooi groen en de moederplant gaat je zeker grote toppen leveren als je haar in de bloei gaat zetten.

 

Persoonlijk vind ik het jammer dat je de kast hebt omgewisseld voor de tent.

Maar dat komt omdat ik kweekkasten zo leuk vind.

 

De planten zal het zeker goed doen, de extra ruimte! we wachten de foto's af.

 

Ik blijf je volgen :wave:

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Magic,

 

Heb "even" jouw verslag gelezen.... ik ben onder de indruk van je knutsel skills :wave: . De reden dat ik switch naar een tent is puur uit praktisch oogpunt. Ik vindt de ruimte niet ideaal, de lichtverdeling en lichtreflectie van een tentje lijkt me beter in een vierkante opstelling ipv in een rechthoekige zoals ik het nu heb.

 

Ik zal je vragen even beantwoorden:

1. Ik denk zo,n 50% heb er een dimmer van de Gamma op geknutseld

2. Aangezien mijn planten alleen maar hebben gegroeid de eerste periode heb ik nog geen ervaring met ontsnappende geurtjes, de softbox trekt de luchtstroom door de luchtfilter en blaast uit door een geluidsdemper naar buiten.

3. Heb gegroeid met 250 en 400 watt HPI van Philips. Momenteel gebruik ik de 400watt Son-T pia van philips welke ik straks nog ga vervangen voor een 600watter.

4. Scroggen was idd een avontuurtje, puur om te ervaren wat de plant doet in zo,n opstelling, ben er van overtuigd dat scroggen een mooi egaal veldje en een hogere opbrengst kan creeeren.

 

Ik blijf je volgen en als je nog iets wil weten van hoe ik dingen heb aangepakt schroom je niet om te vragen, daarvoor is dit forum er ook.

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

He

 

Bedankt voor de complimenten :wave:

Ik denk dat ik in jouw situatie precies het zelfde had gedaan, de planten hebben de eerste prioriteit.

 

50% is best veel, dat komt neer op dat je met een 250m3 softbox die op 125m3 draait, een 400W hps kan koelen en de ruimte op 23C houden overdag?

Hoe heb je je aanzuig geregeld?

 

Je zegt dat je je lamp gaat vervangen voor een 600W, ben je ook van plan om een grotere softbox te kopen? 250m3 voor een 600W lijkt mij te weinig, maar nu moet ik ook zeggen dat ik ook niet had verwacht dat je met zoveel dimmen de 400 watter koel kon houden.

Denk wel na over de zomermaanden waarin je wél harder moet afzuigen.

Goed om te horen over je scrog ervaring, echter als het allemaal zo goed was, waarom nu dan niet?

 

Wanneer krijgen we de update?

Ben benieuwd hoe alles er nu bij staat

 

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Magic,

 

Die genoemde 50% is een gok trouwen,s weet het niet precies, vindt ik ook niet zo belangrijk aangezien de luchtvochtigheid en max. temperatuur goed onder controle zijn in de kast. Aangezien ik een soort van schuurtje gebruik ben ik redelijk afhankelijk van de buitentemperatuur. Daarom heb ik s'nachts de lamp aan en overdag is de lamp uit, op die manier heb ik het minst last van grote temperatuurschommelingen, maar afgelopen maanden met buitentemperaturen onder het vriespunt overdag vonden ze niet zo fijn, temperatuur in de kast is wel eens onder de 10 graden geweest, maar de bodemtemperatuur is lekker constant zo'n 25 graden. Ik had geen aanzuig in de kast. Zoals je op de foto's kunt zien staan de dames hoog op de stam, zo hoog zelfs dat ik makkelijk met een 30cm boxfan ventilator van onderaf kan ventileren, de verse lucht komt/kwam de kast binnen via de kieren van de schuifdeuren.

 

Als het qua klimaat nodig is om een andere softbox te gaan gebruiken dan zal ik dat zeker doen.

 

Ik ben er van overtuigd dat scroggen een mooi egaal grassveldje kan opleveren met een hogere opbrengst, echter was scroggen met moederplanten waar stekjes van worden genomen niet praktisch want de planten kunnen niet meer verplaatst worden als ze eenmaal zijn vastgebonden aan het net, was ook echt een gedoe met die schuifdeuren.

 

laatste foto's in/voor de kast, de tent staat inmiddels al te draaien, foto's volgen.

gallery_33629_15366_3321642.jpg

 

gallery_33629_15366_1534982.jpg

 

gallery_33629_15366_3325633.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha mooie bomen man, tof om te zien, in goede conditie ook, deze kan je btw ook zo als kamerplant zetten, valt niet eens op :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer!

 

@Krasi, idd het zijn flinke joekels, 3 grote en 2 zijn iets kleiner, deze heb ik op een pot gezet om minder hoogte verschil te hebben. z

 

Ben echt enthousiast over mijn nieuwe tentje, perfect afgewerkt, 3 ventilatie openingen onder in de tent en ruim voldoende openingen voor kabels en ventilatieslangen, makkelijk op te zetten, de tent stond binnen 20 minuten zonder hulp. Mooi stevig materiaal en alles past perfect en van alle verbindingsstukken wordt er 1 reserve meegeleverd.

 

Hier nog even wat foto's van mijn nieuwe set-up

 

gallery_33629_15366_2800260.jpg

 

gallery_33629_15366_3802635.jpg

 

Oh ja, vandaag ook nog weer ff de bodemverwarming teruggeplaats, vinden ze lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo... gisteren heb ik de dames water gegeven met bloeivoeding afgezuurd naar PH 5.8, bloeivoeding is Biobizz Bloom. De dames hebben het zichtbaar beter naar hun zin in hun nieuwe onderkomen. Gisteren heb ik de bodemverwarmingskabel weer onder de potten gefixed, de bodemtemperatuur is weer lekker constant op 24 graden, Temperatuur lamp aan 24.5 graden, lamp uit 15 graden.Luchtvochtigheid lamp aan 49%, lamp uit 62%. Al met al dik tevreden met dit klimaat gezien de huidige buitentemperatuur

 

Vandaag flink wat foto's gemaakt, bij deze een impressie van de huidige situatie.

 

gallery_33629_15366_1786305.jpg

 

gallery_33629_15366_2101045.jpg

 

gallery_33629_15366_443204.jpg

 

gallery_33629_15366_1166042.jpg

 

gallery_33629_15366_1339057.jpg

 

gallery_33629_15366_1544674.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een giller! Ga ik vandaag even kijken bij de online GS waar ik mijn tentje heb besteld, is ie €35,00 duurder geworden. Tja welke tent zal ik nou aanschaffen.... eentje van 80x80x200 of 100x100x200 voor dezelfde prijs :wave: ??die had ik net ff gezien met mijn haviksoog. Ik dacht nog snel bestellen....foutje! bedankt! :)

 

De groeten van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Piet de wiet,

 

Bedankt voor je toelichting, het is mij nu allemaal duidelijk :wave:

De min. temperatuur mag wel iets hoger zijn... 15 C is niet ideaal, ik ga vandaag een topic posten over mijn '' nieuwe'' manier van goedkoop verwarmen. Misschien een idee om eens in te kijken?

 

Als de plant eenmaal in het scrognet verweven is krijg je die er niet meer los van nee, misschien tóch een optie voor een ronde in de toekomst?

 

Ik denk dat het nieuwe habitat van de planten ze zeker ten goede zal komen.

 

Ziet er allemaal strak uit voor nu. je hebt een mooi, vol en egaal veldje.

Voor wat later in de bloei zou ik toch nu alvast gaan nadenken over ventilatie bij de toppen, met zo'n dicht begroeid bos heb je toprot zó te pakken. Dát zou zonde zijn natuurlijk.

 

Ik blijf je volgen.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...