Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thiborito

Eerste kweek, let's go guerilla!

Recommended Posts

Alowa WF'ers! :verrygood

 

Eerste kweekje ooit dit jaar, spannend! Heb de afgelopen maand hele forums, websites en boeken 'leeg gelezen'.. Met de conclusie dat ik er klaar voor ben.

Klaar om voor een stel mooie dames te zorgen. Het enige waar ik nog niet uit ben is de soort, en ik zou graag ook jullie mening hebben over de spot die ik heb uitgekozen!

 

Er waren nog meer foto's maar die heb ik om 'veiligheidsredenen' verwijdert.. :)

 

gallery_36977_15349_2136148.jpg

 

Zo dit is plaats 1 van de 2 op dezelfde locatie weliswaar.. De grond leek me geschikt als ik deze wat zou omploegen, ik zag kleine brandneteltjes de grond uit komen :wacko: Het beekje ( wat nu erg hoog staat in de winter ) zorgt voor de nodige watertoevoer en algemeen denk ik wel dat het een vruchtbare grond is! Als ik het een beetje omspit zie ik wormpjes! ( Had geen flauw benul dat die met vries-temperaturen konden overleven B) ) Positief of??

En is het een probleem dat het op een kleine helling is?

 

gallery_36977_15349_1218232.jpg

 

Plekje numero 2 op dezelfde locatie.. De bomen staan niet in de weg omdat de plek richting het zuiden staat gericht! De dames zou veel zon krijgen als ik me niet vergis, ben namelijk niet zo goed in aardrijkskunde! B)

 

ZO , dit zou men plekkie kunnen worden! graag jullie mening hierover en eventuele aanraders welk soortje, was aan het denken aan één van deze opties:

- 3x Frisian Dew + 1x Royal AK Automatic

- 5x Big Bang + 1x Royal AK Automatic

- 3x Early Skunk + 1x Royal AK Automatic

- 3x Hollandse Hope + 1x Royal AK Automatic

Ben van plan om 1 mei te beginnen met ontkiemen, en dan meteen de grond in! En dan maar hopen dat het weer mee zit!

 

Ik wens alvast iedereen die begonnen is héél veel succes! :verrygood

 

Groetjes

 

Thiborito

Edited by Thiborito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gewoon niet zo veilig uit, huizen op de achtergrond ?

 

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit naast/op een boer z'n stuk land, das vragen om problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boer maait het gras op niet veel meer dan een meter afstand van mijn planten (ergens in juni) en zet er mollenklemmen neer, die heeft het meestal te druk met zijn werk, maar foto's van je guerilla plaatsen met de horizon er duidelijk op is vragen om geript te worden. Plantjes zou ik pas als ze een paar weken oud zijn op de stek zetten, dan zijn ze een stuk sterker. Welkom nog en succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast bedankt voor jullie reacties, wat leuk hoe vlug je hier antwoord krijgt! B)

 

@r3lentleSs Die staan verder als je denkt!

 

@miami Misschien toch nog wat op verkenning gaan.. :verrygood

 

@Groen Gif Dankje voor de tips! Ik ga meteen de foto van die horizon proberen te verwijderen! Dat voorgroeien, kan dat in mei gewoon op de vensterbank? Of is het gevaar dat ze gaan strekken nog steeds vrij groot?

 

@wwtje Dat betwijfel ik zéér sterk, dan kennen wij elkaar misschien want ik ben er 99% zeker van dat haast niemand in mijn regio hier ooit is geweest,maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt! Stuur me een privéberichtje waar je denkt dat het is :verrygood

 

Groetjes

 

Thiborito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een maisveld inwording waar ze naast staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf 15 mei kan je ze buiten zetten na ijsheiligen

 

groet en veel suc6

 

ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Monti, als je richting de spot loopt is het een hele lap nutteloze grond.. Ik kan het niet zo zeggen, als je op de spot zelf staat doet het niet meteen een belletje rinkelen van: Ja hier gaat straks mais komen te staan :verrygood

 

Dankje shinings!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die foto's s' avonds of s' middags genomen?

Want als ze s' ochtends zijn genomen zou dat betekeken dat ze de gehele middag zon zouden missen. (bomen die er voor staan)

En je plek lijkt me inderdaad niet zo veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn 's avonds genomen! Maar de plek is volgens jullie niet erg veilig.. Ik ga er nu opnieuw op uit, als ik wat vind post ik vandaag nog wat foto's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens een groot dicht begroeid gebied waar je dan naar het midden werkt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net terug van een korte zoektocht! En wat voor een..

 

Ik dacht ik werp nog een laatste blik op de plek waar ik ze eerst dacht te planten, heb ik ook meteen kennis gemaakt met de eigenaar!

Heb me er gelukkig kunnen uitnaaien dus deze plek valt al helemaal weg.

 

Inderdaad w33d, dat heb ik deze keer ook gedaan! Naar een bos gereden dat wel wat verder ligt, eerst de wandelpaden gevolgd en toen ik van die gigantische doornstruiken zag heb ik me daar doorheen gewurmd om geen sporen achter te laten. Na een halfuurtje kwam ik dan uiteindelijk uit op een leuk open plekje! Lekker diep in het bos ver van alle wandelpaden! Ben in een straal van ongeveer 150 meter rond de plek gelopen en geen wandelpad of teken van de mensheid te bespeuren! De bomen rondom blokkeren de zon helemaal niet en er lagen wat dode varens dus de grond lijkt me ook wel geschikt.

 

Later volgen nog wat foto's! :verrygood

 

Ik dank jullie allemaal om mij aan te moedigen een andere spot te gaan zoeken, deze is in ieder geval al 100 keer veiliger! :verrygood

Edited by Thiborito

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad w33d, dat heb ik deze keer ook gedaan! Naar een bos gereden dat wel wat verder ligt, eerst de wandelpaden gevolgd en toen ik van die gigantische doornstruiken zag heb ik me daar doorheen gewurmd om geen sporen achter te laten. Na een halfuurtje kwam ik dan uiteindelijk uit op een leuk open plekje! Lekker diep in het bos ver van alle wandelpaden! Ben in een straal van ongeveer 150 meter rond de plek gelopen en geen wandelpad of teken van de mensheid te bespeuren! De bomen rondom blokkeren de zon helemaal niet en er lagen wat dode varens dus de grond lijkt me ook wel geschikt.

 

Ik dank jullie allemaal om mij aan te moedigen een andere spot te gaan zoeken, deze is in ieder geval al 100 keer veiliger! :verrygood

 

Ja dat klinkt al beter dan je vorige foto's B)

Doornstruiken is klote om door heen te gaan, maar daar maken wij natuurlijk gretig gebruik van :)

Een ander zou er niet gauw door heen gaan :verrygood

Check ook eens op bing maps(sateliet aerial) hoe het er van bovenaf uit ziet en chek met een schepje of iets dergelijks wat voor grond het is. Dan weet je al gauw beter waar je aan toe bent.

 

succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

varens groeien in de schaduw, dus in de zomer is er misschien weinig zonlicht op je spot. de bomen rondom je spot hebben nu geen bladeren en laten zonlicht door , maar als er bladeren aan zetten niet meer.

 

en kennende wwtje je spot? :verrygood :verrygood

 

mvg Rd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze zijn 's avonds genomen! Maar de plek is volgens jullie niet erg veilig.. Ik ga er nu opnieuw op uit, als ik wat vind post ik vandaag nog wat foto's :)

 

Ja dat bedoelde ik haha, van mijn stukje tekst klopt niet veel lees ik nu:p

Was net wakker en had die avond behoorlijk wat af gepaft hahah... B)

Dan krijgen je plantjes in ieder geval de hele middag zon, en dat is het belangrijkst.

 

Maar, als daar straks mais komt te staan zullen je planten ook een groot deel van je middag zon missen en de hele avond zon.

Of te wel, je planten zullen nauwelijks zon krijgen en dat is nou juist een van de belangrijkste factoren voor een wietplant!!!!!!!!! :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bij nader inzien zou het goed kunnen dat heel die plek in de schaduw valt.. Dat zou zonde zijn! Even afwachten nog, zodra de bomen blaadjes krijgen zullen we het vlug opmerken!

Wwtje heeft nog niets laten weten, ik zou het best grappig vinden moest hij die spot echt kennen :)

Haha KeepSmokingGreen :verrygood had gelezen dat jjj ook guerilla had gekweekt vorig jaar, hoe was dat afgelopen? Bij jou zat ook niet alles mee, toch nog een leuk oogstje gehad?

 

gallery_36977_15349_2283881.jpg

 

Zou toch vervelend zijn moest dit helemaal in de schaduw vallen B)

 

gallery_36977_15349_4887667.jpg

Het zonnetje scheen wel mooi vandaag, heerlijk! Zou die vieze winter dan toch zijn boeltje aan het pakken zijn? Ik ga niet naar het weer kijken, dat zou me waarschijnlijk teleurstellen :verrygood

 

Ik zou in dat 'inhammetje' bij die doornstruik willen zetten, toch nog een beetje uit het zicht.. ( Tot ze 2m zouden worden, oei B) )

Deze plek heeft in ieder geval potentieel! Als nu het zonlicht ook nog meezit gaat dit het worden :wacko:

Achja, we hebben nog tijd zat! Elk week een tripje plannen om dan toch dat stukje 'beloofde land' te vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht ik werp nog een laatste blik op de plek waar ik ze eerst dacht te planten, heb ik ook meteen kennis gemaakt met de eigenaar!

Heb me er gelukkig kunnen uitnaaien dus deze plek valt al helemaal weg.

"Laat die boer nu maar met rust" :verrygood

gallery_30093_15353_7887.jpg

 

 

 

 

R3 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dat was inderdaad een hele leerzame guerilla kweek, haha:P Laat ik het er bij houden dat we onze inverstering net hadden terugverdient:)

Maar met de kennis die we nu hebben gaan we dit jaar natuurlijk uit van meer:P!! En de spots die je nu hebt zijn volgens mij helemaal prima. Veel beter dan je eerste spot:) En vergeet niet dat de ideale spots zeer zelden zijn he:) Zolang je plantjes maar overdag veel zon pakken zit je goed. De ochtend en avond zon is een soort van luxe haha:p

 

SUCCES!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je gerust stellen.. Ik ken die spots niet, zou niet weten waar het is.. Maar stel nou dat ik wel uit je buurt kwam, dan had ik die spots via jouw foto's echt wel herkend..

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd rond februarie en maart stikt het weer van de nieuwe guerilla's die uitgebreide foto's met gedetailleerde achtergronden van huizen, landschappen en beekjes of plassen.

 

Je kunt ze beter in het maisveld zetten als de mais hoog genoeg staat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogstwaarschijnlijk zal het dan toch de spot worden in het bos!

Nu een vraagje, heeft iemand ervaring met de Frisian Dew, Hollandse Hoop of Early Skunk? Zijn dit sterke planten?

En growshopholland, is deze betrouwbaar?

 

Groetjes

 

Thiborito!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk voor de meer standaar bekende soortjes gaan

Danish gold, royal dane,afghaan, typhoon, henkes lolland enz...

Veel beter voor ons klimaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link

 

Hollands Hoop is Fem.

Royal dane en Royal Dane vs Henkes Lolland zijn dan weer regulier.

 

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...