Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Magic Micro

Uitgebreid bouwverslag van ''The Magic Closet''

Recommended Posts

Ha super !!

 

Zit met veel genoegen te lezen vind wel dat je er een hele studie van maakt.

Ik hoop dat de dames dat waarderen

Ik blijf je volgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook je lamp draaien (vertikaal hangen dus) en de zij/achterwanden van je kast gebruiken...... Soort verticale V-scrog.... Hebbie nog meer oppervlakte ook. :D

 

Edit. Lijkt wel een beetje mijn kast......

Edited by renessy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Haas leuk dat je dat je het verslag volgt, ik kan het alleen maar als compliment zien :P

Ik heb altijd 1 regel mbt. dingen doen. Áls je iets doet, doe het dan goed.

Ik hoop zeer zeker dat mijn harde werk ooit beloond wordt met mooie toppen.

 

 

Hier nog even snel een foto van de platen die op maat zijn gezaagd.

 

gallery_36932_15355_1067098.jpg

 

 

Ik ben vanaf morgen t/m vrijdag weg i.v.m. werk, ik zal ook geen toegang hebben tot mijn smartphone/laptop.

Het zal van mijn kant uit dan ook een stillere week worden.

 

Tóch heb ik een paar vragen voordat ik weg ga, wellicht zijn die door verschillenden bekeken/beantwoordt tegen de tijd dat ik terug ben :D

1. 750m3 stalen box afzuiger, in combinatie met welke filter? 750m3 is zeker overcapaciteit alleen ik heb geen idee hoeveel % ik ong. zal dimmen. zelf zit ik te twijfelen tussen een 600m3 680m3 of 700m3.

 

2. Ik wil ook binnenkort de Lumatek 400W dimbare EVSA + lamp kopen, uit de test van whazzup bleek dat de sylvania grolux lamp hier het beste presteerde ( tevens wel 600W) zijn er mensen die mij een andere 400w lamp aanraden? zo ja ? waarom?

 

 

Ik zal als eerst volgende namelijk de afzuiger kopen zodat ik precies weet waar het gat in de wand moet komen te zitten, tot die tijd heb ik wel kleine dingen die ik kan doen maar de afzuiger is even een overbruggingspunt.

 

mensen met advies?

 

 

Ik hoor het wel.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

He

 

renessy leuk dat je langs wipt, ik heb daar wel eens vaker over nagedacht die Verticale Cilinder Scrog, misschien een idee voor in de toekomst. Mijn idee/concept komt ook voor een groot gedeelte van jouw kast :D heb je verslagen dan ook meerdere malen doorgenomen.

Aan het einde zal ik ook zeker mijn dank tonen aan mensen zoals jij, Protput, El tulipan, SmokeyB etc. waar ik allemaal aan wat heb gehad bij het ontwerpen van de kast.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect hoor!

 

Ziet er naar uit dat het een mooi kastje word

 

veel succes ben benieuwed naar eind resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoelde ik MM,

je kunt alles op maat laten zagen en hoeft thuis geen herrie te maken bij zelfbouw.

 

Ik ben zelf meer een fan van Lundia.

Alles in hoogte verstelbaar,

Ik laat mijn lamp bovenin hangen, en verstel de "vloer".

 

lundia-partij-400d-4_1.jpg

 

Gun je huis Lundia!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ik ben vandaag iets eerder terug dan gepland, alleen maar mooi want zo heb ik nog wat tijd om aan de kast te werken.

 

eddy ondo Leuk dat je mee leest, ben ook benieuwd hoe de kast uiteindelijk zal presteren.

 

FoolOnTheHill Herrie komt er sowieso wel, heb het geluk dat het huis vaak leeg is en ik geen mensen heb waar ik rekening mee hoef te houden.

Voor mensen die een beetje bouwkundig inzicht hebben zijn Ikea producten in elkaar zetten niets minder dan Lego voor kleine kinderen, gemakzucht dient de mens he ;)

Tevens heb ik ook het idee dat een Ikea kast altijd nog minder zal opvallen dan een zelf gebouwde kast. Als het gaat om stevigheid geef ik je volledig gelijk.

 

Ben nog druk bezig, een update zal vanavond plaatsvinden

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow Magic, ik had je nog niet geantwoord omdat je toch weg was maar hier wat info over de stalenbox:

 

Op een paar millimeter na is die inderdaad 35x35x35cm

 

Tussen de bovenkant van de kist en de bovenkant van de ophanghaken is er ongeveer 4 a 5 cm, je kan ze iets dieper draaien om hier een beetje mee te spelen..

 

Ik dim mijn box niet manueel, maar dit is temperatuurgestuurd dmv een s-vent trafo controller. Had deze gekocht bij PUK samen met de stalenbox en phresh filter. (combipack 750m3)

 

 

Mijn temperatuur staat op 28° ingesteld maar zo warm wordt het niet snel, dus dag en nacht draait deze minimaal, weet niet hoeveel % dat is.

 

succes nog verder

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

Protput Bedankt voor je antwoorden, nu heb ik weer wat informatie waarmee ik kan blijven werken aan de kast, als hij met 28° op een 600 watter al minimaal draait vraag ik mij af hoeveel ik zal moeten dimmen met 400w. Hmmmmm

 

Hier een update van wat ik vandaag allemaal heb gedaan.

 

Ik heb de 3 gaten gemaakt waar de afgezogen lucht door moet naar de kamer

 

gallery_36932_15355_540687.jpg

 

Met de roosters erin

gallery_36932_15355_605850.jpg

 

terug op de kast

gallery_36932_15355_274890.jpg

 

De 4 latten waar de bovenkant van de dubbele bodem van het bloei hok op moet komen te staan, op maat gemaakt

gallery_36932_15355_739023.jpg

 

Met de bovenkant erop

gallery_36932_15355_182546.jpg

 

 

De 4 latten waar de bovenkant van de dubbele bodem van het groei hok op moet komen te staan, op maat gemaakt

gallery_36932_15355_214717.jpg

 

Met de bovenkant erop

gallery_36932_15355_697858.jpg

 

Begonnen aan het gedeelte waar de donkerstraler in moet komen te hangen

gallery_36932_15355_639389.jpg

 

Ik ben al naar de gamma geweest om de onderdelen te halen die ik nodig heb om het groei hok nagenoeg af te kunnen maken.

 

Dat zullen jullie wel zien in een van de volgende posts.

 

Voor de rest niemand die iets weet/heeft te zeggen over de vragen die ik heb?

 

Dat was het voor nu, goed weekend iedereen.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een V scrog, heb nog niemand hier zien doen volgens mij. Heb ook wel eens filmpjes van horizontal grows gezien, was ook wel vet, schijnt dat ze dat alleen in VS doen voor een of andere reden.

 

Strak project! Respect! Zeker voor de kartonnen lamp en reflector, zeer duurzaam en milieuvriendelijk.

En die naam van die kast; EPIC! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het groeihok zal een 125W Plug en Grow 6500k Spaarlamp komen te hangen met een reflectorkap om 1 moederplant en 8 stekken te voorzien van hun licht advies welkom

 

vergeet deze lamp maar, waardeloos. een TL setup gaat je veel meer plezier geven!

als een Tneon set past, neem dat dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam daarnet toevallig dit topic tegen over de warmtestralers die je wil gebruiken. Ik weet niet of je het al gelezen had maar blijkbaar zijn ze niet ideaal om je omgevingstemperatuur op te warmen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd warmt stralingswarmte niet de lucht op maar enkel hetgene waar het op sstraalt.

 

 

Erg leuk project zeg. mooi uitgedacht. ik schuif aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

MrMonkE Ik ook niet volgens mij, wel een paar die een ''halfpipe scrog'' hebben gedaan alleen daar gingen de zijkanten niet zo ver om hoog als dat ik het wil, ik heb inderdaad qua scrog concept veel info van Amerikaanse sites, ik denk dat het daar wat meer gebeurt omdat je zo je oppervlak behoorlijk kan vergroten en ze daar nogal huiverig zijn wat betreft kweken (de wet).

 

L3dnov leuk dat je in-tuned, Is hij zó waardeloos dan? zelf ervaren? ik had in eerste instatie ook voor een t-neon gekozen alleen toen kwam ik in de knoop met de diepte ( 48 cm van achterwand tot deur) en kwam toen eigenlijk als enige optie uit op de grotere spaarlamp.

Ik heb zelf niet bepaald negatieve dingen vernomen over die lamp, een ander forumlid Rainman gebruikt de 200W versie en dat gaat hem behoorlijk goed af.

 

Protput Leuk dat je zo goed meedenkt, ik heb het ook even doorgelezen en ik ben er nog niet helemaal over uit. Mijn plan is namelijk om de binnenkant van het ''verwarmingshok'' volledig te bekleden met radiatorfolie. Tevens heb ik de afvoerbuizen voor de luchtweg al gekocht en ben er al mee aan de slag, wat mijn plan is, is om de lucht tegen/langs de lamp te laten gaan zodat de lucht verwarmd wordt doordat het contact maakt met de lamp en niet zozeer door de stralingswarmte. Ik zal zo eens een tekening maken van wat ik precies bedoel.

 

Markie Ride along, altijd leuk als meer mensen volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Hier weer een update van de werkzaamheden.

 

Gisteren al het materiaal wat ik nodig heb om de automatische water op-topper aan te sluiten aan het reservoir besteld.

Zou een dezer dagen binnen moeten komen.

 

Afgelopen dagen gezocht naar een kleine opbergbox voor de moederplant die perfect naast de bubbel cloner kan in het groeihok.

Uiteindelijk hier mee thuis gekomen.

 

Een stevige 7L box, het kleine bakje wat er naast staat zal dienen als ''vijvermandje'' om de kleikorrels in te doen en de plant te kunnen dragen.

gallery_36932_15355_852050.jpg

 

Ik zal een gat maken in de rode box waar het kleine bakje in past.

gallery_36932_15355_271589.jpg

 

Hij past mooi naast de cloner

gallery_36932_15355_134936.jpg

 

Als de cloner geen werk heeft, heeft de box alle ruimte

gallery_36932_15355_776238.jpg

 

Toen verder gewerkt aan het ''verwarmingshok'' en tevens afzuiging van het groeihok naar het bloeihok.

Ik ga toch doorzetten met mijn donkerstraler idee, ondanks de adviezen (waar ik dankbaar voor ben)

 

Veel van die adviezen zijn namelijk gebaseerd op de theorie van stralingswarmte, echter heb ik nog niet iemand het zien proberen en kunnen bewijzen dat het niet werkt.

 

Ik heb namelijk wel één topic kunnen vinden van iemand waarin hij een 100W donkerstraler gebruikt om zijn bloeikast te verwarmen.

Hij ging van 16C naar 23C, daarbij gaven thermometers aan dat weldegelijk de ruimte was verwarmd, en niet alleen de bladtemperatuur was verhoogt. Als dit niet mag dan hoor ik het wel van de moderators/admins, ik heb er namelijk naar gezocht maar niets over kunnen vinden.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn hier het topic : http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewtopic.p...17&start=30

 

Terug naar de kast:

deze materialen vandaag gekocht.

gallery_36932_15355_1133941.jpg

 

In elkaar

gallery_36932_15355_757585.jpg

 

Jullie hebben vast opgemerkt dat de laatste bocht een aluminium bocht is. dit heb ik gedaan omdat ik dus de donkerstraler er vlak boven wil hangen. Welk effect ik hiermee wil creëren is 1. dat de lucht tegen/langs de donkerstraler gaat en zo zijn warmte op neemt 2. dat de donkerstraler de aluminum bocht verwarmd waardoor de lucht die door de buis gaat ook verwarmd wordt.

 

Ik heb het idee dat het zal werken.

 

Hier het idee, het papiertje boven de aluminum bocht moet de donkerstraler voorstellen

gallery_36932_15355_920315.jpg

 

Vanaf de zijkant gezien

gallery_36932_15355_472368.jpg

 

Het gat voor het ventilatie rooster afgetekend

gallery_36932_15355_633849.jpg

 

Zoals gewoonlijk, voorboren en uitzagen

gallery_36932_15355_452999.jpg

 

Ventilatierooster past mooi

gallery_36932_15355_96593.jpg

 

Alles in elkaar, nog wel veel ruimte tussen de plank en de buizen

gallery_36932_15355_117421.jpg

 

Van achter gezien ( zit nog niet vast)

gallery_36932_15355_143236.jpg

 

Stuk van de buis afgezaagd die op het ventilatierooster komt zodat er zo min mogelijk ruimte benut wordt

gallery_36932_15355_829504.jpg

 

In de kast

gallery_36932_15355_211125.jpg

 

Dit is hoe ik het voor mij zie, spaarlamp = donkerstraler

gallery_36932_15355_1040203.jpg

 

Ik heb ook mijn plannen wat betreft ventilatoren iets aangepast, inplaats van 2 ventilatoren die vanaf het ''verwarmingshok'' het bloeihok in blazen en tevens ook dienen als afzuiging voor het groeihok. zal ik nu een 100mm fan in de eerste buis die aan het ventilatierooster zit plaatsen en 1 in het verwarmingshok van 120mm.

 

Dit is het idee ( deze fan is te groot)

gallery_36932_15355_273972.jpg

 

En zo ziet het er voor nu uit

gallery_36932_15355_85315.jpg

 

Ik ga een dezer dagen ook grondverf kopen om alle mdf platen die zich IN de kast zullen bevinden een stuk of 2/3 keer te verven.

Er zal ook sowieso spiegelplaat/radiatorfolie over de platen komen dus dat moet wel goed komen qua giftige gassen denk ik?

 

Advies, commentaar, volg-mededelingen, kritiek

 

Alles is welkom.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder de indruk van de bouwkunsten . er g mooi gedaan

 

of het gaat werken met je stralen valt nog te bezien en niet geschoten is altijd mis

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Magic Micro,

Je maakt er een heel project van, leuk om te volgen ;) .

Hoe ga je voorkomen dat het licht van je "donkerstraler" in je bloeihok terecht komt? Die pc fan, welke je bloeihok in gaat blazen, komt toch direct naast die lamp te hangen?

 

Succes verder met bouwen.

 

Groeten Beaker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bouwverslag!

Minpunt is de lamp achter nog een glas zo verlies je veel micromol en lumen.

Ik weet zeker dat je een grotere kast gaat bouwen als nu hehe.

Als je geen dwc gebruikt scheelt het wel geluid.

Die 750 m3 afzuiger heb ik ook ik heb 90 x 90 x 1, 80 werkt perfect op 40% gedimmed is ie lekker stil.

Die s vent regelaar werkt perfect!

Koop geen buis afzuiger die maakt herrie!

Alleen de praktijk wijst uit of je halfpipe scrog gaat werken.

 

Succes man je bent goed bezig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Elmo2007 Bedankt voor de complimenten. :vape: Ik denk er precies het zelfde over: als ik het niet probeer kom ik er nooit achter.

 

Beaker Leuk om je aan boord te hebben, misschien mijn fout dat het niet heel duidelijk was: een donkerstraler geeft geen licht af, slechts warmte. Op de foto heb ik een spaarlamp genomen om duidelijk te maken hoe het er uit moet komen te zien.

Ik had misschien wat duidelijker kunnen zijn. Ik hoop dat je het nu snapt?

 

Nighthaunter Ik dank u vriendelijk :verrygood ik doe m'n best.

De cooltube is lichttechnisch zeker niet een voordeel, qua veiligheid (planten die tegen de lamp aan kunnen groeien) is het wel een pluspunt waardig.

Ook zal ik m'n lamp op een dichtere afstand van de planten kunnen houden, mijn eerste idee was een 250W hps, alleen na veel gelezen te hebben vond dat voor mijn kast tóch net iets te weinig. DWC zal zeker voor het nodige geluid zorgen, ik heb daar al echter wel een plan voor ( zie eerdere post over nep-aquarium). Tevens met de style die ik zal doen kan ik mijn kast voor een paar dagen onbeheerd laten. Dat zal met aarde toch wat moeilijker gaan. Óók wil ik mijn DWC kennis naar een hoger niveau brengen want er zijn al plannen/schetsen aan de gang voor wat groters dan 400w in een kast ;)

Ik heb je huidige verslag even doorgelezen, ziet er netjes uit.

Had alleen wel een paar vragen : je hebt namelijk een 1000m3 filter zag ik en je zegt dat je op 40% gedimd draait met een 750m3 softbox, dat komt neer op 60% van 750 = 450. Krijg je geen moeilijkheden door met een 450m3 softbox lucht door een 1000m3 filter heen te trekken?

s vent regelaar had ik inderdaad ook al naar gekeken alleen het enige probleem was dat ik daarna stuitte op de nieuwe Mini-controller van Cli-mate. Ik was meteen verkocht. Als je gewoon Cli-mate googled dan staat hij meteen op de eerste pagina. Kijk eens naar al die functies :P

Hoop dat ik snel genoeg dat ik aan het ''Magic's Halfpipe Dream'' kweekverslag kan beginnen.

 

Ik doe meteen een kleine update van de dingen die ik net nog heb kunnen fixen

 

Ik ben maar meteen aan de slag gegaan met het reservoir waar de moederplant in zal moeten.

 

Het gat aftekenen voor het ''vijvermandje''

gallery_36932_15355_1347998.jpg

 

Uitsnijden

gallery_36932_15355_909907.jpg

 

Past perfect

gallery_36932_15355_76920.jpg

 

Radiatorfolie uitsnijden

gallery_36932_15355_1780077.jpg

 

Hier de ster van de show, Alu tape voor maximale reflectie + spaceship-look :verrygood

gallery_36932_15355_145043.jpg

 

Rondom de deksel helemaal afgetaped

gallery_36932_15355_404772.jpg

 

Hier het begin van het scrog-net, een opberg mand (ik wil de moeder d.m.v. scrog laag houden en controleren)

gallery_36932_15355_972175.jpg

 

Het net na wat kunsten met een tang

gallery_36932_15355_612116.jpg

 

Zijaanzicht, met haken

gallery_36932_15355_1209653.jpg

 

Zo zit hij op de box, door de haken aan de onderkant kan hij niet omhoog getrokken worden zonder dat de hele bak mee gaat.

gallery_36932_15355_85715.jpg

 

Uiteraard moet ik nog de box zelf bekleden met radiatorfolie alleen dat zal pas gebeuren zodra de DWC materialen daarvoor zijn gekocht.

 

Tot zover

 

Let me know what you people think!

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je deze controller? Ziet er inderdaad wel een topding uit, alles in één! Handig dat je je afzuiger kan regelen ifv je luchtvochtigheid ook.

 

 

Ben nog altijd benieuwd naar wat er uit je verwarmingssysteem gaan komen!

 

Ik wou eerst nog opmerken om die straler(s) toch gewoon naast je DWC-bak te hangen, lijkt mij net nog plaats genoeg te zijn, maar misschien is dat niet ideaal omdat je waterbak/wortels te warm zullen worden?

 

Misschien dat die opgewarmde buis de lucht inderdaad deftig zal opwarmen, beter zou in dat geval zijn de straler volledig in de buis te verwerken ipv erboven, maar ik weet niet of dat veilig is.. Dan zou je ook gewoon met één buis kunnen werken met 2 bochten in die rechtstreeks aansluit op je bloeihok en bovenin je groeihok hangt. Volgens mij heb je die schacht niet echt nodig? Lijkt mij alleen voor extra drukval te zorgen en plaats in te nemen die je precies wel kan gebruiken als je een moederplant + bubblecloner wil plaatsen..

 

			 ---- groeihok
		 |
		 | -> straler in deze buis
		 | 
bloeihok----

 

Maar goed, je hebt ondertussen die schacht al gemaakt ;). Wel mooi werk trouwens, doe zo verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Protput Ja, dat is precies de controller die ik bedoel. Ik ben ook erg benieuwd, maar heb wel goede hoop.

Naast de het reservoir gaat hem echt niet worden, ik weet niet of de foto's zo veel ruimte weergeven maar de box heeft aan weerszijde ong. 8 cm speling, ook zou ik niet weten waar ik hem dan op zou moeten richten de lamp. Ik denk dat ik in deze setting de juiste keuze heb gemaakt.

Ik waardeer je meedenken erg, helpt mij met nieuwe ideeën of mijn huidige idee nog maar eens even kritisch te bekijken :verrygood

Het water zal dan zeker te warm worden aangezien ik het reservoir ook al ga voorzien van aquariumverwarming om hem op temperatuur te houden.

 

In theorie klinkt het idee met de donkerstraler in iedergeval wel Ok naar mijn mening, ik zat ook al te denken om de lamp wel iets te verlagen of gedeeltelijk in de opening van de alu buis te hangen, echter.. helemaal in de pijp lijkt mij niet zo veilig.

De bakken passen nu perfect naast elkaar in het hok en vergeet niet, die éne keer dat de bubbelcloner 2 weken in het hok gaat mag de moeder wel even wat ruimte opgeven :P

 

weer een update

 

Waarom?

 

De bestelde spullen zijn binnen ;)

 

Ik moet zeggen dat ik zelf een beetje verrast ben door de snelheid van de 2 verzendingen.

 

Ik heb op 2 verschillende sites materialen besteld, gisteren om 04:00 in de nacht/ochtend.

 

Ging vandaag, vlak na elkaar de bel, ''Ú heeft een pakketje''

 

Hier de eerste doos met de meeste spullen

gallery_36932_15355_180895.jpg

 

Netjes verpakt

gallery_36932_15355_543835.jpg

 

Alles uitgelijnd

gallery_36932_15355_1046049.jpg

 

De volgorde van hoe het in elkaar moet gaan zitten met links het grote reservoir en rechts het auto op-top reservoir

van links naar rechts: vlotterkraan3/4'' , 2 mtr 25mm thyleen slang, buis klemmen 25mm, gastape, koppelstuk 25mm/1'', kogelkraan 2x1'',tanksaansluiting 1''

gallery_36932_15355_596624.jpg

 

De tweede bestelling

gallery_36932_15355_864879.jpg

 

een PE kniestuk van 25mm --> 3/4''

gallery_36932_15355_47941.jpg

 

Hier het systeem nogmaals

gallery_36932_15355_428432.jpg

 

Ik heb dus weer wat werk te doen.

 

Alles zal natuurlijk eerst meerdere malen getest worden.

 

Ik heb het gevoel dat er veel stille genieters mee zitten te lezen want als ik zo eens naar het aantal views kijk schiet dat toch aardig omhoog per dag.

 

Laat je vooral horen!

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strakke plannen.

 

Weet je het wel zeker van die mamma op DWC?

Als je grote stekplannen hebt prima anders kweek je elke week vd kliko zo hard gaat het vegetatief...

 

Aquariumverwarmer in je bak: meet 1st de temperatuur met de lampen aan etc, vaak zul je zien dat je na 2dgn draaien vanzelf al richting de max van 23C gaat.

 

Houdt er ook rekening mee dat een DWC voor hogere RV gaat zorgen, planten verdampen veel meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
L3dnov leuk dat je in-tuned, Is hij zó waardeloos dan? zelf ervaren? ik had in eerste instatie ook voor een t-neon gekozen alleen toen kwam ik in de knoop met de diepte ( 48 cm van achterwand tot deur) en kwam toen eigenlijk als enige optie uit op de grotere spaarlamp.

Ik heb zelf niet bepaald negatieve dingen vernomen over die lamp, een ander forumlid Rainman gebruikt de 200W versie en dat gaat hem behoorlijk goed af.

poeh! nee gelukkig niet zeg!

heb er wel naar zitten kijken en het lijkt een mooi ding. punt is, de TL buisjes aan de bovenkant van de lamp zullen niet of nauwelijks de plant(en) beschijnen. dat redden ze gewoon niet. kortom, je gebruikt 50% voor de lamp en jij betaalt de volle mep... als een Tneon set niet past kan je ook kijken naar een 70 watt HPSje, ( ja dat bestaat)

 

overigens, je zult er wel mee kunnen kweken en het zal wel gaan, echter de volle 'potentie' zal je nooit benutten.

 

oh bijna vergeten dikke +1 voor het mooie bouwverslag! heerlijk na al die duizend-en-één standaard vragen!

Edited by L3dnov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

lostchild de moeder op dwc is zeker ja, wilde stekplannen heb ik zeker niet. 8 stekken in de 2/3 maanden zal het zijn. Ik zal haar zeker moeten snoeien maar daar heb ik geen problemen mee. Ik weet dat het allemaal wat explosiever gaat op hydro.

Over de Aquarium verwarming heb je gelijk, ik zal even moeten kijken wat het water zal doen met lampen aan/uit, mocht de temperatuur stabiel blijven zal het overbodig zijn. De Rv heb ik ook al rekening mee gehouden, veel mensen zeggen dat ze al een verschil zien door de hydrokorrels te bedekken met iets. Tevens ga ik een paar stille pc fans voor circulatie laten zorgen. Bedankt voor het meedenken en de tips.

 

Doc ik weet niet of je mijn vorige posts ook hebt gelezen maar daar zul je zien dat ik gebruik ga maken van een cooltube, de ir lamp + kap zal dus niet gaan. Ik had zelf mijn zinnen gezet op: cooltube,sylvania grolux 400w en een lumatek dimmbare evsa. Klinkt dit realistisch of zeg jij moet je niet doen?

 

L3dnov goed om je terug te zien, leuk dat je zo meedenkt om er het beste van te maken. Echter zou ik niet vergeten wat het doel is: een moederplant in leven houden waar eens in de 2/3 maanden 8 stekken van gehaald zullen worden die vervolgens onder de zelfde lamp gaan.

Ik denk dat een hps al veel te veel van het goede wordt.. ik heb met alle andere lampen ook weer een relais nodig en bij de spaarlamp niet, ik denk dat de moeder het zeker niet slecht zal hebben in dr eentje onder een 125w spaarlamp. Goed om te horen dat het verslag je bevalt, daar doe ik het uiteindelijk voor :wave: ik zelf vond de afgelopen maanden de mooie bouwverslagen ook al ver te zoeken.

 

Magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...