Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WorldWideWeed

Meedoen wetenschappelijk onderzoek

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Zoals in het voorstel-topic al verteld: wij zijn van het Bonger Instituut van de Universiteit van Amsterdam. Samen met een groep internationale wetenschappers doen we onderzoek naar wiettelers, en wij doen dat voor Nederland.

 

De huidige gemeenschap heeft vaak een onrealistisch beeld over wiettelers en wij willen met dit onderzoek dit beeld nuanceren.

 

Dit doen we aan de hand van een anonieme(!) online vragenlijst van ongeveer 15 min., te vinden op de internationale site, of direct.

 

Wij zijn te vinden op andere forums, twitter en Facebook. Ook stonden we afgelopen dinsdag in het Parool. Begin maart staan we met een interview in de HighLife.

 

Al met al hopen we dat veel van jullie met het onderzoek mee willen doen!

 

Voor vragen kunnen jullie e-mailen naar worldwideweed@xs4all.nl of gewoon reageren op dit topic. Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

 

Alvast bedankt!

 

WWW

Edited by WorldWideWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een puntje van kritiek: Bij het aangeven waar ik aan mijn stekken/zaden kom kan ik maar 1 antwoord geven, terwijl het juiste antwoord in 3 verschillende antwoorden te vinden is voor mij... Ik mis vaak de mogelijkheid om meerdere antwoorden te kunnen geven.

 

Bij waar ik het binnen kweek kan ik niet voor "tent" kiezen terwijl dat vooral op dit forum veel van toepassing is, terwijl "kast" wel tot de mogelijkheden hoort.

 

Verder een leuke actie :verrygood

Edited by Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een puntje van kritiek: Bij het aangeven waar ik aan mijn stekken/zaden kom kan ik maar 1 antwoord geven, terwijl het juiste antwoord in 3 verschillende antwoorden te vinden is voor mij... Ik mis vaak de mogelijkheid om meerdere antwoorden te kunnen geven.

 

Verder een leuke actie :verrygood

 

Bedankt voor het invullen en je feedback Tw!tchy! We gaan kijken of we dit aan kunnen passen. Omdat de vragenlijst grotendeels gestandaardiseerd is voor alle landen die meedoen kunnen we niet zomaar veranderingen aanbrengen. Maar we houden er in elk geval rekening mee bij de analyse.

 

Voor nederland of voor de regering?

 

Scherp :verrygood . Voor Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst stond er hier op het forum een oproep voor een onderzoek naar creativiteit en hennep, ook door een universiteit.

Maar dat topic lijkt verdwenen, en we hoorden er niets meer over.

 

Zal dat hier anders gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een puntje van kritiek.

 

Vind juist dat dit soort vragenlijsten zorgen voor een onrealistisch beeld.

 

Je zou in dit soort gevallen de vragen open moeten laten zodat iedereen openlijk kan reageren met de juiste antwoorden.

Nu mis je veel informatie omdat de optie niet eens beschikbaar is, of omdat men bijv. maar 1 optie kan selecteren.

 

Deze open antwoorden analyseren kost natuurlijk heel wat meer maar hierdoor heb je dan wel een realistisch beeld.

 

Ik heb dan ook gekweekt in tent en gebruikte de ene keer zaad, de andere keer stekken, dan weer eens zaad van een hobbyist....

Dit is niet echt in vakjes te duwen. Door dit te proberen krijgt men een vertekend beeld.

 

Dit is dan ook een van de redenen dat ik dit soort onderzoeken altijd negeer, evenals de resultaten.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntje van kritiek.

 

Wat ziet die Nederlandse vragenlijst er Ontzettend Knullig uit zeg :verrygood

 

Kijk eens naar die van andere landen. Die zijn al veel beter.

Voor design geef ik een -10 :verrygood Deze layout maakt geen serieuse indruk.

Ik ga 'm niet eens invullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

loop je vragen lijst nog een keer na op spel fouten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is vooral interessant voor de coke-snuivers,

die krijgen honderd euro plus reiskosten voor een test.

 

Drie keer raden wat die met die meier gaan doen.

Allemaal voor de wetenschap!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou in dit soort gevallen de vragen open moeten laten zodat iedereen openlijk kan reageren met de juiste antwoorden.

Nu mis je veel informatie omdat de optie niet eens beschikbaar is, of omdat men bijv. maar 1 optie kan selecteren.

 

Deze open antwoorden analyseren kost natuurlijk heel wat meer maar hierdoor heb je dan wel een realistisch beeld.

 

Bedankt voor je feedback. Er valt wat voor te zeggen om meer vragen open te laten zodat de kweker meer zijn unieke verhaal kwijt kan. Het probleem is - zoals je zelf al aangeeft - dat hier zoveel vragenlijsten worden verzameld dat het analyseren van meer open antwoorden in dit onderzoek niet haalbaar is.

 

Laatst stond er hier op het forum een oproep voor een onderzoek naar creativiteit en hennep, ook door een universiteit.

Maar dat topic lijkt verdwenen, en we hoorden er niets meer over.

 

Zal dat hier anders gaan?

 

We horen de afgelopen dagen meer forumleden met die vraag. Het blijkt dat voorheen studenten hier actief waren die niet altijd even netjes te werk gingen. Misschien zijn hun topics om deze reden verwijderd. Wij proberen ons vanzelfsprekend zo goed mogelijk aan de forumregels te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
loop je vragen lijst nog een keer na op spel fouten

 

Dank voor je feedback. Er zaten inderdaad nog wat slordigheden in. Die zijn er nu als het goed is uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een hekel aan feesboek twitter en aan vragen over onze hobby op andere site's

al is dat nog zo anoniem met ip adres .

 

sorry ... ik doe niet mee een fatsoenlijke vragen lijst samen te stellen.

 

:verrygood

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ug ze slaan de ip's als het goed is niet op, en al doen ze het wel kan je altijd laten voorkomen dat je van een afrikaanse ip vote, heb ik ook gedaan https://www.torproject.org/ is aleen wat trager :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelletje schijthuizen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic gesloten - oproepen op wietforum van deze aard alleen in overleg met de admins.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...