Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fastbikkel

bio bestrijding toch niet zo bio?

Recommended Posts

Ik heb een middeltje gevonden om ongedierte te bestrijden. DIt allemaal onder de naam bio.

Bio Pyretrex.

Mischien ben ik naief, maar ik ben gaan kijken naar de ingredienten. 20 g/l pyrethrinen, 255 g/piperonyl butoxide

Nu dacht ik pyrethrinen te kennen, daar ben ik niet zo bang voor.

Echter, dat andere middel kende ik niet, piperonyl butoxide.

 

Nazoeken leverde voor dit laatste goedje op dat het bij ratten levertumoren kan veroorzaken. Bij de mens schat men deze kans klein in. Dit wordt dan gewoon goedgekeurd om de naam Bio te dragen.

 

Wat is hier nu bio aan? Onder bio versta ik namelijk goed voor mens, dier en plant.

 

Vervalt dit spul dan na een tijdje ? Ik bedoel, dit spuit ik zo niet over mn planten heen. Al is de kans op kanker 0.000000000000000001% dan is me dat veel te veel.

 

Heeft iemand ervaring of kennis hiervan? Ik heb wel wat gezocht, maar ik denk dat bladluis lastig bestrijden wordt zo. Aangezien ik altijd bladluis op mn planten krijg wanneer ik wietplanten neem.

Ik heb echt alleen last van luis als ik wiet plant, hiermee raakt alles besmet. Hier was ik de laatste keer goed schijtziek van want ik kon alles weggooien, wiet, chillies, kruiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piperonylbutoxide wordt aan bijna alle middelen met pyrethrum toegevoegd, het versterkt de werking ervan veelvoudig. Ook mijn oude flesje Spruzit van ECOstyle bevat het, maar ik geloof dat de nieuwe Spruzit-R het niet meer bevat, althans niet in de beschrijving.

Pyrethrum wordt heel snel afgebroken, een beetje zonneschijn is genoeg. ECOstyle heeft aan Spruzit-R koolzaadolie toegevoegd om het langduriger werkzaam te maken (ik vermoed dat de koolzaadolie als een UV-filter werkt o.i.d.).

Neemolie is sowieso milieuvriendelijker dan pyrethrum, misschien moet je dat maar nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is hier nu bio aan? Onder bio versta ik namelijk goed voor mens, dier en plant.

Als pyrethrinen goed zouden zijn voor mens, dier en plant zouden luizen er toch niet aan dood gaan? Een biologisch middel is niet altijd onschadelijk, sterker nog de natuur is één grote (bio)chemische oorlogsvoering.

 

 

Al is de kans op kanker 0.000000000000000001% dan is me dat veel te veel.

Zo'n beetje alles wat je binnenkrijgt kan mogelijk kanker veroorzaken, ook de biologische, onbespoten appels bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad vele dingen die kanker kunnen veroorzaken. Maar het steekt me dat ze dat neit gewoon op de verpakking zetten.

 

Het is ontzettend veel werk elke keer om dingen uit te zoeken.

Ik drink al geen coca cola light meer, eet geen rookworst meer, geen sportlife kauwgom, omdat er aspartaam inzit. (dit wordt dan ook nog eens onder andere namen op de verpakking gezet waardoor je weer opnieuw kunt gaan zoeken)

 

Er zijn legio voorbeelden van misleiding in de wereld. Daar probeer ik voor te waken, maar onze commercie misleidt ons bewust, dat is gewoon puur kwaad.

 

Ik vind het op zich niet erg dat ze dit verkopen, het is tenslotte je eigen keuze om te kopen, maar als ze niet eerlijk zijn.....

 

En pyretrine is chemisch, maar dat hoeft niet kankerverwekkend te zijn. Als je de bloem gebruikt waar dit uit wordt gehaald geeft dat ook een chemische reactie wellicht, maar kankerverwekkend is iets anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de zomer alle kinderen in de buurt opzoek laten gaan naar lieveheersbeestjes vol potje geef je ze een eurootje :verrygood iedereen blij en jij hebt je biologische bestrijding tegen luis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is ontzettend veel werk elke keer om dingen uit te zoeken.

Ik drink al geen coca cola light meer, eet geen rookworst meer, geen sportlife kauwgom, omdat er aspartaam inzit. (dit wordt dan ook nog eens onder andere namen op de verpakking gezet waardoor je weer opnieuw kunt gaan zoeken)

 

Er zijn legio voorbeelden van misleiding in de wereld. Daar probeer ik voor te waken, maar onze commercie misleidt ons bewust, dat is gewoon puur kwaad.

 

Voor wat het waard is,. ik heb respect voor je dat je dingen uitzoekt en de keuze maakt om dingen niet meer te nemen of minder iig. Ja, deze wereld draait voor een groot deel om die doekoe en soms lijkt het alsof iedereen in het complot zit. Dan denk je, he maar de overheid is er toch juist voor het volk en dan merk je ineens dat er bij zitten die ook voor coke cola werken. Ik heb de oplossing en het is niet moeilijk, grow it yourself. Alles! Wil je cola? Maak hem zelf. (of ga naar de biowinkel, ghe ghe)

 

Maar goed, REsPECT voor jouw broeder

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen mag zulke producten verkopen met het woord bio nog wat als naam.

 

wil je echt een organische bestrijdingsmiddel...

 

koop dan een paar zakjes met knoflook bollen, mix dat in een blender met een klein beetje water en een uitvloeier

Kan je niet aan een uitvloeier komen, doe er dan een druppeltje zeep bij.

 

 

mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

slangengif is ook biologisch, denk daar eens bij na. Dat iets biologisch is, wil niet zeggen dat het niet schadelijk is voor de mens. Een biologisch gif is giftig, biologisch voedsel is dat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En van een heleboel water drinken kun je dood gaan.

H2O is hartstikke chemisch.

Hoe durven ze dat biologisch te noemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nazoeken leverde voor dit laatste goedje op dat het bij ratten levertumoren kan veroorzaken. Bij de mens schat men deze kans klein in. Dit wordt dan gewoon goedgekeurd om de naam Bio te dragen.

 

Wat is hier nu bio aan? Onder bio versta ik namelijk goed voor mens, dier en plant.

 

Ik versta onder bio "niet schadelijk" voor mens dier en plant. Er zijn biologische producten zoals biologisch gif, wat niet echt gezond is snap je? Het is niet zo dat er een dagelijkse aanbevolen hoeveelheid op staat wat je tot je kunt nemen voor je dagelijkse behoefte :D

 

Bio is onder meer een middel of product vervaardigd uit natuur-producten. Een combinatie ban bepaalde (bio)middelen kan dus wel degelijk ongezonde bijeffecten hebben.

 

Iedereen weet dat bestrijdingsmiddelen niet gezond zijn ookal zijn ze bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even ter verduidelijking Pyrethrum heb je in twee varianten de natuurlijke wordt gewonnen uit chrysanten in kenia en is heel lichtgevoelig ,heeft een korte werkingsduur , is duur en de productie is niet echt stabiel te noemen.

synthetische pyrtrhines zoals permithrin deltametrhin zijn op de markt sinds de jaren '50. uiteraard zijn deze gemaakt om de nadelen op te vangen.

 

Van pipernolbutoxide weet ik niet zoveel wel dat het bevoordeeld niet in babyvoeding mag worden gevonden en dus niet gebruikt in de productie natuurlijk Pyrethrium wel, pipernolbutoxide wordt geweerd om dat het zeer traag afbreekt.

 

Doch natuurlijk pyretrhium zonder pipernolbutoxide heeft heel weinig nut. De werking wordt 10 maal sterker met.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...