Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WorldWideWeed

Netjes voorstellen

Recommended Posts

Dankjewel agent orange. In dat artikel waren we liever ook gescheiden geweest van het coke-onderzoek en de kop was ook niet ons idee. Maar de media doen (gelukkig) wat ze zelf willen en zijn onafhankelijk. Daar hebben wij geen invloed op.

 

Dergelijke mediaberichten helpen ons wel het onderzoek onder de aandacht te brengen. Wij kijken dan ook uit naar het eerstvolgende HighLife nummer, waarin een interview met een van ons zal staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste WWW,

ik vraag me een paar dingen af:

1.) Hebben jullie deze actie met de admins afgestemd?

Ik ben welliswaar geen admin, maar de moderatoren weten hiervan iig niets van.

 

2.) Blijven jullie ook in de toekomst bij deze overdrijvingen of onjuistheden?

Of is de rekenmaschine stuk?

 

Proefschrift van Marije Wouters

Bron: http://www.bonger.nl/PDF/Samenvattingen%20...bis_control.pdf

Jaarlijks worden ongeveer 6.000 hennepplantages ontmanteld. De

2,7 tot 2,8 miljoen in beslag genomen planten en stekken zouden ongeveer 70.000 kilo marihuana

per maand hebben opgeleverd, als ze allemaal de oogst hadden bereikt (op basis van de voorzichtige

aanname van 25 gram per volwassen plant). Deze marihuana wordt nu vernietigd, en komt dus niet

op de markt. Als het allemaal voor coffeeshops bedoeld was, zou dat neerkomen op 100 kilo marihuana

per coffeeshop per jaar, die nu niet wordt geleverd36.

 

36 Sinds ons onderzoek is het aantal coffeeshops verder afgenomen. Volgens de meest recente telling, waren er

651 coffeeshops in Nederland in 2011 (Bieleman, Nijkamp & Bak, 2012).

 

2.800 000 planten (Per jaar of per maand?) x 25 g = 70.000.000 g (70 ton per maand)

Dat zijn 840 ton per jaar.

840 ton / 100 kg je coffeeshop = 8.400 coffeshops?

 

Volgens de meest recente telling, waren er 651 coffeeshops in Nederland in 2011.

 

Waar zijn de anderen 7.700 coffeeshops gebleven?

 

Ook het aantal planten vind ik verbazingwekend:

2.800.000 planten per maand.

Helaas zijn deze planten niet in een maand klaar, ze hebben tussen de 8 en 12 weken, of nog langer nodig.

Bij 16 planten per m² kom ik nu uit op de volgende berekening:

2.800.000 / 16 = 175.000 m²

Dat zijn 17,5 hectare daglichtloze teelt bij een plant welke binnen 4 weken oogstrijp is.

Bij een 8-weken-bloeier kom ik al op 35 hectare.

Bij een 12-weken-bloeier zijn het 52,5 hectares.

 

Als jullie de beleidmakers op deze manier van informatie voorzien,

is het imo heel duidelijk waarom wij met dit beleid te maken hebben.

 

Sorry, maar ik ga jullie niet helpen.

Iedere goede uitleg, welke later verkeerd geinterpreteerd wordt, is water op de molens van Minister Opstelten.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste WWW,

ik vraag me een paar dingen af:

1.) Hebben jullie deze actie met de admins afgestemd?

Ik ben welliswaar geen admin, maar de moderatoren weten hiervan iig niets van.

 

2.) Blijven jullie ook in de toekomst bij deze overdrijvingen of onjuistheden?

Of is de rekenmaschine stuk?

 

@ Torsti

 

Bedankt voor je reactie.

 

1: Ja. Wij hebben de administrators van wietforum.nl herhaaldelijk gemaild, waarin we uitleg gaven over het onderzoek en wat onze intenties waren.

 

2: Over het promotie-onderzoek van dr. Wouters kunnen we op dit moment geen uitspraken doen omdat zij op vakantie is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het lijkt me, gezien de vragen in de lijst, het beste om eerst de doelstelling van het onderzoek, duidelijk te maken.

nuanceren van iets is nog te losjes,.

nuanceren in kwader nof beter daglicht bijvoorbeeld.

dus graag de officiele doelstelling, zoals die te boek is gesteld,

grtz Weetje

 

Beste Weetje,

 

Excuses, ik zag je vraag over het hoofd.

 

De doelstelling van het onderzoek is om het perspectief van de kweker in beeld te brengen.

 

Er is in Nederland nog niet zo veel onderzoek gedaan naar wiettelers. En wat er wel is gedaan, komt vaak uit de koker van politie en justitie. Wij willen de teelt juist onderzoeken vanuit het perspectief van de kweker. Niet alleen “wat levert een oogst nou op?” Maar ook het plezier dat je eraan kunt hebben om je eigen planten te oogsten. Doe je het binnen of buiten? Wat voor grond gebruik je? Heb je het maar één keer gedaan of vaker? Waarom ben je er mee gestopt of juist mee doorgegaan? En ga zo maar door.

 

Is dit een antwoord op je vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik vind dit een beetje een vaag verhaal...

Wat willen jullie hier nu mee bereiken? Lijkt me een totaal nutteloos onderzoek, alleen al omdat niet iedereen het in gaat vullen. (zoals te lezeb aan de reacties)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan,

tanx maarre..

het vioel mij juist op dat er erg veel vragen worden gesteld over de aard,schaal van de kweek

inclusief alle in en outs zowel materiaal als personen.

het volume

prijzen

en tijdsduur.

 

Een overgroot deel daarvan is erg geschikt om als indicator te werken

om strafmaat te bepalen.

ik miste juist de vragen over de intrinsieke waarde van cannabis, behalve een paar die er mee te maken hadden.

 

En ik denk dat de doelstelling ook niet wetenschappelijk is

maar dat het een vorm van monitoring is

die op een wetenschappelijke manier kan worden uitgevoerd.

Ik heb begrepen dat het hierbij een belangrijke factor is of er een compleet beeld wordt gegeven van een situatie

en ik denk dat dit bij deze opzet niet haalbaar is(?)

 

En ik heb ook begrepen dat dit soort monitors alleen maar wetenschappelijk is te noemen als de vragen worden afgenomen

door enquêteurs zodat er waarheidsgetrouw wordt gewerkt.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood als die leuke mevrouw dan ook nog s dr mond zou houden dan had je een leuk muziek filmpje gehad.

 

zowiezo vind k dat zulke vrouwen alleen dr mond open zouden moeten doen als ze een hema worst eten :verrygood

want verders ..

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wij zijn van het Bonger Instituut van de Universiteit van Amsterdam.

Samen met een groep internationale wetenschappers doen we onderzoek naar wiettelers, en wij doen dat voor Nederland.

 

Spammen (met commercieel oogmerk reclame maken voor een site, product of dienst) is niet toegestaan.

 

the rules

 

1.) Hebben jullie deze actie met de admins afgestemd?

Ik ben welliswaar geen admin, maar de moderatoren weten hiervan iig niets van.

1: Ja. Wij hebben de administrators van wietforum.nl herhaaldelijk gemaild, waarin we uitleg gaven over het onderzoek en wat onze intenties waren.

misschien beter gewacht op antwoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"2: Over het promotie-onderzoek van dr. Wouters kunnen we op dit moment geen uitspraken doen omdat zij op vakantie is."

Begrijpend lezen en daar een voor de hand liggende conclusie uit trekken valt vaak niet mee.

Jaarlijks worden ongeveer 6.000 hennepplantages ontmanteld. De 2,7 tot 2,8 miljoen in beslag genomen planten en stekken zouden ongeveer 70.000 kilo marihuana per maand jaar hebben opgeleverd, als ze allemaal de oogst hadden bereikt (op basis van de voorzichtige aanname van 25 gram per volwassen plant). Deze marihuana wordt nu vernietigd, en komt dus niet op de markt. Als het allemaal voor coffeeshops bedoeld was, zou dat neerkomen op 100 kilo marihuana per coffeeshop per jaar, die nu niet wordt geleverd.

Is wel erg slordig in de samenvatting van een proefschrift. Gelukkig is de inmiddels dr. niet bij mij gepromoveerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wetenschappelijk onderzoek, me reet.

 

Dit is volgens mij alleen bedoeld om informatie te verkrijgen,zodat er

 

nog meer jacht op kwekers gemaakt kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi WorldWideWeed,

begrijp ik het nu goed?

Bron:

https://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=8JKn...d9kQ%2bsg%3d%3d

Er is geen financiële vergoeding voor deelname aan dit project. Er is dus geen rechtstreeks of tastbaar voordeel voor jou. Toch is jouw medewerking belangrijk: jouw deelname vormt de basis voor kennis die kan leiden tot een beter begrip van de redenen waarom mensen wiet kweken in Nederland. Deze kennis kan nuttig zijn voor beleidsmakers en adviseurs bij het bepalen van prioriteiten (bijv. zich enkel richten op telers die meer ‘schade’ veroorzaken).

 

Jullie hebben door de "kennis"-overdracht aan de beleidsmakers en de adviseurs ervoor gezorgd dat wij in dit rare klimaat terechtgekomen zijn?

Het gedoogbeleid is weg!

De kleine thuiskweker heeft geen rechten meer!

Er is een heksenjacht gaande op de kleine kweker.

De medicinale gebruiker bestaat ook niet en moet maar gewoon standard-medicijnen slikken? Zonder rechten om zich zelf van een passend medicijn te voorzien.

 

 

Met de vragen, welke jullie in de vragenlijst hebben staan, kunnen de beleidsmakers zeker iets mee:

Door dit onderzoek kunnen de strafbepalingen aangepast worden!

De gemiddelde kweker is gemiddeld zoveel jaar bezig en heeft zo vaak geoogst, dat is uit dit onderzoek gebleken.

Dan kunnen de pluk-ze-regelingen en de strafbepalingen (naar boven) aangepast worden.

 

En jullie durven nog om onze medewerking te vragen? :verrygood

 

Nee, bedankt!

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geachte World Wide Weed,

 

Het is niet verwonderlijk dat de cannabis community in Nederland zoals het Wietforum, huiverig tot negatief is tegenover jullie project.

Cannabis en zijn gebruikers worden vandaag de dag namelijk in Nederland over 1 kam geschoren: Crimineel.

 

Wat telers van cannabis doen is bij wet tegenwoordig verboden in Nederland. Maar dat maakt het nog niet verkeerd.

In de 2de wereld oorlog was men ook "verkeerd" bezig wanneer men joden onder liet duiken.

Wanneer je tegenwoordig "anti-joods" bezig bent krijg je de hele wereld op je dak en ben je antisemitisch.

 

Met in het achterhoofd houdend dat een aanzienlijk deel van de gebruikers, medicinale gebruikers zijn. En deze partij wordt niet serieus genomen in Nederland ten opzichte van vele andere landen in de wereld. Het geen waar Nederland jaren lang pionier in was; het gedoogd beleid "bestaat niet meer"

 

Wanneer vandaag de dag een pestkop een puffertje afpakt van een astma patiënt zien we dit als een kwade handeling.

En wanneer deze persoon ter overlijden komt hoort men poging tot moord of moord (met voor bedachte rade) ten laste te worden gelegd.

 

Echter is dit zeker niet zo bij cannabis. Daarbij is de overheid de pestkop.

Deze nemen de middelen af om een patiënt zichzelf te voorzien in hun behoefte, samen met een lading bezittingen.

En wie pech heeft staat op straat met het hele huishouden.

 

Pure maffia praktijken!

 

En ik handel niet met maffiozen!

 

 

Wellicht kunnen jullie beter deze documentaires bekijken en vervolgens de forums afstruimen:

 

"What if cannabis cured cancer"

 

"Nederwiet De Moevie"

 

Dat geeft enig beeld over de zaak weer.

 

 

Heksenjagers worden niet met open armen ontvangen door heksen, en hun bodes ook niet.

Zeker niet als de vraag wordt gesteld of heksen hun boekje willen open doen over hun handelingen, wereld ect.

 

 

History repeats it's self, over and over.

SURE YOU CAN TRUST YOUR GOVERNMENT... JUST ASK AN INDIAN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb begrepen dat het hierbij een belangrijke factor is of er een compleet beeld wordt gegeven van een situatie

en ik denk dat dit bij deze opzet niet haalbaar is(?)

 

En ik heb ook begrepen dat dit soort monitors alleen maar wetenschappelijk is te noemen als de vragen worden afgenomen

door enquêteurs zodat er waarheidsgetrouw wordt gewerkt.

 

Beste Weetje,

 

Dank voor je reactie.

 

Natuurlijk proberen wij een zo compleet mogelijk beeld te geven, maar wij richten ons met dit onderzoek voornamelijk op de kleinschalige teler. Juist omdat tegenwoordig het beeld bestaat dat er alleen maar grote criminele organisaties achter zitten met puur winstbejag, zijn wij benieuwd naar andere kanten van het verhaal.

 

Het is bij dit onderzoek geen optie om het door enqueteurs te laten afnemen om de anonimiteit te waarborgen. Dat maakt het niet meer of minder wetenschappelijk.

 

Groet, WWW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is niet verwonderlijk dat de cannabis community in Nederland zoals het Wietforum, huiverig tot negatief is tegenover jullie project.

Cannabis en zijn gebruikers worden vandaag de dag namelijk in Nederland over 1 kam geschoren: Crimineel.

 

Wat telers van cannabis doen is bij wet tegenwoordig verboden in Nederland. Maar dat maakt het nog niet verkeerd.

 

Wellicht kunnen jullie beter deze documentaires bekijken en vervolgens de forums afstruimen.

 

Beste Pirus,

 

Je hebt gelijk. Het klimaat in Nederland is de laatste jaren onvriendelijker geworden voor de blower en teler. En telers worden inderdaad over een kam geschoren. Daarom willen wij ook meerdere kanten van het verhaal laten zien. Juist ook gebruik om medicinale redenen of zuiverheid van het product (zoals de biologische kweker in de docu) vinden wij interessant. Met dit onderzoek hopen we dan ook bij te dragen aan een meer genuanceerd beeld over de kweker.

 

De documentaire over nederwiet is inderdaad erg sterk.

 

Groet, WWW

Share this post


Link to post
Share on other sites

als k zo eens even om mij heen kijk zie k dat r steeds vaker kleinere kwekers worden gepakt om die reden denk k dat de "regering" ondertussen echt wel weet wat er speelt.

Alleen zijn zij er niet bij gebaat om hier ook maar enigzins een waarheids getrouw beeld over naar buiten te brengen.

 

er is nu eenmaal gekozen om alles wat met wiet te maken heeft te criminaliseren zal ook wel met de publieke opinie te maken hebben des te meer mensen er naar M zullen bellen

als ze iets vermoeden.

dus mocht dit eventueel positief uitdraaien voor gebruiker en/of kweker wordt het denk k zo van de tafel geveegd Mocht het negatief uitvallen hebben ze natuurlijk intresse

want ja ze gaan toch verder op dezelfde voet....... voorlopig komen we steeds verder af van de legalisering en dat terwijl dr al generaties in het rond lopen die niet beter weten dan dat t de normaalste zaak van de wereld is en geen eens het idee nog hebben dat t ook maar enigzins ilegaal is

Share this post


Link to post
Share on other sites
er is nu eenmaal gekozen om alles wat met wiet te maken heeft te criminaliseren zal ook wel met de publieke opinie te maken hebben des te meer mensen er naar M zullen bellen

 

Beste agent orange,

 

De publieke opinie speelt zeker een rol.

 

Denk ook aan de buitenlandse politieke druk op Nederland om de wietteelt aan te pakken. Er heerst een beeld dat andere Europese landen overspoeld worden met Nederwiet, maar of dat werkelijk zo is, is nog maar de vraag.

 

Een andere belangrijke reden dat het cannabisklimaat zo negatief is geworden is de aanname dat een groot deel van de teelt in handen is van georganiseerde misdaad. Ook dit is nog maar de vraag. Als grote kwekerijen worden gepakt komen ze groot in het nieuws zoals vanochtend. Kleine kwekers niet. Dit zou het beeld kunnen vertekenen, met alle beleidsmatige gevolgen van dien.

 

Des te belangrijker om telers de mogelijkheid te geven om te laten zien hoe zij het doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

net als alle andere nieuwe leden achter aan sluiten en lezen heel veel lezen .

geen punt toch als je met een heel team aan wetenschappers bent .?

die wetenschappers worden steeds luier tegenwoordig geen ouderwets veldwerk meer maar hapstjakki ff een

online enquete plaatsen en de wetenschap stroomt zonder slag of stoot binnen ?

en dan ook nog een beetje populair in de highlife gaan staan doen .

en op verjaarsfeesten en partijen een beetje kek doen met die tweevingersindeneus informatie .

mac doet niet mee !

want als hobbykweker voor eigen gebruik voel ik me tegenwoordig als wankele willem op het slappe koord .

lezen heel veel lezen het staat hier allemaal !

 

\hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Er is geen overleg geweest met de admins over dit onderzoek. Het eenzijdig sturen van email is geen overleg

2. Wietforum heeft géén medewerking toegezegd aan deze actie.

 

Je moet niet jokken WWW, en daarom is dit topic gesloten en is je het recht om hier te posten voorlopig ontzegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha ben benieuwd hoe ze dr op andere fora s op reageren geloof dat hier de toon al gezet is :verrygood

 

Het is begrijpelijk maar ook jammer dat er hier zoveel wantrouwen heerst. Op andere fora was dit inderdaad een stuk minder.

 

Wij hebben goede bedoelingen: wanneer jullie kijken naar voorgaande onderzoeken van ons instituut wat betreft cannabis zouden jullie toch kunnen zien dat we niet tegen jullie zijn.

 

Om een voorbeeld te geven:

 

http://www.nu.nl/binnenland/2402959/wietpa...06-dealers.html

Ik ga zelf ook niet inhoudelijk reageren, maar deze kon ik toch echt niet over het hoofd zien. Het is jullie mening dat de overheid zelf de kweek zou moeten aanbesteden:

 

Er zou dan volgens haar een bedrijf moeten komen dat legaal wiet kweekt. Op financieel gebied zou dit gunstig zijn voor de overheid, omdat zij daarover btw kan heffen. Daarnaast wordt de kwaliteit van drugs beter gecontroleerd en ondervindt eveneens het milieu voordelen

 

Dit is blijkbaar jullie officiële mening die naar buiten wordt gebracht in het artikel waaraan gerefereerd wordt. Ik zie totaal niet in hoe je dan met droge ogen kunt beweren dat je aan de kant van de kleine kweker staat of niet tegen de kleine kweker bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...