Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Magic Micro

Uitgebreid bouwverslag van ''The Magic Closet''

Recommended Posts

Hi,

 

Hier weer een update van mij.

 

Ik ben bezig geweest met het assimileren van de watertoevoer stukken van de DWC en het Auto Top op Reservoir (hierna ATR)

 

Ik heb eerst het gat afgetekend waar de tankdoorvoer in moet, op het ATR

gallery_36932_15355_157017.jpg

 

Vervolgens heb ik met een stanleymes heel voorzichtig het gat net te klein uitgesneden, daarna heb ik zo'n 20 minuten het gat zuiver rond afgeschuurd zodat de tankdoorvoer er op de milimeter in kan( let op! zorg dat je de doorvoer er niet doorheen kan drukken maar echt via de schroefdraad erin moet draaien)

gallery_36932_15355_1423971.jpg

 

 

Hier de tankdoorvoer: 1'' buitendraad

gallery_36932_15355_29009.jpg

 

Tankdoorvoer past netjes

gallery_36932_15355_980010.jpg

gallery_36932_15355_408752.jpg

 

de kogelkraan: 1'' binnendraad x 1'' buitendraad

gallery_36932_15355_218557.jpg

 

Het koppelstuk: 25mm slang aansluiting x 1'' binnendraad

gallery_36932_15355_910106.jpg

 

Alles aan elkaar

gallery_36932_15355_868146.jpg

 

Zo zal het eruit komen te zien, met op helemaal links de slangklem

gallery_36932_15355_53369.jpg

 

Toen het gat voor het grote reservoir afgetekend

gallery_36932_15355_737079.jpg

 

Het plastic was zo dik dat ik er met een stanleymes nagenoeg niet doorheen kwam (goed teken) Heb toen m'n hete luchtpistool erbij gepakt en het stanleymes verhit zodat ik mijn gat er doorheen kon smelten. Wederom te klein gemaakt en ik ben bij dit reservoir zo'n 40 minuten bezig geweest met het schuren van het gat. Hoe preciezer alles in elkaar past, des te minder kans op lekkage denk ik zo maar.

gallery_36932_15355_121976.jpg

gallery_36932_15355_353997.jpg

 

De vlotterkraan met 3/4'' buitendraad ( ja hij sloot niet aan op alle andere stukken die 1'' waren)

gallery_36932_15355_229393.jpg

 

Wederom in het gat gedraaid

gallery_36932_15355_146936.jpg

 

Zo ziet het er uit

gallery_36932_15355_52169.jpg

 

Hier het o zo moeilijk vindbare hoekstuk: 3/4'' binnendraad x 25mm slang aansluiting

gallery_36932_15355_170560.jpg

 

Hier het systeem in elkaar en aangesloten, klaar voor de test

gallery_36932_15355_670914.jpg

 

vanaf boven

gallery_36932_15355_509917.jpg

 

Met deksels

gallery_36932_15355_324529.jpg

 

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk trots ben, het systeem werkt precies zoals ik in gedachte had.

De druk van het ATR zorgt ervoor dat als de planten veel drinken en het water niveau dus zakt en daarmee ook de vlotter, dat het het plantenreservoir vanzelf vult met water.

 

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

 

Mochten er vragen zijn of commentaar/advies? Schroom niet.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Magic Micro, enige commentaar wat ik heb is dat je lekker bezig ben. :wave:

Zeker de moeite waard om ons eens in dit topic te verdiepen......

Succes verder, en dat de traktatie in ruime hoeveelheden toppen wordt beloont. :)

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc ik weet niet of je mijn vorige posts ook hebt gelezen maar daar zul je zien dat ik gebruik ga maken van een cooltube, de ir lamp + kap zal dus niet gaan. Ik had zelf mijn zinnen gezet op: cooltube,sylvania grolux 400w en een lumatek dimmbare evsa. Klinkt dit realistisch of zeg jij moet je niet doen?

 

Die Gavita IR lamp gaat perfect in een cooltube.

De gemiddelde reflector van een cooltube is erg slecht.

Door de Gavita IR lamp in een cooltube te gebruiken zal je een veel beter resultaat krijgen je hebt dan de standaard cooltube reflector niet meer nodig.

Ook zou ik kijken naar de Gavita Digistar evsa want deze is een generatie nieuwer als de Lumatek.

Hij werkt op een hogere frequentie en kan 15% boosten ipv 5% zoals de lumatek doet.

 

My 2 cents. :wave:

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag!

 

Kit je die aansluitingen nog af? Zou het wel doen, want al dat spul gaat nog 'werken' en een lekkage heb je zo te pakken.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

wsteb Goed om te horen dat het verslag je bevalt, altijd leuk om te horen. Ik hoop zeker dat het een mooi gevulde kast zal worden, de tijd zal het ons leren.

 

Doc Ik heb eens naar die bulb gekeken en volgens mij denken wij een beetje langs elkaar. Ik zou de reflector van de cooltube ook niet gebruiken. het plan is om de cooltube ''kaal'' met de bulb op te hangen zodat ik 360 graden licht verspreiding heb, op ongeveer 40 cm boven de cooltube wil ik dan een kap hangen om het licht wat naar boven schijnt toch nog te verspreiden. Ik heb even m'n tekening erbij gepakt om te laten zien wat ik bedoel.

gallery_36932_15355_138870.jpg

 

Een lamp met interne reflector zal dus het licht naar beneden laten schijnen terwijl ik het ook schuin boven de lamp nodig heb.

De evsa van gavita is wel een optie, hij scheelt 20€ met de lumatek, is die 20€ extra een goede investering?

Thanks voor je advies.

 

Ponix Bedankt voor het compliment :wave: Voor nu zijn de complete bakken weer uit elkaar gehaald, als de tijd daar is dat ik alles voor '' het echt'' ga vastmaken zal ik zeker gastape gebruiken en afkitten.

 

Merci

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten niet stil hier in Magic Land,

 

Vandaar de kleine update

 

Ik ben net bezig geweest met de hoekprofielen die de kast lichtdicht zullen moeten maken.

 

Hier het hoekprofiel

gallery_36932_15355_537637.jpg

 

Zo zullen ze op de zijkant/bovenkant gekit worden

gallery_36932_15355_399462.jpg

 

Voor het groeihok alles op maat gezaagd (rechts zie je er geen want die komt achter het deurscharnier te zitten)

gallery_36932_15355_620038.jpg

 

De hoekprofielen aan de binnenkant voorzien van Alu tape die z'n werking meteen laat zien

gallery_36932_15355_665535.jpg

 

De cooltube ook maar even een Space-Look gegeven

gallery_36932_15355_918826.jpg

 

evenals het afvoer kanaal voor de warme lucht. aan de binnenkant zal ik radiatorfolie plakken, dit omdat ik denkt dat het de hete lucht uit de cooltube wat beter kan verdragen dan het plastic. (Thanks voor de herinnering den)

gallery_36932_15355_704759.jpg

 

 

 

Tot zover.

 

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi iedereen,

 

Guerilla1992 Stoer ziet het er pas uit als hij vol zit met toppen :) dit is slechts een beetje stoerdoenerij

 

Vandaag hard gewerkt aan de kast, ik voel dat ik met elke dag werken elke keer een stap dichter bij het einde kom en tevens het begin van mijn kweekverslag.

 

Ik ben vandaag begonnen met het op maat zagen van het plankje wat onder het ''verwarmingshok'' komt als bodem zodat onder andere het deurtje luchtdicht kan sluiten. Ook heb ik een dunne lat die de spleet tussen de twee kastdeuren moet bedekken en licht/lucht vrij moet houden op maat gezaagd.

 

De bodem, moest alleen nog een kleine rand van 1 cm af

gallery_36932_15355_716027.jpg

 

De bodem en de lat afgetekend

gallery_36932_15355_1164019.jpg

 

De boel even omgebouwd van: eettafel

gallery_36932_15355_807109.jpg

 

Naar: zagerij

gallery_36932_15355_251360.jpg

 

Het resultaat

gallery_36932_15355_894765.jpg

 

Zo zal ik de lat aan de deur monteren

gallery_36932_15355_841365.jpg

 

Zo ziet het er van binnen uit

gallery_36932_15355_762345.jpg

 

De kast met de lat aan de binnenkant (wordt nog mooi wit geverfd)

gallery_36932_15355_208163.jpg

 

Hier is de bodem al geplaatst, tevens boven,links en onder dunne latjes om de deur daar tegen aan te laten sluiten

gallery_36932_15355_414932.jpg

 

Het deurtje met pianoscharnier (wordt natuurlijk precies in het midden vastgemaakt)

gallery_36932_15355_718326.jpg

 

Toen naar de gamma gegaan, radiator folie en 2 schuifsloten aangeschaft

gallery_36932_15355_444632.jpg

 

Toen ik terug kwam was er een pakket

gallery_36932_15355_344297.jpg

 

De inhoud: Cannalight 125W (Tóch wel gekozen L3dnov :) ), hamerslagkap + fitting, 2 meter snoer, Nep Adjust-A-Wing, losse fitting.

gallery_36932_15355_1353508.jpg

 

Cannalight was iets groter dan ik had gedacht :)

gallery_36932_15355_552162.jpg

 

Kleine inschattingsfout? :) :) :)

gallery_36932_15355_54449.jpg

 

Na het even gepast te hebben waren mijn zorgen over. het past mooi in het groeihok

gallery_36932_15355_703724.jpg

 

De kap bedekt het afzuig ventilatierooster voor de helft, zal dus een mooi half rondje in de kap moeten maken

gallery_36932_15355_6636.jpg

 

Het groeihok! tijdelijk, puur om te kijken hoe het eruit zal komen te zien heb ik de radiatorfolie met plakband wat ik dubbel heb gevouwen aan de wanden geplakt

gallery_36932_15355_1344175.jpg

 

Zijshot

gallery_36932_15355_1357636.jpg

 

Met moeder reservoir erin

gallery_36932_15355_1556298.jpg

 

Met bubblecloner én moeder reservoir

gallery_36932_15355_921439.jpg

 

De lamp werkt! (ik zie nu pas dat de kap niet helemaal goed zat bij het testen) :)

gallery_36932_15355_265010.jpg

 

Het groeihok is nu zo goed als af, het enige wat mij nu nog rest is alles monteren/assembleren maar dat ga ik pas doen als ik alle materialen op ''stand-by'' heb staan en dus alleen nog hoef te assembleren/monteren.

 

Enige wat ik niet had verwacht is dat de lamp een heel zacht zoemend geluid maakt, net als een koelkast die aan staat.

Het zal zeker het geluid van de luchtpompen en het kletterende water niet overstijgen maar ik had het niet verwacht.

 

Dat was het weer voor nu.

 

 

Vragen, opmerking, adviezen, kritiek, volgberichten.

 

Alles is welkom

 

Goed weekend iedereen :wave:

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb ik niet alles goed gelezen maar hoe ga je de afstand van de lamp naar je plantjes op de juiste afstand houden?

 

Als de kap bovenin vast zit, moet je de bak dus omhoog brengen. En als je de kap in hoogte wilt laten bewegen zal een halfrond gat geen uitkomst bieden.

Ook moet je even kijken hoeveel warmte zo een lamp genereert. Als dit erg warm wordt ben ik bang dat de kap te dicht op de zijkanten zit waardoor er niets langs omhoog komt, tenzij je natuurlijk de kap bovenin laat zitten.

 

Succes verder met je projekt.

 

En IDD de folie even verwijderen voor aanvang, al zal het misschien niet smelten van de warmte, reflecteren gaat zo wat lastiger.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

Frits Bom dat zal ik zeker doen hahah het was slechts voor een test van 10 sec.alles is namelijk weer uit elkaar gehaald.

 

djbroertje ja ik zal de lamp gewoon vastmaken aan de bovenkant en zo zal er dus gewoon afgezogen worden vlak naast de lamp. Ik denk dat de lamp niet zo veel warmte zal genereren. De moederplant zal ik d.m.v. scrog laag houden en de bubblecloner zal ik inderdaad wat moeten verhogen.

 

Thanks voor de input.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Een bijzonder goede avond iedereen.

 

Vandaag weer een pakketje binnen gekomen.

 

gallery_36932_15355_45252.jpg

 

De inhoud: Donkerstraler 100W, keramische fitting + 2 meter snoer met stekker

gallery_36932_15355_956535.jpg

 

Zo ziet de donkerstraler eruit

gallery_36932_15355_481353.jpg

gallery_36932_15355_433400.jpg

 

Maar waarom een ''bijzonder goede'' avond zullen jullie denken.

 

Nou, ik ben zojuist bezig geweest met het testen van mijn systeem en tot nu toe werkt het perfect.

 

De donkerstraler doet precies wat ik dacht dat het zou doen. De test is nog in volle gang terwijl ik dit aan het typen ben maar zonder al te veel te verklappen zorgt de donkerstraler op dit moment voor een verhoging van 6C , de kamertemperatuur is namelijk 20C en in het '' testhok'' 26.7 en de temp. klimt nogsteeds omhoog!

 

Mocht er genoeg belangstelling zijn zal ik een topic aanmaken in het Test gedeelte om de werking van de donkerstraler uit te leggen.

 

Als alles loopt zoals ik in gedachte had zou dit namelijk een doorbraak kunnen zijn voor de microkwekers onder ons om 's nachts het hok op een heerlijke temperatuur te houden.

 

Tot zover

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed nieuws!

 

Wordt die metalen pijp zeer warm of valt dat mee? En hoe ga je de temperatuur regelen? Aansluiten op een simpele thermostaat of gewoon harder afzuigen?

 

Die cannalight valt inderdaad wel groot uit! Al getest wat de temperaturen zijn in je groeihokje met die lamp aan?

 

Altijd leuk een topic met veel foto's :wave: ik blijf je in de gaten houden!

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

Protput wat mij is opgevallen is dat JUIST de aluminium bocht totaal niet heet werd, hij werd zeker een beetje warm maar je kon hem gewoon nog vastpakken en tegen arm houden. Dankzij jouw tip :) ga ik toch de donkerstraler IN de buis monteren zodat alle lucht langs de lamp moet en zo perfect op temperatuur komt. Wat mijn plan is, is om de donkerstraler gewoon de gehele ´´nacht´´ periode aan te laten, dit omdat hij wel wat tijd nodig heeft om op temperatuur te komen. De afzuiging in het bloeihok zal worden ingesteld d.m.v. de Cli-mate mini grower 2x600, die zal ik voor de nachtperiode instellen op iets van 21/22, op die manier kan ik besparen op een extra thermostaat regelaar.

Als het moet heb ik hier ook nog een 500W schakelklok liggen die ik erop aan zou kunnen sluiten

 

Zoals ik in mijn vorige post al zei is het groeihok al weer'' afgebroken'', de materialen staan allemaal netjes op ''stand-by'' ik heb dus nog geen temperatuur kunnen meten voor het groeihok.

Chek m'n nieuwe topic in De Bouwdoos : Testen van ''The Hot Tube'' voor de resultaten van de test met de donkerstraler.

 

Faraon08:wave:

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga ik toch de donkerstraler IN de buis monteren zodat alle lucht langs de lamp moet en zo perfect op temperatuur komt.

 

 

Houd er dan wel rekening mee dat een groot deel van de doorvoer zal worden "afgesloten" door de donkerstraler. Warmer hoeft dan niet te betekenen dat het door de straler komt, maar misschien ook wel door minder luchttoevoer.

 

Maar als er voldoende verse lucht komt voor de planten hoeft dat wellicht geen probleem te geven.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat ik al zo'n pietje precies was, maar het kan nog erger :wave:

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi project.

ga vooral zo door en inspireer vele kleine beginners onder ons.

respect :)

 

grtn Erazer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou je stopt er in ieder geval een hoop geld en tijd in. hopelijk gaat het ook allemaal naar behoren werken, makkelijk gaat het niet worden om op deze manier te kweken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

Zojuist het beloofde topic aangemaakt van de test met de donkerstraler, Hier de link

Zat toch wat meer tijd in dan ik had gedacht :wave:

 

djbroertje doorvoer zal zeker beperkt worden maar er komt nog een behoorlijke luchtstroom door de pijp moet ik zeggen.

Tevens zal die inlaat púúr gebruikt worden om het hok op temperatuur te krijgen, voor verse lucht moet je bij pag. 1 zijn, daar leg ik uit hoe de passieve inlaat in elkaar zit :)

 

zappie jij noemt het pietje precies, ik noem het nauwkeurig :)

 

erazer bedankt voor de motiverende woorden, daar doe ik het uiteindelijk ook voor, anderen motiveren/inspireren.

 

amnees Dát zeker ja :) het is geen knutselproject van een week. Maarja... aan de andere kant

gallery_36932_15355_6863.jpg

 

Later vandaag nog een update van de kast

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dat geld wat je uiteindelijk kwijt bent had je inderdaad beter een kiliknaller aan kunnen schaffen van puk support ofzo

maarja je zal wel van het knutselen zelf houden gok ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

Frits Bom Dat is zeker waar maarja inderdaad je bent een knutselaar of je bent het niet ;)

Ik kook ook liever m'n eigen eten dan dat ik afhaal :lol:

 

 

Door de testen loop ik een beetje achter op de kast maar hier en daar toch wat dingen gedaan.

 

De bubbelcloner helemaal afgemaakt.

 

Voorzien van de ''Space-Look''

 

gallery_36932_15355_856694.jpg

 

Als de stekken nú niet aan slaan weet ik het ook niet meer :lol:

 

Zo nog even naar de gamma om wat spullen te halen.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

De afgelopen dagen druk geweest met werk en ook het testen van de donkerstraler.

 

Tóch nog wat kunnen werken aan de kast.

 

Ik heb bij de gamma de volgende dingen gekocht:

 

Vlakkanaal t.b.v. de afvoer van de warme lucht uit de cooltube, nog een alu bocht, grondverf voor hout en een roller met verfbak.

gallery_36932_15355_408355.jpg

 

Toen met een vochtige doek de te verven mdf stukken stofvrij gemaakt.

gallery_36932_15355_342555.jpg

 

De verf

gallery_36932_15355_35123.jpg

 

Ik heb gisteren de eerste laag primer op de mdf platen aan gebracht, zojuist net de tweede.

 

Mijn plan is om 2 lagen grondverf aan te brengen daarover 2 lagen witte lakverf ( voor de passieve inlaten mat zwarte verf)) en daarover komt bijna over alle stukken nog radiatorfolie

 

Ook heb ik voor de veiligheid een bak gemaakt waar vijverfolie in komt voor het Auto Top-op Reservoir.

Mocht er namelijk in het ergste geval toch iets van lekkage zijn, dat het niet bij de electra van het groeihok komt.

gallery_36932_15355_388070.jpg

gallery_36932_15355_371657.jpg

 

 

Ik ben er ook uit wat voor afzuiging het gaat worden, namelijk een 550m3 stalenbox met een 600m3 Phresh/Rhino filter.

Ik ga dit weekend de meeste spullen bestellen die ik nodig heb en dan zitten wij toch echt bijna aan het einde van de bouw.

 

Almost there.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje.

 

Heb je al eens het reflecterende materiaal van gamma tegen het licht gehouden?

Het is erg doorlatend.

Heb je de spigels van Torsti gezien?

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

FoolOnTheHill merci, ja dat heb ik zeker gedaan, ik zag toen dat er weldegelijk nog een beetje licht doorheen kwam.

De spiegelplaten van Torsti heb ik zeker gezien, heb ze namelijk al besteld :lol: moeten ergens volgende week binnenkomen.

De radiatorfolie is ook voor de wat minder belangrijke delen, het bloeihok zal bijna helemaal voorzien worden van spiegelplaten :lol:

 

Ik begin eindelijk op te schieten nu.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...