Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JACKTHETRIPPER

Seedbank Trawka: Esbe Hybrids From Hell

Recommended Posts

Mag ik iemand anders' werk gebruiken ter inspiratie?

 

Vrijwel alle creatieve werken zijn gebaseerd op inspiratie uit andere bronnen.(in dit geval : zaadje tot plant : zaadje van breeder met jou creatie tot gevolg)

Je laten inspireren door andermans werk mag dan ook gewoon. Je moet gaan oppassen als je het werk van iemand anders ook daadwerkelijk in je nieuwe creatie gebruikt. Je mag een foto van een ander bijvoorbeeld niet bewerken en op je website zetten; zelfs niet als je de foto spiegelt, kleuren toevoegt of de foto anders uitsnijdt. Het ingewikkelde van dit soort dingen is dat je zelf wel automatisch auteursrecht krijgt op de nieuwe foto, maar dat je tegelijkertijd inbreuk maakt op het auteursrecht op de oorspronkelijke foto.(het mag niet maar als je het doet is het ook goed)

Er zitten als het ware twee lagen auteursrecht op het uiteindelijke werk; het auteursrecht op het oorspronkelijke werk en het auteursrecht op de bewerking. Dat betekent dat degene die de bewerking wil gebruiken niet alleen jouw toestemming moet vragen, maar ook die van de oorspronkelijke fotograaf.

 

Informatie overgenomen van: BRON

 

misschien wel handige info op die site ... en waarschijnlijk ook op andere site's

 

nou vraag ik me af of dit nationaal is of internationaal ...?!

 

ik hoop dat t aanvullende info is .

cursief: mijn commentaar

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej pietje, ik weet nog wel een andere site waar jouw foto's staan doe eens een pm als je wilt.

 

 

 

En heeft er al iemand via deze site besteld? Kwamen ze aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linkje van die poolse site. Zag ze ook al langer staan maar ik vertrouwde het niet helemaal.

 

 

deze werkt niet meer. alsfo de duvel er mee speelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het geen stijl in ieder geval. Met zulke gasten doe ik geen zaken want wie weet welk zaad je krijgt. Als de foto's al niet kloppen heb ik in het zaad ook geen vertrouwen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden komen in dit geval toch echt direct van Esben (bevestigd door Esben). En trawka.org kun je sinds 1 maart j.l. vinden tussen de gebruikers alhier, hij wil zelf ook graag weten met wat voor rare Hollanders hij zaken doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi guys i dilke to say only hellol we fallow yours topic , about our seeds shop, if you will have any question, just ask us , pease

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello there Trawka, for a first shot why did you use the picture of member pietje puck? This is no way to distribute your business.

Because of that I am suspicious about your reliability of seeds, the picture for the wild super was not.

 

Because you were fairly new to us in the Netherlands on our forum we questioned ourselves if Trawka was to trust. Then we came across the picture of Pietje, so please explain.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi cannabusinesss, i was speak with Pietje, he knows everthink , and he was let me keep his photos, instend of that i will make some open seeds for this forum, hope Pietje soon will confirm my words thx for interesing and I hope that everything has been refined cheers charlie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaad met de eigenaar van Trawka gesproken,en met hem een deal gemaakt.

Hij mag mijn foto,s op zijn website laten staan,als hij wat freebees van zijn zaden voor onze members beschikbaar maakt.

Hij heeft die foto,s volgens hem verkregen via leden van zijn forum.

Op zijn forum heeft hij een wedstrijd gehouden onder zijn leden,wie het eerst de foto,s van de strains van Esben die hij verkoopt voor hem had gevonden

kreeg gratis een zakje zaden van hem.

Veel van zijn leden zitten ook op ic.mag,en als je dan inlogd op mijn nickname heb je al gauw wat foto,s van Esben zijn strains.

Hij had natuurlijk wel ff moeten opletten waar die pic,s vandaan komen,en mijn ff toesteming moeten vragen of hij ze mag gebruiken voor zijn website.

Dit is het verhaal erachter.

Al met al denk ik wel dat hij van goede wil is,en geen oplichter.

Als hij zijn woord houd komen er freebees van zijn zaden beschikbaar voor members van WF.

Die zal ik dan ter zijne tijd verloten op WF.

 

ps,spam niet mijn hele postvak vol met vragen of de zaden al binnen zijn,ik kom hier zelf T.Z.T wel mee.

 

peace,pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Trawka, Pietje confirmd your story, it all makes a little bit sense now. You still need to ask the owners permission for use on your website, otherwise don't use a picture unless you made it yourselve.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De zaden komen in dit geval toch echt direct van Esben (bevestigd door Esben). En trawka.org kun je sinds 1 maart j.l. vinden tussen de gebruikers alhier, hij wil zelf ook graag weten met wat voor rare Hollanders hij zaken doet.

 

Rare Hollanders,hoezo?

Als je wat voorzichtig bent,ben je dan gelijk raar?

Overal zomaar zaden bestellen bij jan en alle man, waar je de afkomst niet van weet.

En als je dan wat geleverd krijgt,blijkt het vaak niet het soortje te zijn waar je op gehoopt had,dat is pas raar.

Nou dan ben ik liever voorzichtig waar ik mijn centen aan uit geef,Tis tenslotte crisis. :P

Edited by pietjepuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als klant zijnde mag men ter aller tijde critisch zijn, als dat raar gevonden word als ondernemer mogen ze van mij dood vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn dat t allemaal goed is gekomen met met die pix.

 

grtz

 

R

 

ps verloten van de seeds,

 

die quizzz moet maar weer eens gestard worden :P

Edited by RNL88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij te lezen dat Esbe zelf bevestigd heeft dat de zaden van daar komen want ik heb ondertussen gewoon zaden besteld.. ><

 

Vond het er allemaal wel ok uitzien met dat forum en de dingen die Groen Gif verduidelijkte :)

Heb een zakje Guerilla Gold 3 en Wild Super 07 besteld. Je kon kiezen tussen gratis verzending maar dan waren de risico's voor mezelf,

of een verzendkost van iets meer dan 2€.. met tracking dacht ik. Toen ik het pakketje kreeg zat er duidelijk een postzegel op van meer dan 5€!

Ik was aangenaam verrast door het pakje raw vloei die ik erbij kreeg. Daarna de zaadjes bekeken, mooie dikke zaden.. En toen zag ik dat ik de white super had gekregen ipv de wild.

Godverdomme :P Ik wou echt wel die wild super want die foto's van Pietje Puck zagen er heeerlijk uit!

 

Wellicht een stoners foutje dacht ik dan en na even snel een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik een vriendelijke mail terug dat de juiste zaden zo snel mogelijk op de post gaan.

Paar dagen later ontvangen en ondertussen liggen ze te kiemen! Prima service dus en de prijs is zeker ook niet slecht vind ik! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden van Trawka zijn binnen.

Wie er interesse heeft om zijn zaden te testen kan zich aanmelden op dit topic.

laat ff je nickname achter op dit topic, dan weet ik wie er allemaal mee doen aan de verloting.

De verloting zal vanavond plaatsvinden om 19.30uur.

Je aanmelden voor deze verloting kan tot 18.00 uur,dus niet aanmelden is niet meespelen.

De volgende strains zullen worden verloot.

 

brown super 07 [outdoor]

wild super 07 X DG [outdoor] uit eigen collectie.

danish gold [outdoor]

guerilla grape [outdoor]

kill bill [indoor]

 

peace,pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meld mij bij deze aan :(

 

kunnen we deze buiten eens testen :)

 

;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En trawka.org kun je sinds 1 maart j.l. vinden tussen de gebruikers alhier, hij wil zelf ook graag weten met wat voor rare Hollanders hij zaken doet.

 

Rare Hollanders,hoezo?

Als je wat voorzichtig bent,ben je dan gelijk raar?

Overal zomaar zaden bestellen bij jan en alle man, waar je de afkomst niet van weet.

En als je dan wat geleverd krijgt,blijkt het vaak niet het soortje te zijn waar je op gehoopt had,dat is pas raar.

Nou dan ben ik liever voorzichtig waar ik mijn centen aan uit geef,Tis tenslotte crisis. ;)

 

 

Er zijn natuurlijk wel een grenzen waar buiten het critisch zijn onredelijk wordt.

Daarnaast is wantrouwig en achterdochtig zijn niet hetzelfde als kritisch zijn en ik kan me voorstellen dat je als eerlijke ondernemer wel gekwetst wordt door dit -wellicht deels door vooroordelen over de herkomst gevoede- wantrouwen.

 

Dus zo raar zou zo'n reactie helemaal niet zijn.

Maar ik denk dat je het niet luchtig genoeg leest.

Is toch alleen maar leuk dat hij komt kijken met wat voor rare hollanders hij te maken heeft. (Wellicht zelfs Groengifs woorden en niet de zijne)

 

Ok, weer even relaxen, cu rare Hollanders :)

 

(Zucht zat ik weer in antieke reply te geven :(

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke monk, jou mening is duidelijk.

Iedereen mag natuurlijk zijn mening uiten,tis tenslotte een vrij land hier. ;)

Nu ff over de verloting,aanmelden kan nog tot 18.00uur.

Tot nu toe 1 aanmelding,en dat is Sensi life.

Als dat zo blijft heeft hij dit jaar wel hele leuke genen om mee te spelen. :)

Dus kom op,meld je aan en kom in bezit van deze mooie zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze, pietjepuck. Ik zou niet willen dat sensi zich overwerkt deze zomer. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, hier ook nog iemand:)

 

 

Grtz

 

RNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoelde het goed hoor pietje.

En ik had graag meegeloot maar na de specs van Kill Bill te hebben gelezen worden die waarschijnlijk te groot voor mijn DP90je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...