Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smoothie

Second Time Guerilla

Recommended Posts

Jooooo WF!

 

Hier ben ik weer voor degene die me nog herkennen. Ik heb een jaartje stilgelegen(2012), maar de kriebels zijn teruggekomen! :verrygood

In al die tijd heb ik veel kunnen nadenken en lezen over tips en verbeteringen die ervoor moeten zorgen dat 2013 een topjaartje word!

 

Plan 2013:

 

Ik ben van plan max 100-200 reg zaadjes te gebruiken en er zo 60-70 vrouwtjes over te houden. De soortjes zijn

 

- 4x White Rhini F1

- 5x Old Farmer Nopal

- 10x RD x UK08 x Danish Gold

- 5x Guerilla Gold #2

- 100 RD x Typhoon x Henkes Lolland

- 220 RDXT (paars)

 

Zo dit worden de zaden voor het jaar.

De spots komen later, heb er al enkele, maar ben nog opzoek.

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen, ik weet geen raad ermee.

 

1. Ik wil zoweinig mogelijk thuis doen. Ik ben van plan om de zaden thuis te ontkiemen, maar daar blijft het bij. Volgens mijn ervaringen kan ik geen pas ontkiemt zaadje direct op de guerilla spot stoppen. Iemand een oplossing of plannetje hiervoor?

2. Wat is volgens jullie de beste ontkiemdatum + datum voor het buitenzetten van je guerilla planten? Volgens mij is dit einde april, maar ik wil die van jullie eens weten!

 

De updates komen binnekort!

 

Bedankt

 

~Smoothie~

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood 20 april maar ff op het weer letten ,vorst moet uit de grond zijn ,en verder veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lezen.

 

:verrygood suces en ja mooie soorten heb je en gewoon een klein kasje op je spot komt alles goed ,suces

 

 

 

dampende groet wallythc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo klabam, dat zijn aardig wat nootjes die je wilt gaan kraken.

 

Tja, wat jij bedoelde met RDXT (paars) goh, dat weet ik niet. Is misschien ook niet zo gek. Ik weet wel dat er een paarse feno is in die kruising maar das misschien niet zo verwonderlijk.

 

Antwoorden op je vragen van mijn kant uit zijn:

 

1. Je kan volgensmij wel direct planten met ontkiemd zaad. Dat gaat met sommige zelfs beter zoals auto's. Zorg er gewoon voor dat je een mooi bedje voor het kiempje hebt. Net zo mooi als je thuis deed met een lekker luchtig grondje bijvoorbeeld. Zet er dan gelijk wat "predatorpreventie" omheen. En anders zet je toch wat potjes op je spot neer. Stop je daar de kiempjes eerst in. Zorg je na de vorst alvast dat je daar water hebt om ze nat te houden. Een ton bijvoorbeeld met een gieter.

 

2. De warmste maanden zijn meestal juni tm juli. Dan moeten ze al lekker op die spot zijn. Beste ontkiem datum is dan denk ik rond halverwege mei. Dan heb je ijsheilige gehad en speel je op zeker. Ikzelf hou wel van een gokje en zou zeker met die aantal waarmee je ten strijden wilt trekken wat vroeger ook gewoon wat doen. Staan ze er alvast maar en worden ze lekker groot en stevig.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Ik wil zoweinig mogelijk thuis doen. Ik ben van plan om de zaden thuis te ontkiemen, maar daar blijft het bij. Volgens mijn ervaringen kan ik geen pas ontkiemt zaadje direct op de guerilla spot stoppen. Iemand een oplossing of plannetje hiervoor?

ht kan , maar ze zijn niet sterk genoeg , moeten minstens 2 bladerdekken hebben...

Misschien kan je de zaadjes ontkiemen thuis en dan in een grote tray naar je Guerilla spot doen en voorlopig ze in een klein serre zetten dat je zelf daar bouwt, vooraleer ze sterk genoeg zijn voor de volle grond...

 

2. Wat is volgens jullie de beste ontkiemdatum + datum voor het buitenzetten van je guerilla planten? Volgens mij is dit einde april, maar ik wil die van jullie eens weten!

 

Jup als de laatste vriesnacht gepasseerd is, kunnen ze in de volle grond...

 

 

R3 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Je kan volgensmij wel direct planten met ontkiemd zaad

Ja tuurlijk kan je dit, maar als je werkt met regulier zaad, helft mannetjes en dan "kan" je er nog een hoop kwijt geraken aan het weer.. :verrygood

Heb je er ook niet veel meer over :verrygood

 

Maar "het kan" !

 

 

R3 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je zaden voorgroeien in roottrainers, ideaal en perfect voor ruimtebesparing en de geleiding van je wortels naar onderen.

Je kunt ze hier bestellen in 3 maten, de compact, sherwood (met platic kap) en de maxi. klein, middel en groot dus. De laatste 2 worden het meest gebruitk. KLIK

 

 

verder moet je inderdaad niet je zaden zonder voor te groeien in de grond steken. Ze slaan moeilijk aan in de wildernis, als voorgegroeide plantjes kun je heel goed uitzetten.

 

Je hebt geen idee of je Royal Dane x typhoon bedoelde?? Dus je weet niet welke soort het is maar wel dat ze paars worden.

Kan elke soort zijn. Als ze erg vroeg zijn is het waarschijnlijk wel Royal Dane x Typhoon. Ik heb zelf ook de paarse pheno.

 

Greetz.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ontkiemde zaden kunnen best gelijk buiten in de grond hoor:) Zaai en stek grond is ideaal daarvoor. Maak het nat en leg er een bekertje overheen, zo boots je het broeikast effect na. Als het weer een beetje mee zit zou je ze eind maar/begin april al kunnen zaaien, speel je op safe dan zaai je ze toch lekker in mei? Het zijn trouwens wel heel veel zaden, weet je al waar je die allemaal gaat zaaien? MAAR VEEL SUCCES! :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 weken thuis voorgroeien in rootrainers of op je spot in een minikas.

2 plantjes per plantgat om de eventuele man te trekken waneer hij zijn ballen begint te showen.

 

Je zou ze zo in de grond kunnen zetten, ze zijn dan nog wel erg kwetsbaar.. er hoeft maar een stukje tak op te vallen of tegen aan waaien en het kiempje breekt.

Ook zal zo'n klein plantje sneller bedolven of ingegroeid worden door onkruid om het platgat. In een vroeg stadium kan een hap van een slak al genoeg zijn.

Beter thuis waar je ze ook met koud of slecht weer warm binnen voor het raam kan zetten en anders in ieder geval afgeschermd op je spot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 1:

 

Ik ga ontkiemen begin - mid mei. Volgens mij zal dit de beste datum zijn, niet te vroeg en niet te laat. Hopelijk werkt het weer een beetje mee.

Zoals ik al zei worden het er rond de 100-200 en hoop er zo een 60'tal vrouwtjes over te houden.

Ik ga ook met kleine kasjes werken op de spots zelf, ontkiemen gebeurd bij mij thuis.

Het zullen toch wel zeker 6+ spots worden. Heeft er iemand ervaring met spots langs/naast de snelweg(circa 10-30 meter)?

 

Bedankt voor al jullie tips! :D

 

~Smoothie~

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik het niet bij een drukke weg doen ivm uitlaatgassen..

als het goed uit het zicht is dan is het een plek waar eigenlijk nooit iemand hoeft te komen.. let wel op de maaiers die 1x langskomen wanneer je planten er staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...