Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ewo7

1rste binnen kweek

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Dit is de eerste maal dat ik binnen kweek voorheen enkel een paar keer een Guerilla kweek gedaan, dus ben ik nogal onervaren in het binnen kweken. Het is de bedoeling om het zo goedkoop en zo veilig mogelijk te doen.

voor ik effectief begin had ik nog enkele vragen, ik heb deze materialen aan geschaft:

-Lamp Fitting E-40 met kabel Plug and Grow

-Spaarlamp 125W bloei Plug and Grow

-Spaarlamp 125W groei Plug and Grow

Ik moet eerlijk zijn dat de spaarlampen groter zijn dan ik verwacht had.

Dus beslist ik om zelf een reflector te maken.Maar nu zit ik in met de veiligheid er van, niet dat ik denk dat het onveilig is maar toch wil ik het eventjes checken of het ok is. De lampen zelf worden wel niet heel erg warm na 2.5 uur branden kan ik ze aanraken zonder probleem.

enkele foto's:

gallery_23386_15345_97631.jpg

gallery_23386_15345_2531611.jpg

gallery_23386_15345_279397.jpg

gallery_23386_15345_672808.jpg

gallery_23386_15345_85858.jpg

Edited by ewo7

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Het materiaal waar je kap nu van gemaakt is reflecteerd maar weinig bij gebrek aan coating. Zelfs de goedkoopste kap reflecteert al veeeeel meer. En iedere GS heeft ze liggen.....

Als je dan bedenkt dat ongeveer 60% van je licht naar de reflector gaat dan snap je wel dat je heel veel oogst verliest op deze manier ... reken maar uit: Goedkoop is hier zeker Duurkoop.

 

(@ tita: ik zag m net 1 euro goedkoper :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites
+1

Het materiaal waar je kap nu van gemaakt is reflecteerd maar weinig bij gebrek aan coating. Zelfs de goedkoopste kap reflecteert al veeeeel meer. En iedere GS heeft ze liggen.....

Als je dan bedenkt dat ongeveer 60% van je licht naar de reflector gaat dan snap je wel dat je heel veel oogst verliest op deze manier ... reken maar uit: Goedkoop is hier zeker Duurkoop.

 

(@ tita: ik zag m net 1 euro goedkoper :verrygood )

En zijn die allemaal geschikt voor spaarlampen en uitgerust met een E-40 fitting?

 

Het zal in elk geval 1 van die 2 zijn maar welke is de beste ? hamerslag of spiegel?

http://www.deheksenketel.com/qc/324,hamerslag-reflector.html

http://www.deheksenketel.com/qc/329,spiegel-reflector.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn dat ziet er echt amateur uit shiiit

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJP, iedereen moet ergens beginnen he...

 

@ EWO7: gewoon upgraden, upgraden, investeren en upgraden. Elke euro die je erin steekt is een stickie extra op de weegschaal. Veel succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Ik ben nu al enkele weken aan het groeien, en ik dacht even een update te plaatsen. Door de onverwachte koude is het allemaal nogal traag verlopen maar ik heb wel 2 mooie tamelijk compacte planten.

En nu mijn vragen

-Wanneer op 12/12 ?

-En wanneer toppen ?

Ik denk de ene bijna mag getopt worden(zeker met mijn beperkte ruime) hij is ongeveer 15 cm en die andere is er 10 cm.

Als iemand mij wat extra hulp kan bieden hieromtrent zou het zeer welkom zijn.

 

enkele foto's:

gallery_23386_15503_1777866.jpg

gallery_23386_15503_2374076.jpg

gallery_23386_15503_2163197.jpg

gallery_23386_15503_88632.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik top altijd vanaf de 5de internode.

succes verder, ziet er leuk uit !

 

grtn Erazer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie, zet ik ze dan direct op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, nog even en dag of 3 a 4 om ze te laten herstellen.

 

Grtn Erazer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ze nog maar een weekje groei, voor je gaat toppen, wat mij betreft; plant heeft dan net wat meer volume, en verder ben ik t met erazer eens.

Weet niet wat de ideale hoogte is met deze lampen , maar denk zo,n 15 cm.

misschien kan iemand daar iets over zeggen.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

Ik heb men planten getopt misschien wat vroeg maar er moet wat vaart in komen als ik wil voorgroeien voor het buiten seizoen. Ik ga wel nog even op 18/24 laten staan tot de scheuten wat groeien.

Ondertussen ook een net gemaakt.

Tips zijn altijd welkom. :)

enkele foto's

gallery_23386_15524_3908293.jpg

gallery_23386_15524_946902.jpg

gallery_23386_15524_1176484.jpg

Edited by ewo7

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewo, zou dat net maar weglaten, als je ze toch buiten gaat afbloeien. als het je bedoeling is om de planten een beetje open te vouwen is, kun je ook bamboestokken gebruiken, en dan aanbinden uiteraard.

Ja mooi getopt. cucces. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ewo, zou dat net maar weglaten, als je ze toch buiten gaat afbloeien. als het je bedoeling is om de planten een beetje open te vouwen is, kun je ook bamboestokken gebruiken, en dan aanbinden uiteraard.

Ja mooi getopt. cucces. :)

Ik ga ze niet buiten laten afbloeien. Ik ga andere planten voorgroeien om buiten te zetten, en om dat ik een Guerilla kweek ga doen ga ik ze zo laat mogelijk buiten zetten om het risico te verlagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geluk dat je een klein wattage hebt ;)

 

haal ff die aluminiumfolie van de potten. Niet alleen is dat een zwaar metaal, maar ook de vorm van het oppervlak werkt je tegen. Moest het nu een platte schijf zonder één kreuk zijn tot daar, maar hier heb je voor reflectie niet veel aan, en had je een 600 watt erboven hangen had je gegarandeerd al brandplekken.

 

Als je bovenlaag wilt isoleren gebruik hydrokorrels, als je ook reflectie wil gebruik dan vijverfolie of i.d.

 

Straks komt de politie, laten ze de planten staan maar moet je een industriële milieubelasting gaan betalen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:dag 1 bloei

Ik heb nog enkele foto's genomen.

Ik denk dat ik het idee van scrog mag vergeten misschien de volgende keer.

Bedankt voor alle tips, als er nog zijn laat het mij gerust weten.

 

grt ewo ;)

 

gallery_23386_15549_119607.jpg

gallery_23386_15549_204148.jpg

gallery_23386_15549_236177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: bloei week 1

 

Men planten staan nu 1 week op 12/12 ik weet niet goed wat ik moet doen laat ik ze zo af bloeien ?

 

of verwijder ik de onderste kleinen toppen, ook dacht ik een paar van de groteren bladeren te verwijderen om meer licht door te laten, goed idee?

alle tips zijn welkom

 

alvast bedankt,

 

grtn ewo :whistling

 

en enkele foto's

gallery_23386_15575_1195110.jpg

gallery_23386_15575_1965436.jpg

gallery_23386_15575_1944297.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon lekker zo laten :whistling

niks blad weg, niks dieven .. op 12/12 en wachten maar :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat Elmo zegt

 

Mijn eerste binnenkweek was ook Big Bang onder spaarlamp. Die planten vertakken als gek. Ik dief enkel takken als ik op voorhand kan zien dat ze gewoon te veel moeite gaan moeten doen om in het licht te raken.

 

Gewoon laten gaan, ze groeit nog minimum 2 weken door. Als je plafond te laag wordt kan je knakken of binden en dan komen die zijtakken nog sneller vanzelf in het licht.

 

Groeten en succes,

Bwaahkelant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ik ga ze dan gewoon laten groeien.

En ik ga proberen om iedere de week enkele foto's plaatsen.

 

@ Baekelandt, als de Fransen de wiet geur volgen gaan ze uw schuilplaats in het Vrijbos rap vinden ze.

 

grtn ewo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den Fransoos kan die Wietgeur niet ruiken; zijn lijfgeur is reeds te sterk :whistling

 

Viva la resistance!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet erg warm je kan ze aanraken terwijl ze brand. Ik heb er geen maar ik zou uitkijken voor een verwarmings mat als je in een koudere ruimte wil kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plug and grow lamp van 125 watt maakt het binnen in de tent 3 a 4 graden warmer dan dat het buiten de tent is.

dus stel het is in de kamer 22 graden, dan is het in de tent 25 a 26 graden. duhh:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...